Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2005, 17:58
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Ja, ik weet ook wel dat ik hier niet zo vaak meer kom en niet zo vaak meer reageer op gedichten ook niet zo vaak meer op de chat verschijn.. Maar toch een gedichtje van mijn kant, geschreven op 't ritme van Norah Jones. Helaas is dit ritme wat anders uitgepakt - mocht het er al zijn. Ik wou het jullie laten zien.

op 'n ochtend, vroeg oktober
danst de wind om onze oren
hupt het licht een pirouette
je ogen vallen in als zorgen
diep doordringend, afgesloten
ondoorbroken

en dan fluister ik met laatste krachten
een adem die je eeuwig hoort
'neem mijn hand en streel je lichaam
kus mijn grote kleine teen'
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2005, 21:44
Verwijderd
Je hoeft je toch niet te verontschuldigen Al zijn meer gedichten altijd leuk natuurlijk. En ik miste je gedichten wel een beetje.

Deze vind ik erg leuk trouwens, lekker speels, vrolijk, fijn, origineel. Ik word er blij van. Ik weet even niet wat ik moet quoten, want ik vind een heleboel stukjes erg leuk geovnden, waaronder hupt het licht een pirouette
Leuk, die speelsheid.

Ja, ik word hier blij van!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 13:31
Porcelain
Porcelain is offline
Mag ik eerst weten welk nummer? Ik probeer alle liedjes maar niks past tot nu toe. Erg frustrerend.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 14:30
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Shoot The Moon

Dat vind ik zo leuk aan DoP, dat als je zo iets terloops vermeldt (ik heb 't geschreven op het ritme van..) dat mensen dan ook echt dat liedje erbij halen

Maar, zoals ik al zei, het ritme is wat anders uitgepakt dus waarschijnlijk kun je er niets in herkennen. Enkel de eerste 'Shoot the moon' (op 22 sec.) zou je kunnen vergelijken met het einde van de eerste strofe.

En Thoughtful: dankje!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 22:05
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
leuk limaon. kus mijn grote kleine teen valt voor mij wat uit het ritme, die er juist goed in zit bij een adem die je eeuwig hoort. hupt het licht een pirouette, grappig! dichten op ritme is niet altijd geweldig, maar in wat jij over wilt dragen wel. het mag dan misschien wat simpel zijn, niet dat dat een probleem zou moeten zijn, maar het is wel sfeeroverdragend, zegmaar.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 15:13
Porcelain
Porcelain is offline
*gaat 'shoot the moon' opzetten*

Heb de eerste strofe even meegezongen op het nummer. Die strofe past er best goed op, alleen de tweede strofe niet meer, maar dat maakt ook niet uit, ik was gewoon even benieuwd. Wel grappig dat je bent gaan schrijven op dit nummer.

Ik vind de laatste twee regels eigenlijk niet bij de rest passen. De rest is een beetje statig en dat zijn die regels niet. De combinatie vind ik hier ook niet, hoe zeg je dat, niet nodig, dus het staat in mijn ogen niet zo mooi.

Verder vind ik het wel een mooi gedichtje, maar het is er niet één die ik ga onthouden. Hoewel, nu kan ik dat liedje natuurlijk nooit meer luisteren zonder aan je gedicht te denken. Hupt het licht een pirouette, dat is wel leuk, daar kan ik me heel veel bij voorstellen. Ja, de heel sfeer van de eerste strofe vind ik mooi.

Met die tweede strofe weet ik het niet zo goed. Ik zou, denk ik, een ander vervolg op dit gedicht maken (want die ene strofe is misschien weer wat weinig zeggend).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten