![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ging inderdaad vele drinken maar het werd alleen maar erger, vreemd genoeg was het in 1 klap over zodra ik thuis was. als het stress is wat kan ik er dan tegen doen? minder stressen zou je zegegn, maar dat werkt niet echt hii.
|
Tijd voor jezelf nemen, gewoon structureel een moment per dag waarin je lekker een kopje thee drinkt, boekje leest of iets anders wat rustgevend werkt, helemaal niets kan ook natuurlijk. Even alle drukte vergeten, kennelijk heeft je lichaam dat nodig.
Misschien kun je zo die pijn wat beperken/voorkomen. Ik heb het zelf ook gehad, een spastische darm volgens de huisarts, de enige oorzaak die hij daarvoor kon bedenken was stress. Veel bewegen en veel drinken kan idd lichamelijk goed helpen, maar als je echt last hebt van stress zul je dàt aan moeten pakken. Lekker in bad of onder de douche hielp bij mij vaak ook wel. En op tijd naar bed, een goede nachtrust scheelt al veel.
|
![]() |
ja dat is waar, een warme douche helpt vaak wel. wat zijn de kenmerken van een spastische darm precies als iik vragen mag?
bij mij voelt t niet als steken bijvoorbeeld, het is een soort trekkend gevoel, is dat uit elkaar of juist in elkaar getrokken word, waardoor het heel strak voelt van binnen heel krampachtig, en bij uitademen vooral doet het heel erg zeer. ik merk dat ik last krijg van me ademhaling door die pijn, zo erg is het. het zit bovenin me buik richting me maag zeg maar. wie kan me helpen
|
Zo'n pijn, dat je gewoon dubbel moet klappen om t een beetje op te vangen zeg maar? Dat heb ik nl ook. Vaak ben ik er ook super misselijk bij. Ik heb t vooral 's ochtends.
Ik heb t ook, heb vorige week een maagspiegeling gehad daarom. Heb je die al gehad (omdat je zegt dat je vaak naar de dokter bent geweest). Over 2 weken krijg ik ook nog een echo van boven- en onderbuik. Uit de maagspiegeling bleek dat mijn maag hypotoon is (er zit weinig beweging in) en ik had maagzuur, terwijl ik nuchter was, en dat hoort niet. Mijn internist dacht dat t door stress kwam, en ik heb capsules gekregen, die ik 2,5 maand moet slikken. Als je nog geen verder onderzoek hebt gehad dan je huisarts, zou ik daar zeker op aandringen. (Maar het lijkt me dat je dat al gedaan hebt, als je zo'n pijn hebt).
|
Ontzettend herkenbaar, ik heb er maandenlang last van gehad. Onderzoeken gehad, verschillende diëten uitgeprobeerd (vooral vetloos en zuivelarm) en rustig aan gedaan.
Uiteindelijk is het pas minder geworden toen ik minder ben gaan stressen, minder van mezelf ben gaan eisen en heel sterke grenzen ben gaan stellen. Als ik moe was of lichte pijn had, deed ik NIKS meer dat niet goed voelde. Als ik op zo'n moment wilde gaan slapen, deed ik dat, ook al moest ik eigenlijk leren. Naar mezelf luisteren en voor mezelf zorgen heeft uiteindelijk geholpen. (Maar het duurde wel lang...) Nu heb ik er alleen nog last van in de proefwerkweek en als het emotioneel erg slecht met me gaat of als ik m'n emoties te veel inslik (inslikken=in je maag terecht komen, niet uiten=in je maag blijven zitten) Wat belangrijk is, is dat jij jouw eigen waarheid vindt. Als jij het met een dieet wilt proberen, moet je dat doen. Als jij je wilt verdiepen in de onderliggende oorzaak, de emoties, moet je dat ook doen. Maar het is de moeite in elk geval waard...mocht de pijn niet overgaan, dan ben je in elk geval psychisch weer iets verder gekomen... succes ermee en pas op jezelf!
|
![]() |
bedankt voor jullie tips.
het heeft bij mij ook veel met emoties te maken. Wat mij erg opviel is dat ik het altijd op drukke/gestressde/chaotische dagen krijg. En op school was t die dag écht druk, maar ook iedereen was gestresst en chagerijnig, de leraren waren beetje zeuren, ook beetje chaggo sommige, worden ze strenger, mensen aant zeiken, gewoon een kutdag. Al die emoties pik ik zeg maar ook op, dat slik ik in en uit ik dus niet nee. en daardoor krijg ik zon last van me maag. ik denk dat ik binnenkort weer naar de huisarts ga en erop sta voor een uitgebreid onderzoek, of ieder geavl iets als een medicijn. Want ik zit op een musicalacademie en daar is nu eenmaal niet altijd alles even rustig, dat is een wereld van stress, af en toe haat en nijd, chaos en strengheid. En dan kan ik niet ff rustig doen, ik moet er dus wel mee leren om te gaan. dus ik ga binnenkort naar de huisarts denk ik.
||
Citaat:
Ermee leren omgaan kan in elk geval niet puur lichamelijk door extra onderzoek en medicijnen, er zal ook iets in je hoofd moeten gebeuren. Uiteindelijk zul je een soort rustige basis of iets dergelijks in jezelf moeten vinden. Heel even zitten en bewust ademen bijvoorbeeld, kan al helpen. Maargoed, dat is jouw keuze...
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Duur klierkoorts vosje16 | 2 | 08-10-2009 12:25 | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #146 rare kwast | 500 | 09-06-2009 22:41 | |
Lichaam & Gezondheid |
Maagpijn Little Dutchess | 7 | 19-04-2006 22:40 | |
Lichaam & Gezondheid |