Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2004, 20:36
phillip
phillip is offline
Hallo people,

Ik wou ff weten wie hiero nog meer last van had en wat hun daar tegen gedaan hebben. Ik loop er al en paar jaar mee en het blijft maar aanhouden.. Dus wou gewoon ff checken als er nog andere lui waren ide hier ook last van hebben.

De m@zzels
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 20:37
pyres
pyres is offline
Citaat:
phillip schreef op 03-05-2004 @ 21:36 :
Hallo people,

Ik wou ff weten wie hiero nog meer last van had en wat hun daar tegen gedaan hebben. Ik loop er al en paar jaar mee en het blijft maar aanhouden.. Dus wou gewoon ff checken als er nog andere lui waren ide hier ook last van hebben.

De m@zzels
ik wil niet lullig zijn hoor
maar ik heb echt nog nooit van een slokdarmonsteking gehoord
kun je misschien iets specifieker zijn? symptomen die je hebt enzo
Oud 03-05-2004, 21:03
phillip
phillip is offline
haha dat ken... tis toch wel een bekend iets ik maak teveel maagzuur aan waardoor het zuur terug loopt in mijn slokdarm tussen je maag en je slokdarm zit een kleppie en die dus onstoken is omdat het maagzuur er continu tegen aandrukt. nu heb ik wel tal van maagzuurremmers gehad en ook in zware doceringen maar dit helpt allemaal niet zo goed dus vandaar dat ik hier ff ging checken als je nog meer info wilt hoor ik het wel

m@zzel
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 22:04
Sven
Sven is offline
Vreemd dat die maagzuurremmers niet werken.. het enige wat ik kan bedenken is dat je iets kan nemen om het zuur te neutraliseren.. zoals rennies ofzo, alleen dat is geen permanente oplossing denk ik..

Volgens mij is stress ook een oorzaak van een chronische overproductie van maagzuur..

nog wat tips die ik op internet vond:
- niet drinken voor, tijdens, en na een maaltijd (half uur ervoor tot een uur erna)
-beperk scherp voedsel en specerijen, evenals de consumptie van koffie, zwarte thee en alcohol.
-Gebruik zo min mogelijk ijskoude dranken, gedurende de hele dag.
-Beperk de hoeveelheid rauwkost in combinatie met warm eten. Als je graag rauwkost eet, doe dit dan een half uurtje vóór het warme eten.

Laatst gewijzigd op 03-05-2004 om 22:12.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 07:51
Joris
Joris is offline
Citaat:
Sven schreef op 03-05-2004 @ 23:04 :
Vreemd dat die maagzuurremmers niet werken.. het enige wat ik kan bedenken is dat je iets kan nemen om het zuur te neutraliseren.. zoals rennies ofzo, alleen dat is geen permanente oplossing denk ik..

Volgens mij is stress ook een oorzaak van een chronische overproductie van maagzuur..

nog wat tips die ik op internet vond:
- niet drinken voor, tijdens, en na een maaltijd (half uur ervoor tot een uur erna)
-beperk scherp voedsel en specerijen, evenals de consumptie van koffie, zwarte thee en alcohol.
-Gebruik zo min mogelijk ijskoude dranken, gedurende de hele dag.
-Beperk de hoeveelheid rauwkost in combinatie met warm eten. Als je graag rauwkost eet, doe dit dan een half uurtje vóór het warme eten.
Het gaat erom hier dat warm en koud niet gemixt moet worden. Verder idd scherp voedsel en dranken die invloed hebben op de maag.

verder: Omeprazol. Dit is een ander soort zuurremmer dan de remmers die je waarschijnlijk gewend bent (zuurremmers die het zuur neutraliseren). Omeprazol pakt het probleem bij het ontstaan ervan aan, door de cellen die het zuur maken minder actief te maken. Info: Omeprazol

succes!
Oud 04-05-2004, 09:25
Konijn
Konijn is offline
Omeprazol werkt inderdaad gigantisch goed.
Ik werd elke ochtend kotsmisselijk wakker en moest zeker 3 keer per week overgeven, had hele dagen maagpijn en last van mijn slokdarm etc.
En nu is het over, nadat ik sinds december Omeprazol slik! En ik gebruik niet eens de zwaarste variant..
Vraag er eens naar bij je arts.
Oud 04-05-2004, 18:10
phillip
phillip is offline
Citaat:
Konijn schreef op 04-05-2004 @ 10:25 :
Omeprazol werkt inderdaad gigantisch goed.
Ik werd elke ochtend kotsmisselijk wakker en moest zeker 3 keer per week overgeven, had hele dagen maagpijn en last van mijn slokdarm etc.
En nu is het over, nadat ik sinds december Omeprazol slik! En ik gebruik niet eens de zwaarste variant..
Vraag er eens naar bij je arts.
Dat werkt het beter bij jouw als bij mij helaas.... Als ik dat neem wordt het er helemaal niet beter op ...

Maar over dat warm en koud voedsel is een goeie dat had ik nog neit geprobeert en verder let ik al ontzettend op mijn eten...

FF voor konijn heb jij ook een gastoscopie gehad dan???

Mvg

Phillip
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 19:24
Konijn
Konijn is offline
Dat is dat ene onderzoek dat bepaald geen pretje was toch .
Mja. Mijn maag beweegt ook niet genoeg, en er was nog iets geirriteerd. Maar bij mij is dus alles weer goed, dankzij Omeprazol, hoewel ik het nog wel elke keer moet nemen als ik scherp of vet eet.
Oud 06-05-2004, 17:09
phillip
phillip is offline
Citaat:
Konijn schreef op 04-05-2004 @ 20:24 :
Dat is dat ene onderzoek dat bepaald geen pretje was toch .
Mja. Mijn maag beweegt ook niet genoeg, en er was nog iets geirriteerd. Maar bij mij is dus alles weer goed, dankzij Omeprazol, hoewel ik het nog wel elke keer moet nemen als ik scherp of vet eet.
klopt eerste was geen pretje tweede keer was er niks aan de hand in welke dossering gebruik je omeprazol dan ?

mvg
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 17:26
brynn
brynn is offline
waarschijnlijk weet je het al, maar voor het geval dat je het niet weet; als je s nachts op een hoger kussen gaat slapen dan normaal, verander je je houding waardoor het zuur minder makkelijk naar je slokdarm loopt, op die manier krijgt het klepje s nachts een beetje 'rust' en krijgt hij meer kans om te herstellen, en heb je er minder last van. pakt de overproductie van ej maagzuur niet aan, maar verminderd de ontsteking waarschijnlijk wel. maar zoals ik al zei, zul je dit al wel doen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten