Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2005, 13:29
graag gedaan
graag gedaan is offline
Want ik moet veel sneller dan 3000 frames. Het moet minsten 2 miljoen frames zijn denk ik.
En met ctrl f12 gaat het niet zo snel.
Oud 22-09-2005, 14:08
dafelix
dafelix is offline
2 miljoen frames per seconde? lijkt me lastig
Oud 22-09-2005, 14:46
Verwijderd
Dat zijn geen frames, dat is het aantal keer per seconde (CPU cycles) dat de emulator door de code loopt om hem te vertalen. Dat kun je in dosbox.ini veranderen, moet je ff in de directory kijken, als het goed is maakt hij ook wel een snelkoppeling naar die file aan in het startmenu.

Overigens is die code van DOSbox inefficiënt: het lukte mij niet op mijn XP 2400+ Doom II echt goed te krijgen, en op een 64 3200+ was het al niet veel beter. Meer dan 30.000 cycles gaat waarschijnlijk al niet lukken.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 19:39
Verwijderd
Q: I would like to change the memory size/cpu speed/ems/soundblaster IRQ.
A: This is possible! Just create a config file: config -writeconf configfile .
Start your favourite editor and look at all the settings present. To
start DOSBox with your new settings: dosbox -conf configfile

Nou staat er dit in de readme file, maar hoe maak ik dit
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 19:54
freyk
freyk is offline
Je handleiding verwijst naar de unix/linux versie van dosbox.
Ik denk dat je voor de windows versie, je dosbox.conf
(die je vind in je dosbox map) handmatig moet gaan bewerken.

Offtopic:
Citaat:
nare man schreef op 22-09-2005 @ 15:46 :
Overigens is die code van DOSbox inefficiënt: het lukte mij niet op mijn XP 2400+ Doom II echt goed te krijgen, en op een 64 3200+ was het al niet veel beter.
Ooit eens Jdoom geprobeert?

Laatst gewijzigd op 01-11-2005 om 20:10.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 04:34
Enlightenment
Enlightenment is offline
Je wilt de Dynamische CPUcore gebruiken en niet de statische. Probeer de frontend "D-Fend" eens - daarmee kun je per spel/app een shortcut maken en instellen dat hij dynamische cpucore moet gebruiken. Nadeel is dat sommige spellen spontaan crashen bij gebruik van de dynamische core. Voordeel is dat je zo'n 50 tot 150% sneller kan gaan qua CPU cycles. Ik haal zo'n 50.000 cycles. Maar in sommige situaties levert dat teveel cpu usage op en moet ik downscalen met control F-11. Control F-12 maakt het juist sneller.

@Nare Man, hoezo inefficient? Vergeet niet dat DOSBox een hele architectuur emuleert en niet zoals VMWare een processor-subsystem. Met DOSBox kun je DOS spelletjes voor i386-arch spelen op een Sparc-processor. Dat is de kracht en tevens zwakheid -- DOSBox zou veel sneller zijn als het i386-only was.
Oud 02-11-2005, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 02-11-2005 @ 05:34 :
@Nare Man, hoezo inefficient? Vergeet niet dat DOSBox een hele architectuur emuleert en niet zoals VMWare een processor-subsystem. Met DOSBox kun je DOS spelletjes voor i386-arch spelen op een Sparc-processor. Dat is de kracht en tevens zwakheid -- DOSBox zou veel sneller zijn als het i386-only was.
Het boeit me niet zoveel wat er achter zit. Als DOSbox niet in staat is om op een modern systeem als een 64 3200+ het prestatieniveau van een 33 MHz 386 te bereiken, dan vind ik dat inefficiënt - of dat nu te maken heeft met het platform waar het voor bedoeld is of niet.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 15:37
Enlightenment
Enlightenment is offline
inefficient zou betekenen dat het slecht gemaakt is waardoor het minder krachtig/nuttig is. Het is meer WAT hij doet wat omslachtig is, niet zozeer inefficient. Maar het is daarom wel triest dat hij DOS-spellen niet redelijk kan spelen nee. Alhoewel met dynamic core dat toch echt wel mogelijk moet zijn hoor! Alleen standaard staat ie op static.

Maar nogmaals, als ze DOSbox voor i386-only hadden gemaakt was het echt veel sneller. Wel jammer eigenlijk. Vast een sparc, ppc of alpha-fan binnen het team die wilde dat het processor-onafhankelijk werd. Dat heeft wel z'n prijs gehad.
Oud 02-11-2005, 15:57
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2005 @ 12:52 :
Het boeit me niet zoveel wat er achter zit. Als DOSbox niet in staat is om op een modern systeem als een 64 3200+ het prestatieniveau van een 33 MHz 386 te bereiken, dan vind ik dat inefficiënt - of dat nu te maken heeft met het platform waar het voor bedoeld is of niet.
dacht jij echt dat Doom-II draaide op een 386/33 ?
Op mijn 486/33 was het al een postzegelspelletje
Oud 02-11-2005, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 02-11-2005 @ 16:37 :
(...)

Maar nogmaals, als ze DOSbox voor i386-only hadden gemaakt was het echt veel sneller. Wel jammer eigenlijk. Vast een sparc, ppc of alpha-fan binnen het team die wilde dat het processor-onafhankelijk werd. Dat heeft wel z'n prijs gehad.
OK, OK, voordat het een definitiekwestie wordt In elk geval is wel duidelijk dat DOSbox helemaal geen volwaardig alternatief is voor een multiboot met Win95/DOS 6.22.

@ phoxetis: ik heb Doom 2 met veel plezier gespeeld op een AMD 386 DX-40 met 4 MB intern. Wel in low detail, maar toch
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 15:50
Verwijderd
Voor oude spellen heb je simpelweg een partitie met een DOS-installatie nodig. En omdat DOS 6 niet goed overweg kan met recente hardware, kan je er ook Windows 98 voor gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 15:21
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2005 @ 17:31 :
@ phoxetis: ik heb Doom 2 met veel plezier gespeeld op een AMD 386 DX-40 met 4 MB intern. Wel in low detail, maar toch
hum, 4mb, dan ben je niet ver gekomen. Op een gegeven moment had-ie dusdanig gigantisch geheugentekort dat het een dia-show werd
Oud 04-11-2005, 15:30
Verwijderd
VDMSound al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 18:14
Verwijderd
Citaat:
phoxetis schreef op 04-11-2005 @ 16:21 :
hum, 4mb, dan ben je niet ver gekomen.
Ik ken Doom 1 en 2 beter dan mijn broekzak.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 16:01
Verwijderd
Citaat:
phoxetis schreef op 04-11-2005 @ 16:21 :
hum, 4mb, dan ben je niet ver gekomen. Op een gegeven moment had-ie dusdanig gigantisch geheugentekort dat het een dia-show werd
Welnee.

Of wel, maar pas na een paar minuten in E30 van Doom 2.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 16:18
Verwijderd
Ja, je moet die gast gewoon zo snel mogelijk slopen voor het hele level volzit met gasten, anders is het sowieso teringmoeilijk. Gewoon niet moeilijk doen over health, meteen de suit pakken, die revenants slopen en hoppa, gaan met die banaan (lees: liftje plus raketwerper).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten