Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Al is er 1 psycholoog geweest die wel zei dat mijn ouders op een vreemde manier met mij omgaan, dat het niet echt normaal was...
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() En mijn vader zegt inderdaad dat hij me opvoedt zoals hij ook is opgevoed, maar dan iets milder (volgens hem is hij nog "zacht" voor me..)
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Misschien een brutale vraag, maar heb je weleens het commando van je vader afgeslagen en alsnog tegen hem in gegaan (met harde feiten, uitleg)? Hoe reageert hij daarop, is hij in staat je te slaan? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar dat slaan wil ik nog geen lichamelijke mishandeling noemen, aangezien ik veel meer last hebt van dat hij me geestelijk naar beneden haalt... Heb liever dat hij me slaat dan altijd dat gezeur aan mijn hoofd wat hij urenlang door kan doen terwijl ik dan geen tegenwoord mag hebben.... ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mn opa heeft jaren zn kinderen en kleinkinderen mishandelt, heeft daar later geen kans meer voor gehad en nu hij oud is probeert hij het via een omweg weer goed te maken. Overdreven interesse tonen, altijd vrolijk over dingen babbelen (elke vorm van mishandel-vraagstukken ontwijken). Hulp aanbieden. 't Is heel jammer, maar ze zijn te trots. Tegelijkertijd zo ontzettend zielig. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kleine dingetjes die je kunt proberen, maar ik weet niet of je dat wil. Zit waarschijnlijk een hoop aan vast, moet je wel sterk voor in je schoenen staan. Misschien gewoon (ondanks de ervaring, maar niet elke psych of MW is hetzelfde) even praten...? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Raak de draad een beetje kwijt door al die reacties ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
(bestaat ze uberhaupt? ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Ze doet verschillend.. Als het slecht gaat tussen haar en mijn vader kan ze het ineens enorm goed met mij vinden. Als het goed gaat tussen haar en mijn vader scheld ze me ook verrot, ben ik degene die alles verpest en heeft ze liever dat ik vandaag vertrek dan morgen... Of ze ooit iets zegt? Nouja soms als ze het met me eens is, maar ze durft ook niet echt tegen m'n vader in te gaan.. En als ik ruzie met m'n vader heb dan begint zij meestal te schreeuwen dat we haar helemaal gek maken en dat het dus allemaal aan mij ligt. Nadat ze is uitgeschreeuwd praat ze meestal een halve dag tot dag niet meer tegen me (ze reageert dan ook niet als ik dingen vraag...) en daarna doet ze gewoon weer alsof er geen vuiltje aan de lucht is, totdat het weer op nieuw begint...
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Je hebt huizen die onder de 18jr vallen, maar ook die van bijv. 16-25jr zijn, dus je hebt vast wel een mogelijkheid waar je tussenpast. ![]() Maar ik weet trouwens wel zeker dat je via een maatschappelijk werkster of een psycholoog er zeker meer info over krijgt. Je kan naar iemand van GGZ/jeugdzorg stappen, en dan paar gesprekken doen, en dan meteen aankaarten dat je begeleid wilt wonen. Vorig jaar heb ik dat ook gedaan, ik ben dan wel jonger dan jou, dus misschien ligt het dan anders, maar ze kunnen je zo op een wachtlijst zetten bij een jongerenhuis, dat is niet zo moeilijk, alleen de gesprekken vooraf kunnen je misschien zwaar vallen, dat weet ik niet hoe jij dat ervaardt.
Laatst gewijzigd op 28-06-2005 om 21:44. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() als therapie nodig blijkt kan dat daarna nog en hoeft die naam niet eens te vallen (gewoon, er moet wat dieper op bepaalde zaken worden ingegaan, hiervoor verwijs ik uw gezin door...)
||
Citaat:
Ik ben zelf ook geestelijk en zowel lichamelijk mishandeld, en ik probeerde het eerst ook te bewijzen, tegenover iemand waarmee ik sprak, maar dat kost zoveel moeite dat je er helemaal van in de war raakt, en eigenlijk is het niet eens de moeite. Als je de goede mensen vind geloven ze je zo ook wel, zonder dat je jezelf zo moet inspannen om het te bewijzen. Zelf had ik lichamelijke bewijzen, zo ging het wat makkelijker, maar ik weet niet of jij dat hebt? En je oudes aanklagen is ook een heel lang proces, waarvan het niet zeker is of je het zal winnen. Ik zou er persoonlijk niet eens de moeite voor doen, en lekker aan je eigen leven blijven werken, zonder bewijzen en inspanning voor mensen die jou pijn hebben gedaan.
||
Ik denk dat dat voor mensen verschillend ligt, of het erger of niet zo is... ik heb eigenlijk van allebij last, het continu uitgescholden worden en het worden neergehaald is niet leuk nee, maar om ook nog de klappen te krijgen... die beelden blijf je altijd voor je zien, als iemand al een hand omhoog doet naar mij, denk ik al dat er iets gaat gebeuren... Dan schrik ik me al dood.
En als ik ooit met zoiets als therapie zou aankomen weet ik in ieder geval zeker dat ik dood ben... Dus als ik dat wil, weet ik waarmee ik aan moet komen. Hij zegt dat ik me aanstel, en mijn moeder neemt het ook nog eens leuk voor hem op, ik heb het gevoel dat het haar nix kan schelen.. Terwijl ik normaal gesproken gewoon heel goed met haar overweg kan. Hij doet het ook wel eens bij mijn moeder, maar die zegt dan dat het iets harder ging dat bedoeld, en heeft ze een 10 bij 10 cm blauwe plek weer ergens.. ik vind zowiezo trouwens dat maakt niet uit hoe hard het gaat, slaan is nergens voor nodig. Waarom kan je anders praten? maar ik weet dus niet wat erger is, wat meer met je doet... ik denk dat het lichamelijke, ook al kan ik me nu gewoon afzonderen als het weer gebeurt, toch wel erg is, omdat de beelden blijven rondspoken... Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Beeldvorming allochtonen nog negatiever SSER | 196 | 26-01-2004 15:46 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Moet geestelijke mishandeling ook strafbaar gesteld worden? Optima | 15 | 26-10-2003 14:52 | |
Psychologie |
mishandeld floortje bloem | 25 | 16-10-2003 12:27 | |
Psychologie |
heb ff een vraagje ~~dolce~~ | 18 | 27-05-2003 11:20 | |
Psychologie |
petitie: hulp op maat (lees allen) Verwijderd | 7 | 14-05-2002 20:52 |