Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2005, 10:45
niem
niem is offline
Hoihoi,

Een tijdje geleden is mijn relatie uit gegaan..
Ik deed tegen hem nogal vaag over mijn verleden en exen. Dat vond hij niet fijn en o.a. hierdoor liep onze relatie ook niet echt lekker.

Vijf jaar geleden zat ik in een hele moeilijke periode en heb ik dingen gedaan waar ik erg veel spijt van heb en die ik nu nooit meer zal doen..
-Zomaar gezoend met verschillende jongens,
-Een relatie van 3 maanden gehad en daarin ook sex gehad terwijl we eigenlijk niet van elkaar hielden..
-Met 1 jongen geen sex gehad maar wel verder gegaan (terwijl we niks hadden)
-Met 1 jongen waarvan ik dacht dat ik hem leuk vond en hij mij (maar hij gebruikte me alleen) sex gehad
-Met 1 jongen waar ik hele erg verliefd op was veeelste snel sex gehad en dat liep al heel snel op niks uit..

Na al die dingen heb ik zoveel spijt gehad wilde ik dat nooooooooooooit meer en heb ik twee jaar een relatie gehad mete en jongen waar ik wel van hield en veel dingen mee heb gedaan.. na twee jaar is de relatie uiteindelijk stuk gelopen

en sinds kort is mijn (laatste) relatie waarin ik ook meer dan 2 jaar heb gehad ook mis gelopen. Ik heb van hem het meest gehouden en de meest speciale dingen gedaan en ontdekt.

Maar tegen hem heb iks teeds maar hlave verhalen verteld wat betreft exen en het verleden omdat ik bang was dat hij me een slet vond en dan weg zou gaan bij me..

Ik weet dat ik toen misschien ook sletterig was, maar zo heb ik het zelf nooit gezien.. het was uit naifiteit en omdat ik het thuis niet meer aankon zocht ik 'troost' bij jongens die me vervolgens veel te snel het bed in kregen..

Omdat in mijn huidige relatie het onderwerp exen een groot issue was weet ik niet hoe ik dat aan moet pakken bij een toekomstige vriend. Ik schaam me er hele erg voor, zo erg dat ik soms wel eens denk ik moet gewoon nooit mere een vriend willen..(dat ik op die manier kan bewijzen dat ik wel een normaal meisje ben en geen slet).

Zouden jullie het onderwerp exen achterwege laten, of hierjuist open kaart over spelen met het gevolg dat misschien niemand je meer wilt..
Dor een fout die je 5 jaar geleden hebt gemaakt en waar je erg veel spijt van hebt..

Hoe hebben jullie het gehad over exen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2005, 10:50
Multilot
Multilot is offline
Over de 'belangrijkste' exen wel, maar niet uitgebreid. Hij gaat nog steeds veel en goed om met zijn exen, dat vind ik prima. Ik hoef daar niet alle details over te weten, en hij heeft daar ook geen behoefte aan. Dat is geweest..
Oud 07-11-2005, 10:57
zeep007
zeep007 is offline
wat ik me dan afvraag, is waarom je dan uiteindelijk geen open kaart hebt gespeeld. La het in een serieuze realtie toch parten speelt, waar uiteindelij kje relatie van afhangt, dan speel te open kaart? Hij moet dan toch de vriend zijn die je accepteert zoals je bent, met het verleden die je hebt?
Ik bedoel dat maakt je toch wie je nu bent?

Ik heb het bijna nooit over m'n exen. Hij weet wel wie het waren, en wat voor soort relaties dat waren. Meer niet.
Ook ik heb met veel jongens gezoend. Dat zou ik nu ook niet weer doen nee, dat weet hij. Hij ziet dat ik veranderd ben, en dat hij het dat ook niet kan veranderen.
Ik weet van zijn enige echte ex af, maar meer omdat dat mijn beste vriendin was

Maar daar hebben we het nu niet meer over. Wij gaan voor de toekomst.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 10:58
Verwijderd
Ja.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 11:01
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-11-2005 @ 11:58 :
Ja.
Edit: ik begrijp trouwens niet waarom je je zo schaamt voor de dingen die je vroeger gedaan hebt. Zo verschrikkelijk is het nu ook weer niet.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 11:07
niem
niem is offline
Citaat:
zuster schreef op 07-11-2005 @ 12:01 :
Edit: ik begrijp trouwens niet waarom je je zo schaamt voor de dingen die je vroeger gedaan hebt. Zo verschrikkelijk is het nu ook weer niet.
Ja, ik wete niet, ik durf gewoon tegen mijn toekomstige vriend niet te zeggen dat ik al met 5 jongens sex heb gehad.. dat vind ik best wel veel.. en ik vind het gewoon een vies en naar idee..
Ik bedoel als een meisje tegen mij zou zeggen dat ze het al met 5 jongens had gedaan zou ik haar denk ik ook een beetje 'sletterig' vinden.
Ik denk dat een jongen dat ook vindt en dan afhaakt.

Daarom durfde ik het ook niet goed tegen mijn laatste vriend te vertellen.. ik wist sowieso dat hij er niet voor was om veel exen te hebben.. dus was gewoon erg bang om hem kwijt te rakan als ik het vertelde..

Ik heb sowieso tegen niemand verteld dat ik het al met 5 jongens heb gedaan, niet tegen vriendinnen niet tegen familie, dus niemand weet dat..
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 11:19
Farfalla
Farfalla is offline
Zóveel is 5 nou ook weer niet, toch? Het is al 5 jaar geleden, ik denk dat heel veel mensen toen ze jonger waren een periode hadden van seksen en uitproberen, dat is echt niet zo raar. Ik zou idd gewoon open kaart spelen, beter dat dan dat je een geheim met je meedraagt waardoor je vriend het gevoel krijgt dat je hem niet vertrouwt. Je hebt elkaar toch juist om in veiligheid en vertrouwen dingen te kunnen vertellen die je dwars zitten. Je had toen een shittijd en het kan juist opluchten om er over te praten. Zolang je hem niet bedriegt en driftig met andere jongens gaat wippen, is er helemaal niks mis met jou en zal ie je begrijpen. Overigens zou ik er ook gewoon met vriendinnen over praten als je daar behoefte aan hebt want dat haalt de 'lading' alweer wat van het onderwerp af zodat je er makkelijk met je vriendje over kunt praten. Hij heeft je maar te nemen met dat verleden en zonder
Oud 07-11-2005, 11:23
Schranktür
Schranktür is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-11-2005 @ 11:58 :
Ja.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 11:58
Konijn
Konijn is offline
Ik heb hem alles verteld, maar twijfel nu of hij míj de waarheid wel heeft verteld. En dat vind ik niet echt leuk.
Hoor liever alles eerlijk.. Ook al zou ik er dan misschien niet blij mee zijn.
Oud 07-11-2005, 12:54
elledc
elledc is offline
Enkele jaren voordat ik m'n vriend kende fladderde ik van de ene naar de andere jongen, niet altijd hadden we sex mar zoenen en flirten vond ik heel erg spannend, vooral als er veel afwisseling was van jongens. Ach ja, ik was ook naief, en thuis had ik het ook niet goed, voor mij was dat ook iets als een troost voor mezelf. Ik heb er toen nooit spijt van gehad en voelde me er lekker bij. Maar toen ik mijn vriend leerde kennen heb ik dat alles willen afsluiten en ik heb hem dus heel weinig verteld van mijn verleden. Ik vind ook niet dat dat hoeft.
Ik heb er zelf geen spijt van maar ik vind ook wel dat het vreemd overkomt als ik dit allemaal zou vertellen.
Hij vroeg er soms wel naar toen we net iets hadden maar niet in detail, en als hij de details echt zou willen weten, zou ik het misschien wel vertellen.
Maar ach ja het is toch niet zo interessant, het interesseert hem amper en dat vind ik ook normaal.
Ik kan me dus moeilijk inbeelden dat een relatie op de klippen loopt omdat jij niet eerlijk bent over je verleden
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 13:12
nietzijweer
nietzijweer is offline
Het meeste wel, details vond ik niet zo nodig.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 13:19
Verwijderd
Zo erg is het niet, zeker niet, dus je zal je er toch zélf overheen moeten zetten wil een ander dat doen (hij maakt er ws ook juist een probleem van omdat jij er zélf een probleem van maakt). Sowieso zou je je niet moeten schamen voor iemand die compleet voor je wil gaan, realiseer dat.

In detail hoeven ze het van mij niet te weten, ik van hem ook niet en dan alleen als er om gevraagd wordt, ik zie een 'exen- / seksverleden' ook niet als relevant in het 'nu'.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 13:37
underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
niem schreef op 07-11-2005 @ 11:45 :
zo erg dat ik soms wel eens denk ik moet gewoon nooit mere een vriend willen..(dat ik op die manier kan bewijzen dat ik wel een normaal meisje ben en geen slet).
Om nou te zeggen dat je daar een 'normaal' meisje van zou worden...
Ik zou me er niet te druk om maken, 5 jongens is helemaal niet zo ongeloofelijk veel, daarbij: iedereen doet wel eens stomme dingen. Heb het zelf eigenlijk nooit over mijn exen (t zijn er ook niet zo gek veel) en zij eigenlijk ook niet (goddank, want het interesseert me totaal niet en het is allemaal al meer dan 2 jaar geleden).
Oud 07-11-2005, 13:54
I C U
I C U is offline
De belangrijkste dingen vertellen, maar sommige dingen kun je beter achterwege laten. Je vriend moet niet alles willen weten, van sommige dingen wordt hij ook niet gelukkiger. Vooral geen details (zou ik sowieso niet willen weten) en misschien is het handig om te vertellen over hoe je je toen voelde.

Trouwens, zoals al gezegd is, vijf is nou ook weer geen extreem aantal. Hij zal het vast wel begrijpen. Nu is het niet zo dat je het meteen bij de eerste date al op tafel moet gooien, natuurlijk, maar zo langzaam aan kun je wel het een en het ander vertellen natuurlijk. Echt, volgens mij zijn het niet echt extreem beschamende dingen die je hebt uitgevroten, en al vind je zelf van wel, je moet maar zo denken: iedereen maakt fouten.
Oud 07-11-2005, 14:29
Mariekje*
Mariekje* is offline
Als mijn vriend vragen heeft dan krijgt haar daar antwoord op. Vraagt hij niets, dan zal ik hem ook niets vertellen. En dat verwacht ik van hem net zo. Ik zie het verhaal rondom exen altijd maar zo; Ze hebben bijgedragen aan de persoonlijkheid die je nú bent... Wat mijn vriend TOEN was doet niet meer terzake, ik ben immers gek op de persoonlijkheid die hij NU heeft. En dan neem ik alle voorgaande sletjes en vriendinnetjes maar voor lief.

Ik was vroeger een vrij naïef meisje, en met enkele van mijn exvriendjes heb ik best nare ervaringen gehad. Ik heb ongeveer al het mogelijk gezien en in vrij korte tijd ook. Bij sommige van deze ervaringen sla ik mezelf werkelijkwaar voor m'n kop, maar het zijn wel díe ervaringen geweest die ervoor hebben gezorgd dat ik meer op mezelf ging letten, voorzichtiger werd, zorgelijker en de hele mikmak. Uiteindelijk zijn de negatieve dingen voor mij toch nog gewoon ten goede gekomen, en ik zie niet in waarom ik een eventuele nieuwe vriend niet datzelfde inzicht zou kunnen geven. Ik vertel ook liever te weinig als teveel.
Oud 07-11-2005, 15:38
Verwijderd
Ja.. niet dat er zoveel te vertellen viel, maar toch.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 15:49
Verwijderd
Pf, vies en naar, stel je niet zo aan. Hij wil jou, en als hij jou leuk genoeg vindt, zal hij jouw verleden niet zo erg vinden. Kijk, als je nou een prostituee was geweest, maar okee...

En ja, 't vriendje weet zo ongeveer alles. Hij vraagt er soms naar en ik geef dan antwoord. Overigens wil hij het eigenlijk ook weer níet weten, maar goed, dan moet 'ie het niet vragen
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 16:03
Aurora
Aurora is offline
Ik heb hem alles verteld en hij ook alles aan mij. Ik hou wel van gedetailleerde verhalen.
Oud 07-11-2005, 16:14
Mara
Mara is offline
Ja, veel viel er toch niet te vertellen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 16:28
Verwijderd
Voordat ik wat met mn vriendje kreeg heb ik al regelmatig over mijn ex met hem gepraat en hij ook wel over de zijne op zich. Hij weet gewoon hoe ik me er toen onder voelde enzo. En nu nog hebben we het wel eens over mijn of zijn ex. Dat vind ik ook wel normaal. Het is niet zo dat ik me aan haar ga meten ofzo en ik hoop dat dat andersom ook niet zo is, want hij is gewoon geweldig en ik zou me niet voor kunnen stellen dat ik nu nog met mijn ex samen zou zijn en hem dan zou moeten missen. Blegh.. Geen ex meer voor mij
En als hij vragen heeft moet hij ze vooral stellen vind ik en als ik vragen heb over zijn ex en hun relatie zou ik ze wel stellen.

Zoals ik al tegen hem zei ook: dat was toen en daar heb ik van geleerd. En zonder die relatie stond ik niet waar ik nu sta en was ik niet zoals ik nu was. Ik probeer de lessen eruit te halen en daar over te beslissen wat ik daar mee wil of juist niet mee wil Het maakt gewoon wie ik ben en het is een onderdeel van mij, net zoals het feit dat mijn ouders zijn gescheidden, dat ik een zusje heb, dat ik op een bepaalde sport heb gezeten etc etc... Het heeft mij gevormd en zo zal onze relatie mij ook vormen en zal ik daar ook lessen uit kunnen halen Dat geldt evengoed voor hem.

Dus als hij wat wil weten over mijn ex(en) moet hij het vooral vragen
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 16:29
Zeenimf
Zeenimf is offline
ik hoef het niet te weten van hem, en als hij het wil weten moet hij het vragen en dan geef ik wel antwoord

waarom zou je het willen weten? het zou je mening over iemand niet moeten veranderen( in de meeste gevallen dan.)
Oud 07-11-2005, 16:40
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Jaa, hij weet wie al mijn exen zijn en dat vind hij wel erg grappig. Ik weet wel wat over zijn exen, maar niet echt veel. En eigenlijk hoef ik dat niet eens te weten. Zolang ie mij maar leuk genoeg vind, vind ik het best haha.
Oud 07-11-2005, 16:59
Verwijderd
ja hoor...we maken er nu samen grapjes over.. Weet niet zoveel over zijn exen, maar denk niet dat ik dat zo erg vind
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 17:06
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-11-2005 @ 17:14 :
Ja, veel viel er toch niet te vertellen.
Oud 07-11-2005, 18:13
T!ne
T!ne is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 07-11-2005 @ 17:28 :
Voordat ik wat met mn vriendje kreeg heb ik al regelmatig over mijn ex met hem gepraat. Hij weet gewoon hoe ik me er toen onder voelde enzo. En nu nog hebben we het wel eens over mijn of zijn ex. Dat vind ik ook wel normaal. Het is niet zo dat ik me aan haar ga meten ofzo en ik hoop dat dat andersom ook niet zo is, want hij is gewoon geweldig en ik zou me niet voor kunnen stellen dat ik nu nog met mijn ex samen zou zijn en hem dan zou moeten missen. Blegh.. Geen ex meer voor mij
En als hij vragen heeft moet hij ze vooral stellen vind ik en als ik vragen heb over zijn ex en hun relatie zou ik ze wel stellen.
Oud 07-11-2005, 18:27
create
create is offline
Ja hij weet alles over m'n verleden, dus over ex-vriendjes ook. Maar het stelde toch niet zoveel voor.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 18:44
freakinaround
freakinaround is offline
Ja, zij weet alles over mijn verleden.
Oud 07-11-2005, 19:23
Gwinnie
Gwinnie is offline
Ik heb vooral tegen hem gezegd dat hij alles mag weten wat hij wil, maar dat ik het niet zo snel uit mezelf ga vertellen.
Dan zegt hij dat hij het helemaal niet wil weten.

Maar toch wil hij soms wel weten wat ik heb gedaan en wat ik van hem vind in vergelijking met andere dingen. Alleen dat word dan via zo'n omweg gevraagd
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 20:02
spoof
spoof is offline
Ik herken je verhaal wel, maar dan andersom... Ik kwam er bij mijn vriendin ook in lange tijd stukje bij beetje achter dat ze ook best wel een 'wild' verleden heeft. Ikzelf daarentegen helemaal niet, zij was mijn eerste. Ik heb ook wel het idee dat ze zich ervoor schaamt, want ze wil er nooit met me over praten. Maar soms pik bijvoorbeeld in gesprek tussen haar en een vriendin dingen op die me ineens heel erg aan het denken zetten. Het is wel een vreemd gevoel, want we kunnen eigenlijk overal over praten en ik weet alles van haar verleden, behalve dat.. Als ik er heel expliciet naar zou vragen zou ze het denk ik wel vertellen, maar waarschijnlijk wil ik het ook helemaal niet weten. Maar toch blijf ik er nu ook mee zitten dat ze geheimen voor me heeft.

Ik denk ook dat het uitmaakt wat je zelf voor verleden hebt. Als je toekomstige vriendje zelf vroeger ook wel het een en ander uitgevreten heeft zal hij het waarschijnlijk sowiezo wel begrijpen.

Mag ik trouwens vragen hoe oud je bent?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 15:15
niem
niem is offline
ja ik ben 22

Ja 't is idd waar dat het uitmaakt hoe het verleden van je partner is. Zo was ik de eerste voor mijn ex vriend en hij voor mij de 5e. Dan zal je elkaar toch minder goed begrijpen wat dat betreft.

Ik vind trouwens niet dat je het moet zien als 'geheimen' die je voor elkaar hebt. Je houdt doelbewust (of juist niet) dingen achter omdat je weet dat je de ander (en jezelf) er een rotgevoel door gaat geven..

Ik denk dat het waar is wat mensen eerder in dit topic al zeiden; je eerdere relaties hebben je gevormd tot wie je nu bent. En je partner is op je gevallen zoals je nu bent. Soms is het misschien beter dat je bepaalde dingen uit het verleden niet over elkaar weet omdat ze niet relevant zijn voor het 'nu'.
Wat is gebeurd is gebeurd, dat draai je nu toch niet meer terug..

Maarja ik vind het blijft een lastig onderwerp
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 15:41
mandarijntje88
mandarijntje88 is offline
Citaat:
zuster schreef op 07-11-2005 @ 12:01 :
nee dat is het ook niet ik doe het ook erg uitgebreid.
zeker over 1 ex hebben mn vriend en ik het er vaak en uitgebreid over maar ja hij komt ook eigenlijk in ieder gesprek voor soms is dat er irri maar ja ik ken er ook nix aan doen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 15:46
BleuEyes
BleuEyes is offline
Ik wilde van mijn vriend de meeste dingen wel weten... Bij mij was het niet zo bijzonder....

Dus....
Oud 08-11-2005, 16:08
George
George is offline
Ik weet het van hem, hij van mij.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 16:31
Gothic
Gothic is offline
Nee. Althans, hij hoeft/wil het niet (te) weten. Ik heb verteld wat ik kwijt wilde en als hij meer wil weten, zal ik hem alles vertellen, maar hij hoeft het niet te weten, interesseert hem niet zo veel.
Oud 08-11-2005, 17:46
FabDisaster
FabDisaster is offline
mijn vriend is heel nieuwsgierig dus hij weet wel wat van mijn exen af enzo
maar niet alles want zo boeiend is dat allemaal niet

wat betreft jouw verhaal
als een jongen je echt leuk vindt heeft hij vast geen moeite met jouw verleden
als jij zegt dat het een fout is geweest dan zal hij er vast niet mee zitten
iig dat lijkt mij dan
je kijkt toch naar het heden en niet naar het verleden, nietwaar?
Oud 08-11-2005, 20:43
Verwijderd
Ja, voor zover ik kan bedenken heb ik alles verteld.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 01:36
Dexter_M
Dexter_M is offline
Tjah wat ik zelf nog weet wel, hij heeft zelf ook met een paar van me exen wat gedaan en ik ook bij zijn exen dusjah.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 08:43
Pierreke
Pierreke is offline
Als ik iemand zou hebben, zou ik haar denk ik wel alles vertellen... Openheid vind ik opzich vrij belangrijk in een relatie; het is belangrijk elkaar te begrijpen, sommige dingen kunnen verklaard worden door het verleden en ergernissen kunnen daardoor voorkomen worden.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 09:16
Lorelei
Lorelei is offline
Neuh. In grote lijnen weet-ie het wel ongeveer. En als hij ernaar vraagt, krijgt-ie eerlijk antwoord. Of als het toevallig over iets gaat waarbij het zinnig is een ex te noemen. Maar ik ben niet geneigd hem op te zadelen met alle leuke en minder leuke verhalen over m'n exen.
Oud 09-11-2005, 09:42
Freestyler*
Freestyler* is offline
5 vind ik niet zo heel veel als je 22 bent
al zal ik dat aantal niet halen

Van hem weet ik met hoeveel mensen hij sex heeft gehad,
meer niet.
Van mij weet hij weinig, maar er is ook weinig te vertellen.
Dat hij meer mensen heeft gehad vind ik niet leuk, maar daar valt nu toch niks meer aan te doen. IK vind hem nu leuk en in die tijd van zijn exen had ik hem waarschijnlijk niet eens leuk gevonden.

Ik vind dan ook niet dat je vriend er een big issue van moet maken. En het lijkt me ook niet dat hij alle details hoeft te weten.
Jullie zijn toch nu samen.
Oud 09-11-2005, 12:38
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Nee niets verteld, en ook niets gevraagd. Het verleden is het verleden. Hoewel ik het stiekem wel wil weten, uiteraard.
Oud 09-11-2005, 12:43
Verwijderd
Ik heb alles verteld, maar ze had er wel moeite mee (het was weinig bijzonders, maargoed).
Maar eerlijk zijn over het verleden is wel de basis voor een toekomst denk ik.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 14:48
Lautitia
Lautitia is offline
Citaat:
niem schreef op 07-11-2005 @ 11:45 :
Zouden jullie het onderwerp exen achterwege laten, of hierjuist open kaart over spelen met het gevolg dat misschien niemand je meer wilt..
Dor een fout die je 5 jaar geleden hebt gemaakt en waar je erg veel spijt van hebt..

Hoe hebben jullie het gehad over exen?
Ik denk dat het niet anders gegaan zou zijn wanneer ik in jouw schoenen zou staan. Ik vertel nu ook niet alles in één keer, meestal alleen dat wat hij wil weten op dat moment. Het komt steeds min of meer toevallig ter sprake. Inmiddels weten we zo aardig wat van elkaars verleden af.
Oud 09-11-2005, 15:08
heavyukkie
heavyukkie is offline
ja mijn vriend weet echt alles. alle ins en outs. ook ik van hem.
Ik denk ook dat je anders een niet echte goede basis hebt voor een goede relatie..
Oud 09-11-2005, 17:22
Sanoeske
Sanoeske is offline
mijn vriend weet eigenlijk alles wel en ik andersom ook...de belangrijkste dingen dan...verder hoef ik het daar niet zo over te hebben...t interesseert me niet...ik weet hoe hij nu is en daar gaat het om...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 18:26
catootje
catootje is offline
Details ofzo weten we niet van elkaar, maar wel wie zijn vriendinnetjes waren en hoeveel en wie mijn vriendjes waren en hoeveel
Oud 09-11-2005, 18:37
Demo
Demo is offline
Mijn vriendje weet in principe alles, maar dat komt vooral doordat ik alles al aan hem vertelde voordat voordat we wat kregen enzo. Als dit niet zo zou zijn geweest zou ik alleen de dingen waar ik zelf mee zat of waarbij het zou voelen dat ik ze achterhield aan hem vertellen, meer in grote lijnen, maar ach, sommige dingen zijn zo oninteressant, dat zou een jongen waarschijnlijk geen eens kunnen boeien.
Van hem weet ik wel min of meer met welke meisjes hij wat heeft gehad, welke belangrijk waren enzo. Soms hebben we momenten waarop we erover praten, maar het gaat vooral om nu en om ons.

Maar meisje, vijf jaar is erg veel en als hij ziet toch ook wel dat je veranderd bent . Als je er echt mee zit en het fijner vindt om het aan hem te vertellen moet je dat gewoon doen. Zou jou het werkelijk uitmaken als hij zou zeggen "Vijf jaar geleden heb ik met dit en dit en dit meisje dit en dat gedaan.."? Daarvoor is wat jullie hebben vast te bijzonder.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 19:52
spoof
spoof is offline
Ik denk eigenlijk dat het vooral een probleem kan zijn als het verschil groot is. Mijn huidige relatie is eigenlijk mijn eerste serieuze relatie, terwijl mijn vriendin pakweg de afgelopen 5 jaar meer tijd wel een relatie heeft gehad dan niet. Ik denk dat je mekaar dan met sommige dingen minder goed begrijpt, vooral als je er moeilijk over kunt praten. Ik zit er soms dus ook wel mee, ook op seksueel gebied (heb ik ook al een keer een topic over geopend).

Maar aan de andere kant is het natuurlijk ook niet eerlijk om steeds weer met je verleden geconfronteerd te worden, helemaal als je van sommige dingen spijt hebt en die nu nooit meer zou doen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 22:33
niem
niem is offline
Citaat:
spoof schreef op 09-11-2005 @ 20:52 :
Ik denk eigenlijk dat het vooral een probleem kan zijn als het verschil groot is. Mijn huidige relatie is eigenlijk mijn eerste serieuze relatie, terwijl mijn vriendin pakweg de afgelopen 5 jaar meer tijd wel een relatie heeft gehad dan niet. Ik denk dat je mekaar dan met sommige dingen minder goed begrijpt, vooral als je er moeilijk over kunt praten. Ik zit er soms dus ook wel mee, ook op seksueel gebied (heb ik ook al een keer een topic over geopend).

Maar aan de andere kant is het natuurlijk ook niet eerlijk om steeds weer met je verleden geconfronteerd te worden, helemaal als je van sommige dingen spijt hebt en die nu nooit meer zou doen.
Ik snap dat je er mee zit, want dat had mijn ex ook. Dan kan je 2 dingen doen; 1) kijken hoe je vriendin nu is en het verleden laten rusten en doorgaan en oud worden met haar. Waarom niet? Als jullie samen toch gelukkig kunnen zijn laat je je dat toch niet ontnemen doordat ze een verleden heeft?
of 2) met haar stoppen omdat je haar verleden niet aankan en opzoek gaan naar een meisje die nog geen verleden heeft met jongens en waar het misschien veel minder goed mee klikt.

Je moet ook niet vergeten dat als jouw relatie zou eindigen dat je dan ook een ex hebt. en dus een verleden.

Het lijkt me moeilijk, vooral omdat je waarschijnlijk beelden van je vriendin vormt en dat ze dan iets doet met andere jongens. iig dat deed mijn ex... maar toch zal je moeten proberen om die beelden los te laten anders word je gek.

Ik praat nu vanuit haar, want ik zou laat maar zeggen haar zijn in jouw relatie.. en IK heb heel erg veel spijt van dat ik die dingen heb gedaan en dat ik toen niet besefte dat het iets speciaals is wat je eigenlijk alleen maar doet als je van iemand houdt.
Dat zie ik nu wel in, en juist daarom baal ik zo van mijn verleden. Ik had het liever maar 1x gedaan en dan meteen met mn ware.. want het is iets heel speciaals en iets wat je niet zomaar weggeeft aan iedereen.
Als ik de tijd terug kon draaien had ik al die 'vriendjes' overgeslagen en was ik pas dingen gaan doen met mn laatste vriend. Want daar heb ik wel van gehouden, en dan vind ik het ook niet raar..

Nouja ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel... voor jou vriendin is het misschien nog wel rotter dan voor jou.
Want jij kan bij haar weggaan en dan ben je ook meteen van haar verleden af, maar ze kan zelf haar verleden nooit meer weg doen.
Ik moet wel zeggen dat ik er erg veel van heb geleerd, en dat ik blij ben dat ik het 'licht' heb gezien en nu inzie dat het iets heel speciaals en bijzonders is.. en dat die dingen die ik met die 'vriendjes'' heb gedaan niks voorstellen bij wat ik kwa liefde en houden van met mijn laatste vriend heb meegemaakt.

Probeer het los te laten, het is het niet waard om hier je relatie en jouw geluk op te laten stranden

Ik ben wel erg netjes geworden zeg
Zou mezelf ook nooit meer zomaar weggeven... maar alleen aan een jongen waarvan ik denk daar oud mee te worden.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 22:51
Heikneuter
Heikneuter is offline
Wel gedaan, maar ik stop er maar mee geloof ik
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten