Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2005, 18:48
ineketrieneke
ineketrieneke is offline
Dit wordt het eerste gedicht dat ik hier post..ik kan er niet echt veel van, maar ik vraag me af wat jullie er van denken..

reeds voorgekauwd
kruimel je
gedachten

steeds
om je lippen
van af te likken

maar liefde
proef ik
niet meer

uit jouw handen
eet ik
enkel nog
onwetendheid

Laatst gewijzigd op 03-11-2005 om 11:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2005, 19:22
Reem
Reem is offline
Op zich vind ik je woordgebruik goed en ook het beeld dat je schetst vind ik mooi. Maar ik zie het nut van het voortdurende afbreken niet in: het lijkt daardoor misschien meer op een gedicht, maar dat is niet het doel van afbreken. Ik vind het idee heel leuk, maar je zou het beter kunnen uitwerken denk ik, en daarmee bedoel ik vooral de vorm.
Oud 08-11-2005, 10:54
the YX
the YX is offline
er niet veel van kunnen geloof ik niet in, zeker niet na zo'n gedicht. inderdaad, heel mooi beeld. vooral het beeld van die (ooit) zoete gedachten op lippen... bij die eerste twee strofen zit je echt helemaal goed, 100 %.
maar ik vind 'liefde' en 'ontwetendheid' te duidelijk en ietwat cliché. I dont blame you, hoeveel ik die nog in eigen gedichten tegen kom... maar dat is het punt. Ze passen misschine wel goed in de context, maar ze iets te makkelijk, en zijn dus niet echt specifiek genoeg. Daarom kom je ze ook zo snel en zo vaak tegen.
neem nu bijvoorbeeld voor de eerste chocola en de tweede spruitjes (erg slecht voorbeeld, maar giinspireerd op mijn dieet van gister), dan zit je al een stuk specifieker, en maak je veel meer een beeld. chocola voegt misschien het beeld toe van elkaar chocola voeren oid., en spruitjes weer een naar avondeten samen...
maar ik zit onbewust al weer veel te veel jouw gedicht voor je in te vullen en neem al weer veel te veel dingen aan over je gedicht...
Maar die twee woorden zou ik nog eens een keer naar kijken. Want als je daar iets aardigs voor vind heb je echt een heel mooi gedicht.

(merk dat het vervelende van een kritische houding tot gevolg heeft dat ik niet meer weet te overtuigen is dat ik het serieus een leuk gedicht vind...)
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 16:23
ineketrieneke
ineketrieneke is offline
Bedankt voor de tips, echt waar. Kritieken heb ik liever dan gewoon maar gezwijmel over het is goed of niet goed.
Als ik hier zo kijk heb ik iets van, dit wil ik ook kunnen

Bedankt, ik heb duidelijk nog veel te leren

Laatst gewijzigd op 12-11-2005 om 07:14.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 11:02
Verwijderd
Voor een eerste gedicht vind ik het best goed. Het is origineel, en dat vind ik een hele goede basis.

Ik vond het leuk om te lezen. Blijf vooral posten!
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 12:59
xineof
xineof is offline
Ik vind er ook originaliteit inzitten en bovendien beroep je je niet meteen op een standaard dichtvorm, heel goed. De vergelijking is leuk gevonden, alleen je formuleringen zouden wel wat beter kunnen; de zinnen zijn soms wat onsamenhangend en daardoor wordt het geheel iets te brokkelig. Ook zou je eventueel sommige dingen wat explicieter kunnen verwoorden om de lezer een diepere kijk op de ikpersoon te geven (wat vaak wat meer aanspreekt) maar dat is natuurlijk je eigen keuze.

Ga zo door!
Reageren

Regels voor berichten