er niet veel van kunnen geloof ik niet in, zeker niet na zo'n gedicht. inderdaad, heel mooi beeld. vooral het beeld van die (ooit) zoete gedachten op lippen... bij die eerste twee strofen zit je echt helemaal goed, 100 %.
maar ik vind 'liefde' en 'ontwetendheid' te duidelijk en ietwat cliché. I dont blame you, hoeveel ik die nog in eigen gedichten tegen kom... maar dat is het punt. Ze passen misschine wel goed in de context, maar ze iets te makkelijk, en zijn dus niet echt specifiek genoeg. Daarom kom je ze ook zo snel en zo vaak tegen.
neem nu bijvoorbeeld voor de eerste chocola en de tweede spruitjes (erg slecht voorbeeld, maar giinspireerd op mijn dieet van gister), dan zit je al een stuk specifieker, en maak je veel meer een beeld. chocola voegt misschien het beeld toe van elkaar chocola voeren oid., en spruitjes weer een naar avondeten samen...
maar ik zit onbewust al weer veel te veel jouw gedicht voor je in te vullen en neem al weer veel te veel dingen aan over je gedicht...
Maar die twee woorden zou ik nog eens een keer naar kijken. Want als je daar iets aardigs voor vind heb je echt een heel mooi gedicht.
(merk dat het vervelende van een kritische houding tot gevolg heeft dat ik niet meer weet te overtuigen is dat ik het serieus een leuk gedicht vind...)
|