Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2005, 10:56
Verwijderd
Hej
ik vroeg me af wie gister ook dat programma van Katja gezien heeft over Theo v Gogh en of de moord voorkomen had kunnen worden.
Heeft me best aan het denken gezet.. Ik bedoel het lijkt inderdaad net een complot tussen remkes (politiek) en de aivd/rid etc.. maar het wordt misschien ook wel teveel gesuggereerd door de vorm v het programma.
Het heeft me in ieder geval verheldering gebracht over Mohammed B. en zijn achtergrond en de blindheid van de aivd/politiek voor het gevaar van deze man!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2005, 20:40
BCR
BCR is offline
Heb t nie gezien. Maar wordt er beweerd dat het een complot was tussen Remkes en de AIVD?
Oud 03-11-2005, 20:47
Dinalfos
Dinalfos is offline
Niet gezien, maar het lijkt me dat het niet helemaal serieus(als in fictief, niet humoristisch) bedoeld is?
Oud 03-11-2005, 21:09
Verwijderd
nou complot niet helemaal maar iig dat remkes en de aivd een groot geheim hebben met elkaar en er niks over kwijt willen (laat ik t zo formuleren)
t is absoluut niet fictief geweest of humoristisch bedoeld
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 21:19
PV
PV is offline
Citaat:
BCR schreef op 03-11-2005 @ 21:40 :
Heb t nie gezien. Maar wordt er beweerd dat het een complot was tussen Remkes en de AIVD?
mja ze ging zo'n gast die bij de persconferentie A zei, daarover ondervragen en toen zei ie het tegendeel. Beetje apart dus.
Mohammed B zou een informant van de AIVD zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Jonijntje schreef op 03-11-2005 @ 22:09 :
nou complot niet helemaal maar iig dat remkes en de aivd een groot geheim hebben met elkaar en er niks over kwijt willen (laat ik t zo formuleren)
t is absoluut niet fictief geweest of humoristisch bedoeld
Pfoe, origineel complot dan, nog nooit eerder iets over een complot over een groot geheim gehoord....

't Lijkt me grote onzin, mensen willen altijd overal iets achter zoeken om ergens een reden voor te krijgen. Ik denk niet dat er iets groots achter zit.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 22:26
Escapism
Escapism is offline
ik zag in de aankondiging dat er veel onthutsende feiten bekend gemaakt zouden worden, dus besloot ik niet te kijken, want als het echt zo onthutsend was had ik het wel groot in het nieuws gezien vandaag. maar nee dus.
Oud 04-11-2005, 00:28
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Escapism schreef op 03-11-2005 @ 23:26 :
ik zag in de aankondiging dat er veel onthutsende feiten bekend gemaakt zouden worden, dus besloot ik niet te kijken, want als het echt zo onthutsend was had ik het wel groot in het nieuws gezien vandaag. maar nee dus.
Is dat zo? Alsof er geen onthutsende feiten zouden zijn die stilgezwegen worden.
Oud 04-11-2005, 00:29
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 03-11-2005 @ 22:33 :
Pfoe, origineel complot dan, nog nooit eerder iets over een complot over een groot geheim gehoord....

't Lijkt me grote onzin, mensen willen altijd overal iets achter zoeken om ergens een reden voor te krijgen. Ik denk niet dat er iets groots achter zit.
Dat vind ik weer onzin, want zelfs al zou het complot verzonnen zijn om een reden voor de moord te krijgen, waren er ook al meer dan genoeg redenen te bedenken zonder het complot.
Oud 04-11-2005, 00:52
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 04-11-2005 @ 01:28 :
Is dat zo? Alsof er geen onthutsende feiten zouden zijn die stilgezwegen worden.
nou als die feiten eenmaal los zijn in een docu die op tv is geweest, springen de andere media daar echt wel bovenop.
Oud 04-11-2005, 01:35
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Escapism schreef op 04-11-2005 @ 01:52 :
nou als die feiten eenmaal los zijn in een docu die op tv is geweest, springen de andere media daar echt wel bovenop.
Niet als zij dezelfde mentaliteit hanteren als jij, bovendien is BNN de media natuurlijk.
Oud 04-11-2005, 01:37
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 04-11-2005 @ 02:35 :
bovendien is BNN de media natuurlijk.
wat is je punt?
Oud 04-11-2005, 01:41
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Escapism schreef op 04-11-2005 @ 02:37 :
wat is je punt?
Jij schrijft: "De andere media springt daar bovenop." Ik zeg, de media heeft daar al kennis van genomen, want BNN is de media. Overigens vind ik het ook helemaal geen criterium voor waarheid of de media er veel of weinig aandacht aan besteed.
Oud 04-11-2005, 01:53
Verwijderd
Citaat:
Fortuynist schreef op 04-11-2005 @ 02:41 :
Jij schrijft: "De andere media springt daar bovenop." Ik zeg, de media heeft daar al kennis van genomen, want BNN is de media. Overigens vind ik het ook helemaal geen criterium voor waarheid of de media er veel of weinig aandacht aan besteed.
'Media' is meervoud.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 02:47
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
N00dles schreef op 04-11-2005 @ 02:53 :
'Media' is meervoud.
BNN behoort tot de media... Zo goed meester?
Oud 04-11-2005, 08:46
Verwijderd
Citaat:
Fortuynist schreef op 04-11-2005 @ 01:29 :
Dat vind ik weer onzin, want zelfs al zou het complot verzonnen zijn om een reden voor de moord te krijgen, waren er ook al meer dan genoeg redenen te bedenken zonder het complot.
Wat zeg ik dan? Ik zeg alleen dat een complot te vergezocht is.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 08:47
Verwijderd
Citaat:
Jij schrijft: "De andere media springt daar bovenop." Ik zeg, de media heeft daar al kennis van genomen, want BNN is de media.
Je bent nogal een slechte krant / televisieprogramma / etc als je zulke 'onthutsende feiten' niet zou overnemen. Vandaar dat het dus niet belangrijk genoeg was om naar te kijken. Was het écht belangrijk (en aannemelijk / waar) geweest, dan had het wel in de krant gestaan als nieuws.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 09:53
Verwijderd
Kijk het was Katjas zoektoct naar antwoorden, aangezien zij nogal goed contact had met Tjeo begrijp ik hartstikke goed dat ze zoiets heeft willen doen en dat ze het op deze manier gedaan heeft. Mij heeft ze erdoor aan het denken gezet en beter geinformeerd over Mohammed B en zijn verleden, er zaten toch echt wel dingen tussen waarvan ik niet snap dat men ze zo heeft verteld aan het publiek en dan achteraf toch anders blijkt te zijn
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 12:01
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
'andere' is dan ook wel zo'n beetje het sleutelwoord in mijn post. mijn punt is dat dit zo'n hot topic is, dat als er echt iets nieuws aan het licht wordt gebracht, dat bijv. de volkskrant en nrc daar simpelweg iet omheen kunnen.
Oud 04-11-2005, 12:57
Verwijderd
Ik heb het niet gezien, jammer!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 17:00
BCR
BCR is offline
uitzendinggemist.nl
Oud 04-11-2005, 21:23
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 04-11-2005 @ 09:47 :
Je bent nogal een slechte krant / televisieprogramma / etc als je zulke 'onthutsende feiten' niet zou overnemen. Vandaar dat het dus niet belangrijk genoeg was om naar te kijken. Was het écht belangrijk (en aannemelijk / waar) geweest, dan had het wel in de krant gestaan als nieuws.
Jij laat je door anderen voorschotelen wat belangrijk is? Als een krant of TV programma het niet interessant acht, zal het wel niet...

Laatst gewijzigd op 04-11-2005 om 21:44.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 21:25
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 04-11-2005 @ 09:46 :
Wat zeg ik dan? Ik zeg alleen dat een complot te vergezocht is.
En ik dat 'vergezocht' heel subjectief is.
Oud 04-11-2005, 21:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 04-11-2005 @ 22:23 :
Jij laat je door anderen voorschotelen wat belangrijk is? Als een krant of TV programma het niet interssant acht, zal het wel niet...
Ja, ik wou net zeggen...

Beetje Amerikaanse houding is dat.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 14:00
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 04-11-2005 @ 22:26 :
Ja, ik wou net zeggen...

Beetje Amerikaanse houding is dat.
nou in dit geval niet. op het moment dat katja schuurman mij De grote Waarheid gaat verkondigen pas ik even.
Oud 05-11-2005, 14:13
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Escapism schreef op 05-11-2005 @ 15:00 :
nou in dit geval niet. op het moment dat katja schuurman mij De grote Waarheid gaat verkondigen pas ik even.
Het gaat erom dat je er blind van uit gaat dat het pas 'waar' en 'echt' is als alle media een bericht geven. Dat is naiëf.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 14:48
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-11-2005 @ 15:13 :
Het gaat erom dat je er blind van uit gaat dat het pas 'waar' en 'echt' is als alle media een bericht geven. Dat is naiëf.
gast, serieus. we hebben het over een zaak waar heel nederland van in rep en roer is, mijn enige punt is dat IN DIT GEVAL het geheel der nederlandse media er niet om heen kan als er nieuwe, stuitende, ontwikkelingen zijn. ik denk niet dat je daar iets tegenin kan brengen.

let vooral even op hoe ik 'in dit geval' met hoofdletters typte.
Oud 05-11-2005, 15:50
Verwijderd
las in de krant dat er misschien een prlementaire enquete gehouden geaat worden over dit onderwerp..
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 16:19
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Zeer slechte docu. Ze legt allemaal moeilijke verbanden en trekt daar suggestieve conclusies uit. Ik heb me enorm ge-ergerd.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 17:27
Type
Type is offline
Stond in de Rails een heel pakkende zin over, maar die ligt bij mij thuis (en daar ben ik nu niet)

Ik zal 'm zondag wel eens posten. Maar het was iets in de zin van (waar ik het overigens helemaal mee eens ben) "Als Katja Schuurman mij De Grote Waarheid gaat vertellen pas ik even"

Wat dat betreft zou ik dan ook 'lekker naïef' op kranten en het nieuws afgaan.
Oud 05-11-2005, 21:16
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Escapism schreef op 05-11-2005 @ 15:48 :
gast, serieus. we hebben het over een zaak waar heel nederland van in rep en roer is, mijn enige punt is dat IN DIT GEVAL het geheel der nederlandse media er niet om heen kan als er nieuwe, stuitende, ontwikkelingen zijn. ik denk niet dat je daar iets tegenin kan brengen.

let vooral even op hoe ik 'in dit geval' met hoofdletters typte.
Ja, nú wel.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 00:55
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Type schreef op 05-11-2005 @ 18:27 :
Stond in de Rails een heel pakkende zin over, maar die ligt bij mij thuis (en daar ben ik nu niet)

Ik zal 'm zondag wel eens posten. Maar het was iets in de zin van (waar ik het overigens helemaal mee eens ben) "Als Katja Schuurman mij De Grote Waarheid gaat vertellen pas ik even"

Wat mij betreft zou ik de zin wijzigen in: "Als iemand die niet op onderzoek uit is geweest mij de waarheid gaat vertellen, pas ik even."
Oud 06-11-2005, 01:09
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Type schreef op 05-11-2005 @ 18:27 :

serieus? ik heb die niet gelezen.
Oud 06-11-2005, 21:14
Dmnq
Dmnq is offline
Hmm voor de mensen die het niet hadden gezien: Door middel van feiten in een context te plaatsen werd in de documentaire de indruk gewekt dat Mohammed b. een informant van de AIVD zou zijn. Nou werd er hier net beweerd dat de media er niet direct bovenop sprong en het niet geloofwaardig was. Wel zeg ik je nu: Ik zag net in de aankondiging van Woestijnruiters dat ze erover gaan discussieren. Dus die bewering is bij deze gedeeltelijk ontkracht. En mocht je nog geïnteresseerd zijn over Mohammed B., kijk nu even naar Nederland 3.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 19:35
Verwijderd
Net ook Katja's docu gezien op uitzendinggemist.nl, en ondanks het suggestieve karakter van de docu, wil ik best geloven dat de RID/AIVD een stelletje blunderende danwel voorliegende instanties zijn, met Remkes voorop. Voor mij persoonlijk hebben de betrokken politici hun geloofwaardigheid volstrekt verloren, vanwege hun tegenstrijdige uitspraken.

Ik vind het trouwens wel apart dat 'men' dit maar lijkt te accepteren, of denkt: 'het is wel heel vergezocht, of onwaarschijnlijk, dus het kán niet'.
Maar ach, dat wordt ook gezegd over de leugens van de regering Bush, of de complottheorieën over 11 september, of de moord op JFK...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 20:22
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
N00dles schreef op 07-11-2005 @ 20:35 :
Net ook Katja's docu gezien op uitzendinggemist.nl, en ondanks het suggestieve karakter van de docu, wil ik best geloven dat de RID/AIVD een stelletje blunderende danwel voorliegende instanties zijn, met Remkes voorop. Voor mij persoonlijk hebben de betrokken politici hun geloofwaardigheid volstrekt verloren, vanwege hun tegenstrijdige uitspraken.

Ik vind het trouwens wel apart dat 'men' dit maar lijkt te accepteren, of denkt: 'het is wel heel vergezocht, of onwaarschijnlijk, dus het kán niet'.
Maar ach, dat wordt ook gezegd over de leugens van de regering Bush, of de complottheorieën over 11 september, of de moord op JFK...
Mensen vinden veel te snel iets vergezocht of onwaarschijnlijk, omdat ze de waarheid niet aankunnen. Een schijnwaarheid geeft een veiliger gevoel.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 09:52
Verwijderd
Citaat:
Fortuynist schreef op 04-11-2005 @ 22:23 :
Jij laat je door anderen voorschotelen wat belangrijk is? Als een krant of TV programma het niet interessant acht, zal het wel niet...
Dat is helemaal het punt niet. Hoe moet je er anders achter komen, en bovendien: ik houd van meerdere bronnen, dan geloof ik het pas. Alleen de telegraaf vind ik niet zo betrouwbaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten