Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2005, 22:02
vampire_esje
vampire_esje is offline
waarom is het iedere keer dat als mensen hun problemen aan mij vertellen en ik ze probeer te helpen dat alleen goed is, als het probleem niet aan hen ligt of dat ze niet verder kijken als hun neus lang is? Ik snap er geen moer meer van Misschien doe ik iets fout denk ik dan, maar ik heb het steeds vaker. Vrienden komen naar mij toe, hebben problemen en als je ze probeert te helpen dan krijgen we ruzie vanwege verschillende redenen. Waarom kunnen mensen niet eerst naar hunzelf kijken en leggen ze gelijk het probleem bij een ander neer?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-09-2005, 22:27
mara18
mara18 is offline
Omdat mensen nu eenmaal graag bevestiging krijgen.

En dat krijgen ze alleen als jij zegt dat zij perfect zijn en aan niets schuld treffen
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 23:42
Verwijderd
^ precies wat ik wilde zeggen
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 01:16
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Sommige mensen zijn domme navelstaarders. Die willen sommige dingen gewoon niet horen. Keihard aanpakken. Shocktherapie op toepassen. Als ze boos worden is dat juist een teken dat er iets aan de hand is.
In het leukste geval mag je de cavalerie er oplos laten en gewoon beledigend worden.

Als het echte vrienden zijn snappen ze op een gegeven moment dat je het beste met ze voor hebt. En als ze niet snappen dat ze aan meepraters geen reet hebben zijn ze te dom om je vrienden te zijn.

Probleem opgelost.
Oud 15-09-2005, 08:54
Verwijderd
Pfff, het ligt helemaal vanuit het perspectief eigenlijk om problemen op te lossen. Problemen zijn makkelijker op te lossen en lijken veel simpeler als je ze zelf niet hebt ! Maar als je eenmaal zelf zo'n probleem heb, zul je het denk ik wel begrijpen dat het van als je IN de situatie zit het ineens veel moeilijker lijkt te zijn om het op te lossen.

Snap niet helemaal of het verhaal eenvoudig genoeg daar ligt ik het even bij met een voorbeeld: het is ongeveer hetzelfde als voetbal. Je ziet vanuit de tribune GOED wat de spelers moeten doen en de spelers doen hun best maar JIJ ziet vaak veel betere opties.... en vraagt je af waarom de speler het niet deed. Simpel de speler zit in het spel en heeft niet zo'n goed overzicht !
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 22:55
vampire_esje
vampire_esje is offline
thanks voor de reacties van jullie! Hier heb ik iets aan. Ik snap mensen nu een beetje beter.

Alleen heb ik nog een vraagje aan svleur. Als ik in dezelfde situatie heb gezeten als 1 van mijn vrienden en ik kom met een advies.
Tenminste iets wat ik zelf heb gedaan om mijn probleem op te lossen en ik geef ze advies wat ze het beste kunnen doen, omdat het bij mij werkte.
waarom nemen ze dat dan niet van mij aan? dat is het probleem waar ik mee zit.
Ze klampen zich vast aan zelfmedelijden en iedereen om hun heen is een egoist of een upportunist of geef-het-maar-een-naam. ik snap dat niet, zo kom je toch in een neerwaarste spiraal terecht waar je toch niet in wilt komen? Je vertelt je probleem toch om eruit te komen? Dat is logisch, toch?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 19:10
mepsteen
mepsteen is offline
de mens houd ervan om zichzelf te vernietigen, al is het maar voor wat aandacht
Oud 19-09-2005, 21:15
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 19-09-2005 @ 20:10 :
de mens houd ervan om zichzelf te vernietigen, al is het maar voor wat aandacht
haha

Ze zoeken geen advies, ze willen steun en medeleven .
Oud 20-09-2005, 17:26
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Ze vinden dat je goed kunt luisteren
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 18:40
vampire_esje
vampire_esje is offline
ik denkdat ik voortaan mensen maar waarschuw.. vertel niet je problemen aan mij, want ik geef je advies en de waarheid waar jij niet tegen kunt!

mensen thanks voor jullie advies!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 17:20
Verwijderd
Citaat:
vampire_esje schreef op 15-09-2005 @ 23:55 :
thanks voor de reacties van jullie! Hier heb ik iets aan. Ik snap mensen nu een beetje beter.

Alleen heb ik nog een vraagje aan svleur. Als ik in dezelfde situatie heb gezeten als 1 van mijn vrienden en ik kom met een advies.
Tenminste iets wat ik zelf heb gedaan om mijn probleem op te lossen en ik geef ze advies wat ze het beste kunnen doen, omdat het bij mij werkte.
waarom nemen ze dat dan niet van mij aan? dat is het probleem waar ik mee zit.
Ze klampen zich vast aan zelfmedelijden en iedereen om hun heen is een egoist of een upportunist of geef-het-maar-een-naam. ik snap dat niet, zo kom je toch in een neerwaarste spiraal terecht waar je toch niet in wilt komen? Je vertelt je probleem toch om eruit te komen? Dat is logisch, toch?
Er zijn verschillende soorten manieren om uit je problemen te komen. Maar sommige mensen verzinnen problemen puur voor de aandacht en hebben dus geen behoefte aan een oplossing. En zo zijn er ook mensen die een ECHT probleem hebben maar het niet zelf willen oplossen. B.v iemand die problemen heeft met zijn/haar ouders en depri is. En jij vertelt dat ie beter naar een kinder opvang kan gaan, dan zal die niet 1 - 2 - 3 naar je gaan luisteren.

Het beste wat je vaak kan doen is luisteren naar andermans problemen en pas een oplossing bieden als ze er naar vragen. Of geef een oplossing als, misschien moet je er maar eens goed over nadenken. Of stel dat ik dat probleem had en het jou had verteld, wat zou jij mij zegge...

Maar om je laatste vraag te beantwoorden "Je vertelt je probleem toch om eruit te komen?": Nee, mensen vertellen hun problemen soms ook gewoon om het kwijt te kunnen bij iemand, een luisterend oor is altijd fijn.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 17:37
Encrypted
Encrypted is offline
Citaat:
vampire_esje schreef op 14-09-2005 @ 23:02 :
waarom is het iedere keer dat als mensen hun problemen aan mij vertellen en ik ze probeer te helpen dat alleen goed is, als het probleem niet aan hen ligt of dat ze niet verder kijken als hun neus lang is? Ik snap er geen moer meer van Misschien doe ik iets fout denk ik dan, maar ik heb het steeds vaker. Vrienden komen naar mij toe, hebben problemen en als je ze probeert te helpen dan krijgen we ruzie vanwege verschillende redenen. Waarom kunnen mensen niet eerst naar hunzelf kijken en leggen ze gelijk het probleem bij een ander neer?
Het heet volgens mij puberteit.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 17:26
vampire_esje
vampire_esje is offline
Citaat:
Encrypted schreef op 03-11-2005 @ 18:37 :
Het heet volgens mij puberteit.
De mensen over wie ik het heb zijn boven de 20, maar evengoed bedankt!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 17:46
Raven
Raven is offline
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 00:10
vampire_esje
vampire_esje is offline
ik had de titel eigenlijk van Seven of Nine, maar ja, Spock is ook goed
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 15:04
Renéetjehh
Renéetjehh is offline
Omdat (alle) mensen de waarheid toch niet durven te accepteren. Altijd makkelijk om alles op anderen te schuiven.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 15:59
botervleug
botervleug is offline
Mensen zullen graag horen dat het niet aan hen ligt. de meeste mensen houden ook van zelfmedelijden, daar voelen ze zich veilig bij. (Das mijn eigen ervaring, neem maar van me aan )

Advies is ook vaak niet nodig. Gewoon luisteren en als je echt tips wilt geven breng het dan übervoorzichtig: "Weet je, ik had ooit ook zoiets en bij mij hielp dit". Verder niet doordrammen maar gewoon laten gaan, laten bezinken en hopen dat iemand er iets mee doet.

Je hoeft de wereld niet te redden, bedenk altijd: Iedereen kan zichzelf redden, en af en toe kan je helpen door te luisteren en ze te geven wat ze NODIG hebben (NIET altijd hetzelfde als waarom ze vragen!)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten