Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2005, 20:10
Macademion
Macademion is offline
Koffie, ontbijtthee van zonnatura, Roosvicee laxo al geprobeert, pruimen op zondag natuurlijk nergens te krijgen. Iemand nog een ander (natuurlijk huismiddeltje) idee?

Ik zal morgen bij de drogisterij vragen, weet iemand iets waar ik naar kan vragen? Anders ga ik naar de dokter. (liever niet natuurlijk, dokters hebben het al zo druk)
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 20:20
Dumbass
Dumbass is offline
een soeplepel olijfolie is heel goed of ananassap
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 20:25
Verwijderd
Volledig homeopathisch: linuforce (geloof ik) van Vogel.

Succes gegarandeerd
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 20:50
Roos
Roos is offline
Inspanning/beweging heeft ook een goed effect.
Misschien dat je na een eindje joggen aandrang krijgt.

In het algemeen geldt wel: hoe langer je 'wacht', hoe moeilijker het zal worden om naar het toilet te gaan, omdat er steeds meer water uit de ontlasting wordt gehaald.
Oud 13-11-2005, 20:51
Verwijderd
lijnzaad (olie)
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 21:11
Macademion
Macademion is offline
heb vandaag een flink stuk gelopen, het heeft nog niet geholpen.

gewoon (geen) shit is dit man.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 21:38
Roos
Roos is offline
Als je toevallig nog een onschuldige zetpil hebt liggen, met paracetamol ofzo, kan dat ook wel eens helpen, door die vette capsule.
Maar goed, moet je ook maar net mazzel hebben
Oud 13-11-2005, 21:45
Bloem
Bloem is offline
Of vaseline in je anus smeren, zeg maar Klinkt vies, maar ik geloof dat ze dat bij babietjes ook wel eens doen als ze verstopt zijn?

Maar hoe lang duurt het al? Want als het pas 2 dagen ofzo is, zou ik me geen zorgen maken.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 01:12
Floris_22
Floris_22 is offline
Alcohol is een erg goed middel, alleen moet je dan geduld hebben.
Naar de dokter hoeft niet, want als je morgen kilo pruimen naar binnen gooit dan komt het allemaal heel snel goed.
Oud 14-11-2005, 08:01
woezel
woezel is offline
Citaat:
Roxane schreef op 13-11-2005 @ 21:51 :
lijnzaad (olie)
idd, beter nog is er op knabbelen
Oud 14-11-2005, 08:45
Verwijderd
heb je er vaker last van? Zorg dat je voldoende vetten, vezels en vocht binnen krijgt.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 08:53
Verwijderd
's Ochtends, op lege maag, een lauw glas water drinken. Vermijd wit brood en andere witte dingen (witte rijst, witte pasta), ga voor de volkoren dingen. Groente en fruit zijn ook erg goed (behalve bananen), veel sap en water drinken. Gebruik een extra lepel (olijf)olie bij het koken.

En verder bij iedere aandrang naar de wc gaan, als 't komt, dan komt 't, ga er geen extreme moeite voor doen, dan wordt het alleen maar vervelender.

Als alles niet werkt, en je zit er al een week mee, dan toch eens naar de dokter gaan, die zal in eerste instantie alleen een laxeermiddeltje geven, nog niets onderzoeken.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 09:56
MieX
MieX is offline
Peperkoek schijnt ook goed te werken
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 10:43
woezel
woezel is offline
oh trouwens ; geen koude dingen eten bv yoghurt niet in koelkast zetten enzo
Oud 14-11-2005, 11:02
Verwijderd
ui, bonen en andere 'gasvormende' dingen kunnen trouwens ook helpen

en als je yoghurt niet in de koelkast zet, bederft het . Maar je kunt wel voor het avondeten al een schaaltje yoghurt inschenken en op het aanrecht zetten, tegen de tijd dat je aan je toetje toe bent is het dan op kamertemperatuur.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 12:31
Dís
Dís is offline
appelsienen en vijgen.
Oud 14-11-2005, 13:55
Macademion
Macademion is offline
Volkoren deed ik altijd wel. zilvervliesrijst, volkorenbrood en all-bran, maar dat dan door koude yoghurt. Bananen heb ik de afgelopen dagen laten liggen, al ben ik daar echt supergek op.

Vanmorgen naar de dokter geweest, heb vannacht alles aan de verkeerde kant eruit gegooid. Het is waarschijnlijk buikgriep, ik moest bloed prikken en alles. Maar bedankt voor alle tips, ik ga zeker een paar dingen niet meer doen. En verder wachten tot het over gaat. Echt klote, normaal heb ik nooit last van darmprobleempjes.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 16:17
Dís
Dís is offline
als het buikgriep is moet je veel eten en veel drinken.
Ik hield niets binnen en daardoor viel ik flauw'van de honger',terwijl ik wel genoeg at, het verteerde gewoon te snel.
Dan hebikgeleefd op beschuit en een zachte soep met rijst,en dan is het toch overgegaan
Oud 14-11-2005, 19:17
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Macademion schreef op 13-11-2005 @ 22:11 :
heb vandaag een flink stuk gelopen, het heeft nog niet geholpen.

gewoon (geen) shit is dit man.
Hoevaak moet je naar de WC? als dat minder dan 3 keer per week is is er pas sprake van verstopping.

En is de ontlasting diaree achtig of toch vast?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 19:21
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
MieX schreef op 14-11-2005 @ 10:56 :
Peperkoek schijnt ook goed te werken
Mooi niet! peperkoek mag dan wel licht verteerbaar zijn, maar werkt beslist niet laxerend.

Ontbijtkoek werkt laxerend.
Klopt niet. Ontbijtkoek bevat namelijk net als witbrood te weinig voedingsvezels voor een goede darmwerking.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 14-11-2005 @ 20:17 :
Hoevaak moet je naar de WC? als dat minder dan 3 keer per week is is er pas sprake van verstopping.
Nah, ligt echt aan je eigen ritme. Sommige mensen gaan normaal twee keer per dag, dan zou ik me na twee of drie dagen wel zorgen maken. Andere mensen gaan om de dag, dan zou ik me na een week pas zorgen gaan maken. Daarnaast ligt het natuurlijk ook aan de ontlasting zelf; als je een of twee keer per week zonder moeite gaat, noem ik het geen verstopping. Zo zou je eigenlijk zelfs elke dag kunnen gaan, maar als 't veel moeite kost/pijn doet, dan zou ik het wel verstopping noemen.
't Verschilt echt per persoon.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 14-11-2005 @ 20:21 :
Mooi niet! peperkoek mag dan wel licht verteerbaar zijn, maar werkt beslist niet laxerend.

Klopt niet. Ontbijtkoek bevat namelijk net als witbrood te weinig voedingsvezels voor een goede darmwerking.
Ik kreeg ontbijtkoek/peperkoek juist als tip van de dokter; elke dag een of twee plakjes om de stoelgang te bevorderen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 20:58
Roos
Roos is offline
Citaat:
Cornel schreef op 14-11-2005 @ 20:21 :

Dan zitten er dus andere stoffen in die wel laxerend werken, he.

Regels voor berichten