Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2005, 19:05
Roos
Roos is offline
Bij gebrek aan beter subforum op de Kantine...

Is het gevaarlijk om spullen tegen een verwarmingsbuis (buis met heet water) aan te leggen?
Ik heb namelijk in mijn inbouwkast een loze ruimte waar ik een slaapzak, een extra deken, een strandhanddoek etc. heb liggen.

Net kom ik erachter dat die ruimte best warm wordt omdat er een warmwaterleiding loopt.

Is dit gevaarlijk? Is de kans groot dat dit een keer gaat fikken?
Oud 17-11-2005, 19:06
perfectme
perfectme is offline
Dat is te zien hoe warm die buizen worden hé.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 19:07
Verwijderd
Nee, mijn zitzak ligt ook tegen een verwarmingsbuis aan en dat gaat goed.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 19:08
Zwoek
Zwoek is offline
Ik hou er niet van als dingen tegen een verwarmingsbuis aanliggen . Maar ik denk dat het niet zo heet wordt dat het gaat fikken.
Oud 17-11-2005, 19:10
Roos
Roos is offline
Citaat:
perfectme schreef op 17-11-2005 @ 20:06 :
Dat is te zien hoe warm die buizen worden hé.
Nou gewoon hoe warm zal het zijn? Zo warm als het heetste water uit de douche?
Oud 17-11-2005, 19:16
Verwijderd
De kans dat het gaat fikken is niet echt groot Ga maar na: er stroomt water door die buizen en geen stoom, dus dat kan maximaal honderd graden worden. De buizen zelf kunnen nooit warmer worden dan het water dat erdoor loopt. Vliegt een trui in brand als jij er kokend water overheen giet?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 19:17
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-11-2005 @ 20:16 :
De kans dat het gaat fikken is niet echt groot Ga maar na: er stroomt water door die buizen en geen stoom, dus dat kan maximaal honderd graden worden. De buizen zelf kunnen nooit warmer worden dan het water dat erdoor loopt. Vliegt een trui in brand als jij er kokend water overheen giet?
Oud 17-11-2005, 19:27
Roos
Roos is offline
Hehe weet ik veel, ik ben atechnisch, misschien kon het wel gaan schroeien als die buizen 100 graden werden
Oud 17-11-2005, 19:28
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-11-2005 @ 20:16 :
Waarom zijn mannen af en toe zo f*cking logisch en praktisch? Bah.
Oud 17-11-2005, 19:53
Uice
Uice is offline
Nou ja, water van honderd graden over iets heen gooien is natuurlijk iets anders dat het op een andere manier tot honderd graden verhitten, aangezien water blust, hoe heet het ook is. Ik weet niet van wat voor troep die slaapzakken tegenwoordig allemaal gemaakt zijn, maar volgens mij is het niet altijd goed die tegen verwarmingsbuizen aan te leggen.
Oud 17-11-2005, 20:31
perfectme
perfectme is offline
Plastiek kan verbuigen ...
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 21:56
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Juice schreef op 17-11-2005 @ 20:53 :
Nou ja, water van honderd graden over iets heen gooien is natuurlijk iets anders dat het op een andere manier tot honderd graden verhitten, aangezien water blust, hoe heet het ook is. Ik weet niet van wat voor troep die slaapzakken tegenwoordig allemaal gemaakt zijn, maar volgens mij is het niet altijd goed die tegen verwarmingsbuizen aan te leggen.
Lang leve katoen.
Oud 17-11-2005, 21:57
Verwijderd
ik heb ook een aantal stroomdraden erlangslopen.. lijkt me toch wel gevaarlijk
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 22:43
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 17-11-2005 @ 20:53 :
Ja, dat is zeker waar. Het is natuurlijk een afgesloten ruimte in een kast, en het is daar droog en stoffig, dus dan worden de omstandigheden voor brand wel positiever. En met allerlei kunststofvezels verwerkt in kleding moet je inderdaad oppassen, hoewel die eerder aan de buis vastsmelten dan ontbranden.

Maar de kans dat er brand ontstaat is nihil. Hooguit wordt de stof er minder mooi van als je die lange tijd tegen zo'n buis aan legt, denk aan verkleuringen of lelijke plekken.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 08:43
Verwijderd
ach, er lopen hier ook netwerkkabels langs verwarmingsbuizen, nog nooit problemen mee gehad.

Maar ik denk dat er met die synthetische stoffen wel wat meer risico aan zit.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 11:18
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 17-11-2005 @ 23:43 :
de kans dat er brand ontstaat is nihil.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 11:57
Verwijderd
Het kan wel gaan smelten
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 12:00
JCG
JCG is offline
Citaat:
Anneka schreef op 17-11-2005 @ 22:57 :
ik heb ook een aantal stroomdraden erlangslopen.. lijkt me toch wel gevaarlijk
Klacht indienen bij de installateur van de elektro zooi. Installatie draden moeten altijd netje in een pvc buis zitten. En alsnog als die draden warm worden, zou ik een goed gaan nadenken of die installatie nog wel deugenlijk is.
Oud 18-11-2005, 12:03
Verwijderd
Citaat:
JCG schreef op 18-11-2005 @ 13:00 :
Klacht indienen bij de installateur van de elektro zooi. Installatie draden moeten altijd netje in een pvc buis zitten. En alsnog als die draden warm worden, zou ik een goed gaan nadenken of die installatie nog wel deugenlijk is.
ja want electra draden gaan smelten
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 12:10
Verwijderd
Mijn neef had syntetische dingen over zijn verwarming gehangen, dat is gaan smelten en vervolgens in de fik gevlogen, maar 't was geen CV, maar zo'n los ding op stroom (geen kachel, wel echt een verwarming), misschien dat dat het verschil is... ?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Commendatore schreef op 18-11-2005 @ 09:43 :
ach, er lopen hier ook netwerkkabels langs verwarmingsbuizen, nog nooit problemen mee gehad.
Heh, de coating van een gemiddelde Cat. 5-netwerkkabel is ook wel iets minder brandgevoelig dan een goedkoop geproduceerde polyester trui uit China met brandveiligheid nul

Citaat:
Andijvie schreef:
Mijn neef had syntetische dingen over zijn verwarming gehangen, dat is gaan smelten en vervolgens in de fik gevlogen, maar 't was geen CV, maar zo'n los ding op stroom (geen kachel, wel echt een verwarming), misschien dat dat het verschil is...?
Uiteraard, want een gewone radiator van een centrale verwarming werkt met heet water. Zo'n verplaatsbaar kacheltje heet niet voor niets een straalkachel: er zit geen heet water in maar het werkt direct met een verwarmingselement, vergelijkbaar met die in een oven, met daarachter (meestal) een ventilator om de warmte lucht de kamer in te blazen. Die elementen kunnen natuurlijk veel heter worden dan water, zodat daar wel degelijk brandgevaar is als je ze op een plek zet waar ze hun warmte niet kwijt kunnen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 12:30
Project 50
Project 50 is offline
Je zou misschien die waterleiding kunnen isoleren door er van dat foam om heen te doen? Kan je gewoon bij Gamma halen voor 20 cent of zo en dan is dat ook weer verholpen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 17:17
JCG
JCG is offline
Me pappie was thuis, en die is verwarming monteur. Water uit een cv ketel wordt nooit hoger dan 90 graden. dus lijkt me zeer stug dat normale spullen in de fik vliegen.
Oud 18-11-2005, 17:35
Roos
Roos is offline
Oke bedankt voor de tips, nu slaapt mijn moeder een stuk lekkerder
Oud 18-11-2005, 17:44
Verwijderd
Citaat:
JCG schreef op 18-11-2005 @ 18:17 :
Me pappie was thuis, en die is verwarming monteur. Water uit een cv ketel wordt nooit hoger dan 90 graden. dus lijkt me zeer stug dat normale spullen in de fik vliegen.
ligt eraan wat er bij ligt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2005, 18:26
drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Volgens mij maakt het niet zo veel uit, het mag wel heel heet zijn wil het gaan fikken.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 16:28
JCG
JCG is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 18-11-2005 @ 18:44 :
ligt eraan wat er bij ligt
Noem jij eens stoffen die een normaal mens in huis heeft die bij 90 graden in de fik vliegen
Oud 24-11-2005, 16:36
Verwijderd
Citaat:
JCG schreef op 24-11-2005 @ 17:28 :
Noem jij eens stoffen die een normaal mens in huis heeft die bij 90 graden in de fik vliegen
Alcohol?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 16:36
Mingster
Mingster is offline
Citaat:
Roos schreef op 18-11-2005 @ 18:35 :
Oke bedankt voor de tips, nu slaapt mijn moeder een stuk lekkerder
hehe
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 16:44
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 18-11-2005 @ 13:10 :
Mijn neef had syntetische dingen over zijn verwarming gehangen, dat is gaan smelten en vervolgens in de fik gevlogen, maar 't was geen CV, maar zo'n los ding op stroom (geen kachel, wel echt een verwarming), misschien dat dat het verschil is... ?
Daar staat - als het goed is - ook op dat je dat ding nooit mag afdekken
Reageren

Regels voor berichten