Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2006, 18:43
Hartje
Hartje is offline
Weet iemand heel toevallig nog sites met daarop drumtabs? Normaal gebruik ik mxtabs.net , maar daar staat het nr dat ik zoek niet op: arctic monkeys - when the sun goes down
dus als iemand nog suggesties heeft..?
Oud 23-02-2006, 19:29
Carn
Carn is offline
omdat ik in een goeie bui ben zal ik het nummer eens downloaden en kijken wat ik er van bak
Oud 23-02-2006, 19:33
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Carn schreef op 23-02-2006 @ 20:29 :
omdat ik in een goeie bui ben zal ik het nummer eens downloaden en kijken wat ik er van bak
go Carn!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 19:43
Carn
Carn is offline
nou ja

Ik heb zo`n idee dat het niet echt een uitdagende partij zal zijn om uit te werken
Oud 23-02-2006, 19:46
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Carn schreef op 23-02-2006 @ 20:43 :
nou ja

Ik heb zo`n idee dat het niet echt een uitdagende partij zal zijn om uit te werken
zal ik het dan alvast voor je verpesten: je hebt gelijk
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 20:37
Carn
Carn is offline
heb alleen ff de basisritmes eruit gelicht, kleine variaties mag je zelf uitzoeken. Misschien dat ik er ergens n beetje naast zit maar ik vond het echt een rotnummer dus this will have to do.

Code:
basisritme: hh open gespeeld
hh|x-x-x-x-x-x-x-x-|
sn|----x-------x---|
bd|x--x--x---x-----|

variatie tijdens couplet, hh dicht behalve waarOpen
hh|x-x-x-x-x-x-x-x-|x-x-x-O-x-O-x-x-|
sn|----x-------x---|----x-------x---|
bd|x--x--x---x---x-|x--x--x---x-----|

refrein
tl|1etk2etk3etk4etk|1etk2etk3etk4etk|
cr|x-------------x-|x-----x---x-----|
hh|--x-x-x---O-x---|--x-x---x-------|
sn|----x---xx--x---|----x-------xxxx|
bd|x---------x---x-|x-----x---x-----|
Oud 24-02-2006, 00:44
Verwijderd
Drumtabs snap ik het nut nooit zo van... Je hebt toch oren aan je hoofd (iig voor dit soort nummers)

Laatst gewijzigd op 24-02-2006 om 17:06.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 02:26
STP
STP is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 24-02-2006 @ 01:44 :
Drumtabs snap ik het nut zo van... Je hebt toch oren aan je hoofd (iig voor dit soort nummers)
Absoluut mee eens...
Oud 24-02-2006, 08:52
Hartje
Hartje is offline
Oeh bedankt!
Ik had al zo'n vermoeden dat het niet erg moeilijk zou zijn, maar was te lui om zelf te gaan luisteren

kijk, normaal doe ik ook nooit iets met drumtabs.. maar voor momenten waarop je zelf geen zin hebt om te luisteren zijn ze wel handig (mits je een goede hebt natuurlijk) maarja, dat is dus ook het enige nut

Ik dank Carn voor zijn moeite!
Oud 24-02-2006, 13:30
Verwijderd
Lamme pauper
Met citaat reageren
Oud 25-02-2006, 11:47
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Kapt. Roodbaard schreef op 24-02-2006 @ 14:30 :
Lamme pauper
Met citaat reageren
Oud 25-02-2006, 12:51
Nijpjes
Nijpjes is offline
[bloemetjes]Mensen mensen, zet al die irritatie nou s om in liefde...voor Carn in dit geval. Dat is toch hartstikke mooi van zo'n jongen dat ie dat doet voor een lui mensch![/bloemetjes]
Oud 25-02-2006, 17:07
Verwijderd
Van Carn is het ook heel netjes. Maar dat neemt niet weg dat hij die moeite heeft gedaan voor een lamme pauper die niet eens zin heeft om het nummer te luisteren wat ze wil gaan drummen
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Hartje_Juliet schreef op 24-02-2006 @ 09:52 :
Ik had al zo'n vermoeden dat het niet erg moeilijk zou zijn, maar was te lui om zelf te gaan luisteren

je kunt ook gewoon zeggen dat je het wel lastig vind?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 10:51
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
Carn schreef op 23-02-2006 @ 21:37 :
heb alleen ff de basisritmes eruit gelicht, kleine variaties mag je zelf uitzoeken. Misschien dat ik er ergens n beetje naast zit maar ik vond het echt een rotnummer dus this will have to do.

Code:
basisritme: hh open gespeeld
hh|x-x-x-x-x-x-x-x-|
sn|----x-------x---|
bd|x--x--x---x-----|

variatie tijdens couplet, hh dicht behalve waarOpen
hh|x-x-x-x-x-x-x-x-|x-x-x-O-x-O-x-x-|
sn|----x-------x---|----x-------x---|
bd|x--x--x---x---x-|x--x--x---x-----|

refrein
tl|1etk2etk3etk4etk|1etk2etk3etk4etk|
cr|x-------------x-|x-----x---x-----|
hh|--x-x-x---O-x---|--x-x---x-------|
sn|----x---xx--x---|----x-------xxxx|
bd|x---------x---x-|x-----x---x-----|
Jezus
Oud 01-03-2006, 15:33
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 24-02-2006 @ 01:44 :
Drumtabs snap ik het nut nooit zo van... Je hebt toch oren aan je hoofd
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 15:37
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
24-02-2006 @ 01:44 :
Drumtabs snap ik het nut nooit zo van... Je hebt toch oren aan je hoofd (iig voor dit soort nummers)
Haha, grapjas(sen.)
Oud 01-03-2006, 15:57
Verwijderd
Citaat:
cha0s schreef op 01-03-2006 @ 16:37 :
Haha, grapjas(sen.)
leg uit...
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 16:19
cha0s
cha0s is offline
Op je gevoel en gehoor spelen is lekker, maar 't blijft daarmee alleen maar 'n vrije interpretatie? lmd. (huhu, tabs zijn ook niet altijd even nauwkeurig, maar dan nog.)

'je hebt toch oren' is sowieso kul, anders zou je ook kunnen zeggen dat piano tablatuur onzin is omdat je noten en klankkleur gewoon dient te herkennen.

Laatst gewijzigd op 01-03-2006 om 16:21.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 16:33
Carn
Carn is offline
Nou ja, ik vind tabs echt walgelijk omdat er dingen zijn die je gewoon niet duidelijk kan uitschrijven, ik zie persoonlijk zelf minder snel het verband tussen bepaalde noten als met gewoon notenschrift. Maar goed, het gros van alle pop/punk/rock/metal is ook niet echt ingewikkeld en dan is het wel handig om snel ff iets op te zoeken.
Oud 01-03-2006, 17:23
Verwijderd
Citaat:
cha0s schreef op 01-03-2006 @ 17:19 :
Op je gevoel en gehoor spelen is lekker, maar 't blijft daarmee alleen maar 'n vrije interpretatie? lmd. (huhu, tabs zijn ook niet altijd even nauwkeurig, maar dan nog.)

'je hebt toch oren' is sowieso kul, anders zou je ook kunnen zeggen dat piano tablatuur onzin is omdat je noten en klankkleur gewoon dient te herkennen.
Sinds wanneer is klankkleur in bladmuziek uit te drukken? Dat is dus bij uitstek iets wat met muzikaal gehoor te maken heeft...Ik neem aan dat je zelf niets bespeelt? Ik vind dat er een groot verschil zit tussen pianopartituur en drumtabulatuur, een ritme van een nummer als dit kun je gewoon precies horen, het is in dit soort simpele nummers praktisch altijd een kwestie van waar zit de bass, waar zit de snare en waar de hihat. Dat kun je dus gewoon horen, dat geldt veel minder direct voor een pianostuk, simpelweg omdat je niet meteen hoort welke noten een melodie heeft, maar wel altijd weet wat een snare of een crash is.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 17:43
cha0s
cha0s is offline
@metalenkat:
Ik noemde 'r maar wat bij knaep, het was bij wijze van.
Bij simpele nummers als dit kan je prima zonder, ben ik 't mee eens.
Er zit ook wel verschil in, uiteraard... maar bij een pianostuk zou je evengoed de noten direkt moeten kunnen herkennen. (huhu, 'je hebt toch oren aan je hoofd.')

oh, ik bespeel(de) basgitaar, orgel/keyboard en pianeau trouwens.
Oud 01-03-2006, 18:12
Verwijderd
Nee maar het verschil is in dit geval dat het een stuk minder snel is te horen (voor de meeste mensen) of een noot een G is of een A, dan of je op de eerste tel een bassdrum of een snare hoort. Ik bedoel gewoon eigenlijk dat ik echt niet snap dat mensen de moeite nemen om dat op internet op te gaan zoeken, terwijl 10 seconden naar het nummer luisteren in de meeste gevallen gewoon genoeg is toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten