Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2005, 19:51
Jochem12
Jochem12 is offline
wat vinds jij moeten schaatsers een helm op, of niet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2005, 20:57
PV
PV is offline
naar aanleiding van de val van Van Velde bedoel je? (van de val van Van, wat een mooie zin )

Ik weet het niet. Aan de ene kant zie je die shorttrackers er mee schaatsen en zij lijken er weinig nadeel van te hebben.. aan de andere kant gebeuren er voor zover ik weet vrij weinig ongelukken bij het langebaan schaatsen. Bij shorttrack kom je veel sneller in aanraking met een ander en ga je waarschijnlijk ook sneller onderuit..

Dus tja, ik neig naar "nee".
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 19:19
Verwijderd
alleen op de sprintnummers misschien? daar moeten namelijk meer risico's genomen worden om niet teveel te verliezen. op langere afstanden zijn de bochten niet meer zo belangrijk, qua topsnelheid.

denk ik...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 19:56
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Als een helm geen negatieve gevolgen zou hebben, zouden er al meer mee schaatsen. Nee, ik denk niet dat een helm echt nodig is, misschien weer eens kijken naar de bording.
Oud 31-01-2005, 10:15
Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik ga aan de kant van "neen" staan. Ik begrijp dat veiligheid belangrijk is, maar als ik naar de beelden kijk van die ene val dan bedek ik me waarom die opvangkussens zo van plaats verschoven, en daar onder een harde ondergrond was te vinden. Ik ben voorstander om eerder daar iets aan te doen, dan een helm bij schaatsen
Oud 31-01-2005, 11:51
M-Leentje
M-Leentje is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 31-01-2005 @ 11:15 :
Ik ga aan de kant van "neen" staan. Ik begrijp dat veiligheid belangrijk is, maar als ik naar de beelden kijk van die ene val dan bedek ik me waarom die opvangkussens zo van plaats verschoven, en daar onder een harde ondergrond was te vinden. Ik ben voorstander om eerder daar iets aan te doen, dan een helm bij schaatsen
Ik ben het daar helemaal mee eens.. Ook omdat een helm niet altijd veiliger is! Het zou idd helpen als er wat aan de boarding gedaan zou worden. Ze hebben alternatieve systemen bedacht om te gebruiken, maar dat schijnt heel duur te zijn. Toch neig ik voorlopig naar nee.
Oud 31-01-2005, 15:33
Verwijderd
ijs is toch ook hard
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 18:44
BananaSplit
BananaSplit is offline
Ja, eigenlijk wel.
Dat is ook zo met fietsen, ben in de Eifel omlaaggestort zonder helm.
Erg belangrijk als je op je gezicht gaat.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 18:32
Michiel55
Michiel55 is offline
Het kan toch geen kwaad om een helm te dragen, als je iets bezeert ben je tenminste beschermt. Als je je niet bezeert dan was je tenminste beschermt geweest.

Tijdens het autorijden kan het ook geen kwaad, want zelfs met een airbag kun je nog gewond raken, als je beide gebruikt is er een nog kleinere kans op hoofdletsel
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 00:41
Verwijderd
Onzin
Er valt tegenwoordig bijna niemand meer, en als er iemand valt dan komt diegene tegen de valkussens op en die zijn veilig genoeg.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 08:58
MC Bobie
MC Bobie is offline
Ik denk dat je wel veel nieuwe records ga krijgen. Doordat die schaatsers allemaal 'tijdrit-helmen' gaan gebruiken is hun luchtweerstand veel lager..
Oud 26-03-2006, 14:01
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Michiel55 schreef op 25-03-2006 @ 19:32 :
Het kan toch geen kwaad om een helm te dragen, als je iets bezeert ben je tenminste beschermt. Als je je niet bezeert dan was je tenminste beschermt geweest.

Tijdens het autorijden kan het ook geen kwaad, want zelfs met een airbag kun je nog gewond raken, als je beide gebruikt is er een nog kleinere kans op hoofdletsel
Wat een up hee
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten