Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2005, 08:28
Sanctus
Sanctus is offline
Donner politicus van het jaar

Uitgegeven: 18 december 2005 13:30
Laatst gewijzigd: 18 december 2005 14:02

DEN HAAG - Minister Piet Hein Donner (CDA, Justitie) is politicus van het jaar 2005 geworden. Dat meldt het Radio 1 Journaal zondag. De politicus van het jaar is gekozen door de leden van de Parlementaire Persvereniging.

Bij de uitreiking grapte Donner dat het feit dat 'de saaiste politicus' de verkiezing won de 'ultieme wraak' was ten opzichte van de Belgen. De Belgische vice-premier Freya van den Bossche noemde Nederlandse ministers in een interview met Vrij Nederland onlangs 'stijf, truttig en kleinburgerlijk'.

De genomineerden waren alle vijf ministers. Naast Donner waren Hans Hoogervorst (VVD, Volksgezondheid, Welzijn en Sport), Henk Kamp (VVD, Defensie), Rita Verdonk (VVD, Vreemdelingenzaken en Integratie) en vicepremier Gerrit Zalm (VVD, Financiën) genomineerd. Hoogervorst belandde op de tweede plek, Zalm werd nummer 3.

Het was de derde keer dat de parlementaire pers de verkiezing heeft gehouden. Voor het eerst heeft niet een Kamerlid gewonnen, maar een minister. In 2004 ging de titel naar André Rouvoet van de ChristenUnie. Het jaar daarvoor won Jozias van Aartsen (VVD).

Talent

PvdA-Kamerlid Martijn van Dam is door de parlementaire pers gekozen tot Talent van het jaar. De tweede plek ging naar minister Alexander Pechtold (D66, Bestuurlijke Vernieuwing), LPF'er Joost Eerdmans werd nummer 3.

Bron: nu.nl

Terecht?
Oud 19-12-2005, 08:39
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Nee.
Oud 19-12-2005, 09:45
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Hahaha, dat is wel de laatste waar ik op zou stemmen
Oud 19-12-2005, 10:15
Verwijderd

Hebben ze niet toevallig de resultaten achterstevoren gelezen?
Oud 19-12-2005, 10:23
Verwijderd
Hoogervorst tweede, right. Ik weet het nu zeker, JPB is even op de knietjes gegaan bij die Parlementaire Persvereniging.
Oud 19-12-2005, 10:28
Wammus
Wammus is offline
Ik heb hier maar een woord voor:

[SIZE=20]LOL[/SIZE]
Oud 19-12-2005, 10:59
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-12-2005 @ 11:23 :
Hoogervorst tweede, right. Ik weet het nu zeker, JPB is even op de knietjes gegaan bij die Parlementaire Persvereniging.
Ook ernstig, die liet zich maar graag de fellatio aanmeten.
Oud 19-12-2005, 11:13
Verwijderd
Ik zie Piet Hein Donner eerder als de meest incapabele minister van dit kabinet en de meest incapabele minister van justitie sinds WO II
Oud 19-12-2005, 11:37
Love & Peace
Love & Peace is offline
Tussen alle 5 genomineerden ( waarvan 4 vvd-ers!) vind ik Donner het minst incapabel.
Oud 19-12-2005, 11:41
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 19-12-2005 @ 11:28 :
Ik heb hier maar een woord voor:

[SIZE=20]LOL[/SIZE]
Oud 19-12-2005, 12:39
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Tussen de genomineerden kiezen is net zoiets als 1 van de 5 drollen die in een toilet liggen uitkiezen en vereeren..
Oud 19-12-2005, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 19-12-2005 @ 12:37 :
Tussen alle 5 genomineerden ( waarvan 4 vvd-ers!) vind ik Donner het minst incapabel.
Oud 19-12-2005, 12:58
T_ID
T_ID is offline
Vreemd dat ze de minst capabele van de genomineerden hebben gekozen.
Oud 19-12-2005, 13:00
Uice
Uice is offline
Ach, alle andere genomineerden zijn VVD'ers.
Oud 19-12-2005, 13:05
Verwijderd
Donner heeft tenminste een opleiding afgerond op zijn terrein, dat kun je van Hoogervorst of Rutte niet zeggen.
Oud 19-12-2005, 15:00
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Maar hoe verzinnen ze het? Wie heeft hem verkozen en waarom?
Oud 19-12-2005, 15:04
Verwijderd
Welke debiel heeft die lijst van 5 dan ook verzonnen?
Oud 19-12-2005, 15:06
Verwijderd
Terecht en te verwachten.
Oud 19-12-2005, 15:08
lawallan
lawallan is offline
Donner schijnt zich heel goed staande te kunnen houden in debatten en hij zal nooit iets zeggen in een vlaag van woede, dus opzich kan ik mij er niet druk om maken dat ze hem hebben gekozen
Oud 19-12-2005, 15:28
Sangria
Sangria is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-12-2005 @ 16:04 :
Welke debiel heeft die lijst van 5 dan ook verzonnen?
de parlementaire pers...

ik had gestemd op Rutte, Peijs en Pechthold...

en Bos, omdat hij zoveel beter kan
Oud 19-12-2005, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Sangria schreef op 19-12-2005 @ 16:28 :
de parlementaire pers...
Dan is die debiel.
Oud 19-12-2005, 15:59
one.
one. is offline
Ik hoop dat hij er trots op is.
Oud 19-12-2005, 16:48
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-12-2005 @ 14:05 :
Donner heeft tenminste een opleiding afgerond op zijn terrein, dat kun je van Hoogervorst of Rutte niet zeggen.
Nou Zalm is wel weer gekwalificeerder dunkt me.
Oud 19-12-2005, 16:54
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 19-12-2005 @ 17:48 :
Nou Zalm is wel weer gekwalificeerder dunkt me.
Oja, die was ook genomineerd. Ik geloof zelfs dat hij ooit eens bijzonder hoogleraar monetaire politiek (oid) is geweest aan de UvA (hoewel hij niet gepromoveerd is, leerstoel zal wel betaald zijn door de Teldersstichting ofzoiets).

Ach, ik mag Donner gewoon niet. Ik vind hem een humorloze, stijve refo, die achter de schermen niet het minste respect heeft voor diversiteit in het recht en het liefst iedereen met harde (wetgevende) hand onder een soort jaren vijftig-schrikbewind zou brengen.
Oud 19-12-2005, 16:57
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-12-2005 @ 17:54 :
Ach, ik mag Donner gewoon niet. Ik vind hem een humorloze, stijve refo, die achter de schermen niet het minste respect heeft voor diversiteit in het recht en het liefst iedereen met harde (wetgevende) hand onder een soort jaren vijftig-schrikbewind zou brengen.
Volgens mij is hij een reïncarnatie van Minister Regout.
Oud 19-12-2005, 17:00
Prof
Prof is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 19-12-2005 @ 12:37 :
je bent gek
Oud 19-12-2005, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Prof schreef op 19-12-2005 @ 18:00 :
je bent gek
Nou, Donner weet ongetwijfeld meer van recht dan Hoogervorst van volksgezondheid of Rutte van onderwijs, daar durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken
Oud 19-12-2005, 17:04
Prof
Prof is offline
Citaat:
Oja, die was ook genomineerd. Ik geloof zelfs dat hij ooit eens bijzonder hoogleraar monetaire politiek (oid) is geweest aan de UvA (hoewel hij niet gepromoveerd is, leerstoel zal wel betaald zijn door de Teldersstichting ofzoiets).
zalm heeft ook een aantal economische prijzen gewonnnen
oa voor de zalm snip
of hije en goedpoliticus is en goede ideen heeft is een 2e maar hij heeft temminste wel iets gepresteerd op zijn eigen vakgebied
Oud 19-12-2005, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Prof schreef op 19-12-2005 @ 18:04 :
zalm heeft ook een aantal economische prijzen gewonnnen
oa voor de zalm snip
of hije en goedpoliticus is en goede ideen heeft is een 2e maar hij heeft temminste wel iets gepresteerd op zijn eigen vakgebied
Dan heb ik nog meer bewondering voor Veerman, die is jarenlang gewoon hoogleraar aan de universiteit in Wageningen geweest en schijnt behoorlijk gezaghebbend te zijn. Ik vind eigenlijk dat mensen die niet gepromoveerd zijn nooit hoogleraar kunnen worden, ook niet bijzonder of persoonlijk, maar goed, dat is een heel andere discussie.
Oud 19-12-2005, 17:06
Prof
Prof is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-12-2005 @ 18:02 :
Nou, Donner weet ongetwijfeld meer van recht dan Hoogervorst van volksgezondheid of Rutte van onderwijs, daar durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken
tja maar je kan nog zoveel van het recht weten en nog steeds hele foute standpunten hebben

ik zeg ook niet dat ik hoogervorst of rutte het goed vind doen
Oud 19-12-2005, 17:09
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-12-2005 @ 18:05 :
Dan heb ik nog meer bewondering voor Veerman, die is jarenlang gewoon hoogleraar aan de universiteit in Wageningen geweest en schijnt behoorlijk gezaghebbend te zijn. Ik vind eigenlijk dat mensen die niet gepromoveerd zijn nooit hoogleraar kunnen worden, ook niet bijzonder of persoonlijk, maar goed, dat is een heel andere discussie.
Mijn ouders noemen dat soort types altijd spottend "professor doctorandus". Het eerste wat mijn vader zei toen Rutte laatst op tv was in verband met een of ander politiek programma was "ga je proefschrift schrijven!"
Oud 19-12-2005, 17:09
Prof
Prof is offline
ik las in de NRC overigens dat balkenende volledig achter het nieuwe zorgstelsel zit niet hoogervorst
als het waar is zou ik dan eignelijk jp de prijs willen geven
hij zit erachter en als het mis gaat hangt hoogervorst
Oud 19-12-2005, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Prof schreef op 19-12-2005 @ 18:06 :
tja maar je kan nog zoveel van het recht weten en nog steeds hele foute standpunten hebben
Ja, dat is kwalijk. Ik hoop altijd maar dat mensen die de universitaire juridische opleiding volgen een bepaald gevoel van rechtvaardigheid meekrijgen, het idee dat de waarheid altijd in het midden ligt, het idee dat je andere mensen altijd als mensen, met belangen en gevoelens moet blijven zien. Maar misschien is die ethische geladenheid van de studie wel typisch Nijmeegs, omdat wij natuurlijk een kleinschalige (en toch altijd nog christelijke) universiteit zijn.

Ik vind het in elk geval jammer dat iemand als Verdonk, die toch ook rechten heeft gestudeerd, zó met mensen en hun belangen kan omgaan in het licht van het internationaal recht (zie de Congo-affaire, zie ook de kritiek van Van der Burg op Verdonk in het NJB-themanummer 'Heilige Huisjes').
Oud 19-12-2005, 17:13
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Prof schreef op 19-12-2005 @ 18:00 :
je bent gek
Oud 19-12-2005, 18:00
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-12-2005 @ 18:02 :
Inderdaad. Opleidingen Geschiedenis zouden best kunnen adverteren: een zekere weg naar het ministerschap van welk ministerie dan ook!
Oud 19-12-2005, 18:34
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 19-12-2005 @ 19:00 :
Inderdaad. Opleidingen Geschiedenis zouden best kunnen adverteren: een zekere weg naar het ministerschap van welk ministerie dan ook!
Heh, was het maar zo dat het Ministerie van Onderwijs enig begrip van de opleidingen Geschiedenis had :/
Oud 19-12-2005, 18:35
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 19-12-2005 @ 19:00 :
Ach, het aantal juristen loopt ook de spuigaten uit als je zo het ledenbestand van de Tweede Kamer eens bekijkt
Oud 19-12-2005, 20:53
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
McCaine schreef op 19-12-2005 @ 19:34 :
Heh, was het maar zo dat het Ministerie van Onderwijs enig begrip van de opleidingen Geschiedenis had :/
Idd
Oud 19-12-2005, 21:26
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 19-12-2005 @ 19:35 :
Ach, het aantal juristen loopt ook de spuigaten uit als je zo het ledenbestand van de Tweede Kamer eens bekijkt
Duh, echte wetenschappers geven niks om dat alledaagse gebroddel.
Oud 20-12-2005, 08:26
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ach, ik mag Donner gewoon niet. Ik vind hem een humorloze, stijve refo
Dat vind ik op zich geen reden om iemand een slechte politicus te noemen. Liever humorloos en stijf dan zo'n geflipte clown als Fortuyn of waardeloze mongool als Rutte.
Oud 28-12-2005, 16:29
Delano
Delano is offline
Tja, over smaak valt te twisten.
Oud 29-12-2005, 14:15
Verwijderd
Ik ben laatst door een onderzoeksjournalist benaderd. Hij scheen op één of ander manier er achter te zijn gekomen dat er 'geheime documenten' op een geheugenkaartje wat ik in gebruik heb, zaten. Ik ontkende in bezit te zijn van iets dergelijks, maar die journalist bleef plakken en was ervan overtuigd. Hij bood me van alles aan in ruil voor dat kaartje. Toen hij eindelijk doorhad dat ik het niet geven zou, gaf hij me zijn kaartje.
Thuis aangekomen heb ik meteen een aantal documenten bekeken. En het was inderdaad zo. Er zit schokkende informatie op. Dit kabinet heeft zulk erge staatsgeheimen dat ik nu al zeker weet dat als die uitkomen, dit kabinet per direct valt.

Nu is het zo dat er een aantal voor mij bekende personen indirect en zeker ook ongewild, hierbij betrokken zijn geraakt, anders had ik hoogstwaarschijnlijk contact opgenomen met die journalist. Ik sta op dit moment tussen twee vuren. Bekenden die ik niet 'verraden wil/kan' + geweten wat aan me knaagt. Ook wil en kan ik dit niet aan anderen in mijn directe omgeving kwijt, daar mijn internetgedrag en telefoonverkeer sinds die tijd worden afgetapt. (Mja, dit ongetwijfeld ook)

Maar goed, ik had al geen hoge pet op van dit kabinet, maar dit slaat werkelijk alles. Ik had niet verwacht dat wij, hier in Nederland, zó ver konden gaan.

Aan de ene kant is het wel hoopgevend dat die onderzoeksjournalist hiervan geroken heeft. Wellicht koomt dit nog wel aan het licht en kan ik zeggen dat ik 'daarop' doelde.
Oud 29-12-2005, 15:47
Love & Peace
Love & Peace is offline
S., waar heb je het over ?

Ben jij de ik-persoon in dat verhaal ?
Oud 29-12-2005, 15:49
Verwijderd
Helaas wel ja.
Oud 29-12-2005, 15:54
Delano
Delano is offline
Hmmz, strange.
Oud 29-12-2005, 16:01
Love & Peace
Love & Peace is offline
Erg strange ja. Normaal zou ik het ook niet geloven, maar nu S. het zegt..

Ik zou er mee totaan de verkiezingen wachten en als de opiniepeilingen je niet bevallen, gooi je het voor een mooi bedrag naar buiten.
Oud 29-12-2005, 16:05
Verwijderd
Nee, ik trap ook niet zo snel in dit soort 'verhaaltjes'. Ik wou dat ik die knakker van een journalist niet tegen was gekomen. Maar goed, je bent natuurlijk vrij het al dan niet van me aan te nemen.

En L&P, maybe I will.
Oud 29-12-2005, 16:09
Delano
Delano is offline
Wat bedoel je met geheugenkaartje?

Hoe wist uberhaupt die journalist dat ''toevallig'' dit op jouw geheugenkaartje stond?

Ik ken je dan niet, maar kan je ook met bewijs komen?
Oud 29-12-2005, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Delano schreef op 29-12-2005 @ 17:09 :
Wat bedoel je met geheugenkaartje?
Zo'n USB-stick waar je documenten op kwijt kunt.
Citaat:

Hoe wist uberhaupt die journalist dat ''toevallig'' dit op jouw geheugenkaartje stond?
Is me een raadsel. Ik heb het trouwens ook maar van iemand gekregen. Ik denk dat die journalist er al van wist voordat ik dat ding in mijn bezit had.
Citaat:

Ik ken je dan niet, maar kan je ook met bewijs komen?
Ik wil helemaal niets bewijzen. Als ik wat bewijzen wil, kan ik die documenten nu gaan plaatsen. Maar dat doe ik dus niet.
Oud 29-12-2005, 16:16
Delano
Delano is offline
Citaat:
S. schreef op 29-12-2005 @ 17:12 :
Zo'n USB-stick waar je documenten op kwijt kunt.

Is me een raadsel. Ik heb het trouwens ook maar van iemand gekregen.
Ik denk dat die journalist er al van wist voordat ik dat ding in mijn bezit had.

Ik wil helemaal niets bewijzen. Als ik wat bewijzen wil, kan ik die documenten nu gaan plaatsen. Maar dat doe ik dus niet.

Aha.

Hmmz, ok. (ik mag zeker de naam van die journalist niet ) Ik ruik een primeur

Nee, dat snap ik. Maar kan je ook niet een beetje kwijt waarover het gaat?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten