Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2005, 15:34
Kira20
Kira20 is offline
Ik heb een relatie van bijna 1,5 jaar. (Ik ben 19 hij is 20)
Bijna alles gaat goed tussen ons er is alleen een klein "probleempje"

Het gaat om 'zijn vrienden' Ookal hebben we nu bijna 1,5 jaar een relatie ik ga niet met zijn vrienden om.

In het begin heb ik het wel geprobeert maar ik heb echt niks met hun. Bovendien zijn ze ook niet altijd aardig over mij.
maar goed ik zit er niet mee dat ik niet met zijn vrienden kan/wil opschietten.
Maar mijn vriend zelf, en vooral zijn vrienden vinden het niet leuk.
Ik snap wel dat hij het leuk zou vinden maar tussen zijn vrienden en mij is gewoon niks. Ik voel me ook altijd erg onzeker en ongemakkelijk tussen hun in. Ik heb niks tegen zijn vrienden maar ik wil liever niet iets met hun samen doen.
Nu vooral de laatste tijd maken mijn vriend en zijn vrienden er wel weer een beetje een probleem van.
Ze vinden dat het hoort dat ik ook met mijn vriend meega.

Ik vind zelf dat ik dat niet verplicht ben en al helemaal niet als er geen klik is tussen ons.
Maar wat vinden jullie?

alvast bedankt! , kira
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2005, 16:06
Verwijderd
Mja, als je het gewoon écht niet leuk vind met hun, moet je ook niet meegaan. Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat zij dat dan zo graag willen, zij zullen toch ook wel merken dat het niet per se gezelliger wordt zo?

Aan de andere kant - heb je ze wel lang genoeg meegemaakt om te kunnen beslissen of het wat is? Ik heb zelf eigenlijk nu pas (na ongeveer een jaar) dat ik zijn vrienden echt plezierig begin te vinden. Tot nu toe voelde ik me ook behoorlijk onzeker en ongemakkelijk in hun gezelschap. Ondertussen ben ik echter een beetje deel van de groep geworden, en daar wordt het echt leuker van.

Gaat jouw vriend trouwens wel vaak met jouw vrienden mee, dan?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 16:09
Verwijderd
Ik denk dat je het minstens kunt proberen. Laat het idee van: "ik heb echt niks met hen" eens los en zie dan wat er van komt. Ga het eens proberen! Als het niks is, kun je alsnog zeggen dat je het echt niet goed met zijn vrienden kunt vinden.
En dat zij ook niet altijd aardig over je zijn, is niks raars. Je kunt nou eenmaal niet met iedereen goed opschieten, dat kan niemand. Het maakt niks, maar laat elkaar dan ewl gewoon.

Succes
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 16:12
Mariekje*
Mariekje* is offline
Als jij je niet fijn voelt in hun bijzijn of als jij je er onzeker door gaat voelen begrijp ik best dat je niet graag met je vriend meegaat.
Normaal zou ik het punt van jouw vriend ook best begrijpen, maar je geeft zelf aan dat ze lang niet altijd aardig tegen je zijn. Dan zou je toch op z'n minst verwachten dat jouw vriend begrijpt dat je dat niet fijn vind om dan 'samen' wat gaan doen. Wel ben ik van mening dat je bij jezelf eens te raden moet gaan of ze daadwerkelijk 'onaardig' tegen je doen of dat het op jou zo overkomt, iets waarin je eigen onzekerheid naar alle waarschijnlijkheid een grote rol zal spelen.

In mijn ogen hoeft niets een 'verplichting' te zijn binnen een relatie, dus verplicht meegaan naar vrienden ook niet. Tuurlijk zou het leuk zijn als jij ook enige affiniteit met zijn vrienden zou hebben en hij met die van jou... Maargoed dat heb je niet, so what.

Ik zou het er nog eens met je vriend over hebben en in dat gesprek vooral duidelijk maken wáárom jij liever niets meer gezamelijk gaat doen. Misschien kunnen jullie daarna eens samen bij zijn vrienden langs gaan om ook hun enige uitleg te geven (je vertelde dat zij er ook een 'probleem' van maken), vertel dan ook dat je vaak het idee hebt gekregen dat ze je niet mochten/onaardig tegen je waren. Misschien verklaart dat voor beide partijen wel wat, en valt het alsnog te proberen.

Succes!
Oud 08-12-2005, 16:23
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Het is wel positief dat zowel je vriend als zijn vrienden je er graag bij hebben. Blijkbaar vinden ze het dan toch wel gezellig. Als ze echt vervelende dingen over je zeggen zou ik sowieso niet meer meegaan, maar misschien valt het wel mee? Bovendien als je wel mee gaat kunnen ze gelijk zien hoe leuk jij bent en hoeven ze niet meer onaardig over jou te doen. Maar je hoeft nooit iets tegen je zin in te doen..dus je kunt het nog eens proberen en als het echt niet bevalt zou ik het gewoon niet doen. Je kan er in ieder geval met je vriend over praten. Dan kunnen jullie er samen wat op bedenken. Als ik jouw vriend was zou ik het trouwens erg ongemakkelijk vinden als het niet klikt tussen jullie, omdat hij er toch tussenin staat.
Oud 08-12-2005, 16:52
Experiment
Experiment is offline
Hebben die vrienden van jouw vriend zelf geen vriendinnen? Misschien is het voor jou leuker als er ook een ander meisje is, tenminste als ik met mijn vriend en zijn vrienden ben, is het op zich wel leuk maar soms hebben ze het dan over dingen die ik niet begrijp / interessant vind.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 18:04
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Als hun ook vriendinnen hebben, gewoon vragen of zij die ook mee willen nemen. En daarbij komt dat ze jou misschien wel beter willen leren kennen, omdat ze jou er bij willen hebben. Je kunt het altijd proberen.
Oud 09-12-2005, 08:20
Kira20
Kira20 is offline
Bedankt voor jullie reacties!
Ja ik zat er zelf ook over na te denken om het gewoon nog een
keer te proberen, maar in het begin toen ik wellis mee ging had
ik de hele tijd het gevoel dat ze me negeerde. Dat ze niet aardig over mij zijn zit trouwens niet alleen in mijn hoofd, want ze hebben het ook tegen mijn vriend gezecht ( aan het begin) van wat moet je met haar enzo. Daarom snap ik zowiezo niet waarom ze zo graag willen dat ik erbij ben als ze me niet echt mogen.
Zijn vrienden zijn sinds kort allemaal singel, dat is wel jammer.
Ik zat er aan te denken om misschien een keer als ze naar de bios gaan ofzo mee te gaan, en dan ook een vriendin mee te nemen? Of is dat een slecht idee? dan ken ik iig nog iemand naast
mijn vriend.

Kira
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 09:48
Verwijderd
Als jij je daar beter bij voelt is dat prima, maar je moet wel opletten dat je dan niet heel erg naar je vriendin toe trekt. Dat je niet alleen meer met haar of je vriend praat, want dan had je net zo goed thuis kunnen blijven.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 10:02
Verwijderd
Ik denk dat je ten eerste blij moet zijn dat ze zo graag jou bij alles willen betrekken. Als het andersom is, is het een stuk minder fijn kan ik je zeggen.
En misschien als je wat vaker met ze omgaat dat jullie misschien wel meer overeenkomsten vinden dan jij van te voren had gedacht.
Succes

En een vriendin meenemen is wel tricky. Daardoor ben je sneller geneigd om naar je vriendin toe te trekken zeg maar en raak je alsnog wat geïsoleerd.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 10:37
Poesket
Poesket is offline
IK herken het wel.

Mijn vriend gaat vaak met vrienden wat drinken of iets leuks doen. En nu hoef ik niet altijd mee hoor maar af en toe ijkt mij wel gezellig, en mijn vriend ook wel. Alleen de vrienden waar hij het meest mee omgaat, zo een groepje, die hebben daar geen zin in. ZE zeggen dat ze mij dan alleen leren kennen omdat ik dan het vriendinnetje van hun vriend ben. En daar hebben ze geen zin in want was ik dat niet hadden ze dat ook nooit gedaan.
Het kwetst me wel en mijn vriend vind het ook heel jammer maar hij wil ook niet de vriendschap opgeven ( waar ik me dan afvraag na zoiets, welke vriendschap?) en ergens kan hij het wel begrijpen wat ze zeggen maar zou zelf nooit zoiets doen.

Juist andersom dus.. dit om ook even weertegeven hoe het ook kan

Laatst gewijzigd op 09-12-2005 om 11:46.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Kira20 schreef op 09-12-2005 @ 09:20 :
Bedankt voor jullie reacties!
Ja ik zat er zelf ook over na te denken om het gewoon nog een
keer te proberen, maar in het begin toen ik wellis mee ging had
ik de hele tijd het gevoel dat ze me negeerde. Dat ze niet aardig over mij zijn zit trouwens niet alleen in mijn hoofd, want ze hebben het ook tegen mijn vriend gezecht ( aan het begin) van wat moet je met haar enzo. Daarom snap ik zowiezo niet waarom ze zo graag willen dat ik erbij ben als ze me niet echt mogen.
Zijn vrienden zijn sinds kort allemaal singel, dat is wel jammer.
Ik zat er aan te denken om misschien een keer als ze naar de bios gaan ofzo mee te gaan, en dan ook een vriendin mee te nemen? Of is dat een slecht idee? dan ken ik iig nog iemand naast
mijn vriend.

Kira
Neuh, lijkt mij best een goed plan?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 14:26
Experiment
Experiment is offline
Als je een vriendin meeneemt: een extraverte vrijgezelle die het wel leuk vindt om die jongens te ontmoeten! Dan kun je met zijn tweeen met ze gaan praten.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 17:07
Verwijderd
Je hoeft niet perse iets met ze te hebben om met ze om te gaan. Jullie hebben namelijk wel iets gezamelijks, namelijk je vriend.

Als ik kijk naar mijn vriend en zijn vrienden, heb ik inderdaad ook niets met hen. Ze zijn allemaal totaal anders, hebben een ander leven dan de mijne, zitten op andere opleidingen, hebben een totaal ander gevoel voor humor en communiceren ook heel erg anders.
Was voor mij in het begin ook niet altijd even makkelijk, maar het zijn wel vrienden van mijn vriend, dus moeten ze iets hebben dacht ik zo. (anders zou mijn vriend wel een heel aparte vriendenkeus hebben.)

Ik ga gewoon regelmatig mee, klets met ze, en we gaan iedere week met z'n allen naar de bios, gaan samen stappen enz enz. We hebben dan niet zoveel dingen gemeen, maar dat kan juist wel leuk zijn. Voer je eens ergens anders een gesprek over!
In het begin dacht ik ook dat ze niet altijd even aardig waren over mij, maar uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat ze gewoon een apart gevoel voor humor hebben en wat sarcastisch aangelegd zijn allemaal. Bovendien was het voor hen ook wennen; hij had nog nooit een relatie gehad, en opeens kregen ze te horen: even checken met mijn vriendin...

Het zijn een stel leuke jongens, ik zou ze niet gekend hebben als ik mijn vriend niet had, maar ben blij dat het wel zo is.

En af en toe is het gewoon denken: zo zijn ze nou eenmaal, dat intresseert ze nou eenmaal wel of niet, zo bedoelen ze het niet enzovoorts.
Ben blij dat ik normaal met ze om kan gaan, want zijn vrienden zijn wel onzettend belangrijk voor mijn vriend!

En inderdaad wat al gezegd is: het feit alleen al dat je vriend en zijn vrienden je regelmatig zeggen is toch al een goed teken?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 17:26
Verwijderd
Citaat:
lady-kebiss schreef op 09-12-2005 @ 18:07 :
Bovendien was het voor hen ook wennen; hij had nog nooit een relatie gehad,
Pardon?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 18:15
Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
Morgan schreef op 10-12-2005 @ 18:26 :
Pardon?
iemand moet de eerste zijn?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 18:19
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 10-12-2005 @ 18:15 :
iemand moet de eerste zijn?
Morgan bedoelt dus dat zij niet de eerste was
Oud 10-12-2005, 19:08
Verwijderd
Geheel offtopic, maar vooruit dan maar...

Let op het woord relatie ... Niet iets wat geen betekenis had.

Oeif, snel op de teentjes getrapt?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 19:36
Qimm
Qimm is offline
Nee hoor
Oud 11-12-2005, 12:35
Verwijderd
Citaat:
lady-kebiss schreef op 10-12-2005 @ 20:08 :
Geheel offtopic, maar vooruit dan maar...

Let op het woord relatie ... Niet iets wat geen betekenis had.

Oeif, snel op de teentjes getrapt?
Offtopic:
Nee, alleen verbaasd. Van de twee voor jou kan ik het me voorstellen dat je die niet meetelt, maar toen ik je man nog regelmatig sprak, had de eerste nog wel enige betekenis. Kan me voorstellen dat dat niet te vergelijken is met wat jullie twee nu hebben, dat is toch wel vrij duidelijk. Ik vond het alleen verbazend dat iets wat toen wel iets voor hem betekende, ondertussen ontkend wordt. Nou ja, of hij heeft toen tegen me gelogen, dat kan natuurlijk ook.

Maar goed, laat maar hangen, het gaat mij ook niets aan. Ik was alleen verbaasd.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 23:04
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 11-12-2005 @ 13:35 :
Offtopic:
Nee, alleen verbaasd. Van de twee voor jou kan ik het me voorstellen dat je die niet meetelt, maar toen ik je man nog regelmatig sprak, had de eerste nog wel enige betekenis. Kan me voorstellen dat dat niet te vergelijken is met wat jullie twee nu hebben, dat is toch wel vrij duidelijk. Ik vond het alleen verbazend dat iets wat toen wel iets voor hem betekende, ondertussen ontkend wordt. Nou ja, of hij heeft toen tegen me gelogen, dat kan natuurlijk ook.

Maar goed, laat maar hangen, het gaat mij ook niets aan. Ik was alleen verbaasd.
Je zegt nou eenmaal dingen die je niet meent om mensen niet te kwetsen, maar soms bedenk je achteraf dat je beter eerlijk had kunnen zijn... Maar inderdaad, dat gaat jou ook niets aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten