Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2008, 09:00
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Ongeveer 5 jaar geleden ging mijn vorige relatie uit. Dat is op een hele nare maniier gegaan, maar daar zal ik niet verder over uitweiden. Mijn ex heeft toch allerlei leugens verspreid over mij en zijn vrienden geloofden hem toen. Dus ik was bij zijn vrienden niet meer welkom. Een half jaar erna kreeg hij een nieuwe vriendin. Eerst viel zijn nieuwe vriendin mij lastig, later zaten we normaal te chatten en toen die relatie uit ging (na 4 jaar), nam ze weer contact met mij op. Ze vertelde me dat hij 5 jaar geleden allerlei leugens over mij verspreidden, zijn vrienden te kunnen behouden en dat zij dat inmiddels ook heeft meegemaakt. Alleen ging hij er zo erg mee door, dat zijn vrienden hem doorkregen. Zijn vrienden kozen dus voor haar of wilden neutraal blijven, wat hij ook deed. Nu komen ze ook (na 5 jaar) weer naar mij toe om weer vrienden te worden. Een aantal hebben hun excuses zelfs aangeboden.

Het probleem is, dat al mijn vrienden zeggen dat ik alsnog geen contact meer met ze moet opnemen. Ik weet zelf niet wat ik moet doen. Heeft het zin om weer (na 5 jaar) vrienden met de vrienden van mijn ex te zijn? Kan je na 5 jaar weer een vriendschap lijmen? Het grappige er wel aan, is dat ik alle mannen eerst heb leren kennen en dat hun vrouwen nu contact opnemen met mij. Want na 5 jaar tijd, zijn er heel wat mensen getrouwd. Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Oud 25-09-2008, 09:10
Qimm
Qimm is offline
Hoe leuk zijn die mensen, is het een verrijking voor JOUW leven? Als die mensen niet echt leuk zijn dan zou ik er niet aan beginnen.
Wat er allemaal gebeurd is in het verleden zou ik me nu niet druk meer om maken.
Oud 25-09-2008, 09:25
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Hoe leuk zijn die mensen, is het een verrijking voor JOUW leven? Als die mensen niet echt leuk zijn dan zou ik er niet aan beginnen.
Wat er allemaal gebeurd is in het verleden zou ik me nu niet druk meer om maken.
QFT.

Hoewel ik moeite zou hebben om te gaan met mensen die mij veroordelen puur op wat een ander zegt. Ik ga alleen regelmatig om met een vriendin van mijn vriendin en die zou toch ook eerst mijn verhaal horen voordat ze zomaar dingen aanneemt. En mijn vrienden zouden hetzelfde doen met Cathrien (mijn vriendin).
Oud 25-09-2008, 10:02
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 25-09-2008, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Heeft het zin om weer (na 5 jaar) vrienden met de vrienden van mijn ex te zijn?
Dit is de verkeerde vraag. Lijkt het je leuk? Zo ja, doen. Zo nee, niet doen.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2008, 14:23
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Eens

Wat in het verleden gebeurd is, is gebeurd. Ze bieden nu hun excuses aan en willen weer een vriendschap. De vraag aan jou is of je die vriendschap wilt. Zijn het mensen waar jij zelf goed mee kon opschieten (gedeelde vriendengroep) of waren het vrienden van je ex waarmee je af en toe wel eens omging?
Als het leuke mensen zijn: waarom niet?
Oud 25-09-2008, 21:48
cenerentola
cenerentola is offline
als mijn vrienden mij zouden laten vallen, dan zou ik echt nooit, maar dan ook nooit, meer iets met ze te maken willen hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2008, 16:53
Mobius
Mobius is offline
Het is niet hun schuld dat je ex leugens over je verteld heeft. Ik weet niet hoe ernstig het is maar ik zou waarschijnlijk hetzelfde gedacht hebben wanneer een vriend van me wat over zijn vriendin vertelt. Kennelijk vonden ze je leuker dan je dacht want ze komen wel bij je terug.

Voor de rest sluit ik me aan bij Kitten '85.
Oud 27-09-2008, 07:45
Verwijderd
Je kan altijd weer contact met ze opnemen om te kijken of het leuk is.

Wie weet hou je er wat leuke contacten op na..

Sowieso vind ik het hele begrip 'vriend' overrated. Je hoeft niet meteen boezemvrienden te zijn om leuke dingen met mensen te ondernemen. Kennissen waarmee je lol kunt hebben als je je verveelt, voegen ook iets toe aan je leven.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2008, 10:32
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Kennissen waarmee je lol kunt hebben als je je verveelt, voegen ook iets toe aan je leven.
Nou ja, mensen die dumpen en je pijn doen, voegen ook iets toe aan het leven, maar of je daar nou blij mee moet zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2008, 07:24
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, mensen die dumpen en je pijn doen, voegen ook iets toe aan het leven, maar of je daar nou blij mee moet zijn.
Die mensen zijn wel goed voor je mensenkennis
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten