Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Kerst draait om een gevoel van samenhorigheid, gezelligheid, elkaar gezelschap houden tijdens die donkere dagen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
B. Daar gaat Kerst helemaal niet om. Kerst gaat om de geboorte van JC (oorspronkelijk), maar tegenwoordig is het vooral een combinatie van Sinterklaas en een aantal Scandinavische feesten.
||
Citaat:
Kerst draait (oorspronkelijk) om het gevecht tussen de god van het licht en de god van het duister. De god van het licht wint en de mensen vieren dit. Het waren de angstigste en duisterste tijden van het jaar. Het christendom heeft kerstmis gewoon overgenomen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zou je dit het oorspronkelijke Kerst kunnen noemen, maar de viering van de geboorte van JC ook. Kerst zoals we het nu vieren is gewoon een mengsel van die twee vieringen en Sinterklaas.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En Kerst zoals het tegenwoordig gevierd wordt gaat wel degelijk om de Kerstboom. Ik weet niet of er iets belangrijkers aan Kerst is dan de Kerstboom, maar dat is er niet.
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #117 indigo | 497 | 05-01-2008 18:56 | |
Verhalen & Gedichten |
Weten jullie nog... Vlooienband | 146 | 02-12-2004 13:50 |