Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2005, 07:41
x_knorretje_x
x_knorretje_x is offline
heej,

ik hoop dat iemand me met het volgende kan helpen...

omdat mn computer steeds wel verbinding had maar ik toch niet op internet kon komen (niets deed het, internet, msn...) ben k gaan kijken of k iets tegen kon komen wat de oorzaak zou kunnen zijn...Kheb veel bestanden weggedaan (wat hard nodig was, omdat dat ding zo traag werd als k weet niet wat).

Ook kwam ik in de lijst Software (onder configuratiescherm) een hele lijst met 'beveiligingsupdates' en nog een dergelijke lijst met dezelfde soort updates onder een andere benaming tegen. Die wilde k eraf hebben.
Bij elke die ik verwijderde moest de computer opnieuw opgestart worden. Dat had k na 3 keer wel gehad, dus heb k dat vermeden met ctrl alt del...Dat werkte wel en toen de hele lijst eraf was startte ik de computer opnieuw op. Althans, dat was de bedoeling...

Elke keer als k nu de computer aanzet, komen de bekende schermen, tot en met het zwarte scherm met 'windows XP' en daaronder het 'blauwe' balkje...Normaal hoort hij dan verder te gaan, maar bij mijn computer sluit hij daarna af en komt er een rood vierkant met 'out of frequence' (oid?)...Daarna begint het hele proces weer opnieuw...
Aan het begin zag k de lol er wel van in dat die computer een uur lang gewoon dit ritueel blijft volgen, maar nu krijg k er de balen van...

Ik heb de computer op alle mogelijke manieren opgestart (alle opties onder F8, zoals veilige modus e.d.)...Maar tevergeefs...

Mijn vraag is of iemand weet waar de fout precies kan zitten (kan dit komen doordat de lijst met beveiligingsupdates weg is, of doordat ik bepaalde bestanden heb verwijderd of dat het komt doordat ik het opnieuw opstarten tussendoor steeds genegeerd heb?)

Mijn tweede vraag is dan, kan iemand mij vertellen hoe ik die computer weer opgestart kan krijgen...Het maakt me daarbij niet uit of er opgeslagen bestanden verloren gaan (want daar kan ik immers momenteel ook niet bij komen)?

Zelf heb ik het idee dat er dan iets veranderd moet worden onder 'setup' (door bij het opstarten op delete te drukken), maar k heb geen idee wat er dan veranderd moet worden...

ok, ik hoop dat iemand zin heeft om dit te lezen en me kan helpen,

als je iets niet begrijpt, vraag je et maar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2005, 08:15
Bloemkoolsaus
Bloemkoolsaus is offline
Citaat:
x_knorretje_x schreef op 23-11-2005 @ 08:41 :

Mijn vraag is of iemand weet waar de fout precies kan zitten (kan dit komen doordat de lijst met beveiligingsupdates weg is, of doordat ik bepaalde bestanden heb verwijderd of dat het komt doordat ik het opnieuw opstarten tussendoor steeds genegeerd heb?)
Denk het laatste... maar zowiezo? die beveiligings updates maken je computer alleen maar beter en veiliger.

Je kan proberen op je windows cd op te starten, en als je geluk hebt kom je een optie tegen waarin je windows kan "herstellen".

Zo niet, weet ik ff niet zo snel een andere oplossing als formateren en alles opnieuw installeren..
(btw: bestanden die verloren zijn door formateren kunnen vaak terug worden gehaald met recovery software)

Citaat:
x_knorretje_x schreef op 23-11-2005 @ 08:41 :

Zelf heb ik het idee dat er dan iets veranderd moet worden onder 'setup' (door bij het opstarten op delete te drukken), maar k heb geen idee wat er dan veranderd moet worden...
Dat zou ik maar niet doen... daar zit je BIOS. Daar wil je nix doen als je niet weet wat het is, daar kan je computer echt goed stuk gaan...
Oud 25-11-2005, 07:54
x_knorretje_x
x_knorretje_x is offline
heej,

dank je voor je reactie. Het opstarten met de cd hadden we al geprobeerd, maar er gebeurde niets anders...

(toch maar ff iemand erbij halen)
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 17:42
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Is bij mij ook gebeurd, maar iemand anders had het voor mij gefixt, dus zou niet weten hoe het moet.
Oud 25-11-2005, 21:53
kenan4life
kenan4life is offline
ja het is niet erg slim dat je de beveiliging updates eraf heb tgeflikkert dat maakt inperssippe niet uit ma ja boeidnd he

als je pc opstart krij gje zte zien klik op del om in setup/opties te gaan daar klik je op
dan krijg je een blauwe menus germ te zien ga je naar bios daar kun je opstartopties wijzigen

wat jij hebt heb ik wel's gehad

duss ga dan naar bios je ziet heleboel opties wwronder startup 1 of so iets fdaar moet je cd bij zetten

BELANGRIJK: JE WINDOWS XP CD MOET ER WEL INZITTEN

en vernader je de opstartopties in cd
vervolgns klik je op escape en opslaan je computer start zich vanzelf op je krijgt te zien na paas seconden druk op een toets om windows vanaf een cd ops te starten of wat erop lijkt
en verder weet je het zelf wel (HOOP IK)

IK WENS JE ER VEEL SUC6 MEE

Laatst gewijzigd op 25-11-2005 om 22:11.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 22:04
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
dat rode vierkantje, is dat niet toevallig een mededeling van je monitor ? (bij mijn monitor komt er een rood-met-blauw vierkantje met de mededeling 'frequency out of range' als je een videomodus aan wil zetten met een te hoge verversingsfrequentie. Dat heeft geen fuck met windows te maken overigens).

waaaaarom wou je eigenlijk de BEVEILIGINGSupdates van je pc af flikkeren ? da's toch niet logisch ?

in je bios (zoals in de post hierboven redelijk goed beschreven) kun je instellen dat-ie eerst van cd op moet starten en dan vanaf de harddisk; stel in je bios 'cd-boot' (of iets wat daar sterk op lijkt) in op 'true' of 'on' of 'enabled' of zo, en stel 'boot sequence' of 'opstartvolgorde' o.i.d. zo in, dat bovenaan in het lijstje 'cd-rom' of 'dvd-rom' komt te staan.

verder NIKS in je bios veranderen, daar zit het probleem immers ook echt niet. AFBLIJVEN dus.

(mocht je pc niet van cd kunnen opstarten, dan kun je van de microsoft site een setje van 6 diskettes downloaden, waarmee je ook windows kan installeren dmv een cd. Probeer echter eerst de 'gewone' middelen maar eens.)
Oud 25-11-2005, 22:28
T_ID
T_ID is offline
Out of Frequency zal denk ik slaan op je monitor.

Ik krijg tenminste een zelfde soort melding als ik instel op een resolutie die te hoog is voor de monitor.

Ik zou aanraden je boot op cd te zetten en met je windows cd de windows recovery te draaien. Dat helpt soms.

Laatst gewijzigd op 25-11-2005 om 22:31.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 22:30
Mr.Anoniem
Mr.Anoniem is offline
heb je al gekeken wat de standaart resolutie is voor je monitor???
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 22:36
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
kenan4life schreef op 25-11-2005 @ 22:53 :
ja het is niet erg slim dat je de beveiliging updates eraf heb tgeflikkert dat maakt inperssippe niet uit ma ja boeidnd he

als je pc opstart krij gje zte zien klik op del om in setup/opties te gaan daar klik je op
dan krijg je een blauwe menus germ te zien ga je naar bios daar kun je opstartopties wijzigen

wat jij hebt heb ik wel's gehad

duss ga dan naar bios je ziet heleboel opties wwronder startup 1 of so iets fdaar moet je cd bij zetten

en vernader je de opstartopties in cd
vervolgns klik je op escape en opslaan je computer start zich vanzelf op je krijgt te zien na paas seconden druk op een toets om windows vanaf een cd ops te starten of wat erop lijkt
en verder weet je het zelf wel (HOOP IK)

IK WENS JE ER VEEL SUC6 MEE
Deze post is volgens mij een nieuw hoogtepunt wat betreft spelling en grammatica op dit forum trouwens.

maar, hij heeft het begrepen :
Citaat:

Oud 25-11-2005, 22:39
Mr.Anoniem
Mr.Anoniem is offline
uhm ja boeiend het gaat erom dat ie het snapt en ik typ best wel snel daaraan ligt het vast
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten