Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2005, 20:27
steeldevil
steeldevil is offline
Voor school moet ik een recent intervieuw met een auteur in een krant of tijdschrift vinden ik heb dan in het tijdschrift "raak" een intervieuw gevonden van Bart Moeyaert. Bij deze taak moet ik dan ook nog 2 citaten markeren die iets zeggen over zijn werk en leven. Maar toen ik een allinea las werd er ongeveer gezegt dat hij homosexueel is. Dit werd niet letterlijk gezegt maar dat kon je toch afleiden. ik ben niet 100 procent zeker hiervan maar dit zou ik toch moeten zijn vooralleer ik dit zeg in mijn taak. Daarom vraag ik aan jullie of iemand dit mischien weet? Dit is de alinea:

Citaat:
<b>Kan je je ook niet bewust verstoppen achter een personage? bv. in je eerste verhaal dat je als tiener geschreven hebt. Duet van valse noten ' creeer je voor jezelf een vriendinnetje en in 'het is de liefde die we niet begrijpen' is het hoofdpersonage ook een meisje. Je bent bovendien als jongste van zeven met uisluitend broers opgegroeid. Die geslachtsomkering is een beetje raar.</b>

In het begin verstopte ik mij zeker, ik verzon van alles om mezelf niet bloot te geven. Maar in mijn latere werk is dat niet meer het geval. Daar geef ik mij behoorlijk bloot. Ik ben er trouwens pas beginnne over na te denken toen sommige mensen mij hierop wezen. zelf was ik er niet mee bezig. Ik vind het niet erg om mezelf te laten zien zoals ik ben en te tonen waarvoor ik sta. Het ergste wat me kan overkomen denk ik altijd is dat lezers of het publiek in de zaal me onnodzel , belachelijk en onaangepast vinden. En dat is dan nog niet erg, en zeker niet dodelijk. Op die manier kan ik er goed meeomgaan. Ik verwacht zeker niet dat iedereen alles op ieder moment goed vindt, maar ik wil wel, net als iedereeen, een vorm van liefde krijgen.
Ahja iets waar ik niet heel zeker van ben. Bart Moeyaert die schrijft toch fictie boeken he? ja boeken waarvan de hoofdpersonage verzonnen is?

Laatst gewijzigd op 02-12-2005 om 20:40.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2005, 21:14
faan
faan is offline
Nieuw binnen - New gay novels

Boekhandel Vrolijk's favoriete nieuwste homo boeken komen van: K. Sello Duiker, Kavafis, Gerard van Emmerik, J.T. Leroy, Bart Moeyaert, Gilles Rozier, en (last but not least) Alan Hollinghurst: Bookerprize winnaar met 'The Line of Beauty' oftewel 'De schoonheidslijn'.

Dit was een googleresultaat. Zou jij dus ook kunnen vinden. En ik moet je bekennen: ik bezoek niet graag zulke sites! Het lijkt me ook logisch dat een homo een homonovel schrijft. Wat weet een hetero immers over homo's. Vandaar mijn concludering...
Oud 02-12-2005, 21:31
steeldevil
steeldevil is offline
Citaat:
faen schreef op 02-12-2005 @ 22:14 :
Nieuw binnen - New gay novels

Boekhandel Vrolijk's favoriete nieuwste homo boeken komen van: K. Sello Duiker, Kavafis, Gerard van Emmerik, J.T. Leroy, Bart Moeyaert, Gilles Rozier, en (last but not least) Alan Hollinghurst: Bookerprize winnaar met 'The Line of Beauty' oftewel 'De schoonheidslijn'.

Dit was een googleresultaat. Zou jij dus ook kunnen vinden. En ik moet je bekennen: ik bezoek niet graag zulke sites! Het lijkt me ook logisch dat een homo een homonovel schrijft. Wat weet een hetero immers over homo's. Vandaar mijn concludering...
ok sr ik heb het ondertussen ook al gevonden maar is dit wel een fictie schrijver?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 22:26
Jon
Jon is offline
Vraag het hem: mail@bartmoeyaert.com.
Reageren

Regels voor berichten