|
|
Bekijk resultaten poll: Geloof jij in leven na de dood. | |||
Ja, namelijk reincarnatie |
![]() ![]() ![]() ![]() |
24 | 25.00% |
Ja, namelijk het Paradijs\de Hemel\... |
17 | 17.71% |
Ja, namelijk als geest\entiteit\energie\... |
29 | 30.21% |
Ja, maar ik weet niet op wat voor manier |
18 | 18.75% |
Ja, maar iets anders dan de hiergenoemde opties |
8 | 8.33% |
Nee, na de dood is er niets |
32 | 33.33% |
Ik weet het niet\Het interesseert me niet zoveel\... |
9 | 9.38% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 96. Je mag niet stemmen in deze poll |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() maar ff ontopic meer: "Nee, na de dood is er niets." Ik geloof niet dat er een ziel is, je hersenen bepalen alles, van je karakter tot je IQ blablabla. Dus als je doodgaat, sterven de hersenen en ben je niets meer dan een dood lichaam. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Ontopic: Tsja, bij crematie lever je in principe energie op. Ik weet verder niet wat er na de dood is, maar ik ga er van uit dat er niets is aangezien ik nog nooit een redelijke aanleiding heb gehad om iets anders aan te nemen. |
![]() |
||
Citaat:
ontopic: ik geloof niet dat de dood het einde is, maar wat erna is weet niemand 100% zeker
||
Citaat:
Ot: van je lichaam blijft verder niks over. Ik denk dat iets van je geest/energie gewoon voortleefd. Verder stelt die energie denk ik weinig voor. Net zoiets als de wind.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Anyway. Ik zie mensen hier vaak zeggen dat wat ik zeg dan voor steeds meer vragen zorgt en dat je zo eeuwig door kan gaan. Ja misschien is dat wel zo, maar wat ik denk, dan ben je in ieder geval een stapje verder. Als je gedachten voor chemische reacties zorgen ipv andersom, dan zou je ook gelijk geesten kunnen verklaren. En als je dan in je hersenen voor chemische reacties kan zorgen, waarom zou het er niet buiten kunnen? Nog iets opgelost dus, namelijk telekinese. Het beantwoordt misschien niet alle vragen maar je bent wel een stap verder. Er is degelijk wel iets na de dood. Niks verdwijnt en ontstaat uit het niets. |
![]() |
||
Citaat:
Nee, ik vind aan beide redeneringen wel iets schorten ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je kunt goed beredeneren makker.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Er is leven, er is leven na de dood. Daarvoor geloof ik ook in God. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je ziet gewoon in de geschiedenis dat de opvatting dat het leven slechts vergankelijk is licht leidt tot lethargie en een weinig dynamische samenleving. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus ik geloof in God -> en volgens het Heilige Boek is er leven na de dood -> Zijn Woord (in mijn ogen). Got it? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En wat ik nog krommer vind. Jij zegt dat de mensen bang zijn voor de dood. Nou, even voor de duidelijkheid. Veel mensen die in geesten geloven zijn ook bang voor geesten. Dus om van de angst weg te rennen schiet je daar niks mee op. Waarom zijn er zoveel kinderen die bang zijn voor monsters en geesten enzo? Kinderen kunnen het gewoon nog zien.. Maar de ouders leren het ze af. Ze zeggen dat die niet bestaan etc, en tja na een bepaalde tijd ga je het geloven en zie je ze niet meer. Denk erom dat je hersenen zien, en niet je ogen. Er is veel meer om je heen dan je kunt zien. Je hersenen elimineren steeds informatie.. Denk er maar eens over na. Laatst gewijzigd op 26-11-2005 om 03:49. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Wet van behoud van energie: energie/materie kan niet ontstaan of verdwijnen uit het niets. Chemische reacties in je hersenen gebeuren door je gedachten, en je wat veroorzaakt je gedachten dan? Weet je niet.. Precies. Er is altijd iets meer. Anderen zeggen dat de chemische reacties je gedachten bepalen. Ok fijn. Ook goed. Wat veroorzaakt de chemische reacties? Weet je niet. Conclusie in beide gevallen: Er is een drijvende kracht waar wij niks over weten, maar het kan niet verdwijnen of ontstaan uit het niets, dus er blijft altijd wat over. Als je doodgaat zijn er geen chemische reacties meer, maar wat die veroorzaken zal er altijd overblijven.. En waarom moet iedereen altijd bewijs hebben. Eerst zien dan geloven -_-'. Je zult er zelf wel achterkomen als je dood bent. En wat denk je van al die verhalen van bijna-dood-ervaringen? Ook allemaal onzin zeker omdat je het zelf niet meegemaakt hebt? En wat bedoel je met individuele denken? Als je bedoelt dat ik maar naar 1 ding kijk heb je het vreselijk mis.. Ik denk dat jij dat eerder doet. Maar goed ik heb geen zin om hier te persoonlijk te gaan worden. Iedereen heeft zn eigen mening/geloof en dat moet je gewoon respecteren. Citaat:
http://www.wiedaar.demon.nl/verhaal.htm Of je het gelooft of niet is je eigen keus. En dat is geen hollywood gedoe. En trouwens, waarom denken mensen altijd dat films altijd onzin zijn? Films zijn vaak reflectie van de werkelijkheid. Er zit altijd wel een boodschap in, zonder dat de meesten dat zelfs weten. Alles heeft een kern van waarheid. Je moet het gewoon zien te vinden. En hoezo bestoken met verhaaltjes erover? Ze zeggen juist de hele tijd dat die niet bestaan. En nog iets. Als je hier net terecht komt, dan weet je nog helemaal niet hoe je alles moet "waarnemen". Een baby die kan in het begin alleen licht in verschillende kleuren zien. Als die langer hier is gaat hij steeds meer patronen combineren, waardoor hij net als ons gaat zien. Nou ja het kan zijn dat mijn groen jou paars is, maar dat is een andere discussie. Het punt is in ieder geval dat je gedachten helemaal blanko zijn, en nadat ze zich aangepast hebben aan deze wereld dus heleboel informatie elimineren dat "onbelangrijk" is. Bij sommigen is dit echter niet het geval. Char is een leuk voorbeeld. En of je haar gelooft of niet is ook je eigen mening.. |
![]() |
|||||
Citaat:
In elk geval, wij weten nog amper iets over hoe onze hersenen werken, dus is het gevaarlijk ook maar enige conclusies te trekken. Als je stelt dat onze gedachten veroorzaakt worden door chemische reacties trouwens, dan kan je wel zeggen dat na onze dood, die chemische reacties en dus onze gedachten er niet meer zijn, en dus wijzelf niet. Er kan wel een, wat jij noemt, Energie blijven, maar dat zijn wij niet. Althans, zo kan je het bekijken. Nogmaals, je kan 't gewoon niet weten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Niet alles heeft een kern van waarheid. En je moet niet alles geloven wat je ziet. Zeker niet in films. Ja, bestoken met allerlei verhaaltjes erover. Ga het maar eens na: kinderboeken, tekenfilmpjes, verhaaltjes van vriendjes,... Daarna zeggen dat ze niet bestaan, belet een kind er niet van er nachtmerries over te hebben hoor.
|||||
Citaat:
Wat laat je denken dat wij dat niet zijn? Ik ben trouwens zoiezo van mening dat onze gedachten de chemische reacties creeëren, heb het andere er gewoon bijgezet omdat er veel mensen zijn die er anders over denken. Ik ben het er in ieder geval met jou eens dat je het niet echt kan weten, maar als je alles zou bekijken dan zou het dus wel mogelijk moeten zijn, en in mijn ogen meer mogelijk dan dat er helemaal niks is na de dood.. ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.seriewoordenaar.nl/seriew...leidingKey=128 Als dat ook niet goed is weet ik het ook niet meer.. En zo te horen denk je dus dat iedereen die in iets meer gelooft een psychiater moet hebben? Ik zeg ook niet dat mijn zicht beter is hoor.. Het is gewoon hoe ik erover denk, en ik kan eigenlijk best veel dinge combineren op deze manier waardoor ze ook precies in elkaar vallen, dus waarom zou het niet kloppen? Tja.. Ik kan je niet alles uitleggen hoe ik erover denk. |
![]() |
||||||
Citaat:
Ha, ik weet dat dat sowieso je mening is, maar eigenlijk is dat een gevaarlijke instelling - je kan het niet weten, dus moet je ruimte laten voor andere opties en wat die zouden teweegbrengen in je denkpatroon. Tja, het antwoord "niks" is op de leven-na-de-dood-vraag maar één van de vele opties, maar dat bewijst niet dat het niet de juiste is. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Je laatste zin en je voorlaatste zin spreken elkaar eigenlijk een beetje tegen. Los daarvan vind ik niet omdat iets in jouw ogen klopt, dat het daarom waarheid is. Dat geldt ook voor mij hoor. Ik bedoel gewoon, dat aanvaardt men gewoonlijk niet als bewijs.
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saaing in the rain #1617 Verwijderd | 500 | 19-02-2012 16:42 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
geloof, hoop, liefde Gerlinda | 126 | 12-05-2009 06:32 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Een leven na de dood duivelaartje | 9 | 22-01-2006 12:52 | |