Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maarja, leuk voor je dat jij t wel haalt, zonder huiswerk te maken! (en dat is serieuz bedoelt, niet lullig, voor de duidelijkheid) |
![]() |
|
Ik doe ook bijna niets,
je moe tgewoon zorgen dat je de overhoringen een beetje hebt voorbereid en de verslagen mooi maakt. Je kan de leraren hartstikke goed ompraten, lekker smoesjes verzinnen enzow, waarom je je huiswerk niet afhebt...... in ieder geval succes! Liefs Sask!a
||
![]() |
Citaat:
Meer heb je eigenlijk niet nodig, behalve een breintje greetz Flamez
|
Verwijderd
|
vorige zomer, toen ik naar de 4e zou gaan, scheet ik in me broek, want ik was hartsikke bang (nav. al die enge verhalen) dat het studiehuis veel te moeilijk zou zijn. maar dat is me reuze meegevallen! het is zoals elk jaar weer ff wat meer werk, maar daar raak je snel aan gewend.
oftewel: niks om bang voor te zijn. gewoon een beetje werken en voor je het weet zit je alweer in de 5e, hoop ik. |
![]() |
|
in het begin vond ik 4 havo MAKKELIJK!!! Maar nu, aan het eind van het jaar wordt het moeilijker en drukker vooral.
Bij elke toetsweek die ik terugkreeg dacht ik van ''dat haal ik nog wel weer op'' maar nu blijkt het dus dat ik waarschijnlijk een 4 en twee 5en heb en zou ik dus volgens regels blijven zitten. Ik sta bijvoorbeeld veel slechter op Nederlands dan eerder. Ik had nog nooit minder dan een 7 gestaan op een rapport en nu sta ik een miezerige 5,7! Ik zal inderdaad erg goed je spullen bijhouden. En als je frans1,2 doet moet je waarschijnlijk veel boekjes en artikelen lezen en dat moet je wel inplannen (doet onze leraar helaas niet) want anders heb je problemen!! Verder is havo wel okay hoor.... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ja je moet al je verslagen en po's op tijd maken.stel ze niet uit en niet denken van dat doe ik wel een keer.dan kom je op het einde van het jaar best wel in de problemen.maar ik heb nu ook van die "aardige" leraren die vrijdag 2 po's hebben opgegeven die voor 24 juni afmoeten zijn en woendag 19 juni begint m'n toetsweek dus is effe flink klote maja daar doe je niks aan.
|
Goed selecteren wat je wel en niet doet.. Kijk zelf wat voor jou nodig is om de resultaten te behalen die je goed genoeg vindt. Als Engels je makkelijk af gaat, kun je daar wel wat huiswerk voor laten zitten, maar voor wiskunde zal je misschien wel alles of meer moeten doen. Ga niet alles maken, alleen wat je zelf nodig hebt om een voldoende te halen.
|
Verwijderd
|
Het grootste struikelblok in de 2e fase is de zelfstandigheid. Als je die niet aankunt, dan is er een reele kans dat je op de mavo belandt. Je moet gewoon zorgen dat je niet alles op de lange baan schuift en ook goed plant. Verkijk je ook niet op de hoeveelheid werk die je krijgt, soms lijkt het heel veel en is het erg weinig, maar veel vaker is het precies andersom. Je moet gewoon zorgen dat je niet achterloopt, want dat haal je erg moeilijk in en de stof gaat dan verloren. Je moet je dus goed afvragen of je die zelfstandigheid aankunt. De andere vraag die je jezelf moet stellen is: ben ik stressbestendig? Je zal op een gegeven moment (zo rond januari/februari bij mij) bijna omkomen in je PO's en het zit er dik in dat je ook 's avonds door moet werken, wil je een fatsoenlijk werkstukje in elkaar draaien. Ik wil je niet bang maken, maar je kunt het behoorlijk druk krijgen. Bedenk goed of je niet te veel hooi op je vork gaat nemen. Doe je aan sport (kan heel ontspannend zijn!)? Heb je al een baantje? Heb je andere verplichtingen? Kijk even goed of je wel tijd overhoudt. Het is bij mij ook bijna mis gegaan en op het einde van het jaar was ik op! Als je stressbestendig bent en goed zelfstandig kunt werken, dan is de tweede fase geen probleem...
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
ik moet nu een herexamen doen terwijl ik maar 2 5jes heb, voordat de 2e fase er was was ik gewoon goed geslaagd met 2 5jes, dus ik heb best wel een pokke hekel aan de 2e fase....................................... maar suc6!!
t is te doen als je lekker kunt plannen, en je er ook aan kan houden.
|
![]() |
|
![]() |
Naja, ik ben dus blijven zitten in de 4de. Ik doe N&G. Ik heb gewoon het hele jaar eigenlijk geen moer gedaan. In de 1 2 3 had ik ook niks gedaan, maar wel over gegaan. En nu blijven zitten
![]() |
![]() |
|
![]() |
t viel mij allemaal best mee, ben vorig jaar geslaagd voor Havo zonder onvoldoendes. Maar je moet wel een beetje geluk hebben wil je het zonder er veel voor te doen halen, de een lukt dat gemakkelijk en de ander niet. 't belangrijkste is inderdaad dat je je handelingsdelen, verslagen en werkstukken op tijd af hebt (en er op tijd aan begint), dan hou je tijd genoeg over om te leren voor proefwerkweken.
|
![]() |
|
Geen zorgen over maken, op mijn school is het allemaal gewoon keimakkelijk. Zelfs 3 HAVO vond ik nog moeilijker (doordat ik toen nog scheikunde en natuurkunde had)!
![]() Dus, don't worry about it. ![]() ![]() Ripper
|
Verwijderd
|
Maak je niet druk, je leert op zo wat je moet doen en dan moet je het zelf zo efficient mogelijk indelen. Gewoon altijd je werk doen, werkstukken maken, alles op tijd inleveren, en je krijgt geen gezeur.
Ik vond het helemaal niet moeilijk, juist makkelijk, omdat je zelf veel ruimte hebt om in te delen. Als ik achter loop voor Nederlands maar voor Wiskunde voor, doe ik Nederlands tijdens Wiskunde, no problemo. Gewoon alles op schema houden, dan krijg je geen nare verassingen. |
![]() |
|
![]() |
Ik zit nu (nog) in havo-4 en ik vond dit jaar echt superrelaxed!! de PO's die ik moest maken heb ik in twee dagen tijd gemaakt en goeie cijfers voor gehaald. In de derde zag ik heel erg tegen de 2e fase op, maar dat is me voor 100% meegevallen!!
Ik denk dat je je gewoon niet zo druk moet maken, want het komt allemaal wel goed. IK ben het wel met de mensen eens die zeggen dat het laatste stukje van het jaar heel druk is, want ik zit nu in de proefwerkweek en heb het nu rustiger dan vorige week, waarin ik allemaal dossiers in moest leveren ineens... succes ermee in ieder geval. kusje, siets ps-ik heb morgen economie proefwerk en dat is wel keimoeilijk!! bij economie 1,2 heel goed opletten,als je dat hebt!!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
examen Biologie 2e fase HAVO moeilijk? eindhovenrulez | 4 | 18-06-2003 22:23 | |
Algemene schoolzaken |
Enquete: Praktische opdrachten in de 2e fase Asilymor | 14 | 25-03-2003 13:15 | |
Algemene schoolzaken |
2de fase komt eraan :( !! LaDyKiLLeR | 13 | 14-08-2002 09:22 | |
Algemene schoolzaken |
1 jarige MAVO opleiding op het ROC. Moeilijk of niet? DigitalStorm | 19 | 03-07-2002 21:20 | |
Liefde & Relatie |
2e fase, moeilijk????? Jessica K. | 5 | 05-06-2002 14:37 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Hoe moeilijk is Natuurkunde in de 2e fase???? Narrator | 9 | 25-04-2001 15:35 |