Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2002, 09:11
DigitalStorm
DigitalStorm is offline
Ik zit op dit moment in het ROC in Zutphen, waar ik Mode enzo bestudeer. Ik merk dat ik hier gigantisch van baal, dat ik alleen maar dit kan doen, en geen grafisch wat ik ECHT wil doen. Daarom heb ik besloten om met deze oplieding te stoppen en het nieuwe schooljaar gewoon in mijn stad Nijmegen te beginnen met MAVO in 1 jaar, om vervolgens HAVO te doen, VWO en misschien universiteit. met een hogere opleiding heb ik meer kansen. Nou vraag ik me dus af of MAVO in 1 jaar behalen niet gigantisch moeilijk is, want alles wat je in 4 jaar propt normaal, moet nu in 1 jaar gedaan worden. En al helemaal met de 2e fase! Ik heb eerst 2 jaar op de SSgN gezeten (MAVO, HAVO, VWO), maar ik deed nooit wat, waardoor ik naar VBO ben gezakt. Uit tests enz blijken dat ik VWO capaciteit heb, ik miste alleen motivatie. Maar nu ben ik gemotiveerd. Ik weet dat dit nergens op slaat, maar wil dit graag delen, en weten of het moeilijk is. Thanks
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2002, 09:59
Paige
Paige is offline
Als je nog tot je 25e op school wilt zitten ofzo wens ik je veel succes..

Mavo heeft geen 2e fase..
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 10:10
Verwijderd
Uit testen blijkt ook dat ik gymnasium-capaciteiten heb, maar toch heb ik mavo en daarna havo gedaan. Waarom? Omdat de scholen niks voor me deden, maar dat even ter zijde. Het werkt niet altijd zo van 'ik heb de capaciteiten, dus ik kan het ook', was dat maar waar. Ik denk dat mavo in 1 jaar zeker zwaar is, zeker als je je motivatie miste. Je hebt hem nu wel, maar wie zegt er dat je hem, na een zwaar half jaar, nog steeds hebt? Maar als je het echt wilt, dan zou ik het zeker proberen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 10:27
Verwijderd
'k Zou het ook proberen. Ik hoor van veel Mavo-ers dat ze geen flikker doen thuis, dus als je veel doet thuis moet het toch te halen zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 19:06
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Hey
Alles ok dude?
IK heb bijna het zelfde probleem.
En zelf heb ik ook die inschrijf formulier van het roc voor mavo.

Email me please
I need your help!

A.mekmassi@chello.nl
En vertel me wat de kosten zijn van zo'n eenjarig mavo examen jaar.
En geloof me ik heb ook veel capaciteit en aangezien ik nu pas het gebruik zie ik alleen maar 8 en 7 en 9 op me eind toetsen echt.

Dus email me
Oud 27-06-2002, 19:09
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Mavo is niet 4 jaar in 1 jaar(wel ERG raar als dat het geval is), maar gewoon het examenjaar. (en dus 1 jaar stof)

De kennis van die jaren daarvoor is basiskennis en overbodig om te krijgen.

Groetjes
Ben(die ook op een ROC heeft gezeten
Oud 27-06-2002, 20:16
DigitalStorm
DigitalStorm is offline
Citaat:
Paige schreef:
Als je nog tot je 25e op school wilt zitten ofzo wens ik je veel succes..

Mavo heeft geen 2e fase..
en wat dan nog als ik tot m'n 25e op school wil zitten? als ik maar bereik wat ik wil bereiken.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 20:19
DigitalStorm
DigitalStorm is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Uit testen blijkt ook dat ik gymnasium-capaciteiten heb, maar toch heb ik mavo en daarna havo gedaan. Waarom? Omdat de scholen niks voor me deden, maar dat even ter zijde. Het werkt niet altijd zo van 'ik heb de capaciteiten, dus ik kan het ook', was dat maar waar. Ik denk dat mavo in 1 jaar zeker zwaar is, zeker als je je motivatie miste. Je hebt hem nu wel, maar wie zegt er dat je hem, na een zwaar half jaar, nog steeds hebt? Maar als je het echt wilt, dan zou ik het zeker proberen.
ik weet dat het niet zo is dat als je de capaciteit hebt, dat het dan ook meteen lukt. maar aangezien ik van deze school AFGA, terwijl ik gemiddeld 7n's sta, maar het geen ene fuck aan vindt omdat ik geen andere mogelijkheden heb, behalve dat, ben ik toch wel redelijk gemotiveerd. en ik weet wat ik wil, en zal het zeker bereiken. maar bedankt voor the encouragement =)
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 20:20
DigitalStorm
DigitalStorm is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Mavo is niet 4 jaar in 1 jaar(wel ERG raar als dat het geval is), maar gewoon het examenjaar. (en dus 1 jaar stof)

De kennis van die jaren daarvoor is basiskennis en overbodig om te krijgen.

Groetjes
Ben(die ook op een ROC heeft gezeten
ah dat dacht ik altijd. lol vaag. oh well. thanks =)
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 15:42
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Hallo digitale storm Email me ff

Ik zit in het zelfde probleem als jou.

a.mekmassi@chello.nl
Ik hoop echter niet dat je me gewoon negeert

Met vr Mazzels
Oud 28-06-2002, 16:18
ampyra
ampyra is offline
ik zit echt met precies hetzelfde probleem als jou! .. ik ga hierna ook de grafische sector in.. en dat lukt alleen maar met mavo, dus ga ik die ook in 1 jaar doen, ik kan je natuurlijk nog niet vertellen of het echt moeilijk is maar dat lijkt me wel zeker als je van vbo afkomt.. je moet je gewoon 100% inzetten ( oh hoor mij) en tsja dan moet het wel lukken denk ik hoor, mavo word trouwens ook veel beter georganiseerd dan vbo dat heb ik nu wel gemerkt, nou iig veel suc6 ! Groetjes...
Oud 29-06-2002, 13:50
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Als je VWO aan kan, zou ik dat proberen!
Dat kan je schriftelijk doen.
www.nti.nl

Tip: NTI is véél goedkoper dan LOI! Helaas heeft het NTI niet alle vakken, ze hebben geen Natuur- en Scheikunde...

Ik doe nu Wiskunde-A bij het NTI, en Natuurkunde en Scheikunde bij het LOI (die hebben ze niet bij het NTI).
Heb dit jaar Engels en Nederlands afgesloten, hoewel, eind juli nog mondelinge examens (staatsexamen).
(Overigens zijn Natuur- en Scheikunde bij het LOI *extreem* moeilijk... Mijn leraren bij studiebegeleiding hebben er meestal moeite mee als ik ergens niet uit kom, soms komen zij er ook niet uit... Wat voor niveau denk je dat die lessen zijn als een 1ste graads Natuurkunde-leraar er niet uit komt? )

PS. Deed jij ook mee met die modeshow vorige week? Mijn vader is beheerder van het OLC op het ROC.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 21:12
DigitalStorm
DigitalStorm is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

PS. Deed jij ook mee met die modeshow vorige week? Mijn vader is beheerder van het OLC op het ROC.
WHOA wacht ff, je pa is dat ventje met de bril waarvan de Mac scherm kapot was?!?! AAAAAAAH wat vaag! Als hij het is dan. maar ja ik deed IDD mee =) Ik was het meisje met de grijze + blauwe broek en heel erg wild haar. lol bruin meisssie ben ik.

wat raar zeg. haha =)
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 00:15
Jamie
Jamie is offline
Pffff, ik raad het je niet aan.... Het is zooo moeilijk, zo'n hoog tempo en nivo.

Neeee, heb nu een leuke baan en dat wil ik zo houden.
Oud 30-06-2002, 10:50
Paige
Paige is offline
Citaat:
DigitalStorm schreef:
en wat dan nog als ik tot m'n 25e op school wil zitten? als ik maar bereik wat ik wil bereiken.
Door de 2e fase kan je helemaal niet zo makkelijk doorstromen..
Oke ga dan mavo en havo doen..Dan kan je daarna 1 jaar hbo gaan doen en dan je propedeuse halen en zo naar de universiteit gaan, maar ik vraag me af of dat wel mogelijk is voor een vbo-leerling..
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 13:42
DigitalStorm
DigitalStorm is offline
Citaat:
Paige schreef:

Door de 2e fase kan je helemaal niet zo makkelijk doorstromen..
Oke ga dan mavo en havo doen..Dan kan je daarna 1 jaar hbo gaan doen en dan je propedeuse halen en zo naar de universiteit gaan, maar ik vraag me af of dat wel mogelijk is voor een vbo-leerling..
correctie: een VBO leerling met capaciteit van een VWO leerling, maar VBO is gaan doen omdat ze het nut van school niet inzag en daardoor VWO verknalde.

Dank u.
Oud 01-07-2002, 18:53
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
DigitalStorm schreef:

correctie: een VBO leerling met capaciteit van een VWO leerling, maar VBO is gaan doen omdat ze het nut van school niet inzag en daardoor VWO verknalde.

Dank u.
als je echt vwo-capaciteit hebt, en je doet geen flikker aan je school, kun je echt wel wat meer dan alleen vbo hoor...
Oud 02-07-2002, 20:34
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Digitale storm.

Hallo ben ik in fucking BEEEELD??

Email me ff

a.mekmassi@chello.nl
Oud 03-07-2002, 18:31
DigitalStorm
DigitalStorm is offline
Citaat:
MoHaMeDJaLaL schreef:
Digitale storm.

Hallo ben ik in fucking BEEEELD??

Email me ff

a.mekmassi@chello.nl
waarom moet ike je mailen? zoek die informatie zelf uit.
Oud 03-07-2002, 21:20
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Zo zeg want zijn we weer oppervlakkig bezig bah!

Ach stik hahaahahaha
Reageren

Regels voor berichten