Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2005, 21:38
bloempjuh20
bloempjuh20 is offline
Mijn vriend praat schreeuwt en lacht in z'n slaap, als ik bij hem blijf slapen schrik ik zo vaak wakker, dan heeft ie bijv ruzzie met iemand en ik kan echt hele verhalen volgen.
Nu vroeg ik me af hoe dat nou komt dat je zo kan praten in je slaap, ik vindt het best bizar
heb al zitten googlen maar kon niks vinden.
Ik schijn ook te praten in me slaap maar hij doet het heel erg, soms gewoon eng
Misschien zijn hier mensen met tips..En is er wat tegen te doen?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 21:45
Cookie
Cookie is offline
mensen met tips zijn welkom doe het zelf ook
Oud 11-12-2005, 22:02
Balance
Balance is offline
Vroeger had ik ook hele verhalen in m'n slaap, maar tegenwoordig niet meer. Het kan blijkbaar dus afnemen.
Ik geloof dat ik ook altijd meer praatte als ik het druk had of gestresst was.
Verder weet ik er het fijne niet van.
Oud 11-12-2005, 22:16
bloempjuh20
bloempjuh20 is offline
hmm ik weet wel dat me vriend het erg druk heeft op ze werk, en de laatse tijd vervelende klusjes moet doen. zou t miss daar door komen z'n ouders worden er zelfs wakker van.
Ik wordt altijd dan een beetje bezorgt, want bij hem is het dus echt heftig die gesprekken snachts
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 10:10
clienus
clienus is offline
ik praat ook in mijn slaap. niet altijd verstaanbaare dingen zeg maar soms ook wel gewoon gemompel zeg maar.
mijn moeder praat heel erg in haar slaap. als ze dan ligt te slapen en ze gaat praten kan je gewoon vragen stellen en dan antwoorde ze daar gewoon op. na een paar vragen dan valt ze weer in slaap. is soms best grappig

ook heb ik wel eens dat ik bijna in slaap val, dan droom ik dat ik op de fiets zit of loop en dat ik dan ineens val of struikel dan schrik je zo wakker zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 11:00
FrantiC
FrantiC is offline
hahaha
ik doe het ook
dan vraag ik ineens wie er nog koffie wil ofzo... als mn vriend er wakker van wordt gaat ie altijd terugpraten
-wil je nog koffie?
*ja lekker. Mag ik ook een koekje
- jewel. Speculaasje?
*ik lust alleen stroopwafels

en dan wordt ik ergens midden in een gesprek wakker en geef ik mn vriend een knal
Oud 12-12-2005, 11:27
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Ghehe mijn zus doet dat ook.. Op vakantie moest ik met haar op een kamer slapen, en toen ging ik ook hele gesprekken voeren OP het laatst snapte ze zelf niet meer waar ze het over had en werd ze wakker Bleek dat ze een zonnesteek had (maar normaal praat ze ook wel or)
Oud 12-12-2005, 13:12
Verwijderd
Ik schijn te gillen in mijn slaap, af en toe... ik begrijp niet waarom. Mijn vriend schrikt zich altijd een ongeluk. Tis echt heel vervelend.

Mijn zusje praat in haar slaap, maar als je tegen haar zegt 'ga maar weer slapen' dan doet ze dat ook.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 13:39
JJ13
JJ13 is offline
ik praat ook in mijn slaap, en vroeger schold ik ook wel eens in mn slaap
Oud 12-12-2005, 13:45
ook hallo
ook hallo is offline
Ik praat ook in m'n slaap, en voer ook wel eens gesprekken met mensen in m'n slaap , ben er nog nooit bij wakker geworden
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 14:09
@Moon
@Moon is offline
Ik praat zelf nooit in mijn slaap, maar mijn broertje wel. Meestal is dat ook hooguit maar een paar woorden, meer niet. Toen hij klein was slaapwandelde hij een keer. Toen was ie bijna van de trap af gedonderd.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 14:13
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 12-12-2005 @ 14:39 :
ik praat ook in mijn slaap, en vroeger schold ik ook wel eens in mn slaap
haha zo heb ik m'n moeder een keer uitgescholden voor lul terwijl ik sliep
Ik praat niet alleen trouwens, ik doe ook wel eens gewoon m'n broek aan terwijl ik slaap, of ik doe m'n ketting af.
Oud 12-12-2005, 15:05
K-pax
K-pax is offline
Praten in je slaap valt denk ik onder slaapwandelen enzo. Dat je in je slaap niet verlamd bent zoals hoort ( tenminste tijdens REM slaap) en dingen gaat doen/praat etc. Mijn broer deed dit en het nam af na een tijdje, ik denk niet dat het permanent bij mensen is, mja dat is alleen maar mijn mening.
Oud 12-12-2005, 15:18
BleuEyes
BleuEyes is offline
Ik lul hele verhalen in mijn slaap..
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 15:33
Skilly
Skilly is offline
Ik praat in me slaap als ik onzettend boos ben geworden op iemand, als gestressd ben of wanneer ik op een oncomfortabele bed ligt.

Volgens me ma praat ik heel onverstabaar maar kan je wel duidelijk horen of ik boos en of blij.

Laatst gewijzigd op 12-12-2005 om 15:38.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 16:13
Anno2007
Anno2007 is offline
ik hou ook hele verhalen in mn slaap, eiglijk al mn hele leven. Tot een aantal jaar trug was het zelfs zo dat ik ging slaapwandelen als ik het te druk heb, gestrest ben of alst gewoon ff niet okee gaat . dan praat ik ook veel meer...
zowieso ben ik ook een ''woeler'', ben al zo vaak vekeerd om in bed wakker geworden, of me deken deraf ed...
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 16:40
moon
moon is offline
Mijn vriend doet het ook. Die heeft dan de leuke gewoonte om mij regelmatig wakker te maken en een vraag te stellen (die totaal onverstaanbaar is) en dan weer verder te slapen. Als ik dan nog een paar keer vraag wat hij nou vroeg, dan krijg ik eerst nog 3 keer gemormel te horen en dan pas wordt hij wakkeren zegt: "laat maar!". heel leuk is dat
Oud 12-12-2005, 19:08
Saarah
Saarah is offline
Ik deed dat ook soms, en slaapwandelen ook, maar tegenwoordig lijkt het afgenomen te zijn (gelukkig ).

Ook ben ik een keer toen ik half wakker was (nuja, nog niet half denk ik!) in m'n slaap naar beneden gegaan omdat ik dacht dat ik moest opstaan om naar school te gaan. Kwam ik beneden en ging op de zetel liggen. Ik vind het raar dat m'n moeder nog niet beneden is en kijk op mijn horloge. Was het half drie 's nachts ofzo
Dat was wel niet echt slaapwandelen,maar toch .

M'n vader doet het trouwens héél erg, vooral als hij met stress zit. En hij praat dan idd ook terug tegen mij enzo, heel raar Een keer was hij op de zetel in slaap gevallen terwijl we naar een film keken, een paar jaar geleden al. Opeens werd hij schijnbaar wakker, en zei hij tegen mij "heb je het geld van de garcons al gecontroleerd?" ik zat daar echt van 'huh??' En dan begon hij echt te praten tegen mij, en even later zei hij dat er iemand op bezoek kwam enzo, heel erg raar!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 19:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vertel hele verhalen en maak ook echt ruzie 's nachts. Ik vertel dan ook echt de dingen die ik denk over iemand ofzo Zo heb ik een keer mijn vriend verrot gescholden omdat ik hem overal de schuld van gaf van wat er die dag misgegaan was

Bij mij is het zo dat ik vaker en levendiger praat als ik heel diep slaap. Als ik bijvoorbeeld paracetamol slik voor ik ga slapen, dan slaap ik heel diep en dan ga ik gegarandeerd hele gesprekken voeren. Volgens mij is het ook meer als ik heel veel indrukken heb opgedaan die dag.
Oud 12-12-2005, 20:18
Anno2007
Anno2007 is offline
wat ik me nu ook zit te bedenken, ik heb ooit is een keer mn dekbed naar beneden gebracht, zelf weer naar boven gegaan en verder zonder dekbed geslapen, en later in die nacht hem weer van beneden gehaald.. (of tenminste dat was de bedoeling, me ma von t nix dat ik rondliep en ging zoeken in mn kamer, en vond em idd beneden)
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 20:40
hmm-hmm
hmm-hmm is offline
nou, dan ben ik de knaller van de week..hiep hoi.. - . - :

ik roep weleens iets in mijn slaap, en dan praat mijn vriend gewoon terug.. ik slaap wandel enorm..en je kunt het in het donker bijna niet van echt onderscheiden.
ik heb weleens gedroomt dat ik een prinses was, en 'een-prinses-mag-toch-alles' was mijn mening toen. mijn vriend had een heel leuk gesprek met me..totdat ik uit het dakraam wilde klimmen..wantja .. en prinses mag en kan alles.. mijn vriend heeft me met alle macht tegen moeten houden.. haha.. (*en dat hoor je dan achteraf hea *)..

ook ben ik vaak in voor een heerlijke 'vrij-nacht'.. mijn vriend vrijt gewoon met mij.. terwijl ik slaap dan.. ik praat gewoon met hem en reageer exact hetzelfde als 'in-het-echt'.. mijn vriend weet dan wel dat ik slaap..en vertelde dat ik weleens met hem wilde vrijen in mijn slaap.. en wat hij dan moest doen.. van mij mag hij dat gewoon doen, geen problemen mee.. als ik heti n mijn droom goed vind is het prima .

verder heb ik het ook een keer bijna uitgemaakt in mijn slaap, ik schold hem uit, en vertelde hem wat ik allemaal stom aan hem vond, en dat hij op mn vader leek.. mijn vriend zelf dacht dat ik het echt meende, en dus niet sliep. tot het moment dat ik zei dat ik dan het huwelijk moest cancellen dat over 2 weken plaats zou vinden. hahahaha.. hij heeft me toen maar wakker gemaakt

over wakker maken gesproken.. ik word dan alleen wakker op het moment dat mijn vriend zegt dat ik moet gaan slapen.. op zo'n moment word ik rustig, en maakt mijn vriend mij gewoon wakker.
vervelend is het 'slaapwandelen *kan beter slaapleven zijn*' soms wel.. ik ben de volgende ochtend soms bek af.. en dat is weleens vervelend..

herkent iemand dit? (vast niet..... hmpff..)

liefs, Merel
Oud 12-12-2005, 20:43
hmm-hmm
hmm-hmm is offline
oja nog iets..
ik praat soms iets 'levendiger' en 'kinderachtiger' in mijn slaap, en dat is ook wel iets waaraan je kunt herkennen dat ik niet wakker ben.
verder zijn mijn ogen dicht.. maar dat is dan ook het enige..

ik heb ook weleens een nachtwandeling gemaakt met mijn vriend.. nouja, ik droomde dan dat het gewoon overdag was.. terwijl het 's nachts was .. best grappig...

liefs, Merel
Oud 12-12-2005, 23:19
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik praat ook in m'n slaap, waarschijnlijk elke nacht wel, maar het is maar zelden dat ik er zelf wakker van word.
Meestal helpt het wel als m'n vriend of m'n ouders (leuk, in de caravan ) m'n naam zeggen of zeggen dat ik moet gaan slapen. Vaak zeg ik dan nog 'sorry' ook.

Ik heb wel eens Kolonisten van Catan 'gespeeld' in m'n slaap. Dat hadden we de vorige avond gespeeld en ik droomde dat ik geen graan had en dat zei ik volgens m'n vriend ook de hele tijd 'graan, ik moet graan hebben'. Toen heeft hij gezegd dat ik dat zo wel zou krijgen en toen was het goed. (heeft hij de vorige ochtend dus verteld, ik wist alleen nog maar dat ik onrustig sliep)

Slaapwandelen heb ik maar 2 of 3x gedaan. Ik droomde dat ik de voordeur open moest doen omdat er bezoek kwam. Dus ik opgestaan, licht aangedaan, naar de voordeur gelopen, maar die zat op slot, dus ik de sleutel zoeken en toen begon ik (gelukkig) langzaam wakker te worden en dacht ik, wat doe ik hier. Dat is echt een heel raar moment, dat je langzaam wakker wordt en je af vraagt waarom je in godsnaam midden in de nacht op bent.

Ik heb het waarschijnlijk van m'n moeder, want die had het als kind ook heel erg (nu niet meer) Zij is zelfs een keer uit het raam gevallen tijdens het slaapwandelen (en zelfs toen nog niet eens wakker geworden) Ja tis best een raar fenomeen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 00:16
K-pax
K-pax is offline
zon gast die ik kende in groep 8 ( jaja ) viel tijdens kamp uit zen bed ( hoogslaper, hij bovenop) en bleef liggen tot de volgende dag, toen ik, omdat ik moest plassen, uit me bed stapte en mijn voet in zijn maag duwde. Hij schrok echt wakker, en klom snel zijn bed in
Oud 13-12-2005, 13:25
ook hallo
ook hallo is offline
Slaapwandelen heb ik ook wel een paar keer gedaan..

Dan deed ik om 2 uur 's nachts gewoon m'n kleren aan, pakte ik m'n tas in voor school en ging ik benden aan tafel zitten om me vervolgens te realiseren dat ik nog niet naar school hoefde
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 18:59
Meadow
Meadow is offline
Hehe, ik antwoord ook aan mijn vriend als hij vragen steld jah . en zeg de wazigste dingen.

De laatste tijd vind ook steeds schoolboeken in de badkamer en onder mijn bed, dus ik vrees dat ik ook slaapwandel tegenwoordig...
Oud 17-12-2005, 19:23
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:
Meadow schreef op 17-12-2005 @ 19:59 :
Hehe, ik antwoord ook aan mijn vriend als hij vragen steld jah . en zeg de wazigste dingen.

De laatste tijd vind ook steeds schoolboeken in de badkamer en onder mijn bed, dus ik vrees dat ik ook slaapwandel tegenwoordig...
En leer je dan 's nachts ook echt Zou wel handig zijn hoeft je overdag niet te leren Ik ben wel eens een rondje gaan lopen in mn slaap. Zei mn ma: Wat deed jij vanacht beneden? Ik wist echt van niets. Echt bizar.

Ook praat ik in mn slaap. Nou ja meer murmelen
Oud 17-12-2005, 19:26
Verwijderd
ik heb een paar weken terug een vriend een smsje gestuurd terwijl ik sliep serieus. voor ik in slaap viel zat ik telkens te denken dat ik hem nog moest smsen, maar toen ben ik dus in slaap gevallen. heb ik hem om 03:39 een smsje vol crap (wel bestaande woorden) gestuurd, te raar. vroeger wandelde en praatte ik ook veel, maar nu niet meer zo geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 20:11
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
dark*dizzie* schreef op 17-12-2005 @ 20:23 :
En leer je dan 's nachts ook echt Zou wel handig zijn hoeft je overdag niet te leren Ik ben wel eens een rondje gaan lopen in mn slaap. Zei mn ma: Wat deed jij vanacht beneden? Ik wist echt van niets. Echt bizar.

Ook praat ik in mn slaap. Nou ja meer murmelen
Helaas... nee .

Regels voor berichten