Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2005, 18:56
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
denk hierin mee aan de toekomst van mystiek!

geef tips, voorstellen etc. om te zorgen dat mystiek weer lekker druk bezocht gaat worden!

hoe denk jij dat we ervoor kunnen zorgen dat mystiek weer een goed bezocht forum kan gaan worden?

Sommige leden hebben aangegeven Mystiek op het moment wat saai te vinden.
Samen met *oma* hebben wij besloten om dit topic in het leven te roepen om de leden wat inspraak te geven in wat er moet gebeuren
Tips zijn welkom!

x-spekkie-x

Misschien ook even handig: de naar de discussie op beleidszaken link

Laatst gewijzigd op 14-07-2005 om 01:21.
Advertentie
Oud 11-07-2005, 23:04
*oma*
*oma* is offline
Ik denk ook dat het goed is om over mystieke zaken te gaan brainstormen, zodat van daaruit inspiratie voor nieuwe topics kan worden opgedaan.
Oud 12-07-2005, 18:23
Met@lFre@kie
Met@lFre@kie is offline
issie niet veelbezocht dan?

ik denk dat het interessanter is om artikelen erin te zetten die over iets mystieks gaan, en dan erover te discussiëren.
dat is iets doeltreffender dan alleen verhalen van mensen, daarvan kan je nooit uitgaan dat ze waargebeurd zijn.
Oud 12-07-2005, 18:36
*oma*
*oma* is offline
Ja, dat is wel een goed idee idd
Oud 12-07-2005, 21:23
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
leuk idee inderdaad, bedoel je dan artikelen die de laatste tijd te vinden zijn op 't nieuws kranten enz.

of artikelen met beweringen, leefwijzen etc. die te vinden zijn op internet?
Oud 12-07-2005, 22:16
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Mr. Ed, please pimp my Mystiek!

I'm in
Oud 13-07-2005, 17:59
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 12-07-2005 @ 23:16 :
Mr. Ed, please pimp my Mystiek!

I'm in

ik vat 'm niet echt
Oud 13-07-2005, 21:15
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 13-07-2005 @ 18:59 :
ik vat 'm niet echt
pimp my ride...
pimp my mystiek...

ik denk dat hij ook mee wil helpen (ls taal, hihi )
Oud 13-07-2005, 21:30
Blood Fire Rage
En er stond 'Mr. Ed' omdat dat een beetje klinkt als MTV maar ik doe uiteraard oo mee met *oma*

Ik vind het alleen een beetje moeilijk, ik kan niet zo goed nuttige replies verzinnen
Oud 14-07-2005, 11:31
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
hehe sorry, ben beetjetraag van begrip.

ik ga trouwens morgen een week op vakantie dus ik zal niet heel erg veel posten
Oud 15-07-2005, 16:52
Met@lFre@kie
Met@lFre@kie is offline
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 12-07-2005 @ 22:23 :
leuk idee inderdaad, bedoel je dan artikelen die de laatste tijd te vinden zijn op 't nieuws kranten enz.

of artikelen met beweringen, leefwijzen etc. die te vinden zijn op internet?
kan allebei toch?
Oud 09-08-2005, 22:39
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
door vakantie, werk etc. was ik een tijdje afwezig, maar heb eventjes wat dingetjes opgezocht en wat topics geopend om misschien wel wat leuke punten in te brengen ter bevordering van het bezoekersaantal
Oud 16-09-2005, 03:48
Blood Fire Rage
Waarom is Mr.Ed. nog geen forumbaas gemaakt?

(en waarom blijft het topic over lucide dromen op mystiek staan terwijl het topic over god weg gehaald word?)
Oud 18-09-2005, 19:23
Dauron
Dauron is offline
Goedendag (of nacht),

na lang weggebleven te zijn ben ik er weer.

Ik ben het eens met metalfreakie, kom je wat leuk en mystieks tegen post het en laat anderen het ook lezen. Mischien leer je er ook nog wat van. ohja vergeet niet er bij te zetten waar hij weg komt.

gegroet
Oud 18-09-2005, 21:38
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
Dauron schreef op 18-09-2005 @ 20:23 :
Goedendag (of nacht),

na lang weggebleven te zijn ben ik er weer.

Ik ben het eens met metalfreakie, kom je wat leuk en mystieks tegen post het en laat anderen het ook lezen. Mischien leer je er ook nog wat van. ohja vergeet niet er bij te zetten waar hij weg komt.

gegroet
Welkom! ( terug ) gelukkig gaat het de laatste tijd al weer beter met mystiek. word steeds drukker, en gelukkig wat meer serieuze post's. maar goed, zoals dauron zegt. keep on going
Oud 20-09-2005, 14:25
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 16-09-2005 @ 04:48 :
(en waarom blijft het topic over lucide dromen op mystiek staan terwijl het topic over god weg gehaald word?)
Alle topics over dromen blijven op Mystiek
God daarentegen past duidelijk op Religie
Oud 22-09-2005, 22:17
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
is het niet een leuk idee om bijv. elke maand/ aantal weken een soort van gast deskundige te vragen die in een sticky topic vragen beantwoord/informatie geeft over een bepaald onderwerp?

topics als:

- wicca
- (Rei)ki
- sterrekundige
- dromen verklaring
- toekomstvoorspellen
enz. enz.

die zou je dan kunnen contacten via de mail en vragen of hij/zij interesse heeft om voor een bepaalde tijd vragen te beantwoorden?
Oud 28-09-2005, 21:05
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Fb's, misschien een idee?
Oud 29-09-2005, 05:24
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 28-09-2005 @ 22:05 :
Fb's, misschien een idee?
Ik heb het er al met andere forumbazen over gehad
Maar om mensen te vinden met tijd die geen vergoeding vragen is een heel stuk moeilijker!
Mensen die echt ervaren zijn zullen niet zo snel op een scholieren forum (waar vaak niet zo'n enorme interesse is) komen, vanwege tijdsgebrek en misschien ook wel vanwege 'stomme' reacties.
Ik denk dat je voor een specifiek mystiek onderwerp (bv reiki) gewoon naar een specifiek (bv reiki) forum moet gaan
Oud 05-10-2005, 19:25
Timmy
Timmy is offline
ik wil best wel helpen met vragen beantwoorden.
ik kan dan alleen helpen als het gaat om pendelen of tarot leggen. Ik doe het zelf al ongeveer 8 jaar dus ik denk dat ik de meeste vragen wel kan beantwoorden....

let me know

Groetjes
Timmy
Oud 10-10-2005, 15:39
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Fb's,

Misschien is het leuk/handig om m'n idee uit te proberen? we hebben nu iemand die zich aanbied, en die bereid is om wat vragen te beantwoorden.

de gok waard?

of niet
Oud 11-10-2005, 19:43
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 10-10-2005 @ 16:39 :
Fb's,

Misschien is het leuk/handig om m'n idee uit te proberen? we hebben nu iemand die zich aanbied, en die bereid is om wat vragen te beantwoorden.

de gok waard?

of niet
Ik zal Timmy erover PM-en
Zodra alles rond is, zal ik een topic openen en deze sticky maken.
Oud 11-10-2005, 20:37
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 11-10-2005 @ 20:43 :
Ik zal Timmy erover PM-en
Zodra alles rond is, zal ik een topic openen en deze sticky maken.
tof

zoals ik tegen lady of the dark al zei, wil ik ook best pm-en of meehelpen hoor

maarja dat hoor ik dat wel
Oud 17-11-2005, 16:44
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Een tijd terug toen ik actief was op dit forum, samen met andere sceptici, was het hier een stuk drukker, veel meer topics.

De vervelend wordende eenzijdige discussies brachten toch leven naar dit forum, waarom het ophield weet ik niet maar als mogelijkheden zie ik:
- Topics die amper door maker serieus kunnen worden genomen
- Glaasje draaien topic 237
- Opgegeven, overwinning geclaimed?

De skeptici kunnen er zeker genoeg van hebben gekregen van: "dus, 2*3 is dus 2+2+2 ... bla bla... en blabla en dus is 2*3 6, snap je?" - "Nee je snapt gewoon niet dat je gewoon moet geloven dat 2*3 = 5".
In dit geval zouden misschien wat onderwerpen gezocht moeten worden waar mystici misschien wel overtuigd kunnen worden en in ieder geval iets over te zeggen hebben.

Het kan ook dat skeptici (terecht) vonden dat hun argumentatie goed is, zij kunnen nagaan dat 2*3=6 en als discussie was "Is 2*3=6?" dan kan je claimen dat je gewonnen hebt zonder dat ander het ermee eens is.
In dit geval moet er een vers onderwerp aan worden gehaald dat op zich mystiek is maar opvallend 'waar' is en dus moeilijker voor skeptici om onderuit te halen.

Als er altijd 2 of 3 serieuze discussies gaande zijn dan gaan andere mensen ook kijken en posten nog wat 'side-topics' etc en boem een actiever forum.
Oud 06-01-2006, 23:14
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
mijn tip: meer open staan voor anderen!

in een grijs verleden heb ik (onder mijn oude nick) een topic geopent over mijn ervaring...

ik werd dus ten eerste niet geloofd, maakt mij niet zoveel uit, maar ten tweede werd ik de grond in getyped door iedereen! En dat vond ik wel erg.. ik voelde mij hier weggejaagd!

Verders vond ik sommige mensen toendertijd nogal arrogant overkomen. Paranormaal zijn is voor mij normaal zijn, ookal heb je iets wat niet iedereen heeft. Het is voor mij normaal, want ik ben niet anders gewend! En dan heb je er dus mensen tussen zitten die zoiets hebben van: Kijk mij, ik ben paranormaal, ik ben belangrijker/specialer/whatever dan JIJ!

En daar baal ik behoorlijk van!

Dit was mijn tip dus, sta meer open voor anderen! Je kan jezelf toch niet bewijzen op internet, maar het is wel fijn als je je verhaal/ervaringen kwijt kunt
Oud 07-01-2006, 12:36
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Ino-chan schreef op 07-01-2006 @ 00:14 :

Dit was mijn tip dus, sta meer open voor anderen! Je kan jezelf toch niet bewijzen op internet, maar het is wel fijn als je je verhaal/ervaringen kwijt kunt
Hoewel ik het geheel met je eens ben , zal dit helaas de eerst komende 200 jaar niet gebeuren. Er zijn teveel kansloze die alleen maar iemand kunnen zijn vanachter hun beeldscherm , geheel wereld vreemd zijn en totaal geen sociale vaardigheden hebben. Ze krijgen een kick van het "schaakmat" zetten van mensen die ze nieteens kennen. Waneer dit toevallig niet lukt kiezen ze de persoonlijke aanval, het ultieme zwaktebod in een discussie.

Mensen die iets te maken hebben of willen hebben met mystic zijn ook nog eens erg gevoelige personen . Ze zijn snel van hun stuk gebracht, en kunnen hun gevoelens/bevindingen nooit verdedigen. Anders was het immers geen mystic.

Ik weet ook dat dit betoog helemaal nergens iets aan bijdraagt. maarja het kan maar gezegt zijn
Oud 11-01-2006, 14:32
Girl...20
Girl...20 is offline
hoi mensen, ik las hier z`n beetje de forum vind het wel leuk maar als het nou een seriues werd ik denk nie dat jullie de geeste wereld seriues nemen het is levens gevaarlijk k heb er zelf ervaring in mee kun je na gaan ik denk als het hier wat seriuzer werd dat het dan ook drukker word.. En dat er veel meer mensen zijn dan je zelf denkt die er wat over kwijt wille
En ben eerlijk .....maar nou ben ik uitgezeikt t is wel een gezellige forum kan je niks over zegge
Oud 22-01-2006, 12:57
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Citaat:
Girl...20 schreef op 11-01-2006 @ 15:32 :
het is levens gevaarlijk k heb er zelf ervaring in mee kun je na gaan
Dat jij het levensgevaarlijk vindt en er dan blijkbaar niet mee om kan gaan, wil niet zeggen dat anderen dat niet kunnen, laat staan er hier over willen praten
Oud 24-02-2006, 18:24
ijscoman
ijscoman is offline
Ik denk dat het gewoon niet meer in is. Mensen willen gewoon blingbling. Dus niet het spookt bij me oma thuis maar: Het spookt in mijn dikke villa met 6 plasma tv's, leren banken, gouden deurknoppen etc...
Glaasje draaien doet het ook niet meer, dan moet tenminste een kristal glas zijn met dure champagne en de mensen die er aan mee doen moeten dure horloges hebben. #En dat wikka.. kom op je gaat niet meer in een bos zitten met een kampvuur tegenwoordig hebben we blingan het blingbling geloof wat zoveel betekend als in harmonie met blingbling leven dus dat betekend dat we geloven in te dure auto's vol horney bitches met teninste een mini bar en een plasma tv op de achterbang (springende vering wilt het ook nog wel eens doen).

Maar goed nu even serieus:
Ik denk een topic als plaats hier je spook verhaal of inderdaad gewone discussies het forum wel weer interessant maakt. Verder is het misschien wijs mensen die er absoluut niet in geloven wat er besproken wordt en hun ongeloof an de mensen in het topic willen opdringen actief geweerd worden. Of mensen die lullige opmerkingen maken etc... De spammers dus... die hebben het hier minder interessant gemaakt. Ik zelf kwam hier vroeger vaak om topics te lezen, simpelweg omdat het m wel interesseerd wat andere mensen denken en geloven. Ook al was ik het er niet mee eens stampte ik deze mensen niet de grond in etc.. De mensen die dat dus wel nodig vinden/vonden hebben het hier dus zo verziekt dat er gewoon niemand meer komt. Ik denk dus dat er gewoon een mogelijkheid moet komen om dat soort mensen te bannen van dit forum of alle forums of tenminste dat soort reply's te verwijderen.
Oud 26-02-2006, 13:08
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Lieve Mystiek bezoekers,

Zoals jullie misschien al weten, loopt dit forum niet zo lekker. Elk topic dat geopend wordt, loopt uit op een (verhitte) discussie over het wel of niet bestaan van paranormale zaken. Ingrijpen schijnt niet te werken. Dan bloedt het ene topic dood en gaat de discussie gewoon weer verder in een ander topic.
Mensen durven geen nieuwe topics meer te openen, omdat ze er van uit gaan toch niet begrepen te worden en vaak zelfs beledigd! Op dit forum is er weinig respect voor elkaar.
We hebben geprobeerd Mystiek nieuw leven in te blazen. Nieuwe forumbazen die een andere kijk op de zaak hadden en probeerden het forum een beetje vrolijker te maken.
Helaas is dit niet gelukt. Mystiek blijft een lastig forum.

De forumbazen onderling hebben besloten om Mystiek voorgoed te sluiten. Helaas zien wij geen andere oplossing.
De topics die nu op Mystiek staan, passen ook op andere forums die wij hier hebben. Topics over dromen kunnen bijvoorbeeld op Psychologie. Andere topics passen misschien beter op Religie, Wetenschap & Filosofie of Lifestyle. Mocht een topic toch nog op een verkeerd forum staan, zijn wij (de Forumbazen) er altijd om je topic op de beste plek te zetten.

Zijn er op dit forum nog topics die jullie graag willen behouden? Zo ja, laat dit even weten, dan kunnen we dat topic verplaatsen naar een ander forum.

Mystiek zal per ingang van 6 maart 2006 haar deuren sluiten.

Vragen en opmerkingen via PM

Lady of the Dark & x-spekkie-x
Oud 26-02-2006, 13:21
ijscoman
ijscoman is offline
Erg jammer en naar mijn inziens niet nodig. Gewoon harder optreden tegen de mensen die de boel verzieken en daar mee bedoel ik wat guller zijn met bans uitdelen.
Oud 26-02-2006, 16:43
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 26-02-2006 @ 14:21 :
Erg jammer en naar mijn inziens niet nodig. Gewoon harder optreden tegen de mensen die de boel verzieken en daar mee bedoel ik wat guller zijn met bans uitdelen.
Weet je wat het is, mystiek loopt al tijden niet lekker. En iedereen bannen die af en toe een verkeerde opmerking maakt is ook niet de oplossing. Er zitten veel randgevallen bij, mensen die af en toe afzeiken, maar die ook nuttig posten. Moet je die nou bannen? En ach, troost je, over de meeste onderwerpen kun je op de andere fora ook wel praten.
Oud 26-02-2006, 19:25
ijscoman
ijscoman is offline
Misschien is tijdelijk sluiten een idee? Gewoon een paar maandjes sluiten en onzichtbaar maken. Na een paar maanden open je hem weer met een vernieuwd beleid. Is er meteen weer de nieuwigheid, loopt het weer goed enzo. Tenminste... het is te proberen. Zou ook zonde zijn al die topics weg te gooien want er zitten best interessante dingen tussen die je vaak kunt vinden als je naar een bepaald onderwerp zoekt.
Oud 27-02-2006, 14:26
Boebsie
Boebsie is offline
Ach ja ik vraag me uberhaut af met welk doel jullie mystiek hebben opgericht? Het is toch meer dan logisch dat topics uitmonden tot een discussie is dat niet een belangrijk doel van zo een forum?
Bovendien vind ik het heus niet zo vel hier eraan toegaan, af en toe sarcastische opmerkingen naar elkaar moet kunnen in een discussie. Incaseren is ook discussieren, er zijn namelijk altijd mensen die het niet met je eens zijn. En tja... de reacties hier zijn een reflectie van de maatschappij, als je bepaalde beweringen doet kan je bepaalde reacties verwachten.
Het slaat zoiezo nergens op om je beledigd te voelen als iemand het niet met je eens is of je niet serieus neemt, vooral niet op een forum waar we elkaar niet eens kennen.
Tja.. ik vind dan ook dat jullie om de verkeerde redenen mystiek sluiten, als ik het zou sluiten zou het juist zijn om de volgende reden zijn: Dat mensen hier een topic openen, beweringen doen zonder enige vorm van onderbouwing of bronnen (ik vraag geen bewijs) en dan gaan piepen als mensen hem/haar niet geloven. Tja met welk doel start je dan een topic om je ego te komen strelen of om serieus te debateren over hetgeen wat je hebt meegemaakt?
De enigste mystiek gerelateerde forummers die hun reacties onderbouwde waren Hmmmm en Blackwolf, was het niet altijd met ze eens maar zo hoor je te discussieren. Hun reacties waren altijd inhoudelijk (onderbouwd) wat ik niet kan zeggen van bijvoorbeeld forumbaas Lady die echt met onderbouwingen (als ze al haar reacties onderbouwd of op vragen reageert) komt die bijna belachlijk te noemen zijn (maar goed dat is dan mijn mening). Tja vind je het gek dat men dan sarcastisch op je reageert?
En dat als forumbaas, je geeft dan niet echt een goed voorbeeld.

Maar goed het is idd zo dat veel onderwerpen ook op andere fora categorien passen, dus ik treur niet om .

Laatst gewijzigd op 27-02-2006 om 14:35.
Advertentie

Regels voor berichten