Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2006, 10:00
Laen
Laen is offline
"Kan het bestand niet afspelen. Mogelijk biedt de speler geen ondersteuning voor het bestandstype of de codec die is gebruikt om het bestand te comprimeren."

Dit heb ik maar met 1 cd die op mijn pc staat, verder doet alles het gewoon.
Het bestand dat ik af wil spelen is gewoon een mp3-bestand.
Wat kan ik hier aan doen?
Oud 21-02-2006, 10:15
dafelix
dafelix is offline
het kan zijn dat de MP3 op een manier encoded is wat je WMP niet ondersteund met de standaard codecs en ook niet in z'n codec-database heeft staan

je kan via een programma als Gspot (zoekfunctie van dit forum zou een link moeten geven) gebruiken om te zien welke codec je nodig hebt. Als je deze codec niet kan vinden, post 't hier even dan proberen we jou weer verder te helpen

Het kan trouwens ook zo zijn dat het bestand corrupt ('verkeerd') is, in dat geval kun je beter 't liedje opnieuw 'vinden'

succes!
Oud 21-02-2006, 13:12
M@rco
M@rco is offline
Probeer het eens met een andere speler, bijvoorbeeld Winamp.
Oud 21-02-2006, 14:28
Verwijderd
Citaat:
dafelix schreef op 21-02-2006 @ 11:15 :
het kan zijn dat de MP3 op een manier encoded is wat je WMP niet ondersteund met de standaard codecs en ook niet in z'n codec-database heeft staan
Precies het probleem inderdaad. De codecs die met een bepaalde WMP-versie meegeleverd worden zijn op het moment van verschijnen natuurlijk verouderd, en WMP heeft maar een zeer beperkte mogelijkheid om zelf naar codecs te zoeken (alsof Microsoft echt een goede 'codec database' heeft waar WMP dan in zoekt ).

Gewoon een andere speler gebruiken. WMP is hard kut.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 15:04
M@rco
M@rco is offline
Tja, maar MP3 is altijd hetzelfde, zou je denken. Toch heb ik het ook wel eens gehad: een MP3 file weigerde gewoon af te spelen in WMP, terwijl het met Winamp prima werkte. Vaag programma, dat WMP...
Oud 21-02-2006, 18:08
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
M@rco schreef op 21-02-2006 @ 16:04 :
Tja, maar MP3 is altijd hetzelfde, zou je denken.

nope, MP3 is een container welke gevuld kan worden door verschillen audio-formats. Doorgaans word LAME (geweldige encoder) gebruikt, maar er zijn enkele tientallen welke ik alleen al met CDex kan instellen
Oud 21-02-2006, 18:47
Verwijderd
Haal je nu niet twee dingen door elkaar? MP3 is geen containerformat, maar een single-streamformat, net zoals bijvoorbeeld AVI. Containerformats zijn formats die multistream zijn, zoals OGM (Ogg Media) of MKV (Matroska). In een OGM-file kan bijvoorbeeld een MP3- of Ogg Vorbis-audiostream zitten, een DiVX-stream en nog enkele SRT- of SSA-substreams. Die kun je dan ook heel goed uit elkaar plukken ('demuxen') met een programma als bijv. virtualdub.

MP3 daarentegen kan nooit meerdere geluidsstreams bevatten, in de zin dat je in Winamp kunt kiezen welke stream van de twee je wilt horen; als jij het hebt over LAME en andere 'formaten' denk ik eerder dat je doelt op de wijze waarop het encoded is. Die kan inderdaad enorm verschillen (gebruik je LAME met de --alt-preset extreme optie dan ben je goed bezig, maar je hebt ook eersteklas prut-encoding, zoals Xing). Maar een container is MP3 echt niet; je kunt echt niet een wave-stream en een Vorbis-stream naast elkaar in een .MP3-bestand zetten.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 19:03
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-02-2006 @ 19:47 :
(...)

dankje *kusje*
Oud 04-03-2006, 14:08
Laen
Laen is offline
Bedankt, het is opgelost!