Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2005, 22:57
dr dribble
dr dribble is offline
ben jij wel eens in een psychiatrische ziekenhuis geweest? en wat was jouw indruk daar?
welk ziekenhuis was het?

ik werk zelf in het algemeen psychiatrische ziekenhuis (apz)
in Raalte: de Zwolsepoort
ik vindt dat de gebouwen van het apc hard achteruit gaan en dat er veel achterstallig onderhoud is. en vindt het schandalig dat hier niks aan gedaan wordt!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2005, 23:12
Mariekje*
Mariekje* is offline
Nooit geweest.
Oud 09-02-2005, 23:13
rare kwast
rare kwast is offline
ik heb 20 weken in de robert fleury stichting te leidschendam gewerkt...oudere open verblijfsafdeling
en idem tis een schande dat er zo weinig aan gedaan wordt...
het gebouw stond er al net zolang als meneer B er in zat (52 jaar)
de kamers zijn klein, kan net een bed in een wastafel en een kast maar dan kan je je amper omkeren.
alles is vaag geworden oud ruikt niet lekker meer...kapotte dingen..
de bedden waren allemaal laag (wij als verpleging moeten aan onze rug denken bij opmaken...nou dat kon HIER dus NIET)
Oud 10-02-2005, 10:41
Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik loop op dit moment stage bij Parnassia in Den Haag op een woonafdeling voor ouderenpsychiatrie. De afdeling is verdeeld over twee verdiepingen, waar elk ongeveer 15 mensen zitten. Het gebouw is nog niet zo heel erg oud, dus er is ook weinig achterstallig onderhoud. Beide verdiepingen zijn lichtoranje van kleur, met leuke balken aan het plafond enzo. Ook hangen er nu overal hartjes aan de muren en deuren vanwege valentijnsdag. De bewoners hebben allen een eigen kamer, en per verdieping zijn er twee gezamelijke huis/eetkamers. Die zijn allemaal gezellig en vol van alle gemakken ingericht. De kamers van de bewoners zijn ruim genoeg, en afhankleijk van de bewoner ingericht met de eigen meubeltjes en spullen. Sommige bewoners hebben een vrij lege kamer, omdat ze baat hebben bij een prikkelarme omgeving en andere bewoners hebben het compleet vol staan, dit wordt geheel aan henzelf overgelaten. Ook op de afdeling zelf hangt een erg fijne sfeer, zowel onder het personeel als de bewoners.

Dus zo kan het ook
Oud 10-02-2005, 11:10
Eend
Eend is offline
Ik heb in JPC De Kreek in Dordrecht gezeten en qua onderhoud is dat gewoon een hele goede kliniek. Ze hebben daar een klusjesman, die gelijk kapotte dingen komt maken e.d.
Je hebt een vrij grote kamer met een bed, wastafel+enorme plank richting je bureau en dan voor het raam staat je bureau. Alles in de kleuren oranje met geel. En je hebt blauwe vitrage en rode gordijnen met allerlei gekleurde strepen. Je hebt een gele vloer.

Voor de huiskamer hebben ze sind skort nieuwe stoelen en banken. Dat verschilt per afdeling hoe ze er uit zien, maar ze zitten heerlijk!

En naja, wat de betreft is het een hele goede kliniek
Oud 10-02-2005, 11:30
dr dribble
dr dribble is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 10-02-2005 @ 11:41 :
Ik loop op dit moment stage bij Parnassia in Den Haag op een woonafdeling voor ouderenpsychiatrie. De afdeling is verdeeld over twee verdiepingen, waar elk ongeveer 15 mensen zitten. Het gebouw is nog niet zo heel erg oud, dus er is ook weinig achterstallig onderhoud. Beide verdiepingen zijn lichtoranje van kleur, met leuke balken aan het plafond enzo. Ook hangen er nu overal hartjes aan de muren en deuren vanwege valentijnsdag. De bewoners hebben allen een eigen kamer, en per verdieping zijn er twee gezamelijke huis/eetkamers. Die zijn allemaal gezellig en vol van alle gemakken ingericht. De kamers van de bewoners zijn ruim genoeg, en afhankleijk van de bewoner ingericht met de eigen meubeltjes en spullen. Sommige bewoners hebben een vrij lege kamer, omdat ze baat hebben bij een prikkelarme omgeving en andere bewoners hebben het compleet vol staan, dit wordt geheel aan henzelf overgelaten. Ook op de afdeling zelf hangt een erg fijne sfeer, zowel onder het personeel als de bewoners.

ik heb ook op een ouderen afdeling gelopen, dat was ook in Raalte. maar daar sliepen 16 ouderen. en daar sliep men nog ouderwets op slaapzalen!!
te schandalig, en trouwens ze slapen er nog steeds. verder was het daar wel redelijk groot, maar ook slecht onderhouden.

Dus zo kan het ook
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 12:05
Verwijderd
ik ben in heerlen in wickraderheem geweest, daar zag alles er netjes en fleurig uit. twas allemaal laagbouw en nog niet zo oud. ook ben ik in brunssum op de paaz geweest, dat was allemaal wat ouder enzo en een echte ziekenhuissfeer. verder ben ik nog in venray op de adolescentenkliniek geweest en op gesloten venray geweest dat was allemaal wat ouder. vooral de ak. dat gebouw trilde helemaal als er een deur dicht gedaan werd. verder zag het er wel ok uit, het was leuk ingericht enzo.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 13:31
Malice
Malice is offline
Ik loop stage op Huize Padua, bij Boekel. Het ziet er niet uit als een ziekenhuis, het is meer een soort dorpje, met overal verschillende "woningen" waar de afdelingen inzitten, een winkeltje, een cafeetje, een parkje, kassen, een geldbankje, en nog een aantal van die dingetjes. Ik vind het er best gezellig uitzien!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 16:31
Eend
Eend is offline
Mijn kamer vanuit de deuropening (links):

(rechts)

Tijdens andere opname vanuit mijn kamer:

En hier de wastafel:

Uitzicht vanuit mijn kamer:

Achtertuin/terras vanuit mijn raam:

De gang boven met de meeste slaapkamers, er waren nog 2 invaliden kamers beneden.

De woonkamer die ondertussen nieuwe stoelen en banken heeft gekregen en nieuwe kasten e.d. Veel mooier nu naar mijn mening. Tv staat nu aan andere kant. Uit de hoek waaruit de foto is genomen stonden twee ronde eettafels, die nu veravngen zijn door een zithoek met een klein tafeltje en twee langwerpige tafels:

En dit is de keuken op de afdeling. Je ziet nog een stukje van één van de ronde tafels. De hoofdkeuken waar de kok kookt is naast het kantoor van de sociotherapeuten van de open afdeling en die heb ik niet op de foto.

En last but not least, de kantine van de dagbehandeling, haha!

Laatst gewijzigd op 10-02-2005 om 16:45.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 17:27
olifant
olifant is offline
Nee..nooit geweest, op die fotos ziet t er niet ongezellig uit vind ik hoor. Maar ben toch blij dat ik daar niet zit...
Anne
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 10:57
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 10-02-2005 @ 13:05 :
ik ben in heerlen in wickraderheem geweest, daar zag alles er netjes en fleurig uit. twas allemaal laagbouw en nog niet zo oud. ook ben ik in brunssum op de paaz geweest, dat was allemaal wat ouder enzo en een echte ziekenhuissfeer.
Paaz-afdelingen zijn vaak inderdaad erg oud en ziekenhuisachtig. Dat komt natuurlijk ook door het feit dat mensen daar maar kort verblijven en het crisisopname is. Daardoor is het inderdaad ziekenhuisachtig en geen mooi woonverblijf. Al zouden ze daar van mij best meer aandacht aan mogen besteden, want de paaz-afdeling die ik gezien heb, kwam op mij echt koud en kil over.

En Eend, ik heb gesolliciteerd voor een stageplek op de plaats waar jij hebt gezeten, maar jammergenoeg hadden ze daar geen plaats meer. Maar misschien dat ik er nog een andere stage kan gaan doen De foto's zien er leuk uit!
Oud 11-02-2005, 11:02
Eend
Eend is offline
Klopt, ze hadden al iemand
Ik ben er pas nog geweest Er liep nou iemand van 17/18 stage, alsof ik daarnaar zou gaan luisteren Kom op zeg...
Gelukkig had ik niks met haar te maken., want ik kreeg alleen ervaren socio's omheen, omdat ik zo'n rampgeval was wss
Oud 11-02-2005, 11:09
Verwijderd
Mijn opa heeft in Vrederust gezeten, in Halsteren. Ben er wel eens geweest. Kan me er niet veel meer van herinneren, alleen dat ik het er echt niet prettig vond, maar dat het personeel heel aardig en lief was voor mijn opa.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 11:18
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Eend schreef op 11-02-2005 @ 12:02 :
Klopt, ze hadden al iemand
Ik ben er pas nog geweest Er liep nou iemand van 17/18 stage, alsof ik daarnaar zou gaan luisteren Kom op zeg...
Gelukkig had ik niks met haar te maken., want ik kreeg alleen ervaren socio's omheen, omdat ik zo'n rampgeval was wss
Nou, dat wordt nog leuk dan als iedereen zo'n houding naar stagiaires zou hebben Wat moeten wij dan leren in onze stages...

Al heb ik wel ervaring met die houding hoor, gister kreeg ik nog te horen dat iemand echt niet naar zo'n snotneus als ik zou luisteren Maar dan ligt het dus aan de manier waarop je iemand benaderd, want daar ligt tenslotte je basis van het contact.
Oud 11-02-2005, 12:56
Eend
Eend is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 11-02-2005 @ 12:18 :
Nou, dat wordt nog leuk dan als iedereen zo'n houding naar stagiaires zou hebben Wat moeten wij dan leren in onze stages...

Al heb ik wel ervaring met die houding hoor, gister kreeg ik nog te horen dat iemand echt niet naar zo'n snotneus als ik zou luisteren Maar dan ligt het dus aan de manier waarop je iemand benaderd, want daar ligt tenslotte je basis van het contact.
Och Theemuts...snotneus, what's the different?

Och, dat kind had gewoon niet zoveel overwicht, haha! En twee jaar terug was er een nog ergere stagiare, whahaha! Die kon de groep echt niet aan. "Eend, ga je nog stofzuigen?"
"Nee."
"Waarom niet?"
"Zou jij het doen?"
"Ik zit hier niet."
"Je lult er omheen."
OMG, dat kind was gewoon vreselijk en toen was ik 17 en dat kind 19/20. Dan zou je toch wel een bepaald overwicht moeten hebben. Ze ging constant de sociotherapeuten erbij halen, maar wij waren best gemeen voor haar.
Ik zat eens tv te kijken en toen besprak ze met een socio wat ze moest doen bij bepaalde mensen. Wat dachten ze? Eend luistert niet mee? Man, man, man, ik ben nog nooit zo blij geweest dat een stagiare weg ging. Drie jaar geleden was er wel een leuke, daar kon je tenminste mee lachen, maar ook die hebben we beetgepakt. We gingen een film maken met de donderdagavondaktiviteit en toen moest zij voor konijn spelen We hebben haar toen even geschminkt
Oud 11-02-2005, 13:20
rare kwast
rare kwast is offline
kweet mijn stage nog wel...gelukkig waren het oudere die al richting dement gingen eigenlijk maar wat een lol...
dr was 1 man die mocht maar 1 verpleegkundige daar...eerste dag stond ik daar alleen gelaten in de woonkamer met allemaal achterdochtinge mensen sloeg die man een kastdeurtje dicht...kwist niet hoe snel ik naar het verpleegkundigen hoekie moest

uiteindelijk ben ik wel de "favo" verpleegkundige geworden van die man
Oud 11-02-2005, 13:53
Miracle
Miracle is offline
Ben er nog nooit geweest geloof ik...
Oud 11-02-2005, 13:53
Thee Muts
Thee Muts is offline
Wat ik nu heel erg merk is dat de bewoners zwakke plekken in de verpleging zoeken. Dus mensen die net nieuw zijn, mensen die nog niet zo'n zekere houding uitstralen of inderdaad mensen die nog erg jong zijn/lijken. Heel veel bewoners proberen mij nu erg uit. Wat zij van de vaste verpleging niet mogen, gaan ze nu aan mij vragen... Maar dat leren ze meestal wel snel af als ze merken dat ze het van mij ook niet mogen

Op mijn eerste stagedag had ik gelijk al vrienden en vijanden gemaakt onder de bewoners. Sommige bewoners trekken inderdaad heel erg naar 1 vast iemand toe en moeten niks van anderen hebben, laat staan van mensen die nieuw binnen komen. En een andere bewoner was gelijk helemaal weg van mij, die loopt nu de hele dag mijn naam te roepen en te zingen over de afdeling
Oud 11-02-2005, 16:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben wel eens bij Ithaka, de jeugdafdeling van Emergis in Goes geweest. Dat is een heel nieuw gebouw en het ziet er echt wel heel gezellig uit. Gezellige kamers, frisse kleuren, mooie nieuwe meubels, gezellige huiskamer, leuke omgeving ook met dieren enzo en veel groen. Ik ben dan op de gesloten afdeling geweest en ik vond dat dat er wel erg dik bovenop lag. Overal tussendeuren, alles op slot, van die hele kleine ramen enzo. Dat was opzich wel zonde maar als je dan toch op zo'n afdeling moet zitten dan zit je daar niet slecht denk ik.
Oud 11-02-2005, 18:30
gekkie:D
gekkie:D is offline
jah ergens in friesland. En ik ben ook wel eens in de Ikea geweest.
Oud 11-02-2005, 18:44
Eend
Eend is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 11-02-2005 @ 17:33 :
Ik ben wel eens bij Ithaka, de jeugdafdeling van Emergis in Goes geweest. Dat is een heel nieuw gebouw en het ziet er echt wel heel gezellig uit. Gezellige kamers, frisse kleuren, mooie nieuwe meubels, gezellige huiskamer, leuke omgeving ook met dieren enzo en veel groen. Ik ben dan op de gesloten afdeling geweest en ik vond dat dat er wel erg dik bovenop lag. Overal tussendeuren, alles op slot, van die hele kleine ramen enzo. Dat was opzich wel zonde maar als je dan toch op zo'n afdeling moet zitten dan zit je daar niet slecht denk ik.
Daar heeft een afdelingsgenootje van mij ook gezeten. Die vond het daar ook wel leuk
Oud 11-02-2005, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 11-02-2005 @ 17:33 :
klsgenootjes van me liepen stage op die school daar. Die hadden het ook enorm naar hun zin, en vonde de sfeer erg tof
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 19:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn broertje heeft er gezeten en die vond idd ook dat er een erg goede sfeer hing. Al verschilt het wel per afdeling. Ook hele leuke leiding enzo hadden ze er.
Oud 12-02-2005, 22:05
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Ik heb in Oegstgeest gezeten. Prima kamers, niets op aan te merken. Het grote nadeel was alleen dat alles vast zat (vanwege veiligheid). Zelfs het krukje aan je bureau. En ik ben het type dat dat in de eerste instantie nog niet beseft, en het even aan wilt schuiven...dat gaat daar dus mooi niet door. (Later ben ik wel gaan beseffen waarom...) Spiegels waren er ook niet in de kamers, en glas etc. mocht natuurlijk allemaal niet (het was een gesloten afdeling).
Op de open afdeling kon je het veel beter naar je eigen 'ik' inrichten en toen mochten we ook spiegels, en weer glasplaatjes voor de fotolijstjes. Maar helaas, het krukje zat nog vast...

Ik had wel foto's in de computer staan, maar ik heb geen zin om deze kleiner te maken Ik kan ze mailen voor wie geinteresseerd is...!

Verder; was het ook niet meer dan logisch dat het daar zo 'modern' was, want het gebouw stond er nog maar 2 jaar. Althans; die afdeling.
Andere units waren inderdaad wat ouderwetser, een beetje een bungalowhuisjes idee. Maar ook deze zijn nu vernieuwd, en zien er echt heel mooi uit. Maar dat mag ook wel...

Grtjs!
Oud 12-02-2005, 23:02
Verwijderd
Citaat:
HvJ schreef op 10-02-2005 @ 00:12 :
Nooit geweest.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2005, 10:50
Verwijderd
Ik ben opgenomen geweest in een jeugd psychiatrisch ziekenhuis. Dus ja ik ben er wel eens geweest.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 15:41
heavyukkie
heavyukkie is offline
ik heb in dagtherapie gezeten in oss kom ff niet op de naam. dat was een nieuw gebouw maar moest alweer verbouwd worden want er waren bij de gesloten afdeling allemaal hoeken die niet te overzien was. er was ook iemand die zich zelf daar in de fik had gezet. toen ging die afdeling ook gelijk dicht en is er na weer voor meer als een miljoen verbouwd. dus een nieuw gebouw is ook niet alles..
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 17:18
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Citaat:
heavyukkie schreef op 13-02-2005 @ 16:41 :
ik heb in dagtherapie gezeten in oss kom ff niet op de naam. dat was een nieuw gebouw maar moest alweer verbouwd worden want er waren bij de gesloten afdeling allemaal hoeken die niet te overzien was. er was ook iemand die zich zelf daar in de fik had gezet. toen ging die afdeling ook gelijk dicht en is er na weer voor meer als een miljoen verbouwd. dus een nieuw gebouw is ook niet alles..
Ik weet niet of dat zozeer met de afdeling te maken heeft, sommige dingen kun je niet voorkomen. In een psychiatrische afdeling gebeuren vaak nare dingen. Je wilt vast niet weten wat er onder de verflagen op de muren zit En echt, dan kan het gebouw nog zo veilig zijn....de mensen zijn vaak al onveilig genoeg!

Grtjs.
Oud 13-02-2005, 17:35
Eend
Eend is offline
Ik ben het met Anno 1986 eens. Naar mijn weten zijn er sowieso 2 personen uit het raam gesprongen in een bepaalde kliniek en die kliniek staat nou niet echt bekend om de slechte hulp.
Oud 13-02-2005, 19:22
metallica
metallica is offline
Bedoel je daarmee een psychiatrische afdeling van een ziekenhuis?
dara ben ik wel een keer geweest om een vriendin op te zoeken, maar dat was niet erg prettig. Deuren die alleen van buitenaf open kunnen, witte muren enz. Nee dat was niet erg leuk.
Oud 13-02-2005, 19:56
Eend
Eend is offline
Deuren die maar vanaf 1 kant open kunnen? Die hadden wij alleen op het kantoor op de gesloten afdeling. Daar kon je alleen van binnenuit de deur open maken en vanaf de buitenkant moest je een sleutel hebben.

Maar de buietndeuren waren gewoon gesloten en de deuren op de afdeling waren gewoon allemaal open. Alleen de deuren van de slaapkamers kon je wel zelf op slot doen.

Dit is op de gesloten afdeling zo en op de open afdeling zijn alle buitendeuren ook gewoon open.

En witte muren, tjah, het is een prikkelarme kleur, hè? Soms wel handig op een afdeling. Ik merkte zelf ook wel dat weinig prikkels me wel hielpen tijdens een crisisperiode. Maargoed, het is hoe de kliniek de muren opvuld.
Oud 14-02-2005, 12:00
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
dr dribble schreef op 09-02-2005 @ 23:57 :
ben jij wel eens in een psychiatrische ziekenhuis geweest? en wat was jouw indruk daar?
welk ziekenhuis was het?

ik werk zelf in het algemeen psychiatrische ziekenhuis (apz)
in Raalte: de Zwolsepoort
ik vindt dat de gebouwen van het apc hard achteruit gaan en dat er veel achterstallig onderhoud is. en vindt het schandalig dat hier niks aan gedaan wordt!!
Ik loop stage in de fransiscushof te raalte Het ziet er verschrikkelijk afgedankt uit. in 2008 gaat het gehele gebeuren tegen de vlakte en wordt het verdeeld over de locaties hardenberg, zwolle & steenwijk.. Ergo, ze kunnne het geld maar één keer uitgeven en dat wordt zoveel mogelijk in het nieuwe project gestoken..

Welke unit werk jij? Ik op de LZA - unit 4 (voorkant)

Toevallig, zeg!

PS. Paul krechting vindt het zelfs zo schandalig dat hij geen geld durft te vragen voor de kamer die ik er huur.. Unit 10 is dan ook erg berucht om zijn verwarmingsbuizen die de gehele nacht keihard knetteren, brr

Laatst gewijzigd op 14-02-2005 om 12:05.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 14:36
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Citaat:
metallica schreef op 13-02-2005 @ 20:22 :
Bedoel je daarmee een psychiatrische afdeling van een ziekenhuis?
dara ben ik wel een keer geweest om een vriendin op te zoeken, maar dat was niet erg prettig. Deuren die alleen van buitenaf open kunnen, witte muren enz. Nee dat was niet erg leuk.
Op sommige psychiatrische afdelingen (meestal gesloten) zul je dat vaker tegen komen. Je moet niet denken dat het overdreve is als duren alleen vanaf buitenaf open kunnen, de muren wit zijn of de ramen klein. Dat zijn ook allemaal voorzorgsmaatregelen. Sommige afdelingen hebben dan nodig. Ik denk dat je beter je afdeling op veiligheid aan kunt passen, dan dat je alle cliënten in een isoleercel moet stoppen...
Oud 14-02-2005, 14:53
Daaaan
Daaaan is offline
Ik heb vakantiewerk gedaan in Huize Padua in Boekel, eerste jaar poetswerk op een gesloten afdeling kamers en keuken poetsen. Tweede jaar in de keukendienst op dezelfde afdeling, boterhammen smeren en in de gaten houden of iedereen wel eet en niet alleen de koffiekan leegdrinkt. Erg leuk vakantiewerk en ik heb er erg veel van geleerd, terwijl ik helemaal qua studie niets in die richting doe. Toevallig op die afdeling zaten mensen in een oudere leeftijdscategorie, die door een ongeluk of ziekte in een soort van eeuwige psychose zijn geraakt of een hersenbeschadiging hebben opgelopen (nu dus zwakbegaafd zijn).
En dit jaar ga ik er weer werken.. ik heb wel een soort van band gekregen met sommigen patienten.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 18:15
metallica
metallica is offline
Ik snap dat het niet voor niets is Maar op dat moment voelde dat zo beklemmend aan. Ik weet niet hoe i het moet uitleggen. I voelde me op de terugweg echt rot.
Oud 14-02-2005, 18:26
Eend
Eend is offline
Citaat:
Anno 1986 schreef op 14-02-2005 @ 15:36 :
Op sommige psychiatrische afdelingen (meestal gesloten) zul je dat vaker tegen komen. Je moet niet denken dat het overdreve is als duren alleen vanaf buitenaf open kunnen, de muren wit zijn of de ramen klein. Dat zijn ook allemaal voorzorgsmaatregelen. Sommige afdelingen hebben dan nodig. Ik denk dat je beter je afdeling op veiligheid aan kunt passen, dan dat je alle cliënten in een isoleercel moet stoppen...
Bij de Kreek op de gesloten afdeling hebben ze juist veel en grote ramen. Ze zijn alleen van een speciaal soort glas gemaakt. Ze zijn zelfs kogelwerend Maargoed, daar moet je als instelling maar net het geld voor hebben.
De muren zijn dan ook niet wit, maar gebroken wit. Dat haalt net een stuk beklemmend gevoel weg. En juist door alle andere kleuren in het gebouw, wordt die witte muur niet eens opgemerkt.

Alleen op de Time-Out kamer had ik last van die witte muren, want daar heb je ook gewoon niks tegen de muren aan staan. De kamer klinkt hol en dat maakt het allemaal nog groter en leger.
Alleen de muren waren wel raar in die kamer. Waarschijnlijk geluidsdicht of zo. In ieder geval zit er nu een deuk in
Maargoed... Ik ben het er mee eens dat sommige Psychitrische Ziekenhuizen nogal wit zijn, ja.
Oud 14-02-2005, 19:09
blacky
blacky is offline
Ik ben wel een in een TBS kliniek geweest......wel een beetje vergelijkbaar, alleen psychiatrische patienten die een ernstig misdrijf op hun naam hebben staan, maar het zag er best gezellig uit. Huiselijk.

En volgens mij ga ik nog wat te voorduren krijgen met die pubers in een psychiatrische setting. Ik wil volgend jaar mijn stage gaan lopen op een gesloten afdeling....dus dat wordt nog behoorlijk pittig lijkt mij zo, maar wel leerzaam.
Oud 15-02-2005, 12:26
Ninnoc
Ninnoc is offline
geen idee of het n 'psychiatrisch ziekenhuis' was, maar in leeuwarden ben ik regelmatig op bezoek geweest in n inrichting voor non-criminele, psychisch-gestoorde jongeren die daar dan ook woonde. ik wist niet zo goed hoe ik t moest noemen tegen degene die ik bezocht daar dus zei ik eerst heel voorzichtig 'hoe ist in het ziekenhuis' zijn reactie was dat t geen ziekenhuis was maar n gesticht, dus sindsdien noemen we t zo. maar dat zag er heel netjes uit, ze hadden wel n isoleer en strenge regels enzo maar daar merkte als bezoeker weinig van. degene die ik daar bezocht heeft het er erg naar zn zin gehad zolang ie er zat.
Oud 15-02-2005, 12:56
dead person
dead person is offline
Ik ben op afdeling psychiatrie geweest in dijkzigt adolecenten kliniek opgenomen geweest....Daar hadden ze kleuren geel, beter dat wit vind ik, meer rust gevender. Gesloten zag er gelukkig niet zo besloten uit, maar was het wel..deuren op slot en alles, zaten wel spiegels in de kamers, maar dat was een soort plastic, wat je niet echt kapot kon krijgen, de isoleercel zag er wel heel somber uit, witte muren en gehoorig en die camera in de hoek was ook niet zo geweldig en maar 1 matras. Wat wel weer tof was dat er vloerverwarming in zat de begeleiding was ook gewoon heel gezellig en er stonden tafelvoetbals in de gangen

Open ook met de kleur geel maar daar is alles open en ziet er ook gezelliger uit, ook tafelvoetbals en nog iets kan niet op de naam komen. De woonkamer zagen er ook voor de rest gezellig uit en de slaapkamers waren niet zo heel groot maar wel genoeg om al je spullen in kwijt te kunnen. Het ziet er ook niet oud uit net of het net gebouwd is ofzo
Oud 15-02-2005, 22:02
black tiger
black tiger is offline
Ik ben nu opgenomen in het umcg groningen, op volwassenpsychiatrie, psychosencluster.
Het is best wel een saaie bedoening, er zijn twee lange gangen met kamers en aan het eind een huiskamer en een rookkamer, er staan van die ziekenhuismeubelen in, en je kamer is helemaal wit met blauw. ik heb nog best wel geluk met een redelijk grote kamers maar er zijn ook kamers die echt zo'n klein hokje zijn.
ik moest hier best wel wennen want ik zat eerder in de kinder- en jeugdpsychiatrie, en op de volwassenpsychiatrie word je echt als een volwassene behandeld, dat is echt anders.
de sfeer hier is een beetje een ziekenhuissfeer, niet echt huiselijk, meer afstandelijk, en dat vind ik niet echt prettig.

verder ben ik opgenomen geweest op de wenakker, ook in groningen. daar was het echt heel erg huiselijk, iedereen was altijd gezellig, en het was net of je thuis was, daar heb ik het heel erg naar mijn zin gehad.

en ik ben nog opgenomen geweest op de ruyterstee in smilde, op de gesloten afdeling. daar hing ook een afstandelijke sfeer. en er waren isoleercellen, helemaal wit met een dun dekentje er in met camera's, maar de begeleiding was erg afstandelijk, en dat gaf je dan een gevoel van, dat ik met niet op m'n plek voelde, van: was ik maar thuis, waar alles gewoon is.

Laatst gewijzigd op 15-02-2005 om 22:05.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 01:31
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Paar x in Deltaziekenhuis in Poortugaal (afdeling Spoedeisende Hulp Psychiatrie) geweest. Het is een gesloten afdeling dus alle deuren gesloten, dat vond ik best uuh tja raar gevoel krijg je er van. Natuurlijk is het nodig maar lijkt me niet prettig als ik er zou zitten. Geen spiegels of glas en camera's. Zaten ook nog isoleercellen geloof ik. Het zag er overal wel erg netjes uit. Kamers waren erg klein. Het was er ook erg leeg. Wat nodig was, was er maar meer ook echt niet. Het was totaal niet huiselijk of gezellig en erg saai (maar dat komt misschien omdat het crisisopvang is en dat dus niet zo nodig is omdat het maar een soort van tussenstop is en je dus zsm doorgestuurd wordt naar andere afdelingen). Degene die ik bezocht werd er dan ook erg depri van. Maar verder zag het er allemaal op zich wel normaal uit. Ook nog een x in Delta in Rotterdam geweest maar dat was maar erg vluchtig dus daar weet ik weinig van.

Laatst gewijzigd op 16-02-2005 om 01:34.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 07:42
LISM
LISM is offline

Yikes.. die doodsaaie gangen, ik ken ze.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 19:57
Eend
Eend is offline
Citaat:
LISM schreef op 20-02-2005 @ 08:42 :
[afbeelding]

Deze gangen waren niet zoooo saai. En die was alleen de gang met de slaapkamers waar je toch niet mocht hangen, al deden we dat wel. Verder waren er overal wel muisjes op de muur geschilderd
Oud 21-02-2005, 09:52
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Wij hebben de gangen een keertje helemaal in hawai creatie versierd. Geweldig zag dat eruit! En in de wc hingen ook allemaal hawaibloemetjes....
Dat maakt het al wat beter. Gewoon doen, zonder te vragen uiteindelijk wordt het dan vaak wel gewaardeerd...

Ook een keertje heb ik samen met een meisje snachts alle dingen verwisseld. Klokken verwisseld, schilderijen op zijn kop gehangen, muisjes met gestampte muisjes verwisseld, etc.
Dat was wel lache; het heeft een paar weken geduurd voordat ze alles ontdekt hebben

Grtjs!
Oud 21-02-2005, 09:53
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Citaat:
LISM schreef op 20-02-2005 @ 08:42 :
[afbeelding]

Dit lijkt wel curium!
Oud 22-02-2005, 12:10
Eend
Eend is offline
Citaat:
Anno 1986 schreef op 21-02-2005 @ 10:52 :
Wij hebben de gangen een keertje helemaal in hawai creatie versierd. Geweldig zag dat eruit! En in de wc hingen ook allemaal hawaibloemetjes....
Dat maakt het al wat beter. Gewoon doen, zonder te vragen uiteindelijk wordt het dan vaak wel gewaardeerd...

Ook een keertje heb ik samen met een meisje snachts alle dingen verwisseld. Klokken verwisseld, schilderijen op zijn kop gehangen, muisjes met gestampte muisjes verwisseld, etc.
Dat was wel lache; het heeft een paar weken geduurd voordat ze alles ontdekt hebben

Grtjs!
Haha! LOL! Wij hebben ooit iets van 90 kippenpootjes en kippen uit zitten knippen en hebben allemaal sporen gemaakt in de gang met die pootjes en aan zo'n spoor hebben we een kip gelegd. De nachtdienst had de slappe lach gekregen.
Hij heeft ons wel teruggepakt.

Ook heb ik eens alle knopjes van de kastjes wat losgedraaid, zodat je ze lostrok als je iets wilde openen. Die nacht heb ik weer de nachtdienst horen lachen, het was dezelfde gast

Voor de rest kan ik even niks bedenken, maar ik heb er toch echt een partij afgelachen daar
Oud 22-02-2005, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 22-02-2005 @ 13:10 :
Haha! LOL! Wij hebben ooit iets van 90 kippenpootjes en kippen uit zitten knippen en hebben allemaal sporen gemaakt in de gang met die pootjes en aan zo'n spoor hebben we een kip gelegd. De nachtdienst had de slappe lach gekregen.
Hij heeft ons wel teruggepakt.

Ook heb ik eens alle knopjes van de kastjes wat losgedraaid, zodat je ze lostrok als je iets wilde openen. Die nacht heb ik weer de nachtdienst horen lachen, het was dezelfde gast

Voor de rest kan ik even niks bedenken, maar ik heb er toch echt een partij afgelachen daar
Bij ons zat de leiding elkaar achterna met groene verf, dat was ook wel lachen, alleen de baas vond het niet zo fijn want overal (planten muren meubelen) zat verf op!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 12:32
Eend
Eend is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 22-02-2005 @ 13:30 :
Bij ons zat de leiding elkaar achterna met groene verf, dat was ook wel lachen, alleen de baas vond het niet zo fijn want overal (planten muren meubelen) zat verf op!
Bij mij hadden de mannen en de vrouwen eens een hevige discussie tijdens het koken Ik heb me rot gelachen.
"Nee, daar moet geen peper op!"
"O, zout dan?"
"Man, denk toch eens na."
"Doe het dan zelf!"

Zo grappig
Oud 22-02-2005, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 22-02-2005 @ 13:32 :
Bij mij hadden de mannen en de vrouwen eens een hevige discussie tijdens het koken Ik heb me rot gelachen.
"Nee, daar moet geen peper op!"
"O, zout dan?"
"Man, denk toch eens na."
"Doe het dan zelf!"

Zo grappig
wij hadden 1 groepsleider die alles met de kaasschaaf deed en dan deden we of we een cursus *alles met de kaasschaaf* bij hem volgde, erg grappig.

met 1 begeleider maakte ik altijd tripjes, heel grappig, gingen we in gedachte naar een bos met roze olifanten en kabouters en elfjes enzo. misschien dat ik daarom wel psychotisch ben geworden haha!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 12:45
Verwijderd
volgens mij gaan we een beetje offtopic, sorry!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten