Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2005, 18:23
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Hey,

Ik had weer n koortslip en heb braaf zovirax gesmeerd, en nu is er enkel nog een korstje op en moet m'n lip enkel nog herstellen.
Mijn vraag: moet ik nog zovirax smeren of geneest het beter in contact met de lucht?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 20:24
Ruudje
Ruudje is offline
Een koortslip geneest altijd vanzelf, zolang je er maar niet aan gaat krabben. Zovirax remt een koortslip voornamelijk in het begin, maar verhelpt hem niet.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 21:50
Roos
Roos is offline
Het zal niet echt heel veel uitmaken.
Zelf zou ik blijven smeren maar niet constant, zodat het korstje wel kan 'uitdrogen'.
Oud 30-11-2005, 16:03
Aristidis
Aristidis is offline
En volgens mij helpt het ook (maar dat geldt voor meer virale ziekten) dat je weerstand op peil houden (slaap + vitaminen) het proces versneld.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 18:27
Silverchoice
Silverchoice is offline
Zovirax helpt alleen bij de eerste tintelingen; daar kun je nu dus wel mee ophouden
Oud 30-11-2005, 18:31
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Idd gewoon laten zitten dat korstje totdat 'ie eraf valt.
Oud 30-11-2005, 18:39
Suqeunse
Suqeunse is offline
God, als er iets waar ik een hekel aan heb is het wel een koortslip.
Oud 30-11-2005, 18:51
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Suqeunse schreef op 30-11-2005 @ 19:39 :
God, als er iets waar ik een hekel aan heb is het wel een koortslip.
Ja, ik ontdekte er vanmorgen ook eentje... Ben ook braaf weer met zovirax begonnen, bij mij helpt dat toch altijd wel goed. Maar ik stop er mee zodra er idd een korstje op zit. Dat spul smaakt echt heel smerig als het een beetje in je mond komt, het droogt ook de rest van je lippen verschrikkelijk uit, het geeft een vaag tintelend/doof gevoel aan je lip en je betaald voor een heel klein tubetje ruim 7 euro!

Fijn spul, maar niet langer dan nodig is
Oud 30-11-2005, 20:37
Suqeunse
Suqeunse is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 30-11-2005 @ 19:51 :
Ja, ik ontdekte er vanmorgen ook eentje... Ben ook braaf weer met zovirax begonnen, bij mij helpt dat toch altijd wel goed. Maar ik stop er mee zodra er idd een korstje op zit. Dat spul smaakt echt heel smerig als het een beetje in je mond komt, het droogt ook de rest van je lippen verschrikkelijk uit, het geeft een vaag tintelend/doof gevoel aan je lip en je betaald voor een heel klein tubetje ruim 7 euro!

Fijn spul, maar niet langer dan nodig is
En je kunt dat middel gewoon kopen bij de drogisterij? Of moet je het ophalen van een apotheek?
Oud 30-11-2005, 20:43
Roos
Roos is offline
Je kunt beter zovirax van een huismerk kopen, bijvoorbeeld van Etos, die is 'maar' 3-4 euro.
En het is precies dezelfde stof (die heet acyclovir).

Het is zonder recept dus verkrijgbaar bij een drogist (ook bij apotheek).
Oud 01-12-2005, 14:37
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Suqeunse schreef op 30-11-2005 @ 21:37 :
En je kunt dat middel gewoon kopen bij de drogisterij? Of moet je het ophalen van een apotheek?
Kan zowel bij de apotheek als bij de drogist zonder recept
Oud 01-12-2005, 14:45
Suqeunse
Suqeunse is offline
Erg bedankt Roos, Thee Muts . Even snel gaan kopen, voordat ik ereen krijg .
Oud 01-12-2005, 15:11
Verwijderd
Ik weet niet waar het was, maar ergens een artikel gelezen dat Zovirax alleen werkt bij eerste tintelingen (zoals eerder gezegd). Verder moet het gewoon uitdragen, ik gebruik er amper nog Zovirax of een gelijke voor, maar smeer er gewoon tandpasta op. Als het eenmaal een korstje is kan je ook stoppen met smeren.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 13:02
DomoBig
DomoBig is offline
Ik ben echt een kenner op het gebied van koortslippen, ik hoef er maar naar te kijken en heb er een opgelopen..

Zovirax help alleen als het nog blaasjes zijn idd, als er een korst op verschenen is, kun je niets anders doen dan afwachten tot hij eraf valt. *niet aan krabben, krijg je en litteken, en deze gaat niet meer weg!*

Nu is mijn probleem dat ik niet tegen zovirax kan, dan wordt mijn koortslip 5x zo groot en veranderd hij in een ontsteking wat mijn wang inslaat. Ik heb daarom speciale zalf en pillen, jaja..een koortslip..wat een toestand..
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 17:43
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
DomoBig schreef op 02-12-2005 @ 14:02 :
Ik ben echt een kenner op het gebied van koortslippen, ik hoef er maar naar te kijken en heb er een opgelopen..

Zovirax help alleen als het nog blaasjes zijn idd, als er een korst op verschenen is, kun je niets anders doen dan afwachten tot hij eraf valt. *niet aan krabben, krijg je en litteken, en deze gaat niet meer weg!*

Nu is mijn probleem dat ik niet tegen zovirax kan, dan wordt mijn koortslip 5x zo groot en veranderd hij in een ontsteking wat mijn wang inslaat. Ik heb daarom speciale zalf en pillen, jaja..een koortslip..wat een toestand..
IK hoef er ook alleen maar aan te denken en ik sta er de volgende ochtend mee op. Opzsich als het op mijn lippen zit niet vreselijk maar zoals nu zit hij boven mijn lip. Dus tussen neus en lip in. ECht een vreselijk gezicht. Weten jullie of tandpasta dan helpt om het uitdrogen te versnellen? IK ben nu in de fase dat er een beetje velletjes op gaan komen(waar ik heel graag aan wil zitten).
Ook als het nog in de ''blaasjes fase'' zit helpt zinkzalf wel eens, voor de gene die er ook last van hebben.
Oud 11-12-2005, 22:04
Balance
Balance is offline
Citaat:
DomoBig schreef op 02-12-2005 @ 14:02 :
maar een koortslip krijg je toch als je weerstand laag is (of is dat slechts een fabeltje?)
Is jouw weerstand dan niet gewoon voortdurend laag en moet je daar dus eerder wat aan doen dan aan die koortslippen?
Oud 18-12-2005, 19:37
Verwijderd
ik heb nu al een maand een koortslip en hij gaat maar niet weg..zalfjes helpt ook niet, weerstand is gewoon goed
Met citaat reageren
Oud 24-12-2005, 12:56
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Balance schreef op 11-12-2005 @ 23:04 :
maar een koortslip krijg je toch als je weerstand laag is (of is dat slechts een fabeltje?)
Is jouw weerstand dan niet gewoon voortdurend laag en moet je daar dus eerder wat aan doen dan aan die koortslippen?
Ik weet het toch niet hoor. Voor de examens had ik een koortsblaasje, niets aan de hand, weestand was ok. Dan pal in de examens, zat ik VOL met stress, slaaptekort, opgefoktheid, noem maar op -> geen koortsblaasje.
Nu, de examens zijn drie dagen gedaan, ik heb gisterennacht 12u geslapen -> jeej, koortsblaasje!

Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten