Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2005, 11:33
Atje85
Atje85 is offline
Vriend van me heeft een nieuwe HP-PC gekocht..en nou wil hij de TV-Out gebruiken...de uitgang vd videokaart is een S-VHS uitgang en de uiteinde aan de TV is ook een S-VHS uitgang(op zo een scart-blokje)...na een paar simpele instellingen kregen we wel meteen beeld, maar in zwart-wit.

Vraag is nu hoe je voor kleurenbeeld kan zorgen?

Of komt t omdat de TV geen S-VHS ondersteunt(aangezien er standaard geen s-vhs poort op zit)??

Of is t probleem op te lossen door deze kabel: http://www.dixons.nl/De_online_winke...deddescription
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2005, 12:40
Verwijderd
Dat probleem heb ik ook met een aantal laptops gehad. Deze laptop doet het in een keer goed. Nooit achter het probleem gekomen. Iemand?? T heeft niet te maken met NTSC/PAL voor zover ik weet
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 12:41
Verwijderd
Ik had dat ooit met mijn Hercules ATi 8500LE. Die gaf ook alleen zwart/wit. Vreemd genoeg gaf hij wel kleur als een monitor aanwezig was op de 15 pins-aansluiting. Daarbij was het vage dat die monitor niet eens aan hoefde te staan of zelfs maar in het stopcontact hoefde te zitten; dat wetende heb ik gegoogled en ik kwam op het idee van een 'dummy', een losse 15 pins-monitorstekker met daarin drie weerstandjes die de videokaart deden denken dat er ook een monitor was aangesloten. Nu werkt het perfect.

Een waanzinnige oplossing, maar hij werkt wel.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 13:21
Atje85
Atje85 is offline
Ik heb dit ook met mn laptop...op de ene TV krijg ik kleur, op de ander zwart/wit..maar die heeft geen s-video aansluiting vandaar.. vage zooi.

ZO een dummy, kan je dat bij Dynabyte of Dixons of een electrozaak kopen?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 19:53
Atje85
Atje85 is offline
Werkt dus niet, ligt aan de TV die geen S-Video ondersteunt.

Binnenkort een draadloos PC naar TV systeem van Philips aanschaffen..
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 22:34
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 27-12-2005 @ 20:53 :
Werkt dus niet, ligt aan de TV die geen S-Video ondersteunt.

Binnenkort een draadloos PC naar TV systeem van Philips aanschaffen..
Je kunt ook kijken of je hem op de SCART van je evt. s-video compatible video/dvd speler kunt aansluiten.

Ipv zo'n dom draadloos ding kun je ook een compositie kabel aanschaffen voor enkele €
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 11:37
Verwijderd
Ik kan er natuurlijk totaal naast zitten, maar kan zit niet aan de color management instellingen liggen? (Dat gedonder met PAL, NTSC, etc)
Het lijkt me makkelijker eerst te checken of ht werkelijk is ingesteld op PAL, (bij mij staat 'ie op PAL SECAM, ik weet niet of dat de goede is, maar ik krijg er kleuren van).
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 12:02
Shock
Shock is offline
Hier heb ik het verhaal dat het ligt aan m'n output.. Nu had ik het al bij 2 GeForce kaartjes. Als je een s-video out gebruikt, moet je in de software instellen dat je composite gebruikt. Anders krijg ik het iig niet voor elkaar
Oud 30-12-2005, 15:29
Atje85
Atje85 is offline
Hmm, maar mensen..
Hierbij een tip: tot nu toe heb ik bij 4 mensen dit zwart/wit probleem gehaald, omdat de TV geen s-video ondersteunde.... de volgende oplossing heeft altijd geholpen: koop een s-video naar s-video kabel, met een GOUDEN rand....dan krijg je wél kleur...in tegenstelling tot bij een kabeltje met zilveren rand! Raar, maar waar..
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 10:41
Shock
Shock is offline
Dat was het bij mij dus níet... Mijn dvd-speler met s-video uitgang doet het prima op dezelfde tv, met hetzelfde kabeltje
Oud 31-12-2005, 11:07
Atje85
Atje85 is offline
Dan zal 't wel aan jouw videokaart liggen, aangezien de instellingen ervan ook tegenstrijdig moeten zijn om 't te laten werken...
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 11:24
Shock
Shock is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 31-12-2005 @ 12:07 :
Dan zal 't wel aan jouw videokaart liggen, aangezien de instellingen ervan ook tegenstrijdig moeten zijn om 't te laten werken...
Heb 't al met 2 kaarten gehad.. de MX440 en de FX5200
Oud 31-12-2005, 15:49
Atje85
Atje85 is offline
Vaag, bij mij waren t ook telkens NVidia's...maar in 3vd4 gevallen ook een Philips TV
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 20:15
Shock
Shock is offline
Misschien is dat het dan, hier gaat het ook om een philips. We hebben niks anders in huis
Oud 02-01-2006, 13:14
Psychopath
Psychopath is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 31-12-2005 @ 16:49 :
Vaag, bij mij waren t ook telkens NVidia's...maar in 3vd4 gevallen ook een Philips TV
Nee, wij hebben een panasonic TV...

Ik dacht dat het eraan lag/ligt dat mijn acer met radeon videokaart een 7pins uitgang heeft en ik maar een 4pins kabeltje heb.... maar ik kan geen 7pins kabeltjes vinden en na net op de tv gekeken te hebben passen die wss ook niet omdat de svideo van de tv 4pins is
Oud 06-01-2006, 17:14
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Psychopath schreef op 02-01-2006 @ 14:14 :
Nee, wij hebben een panasonic TV...

Ik dacht dat het eraan lag/ligt dat mijn acer met radeon videokaart een 7pins uitgang heeft en ik maar een 4pins kabeltje heb.... maar ik kan geen 7pins kabeltjes vinden en na net op de tv gekeken te hebben passen die wss ook niet omdat de svideo van de tv 4pins is
meer heb je ook niet nodig, een + en - voor het zwart-wit beeld en een + en - voor de kleuren.
Oud 07-01-2006, 13:15
dext0r
dext0r is offline
een andere tv kopen met een degelijke s-video input ... die ook alle frequenties aankan waarop dat signaal loopt.

heb er zelf ook last van gehad
Reageren

Regels voor berichten