Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2005, 16:47
Verwijderd
hallo,

ik heb een vraagje, ik wil mijn pc zo instellen dat ie snachts automatisch gaat defragmenteren.
maar ik weet de schakeloptie niet, alleen als je er D: achter zet dat ie je D schijf selecteerd maar niet automatisch defragmenteerd. weet iemand de schakeloptie daarvoor??

Greetz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-12-2005, 17:31
Bloemkoolsaus
Bloemkoolsaus is offline
Automatisch defragmenteren

Nou heb ik een computer al veel wonderlijke dingen zien doen maar ik heb nog nooit van automatisch defragmenteren gehoord..

Waarom zet jem niet gewoon aan als je naar bed gaat?? Dan issie 's ochtends klaar.
Oud 23-12-2005, 17:49
ILUsion
ILUsion is offline
Je bedoelt gewoon een geautomatiseerde taak, waar je bij Unix een cronjob zou zetten, kan in Windows ook gewoon bij "Geplande taken" in het configuratiescherm.

Het zou een beetje onhandig worden als elk programma in zich een timer zou nodig hebben, he, daarom cron of geplande taken bij Windows.
Oud 23-12-2005, 18:54
Verwijderd
Jah ik probeer em in geplande taken te zetten, maar dan start ie alleen dat defragmentatie programma op en dan start hij niet automatisch defragmenteren. daarom heb ik een SCHAKELOPTIE nodig.
en als ik em s'nachts aanzet, doet hij maar 1 schijf/partitie en aangezien ik 4 partities heb gaat dat niet werken.

Greet*z

Laatst gewijzigd op 23-12-2005 om 18:56.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2005, 22:48
freyk
freyk is offline
Citaat:
Command Line Parameters and Explanations

Usage
defrag volume [-a] [-f][-v] [-?]

Parameters
volume

The drive letter or a mount point of the volume to be defragmented

-a
Analyze only

-f
Forces defragmentation of the volume regardless of whether it needs to be defragmented or even if free space is low

-v
Verbose output

-?
Display the help text
bron: support.microsoft.com
Oud 28-12-2005, 16:55
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
lullow schreef op 23-12-2005 @ 19:54 :
Jah ik probeer em in geplande taken te zetten, maar dan start ie alleen dat defragmentatie programma op en dan start hij niet automatisch defragmenteren. daarom heb ik een SCHAKELOPTIE nodig.
en als ik em s'nachts aanzet, doet hij maar 1 schijf/partitie en aangezien ik 4 partities heb gaat dat niet werken.

Greet*z
Dat is misschien een klein probleempje, maar zeker niet te overkomen. Zelf zorg ik er gewoon voor dat hij genoeg tijd heeft om alles uit te voeren. Ik defragmenteer wel niet , maar voor mijn back-ups. Ik zeg hem gewoon om 11u. met looptijd van max 3u. en om 2u. moet je aan de andere map beginnen. Zo heb je geen conflicten tussen allebei, misschien niet de beste oplossing, maar het werkt wel. Dit is wel de simpelste oplossing vind ikzelf (geen geklooi met batches die je ergens moet laten rondslingeren)

Een iets betere oplossing is een batch-scriptje schrijven, voor defrag zou dat zoiets moeten geven:
Code:
@echo off
start /wait defrag -f c
start /wait defrag -f d
start /wait defrag -f e
defrag -f g
Dat moet je opslaan in een bestand met de extensie .cmd of .bat en de geplande taak moet dat bestand openen (uitvoeren).
Reageren

Regels voor berichten