Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2002, 09:26
pietje63
pietje63 is offline
tijdens registratie kun je dit aanvinken
Citaat:
Ik wil gebruik maken van WAP of SMS services die informatie bieden over de omgeving waar ik me bevind. Ik geef toestemming om via mijn mobiele telefoon te bepalen op welke locatie ik ben in Nederland. Ben je onderweg en wil je weten wat er ter plekke te doen is? Vizzavi geeft je snel een overzicht met de activiteiten of een lijst van restaurants, clubs of bioscopen vlak bij jou in de buurt.Met het aanvinken van dit vakje geef je Vizzavi toestemming om via jouw mobiele operator te bepalen waar je op een bepaald moment bent.
Oud 13-02-2002, 11:08
Doc
Doc is offline
Het hele gsm netwerk is opgedeeld in vele cellen, elke cel heeft z'n eigen zendmast(en), omdat je altijd contact maakt met de zendmast die het sterkste signaal heeft, ben je verbonden met een lokale zendmast, zo kunnen ze zien in welke cel je je bevind. Ik weet niet precies hoe groot die cellen zijn, maar ze varieren van een 100m tot 10km als ik 't goed heb...dat is afhankelijk van de bevolkingsdichtheid.
Oud 13-02-2002, 11:20
pietje63
pietje63 is offline
ja, maar heeft vizzavi dan toegang tot alle masten?
die van libertel/vodafone snap ik (is baas vizzavi) maar de andere netwerken toch niet?
Oud 13-02-2002, 12:47
ekki
ekki is offline
daar zal vizzavi wel voor betalen.
Oud 13-02-2002, 15:59
Verwijderd
Citaat:
pietje63 schreef:
ja, maar heeft vizzavi dan toegang tot alle masten?
die van libertel/vodafone snap ik (is baas vizzavi) maar de andere netwerken toch niet?

Meestal word heel die zooi gedeelt enzo..
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 17:18
Doc
Doc is offline
Alle providers hebben hier toegang toe, dit heet netwerk roaming....
Oud 13-02-2002, 21:44
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
Doc schreef:
Alle providers hebben hier toegang toe, dit heet netwerk roaming....

netwerk roaming is toch dat ik met mijn dutchtone tel ook op andere netwerken wordt toegelaten? toch niet andersom dat andere netwerken ook mijn gegeven bijhouden?

ik voel me een beetje aangetast in mijn privacy, dat een willekeurig mobiel bedrijfje kan bijhouden waar ik ben (hier vragen ze om toestemming ervoor, maar hoe vaak zullen ze het ook niet doen zonder toestemming)

Reageren

Regels voor berichten