Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2004, 16:49
Mr T
Mr T is offline
Ik heb net deze film gekeken. Videoland geeft de volgende beschrijving:

Wanneer een man een vrouw verkracht en in coma slaat, besluiten haar vriend en ex-echtgenoot wraak te nemen op de dader. Het resultaat is een bruut vertoon van uitermate expliciet geweld van de regisseur van "I Stand Alone".

Heeft iemand deze hier ook gezien? Wat vinden jullie van de uiterst grove en zieke scenes? Met die brandblusser en verkrachtingsscene van 10 minuten vond ik het wel een beetje te ver gaan, maar het is zeker de moeite waard om deze een keer te zien!
Oud 01-02-2004, 16:56
lovetear
lovetear is offline
Ik vond hem geweldig. Rauw, ontroerend en shockerend. Ik heb na de eerste keer kijken nog dagen met die film in mijn hoofd gezeten. Eerst gehuurd, samen met mijn broertje gekeken, toen mijn ouders meegenomen naar een bioscoopje waar hij draaide, en ik heb hem nu in mijn eigen collectie. Ook mooi hoe die camera zo duidelijk een gevoel over weet te brengen.
Oud 01-02-2004, 17:09
Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
lovetear schreef op 01-02-2004 @ 17:56:
Ik vond hem geweldig. Rauw, ontroerend en shockerend. Ik heb na de eerste keer kijken nog dagen met die film in mijn hoofd gezeten.
idem..

ik dacht kijk hem wel ff.. niet dus..
ik word niet ectht vaak misselijk bij verkrachtingen of moorden.. maar bij een paar scenes werd ik niet echt lekker..
qua filmen en dergelijke is hij goed
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 17:28
Stevill
Stevill is offline
Shit man ik heb em nog steeds niet gezien.
Oud 01-02-2004, 20:05
TheSeeker
TheSeeker is offline
Citaat:
Mr.Beefy schreef op 01-02-2004 @ 17:49:

Wanneer een man een vrouw verkracht en in coma slaat, besluiten haar vriend en ex-echtgenoot wraak te nemen op de dader. Het resultaat is een bruut vertoon van uitermate expliciet geweld van de regisseur van "I Stand Alone".

Heeft iemand deze hier ook gezien? Wat vinden jullie van de uiterst grove en zieke scenes? Met die brandblusser en verkrachtingsscene van 10 minuten vond ik het wel een beetje te ver gaan, maar het is zeker de moeite waard om deze een keer te zien!
als je dit erg vind, moet je maar eens Salo gaan kijken, dat is nog vele malen erger
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 10:40
Mr T
Mr T is offline
Citaat:
TheSeeker schreef op 01-02-2004 @ 21:05:
als je dit erg vind, moet je maar eens Salo gaan kijken, dat is nog vele malen erger
ennuh was daar dan nog veel erger aan?
Oud 02-02-2004, 10:54
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
TheSeeker schreef op 01-02-2004 @ 21:05:
ook die heb ik nog niet gezien
Oud 02-02-2004, 23:36
hartje19
hartje19 is offline
offtopic..
Salò O Le 120 Giornate Di Sodoma
Italië tijdens de Tweede Wereldoorlog. Plaats van handeling: een afgelegen landhuis aan het Gardameer. Een hertog, een bankier, een politicus en een geestelijke laten negen jongens en negen meisjes bijeenbrengen. Terwijl drie courtisanes scabreuze verhalen vertellen ter inspiratie, vergrijpen de mannen zich op allerlei manieren aan de gevangenen. Een scala van sadistische en scatologische perversiteiten passeert de revue, uitmondend in een gruwelijke moordpartij waarbij de achttien jongens en meisjes worden doodgemarteld, terwijl de mannen om beurten met een verrekijker toekijken.

Laatst gewijzigd op 02-02-2004 om 23:38.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 01:04
legatus
legatus is offline
Gaspar Noé is een regisseur die we in de gaten moeten blijven houden. Ijzersterke film en diep onder de indruk na die visuele stomp in mijn maag.
Oud 04-02-2004, 22:27
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
hartje19 schreef op 03-02-2004 @ 00:36:
offtopic..
Salò O Le 120 Giornate Di Sodoma
Italië tijdens de Tweede Wereldoorlog. Plaats van handeling: een afgelegen landhuis aan het Gardameer. Een hertog, een bankier, een politicus en een geestelijke laten negen jongens en negen meisjes bijeenbrengen. Terwijl drie courtisanes scabreuze verhalen vertellen ter inspiratie, vergrijpen de mannen zich op allerlei manieren aan de gevangenen. Een scala van sadistische en scatologische perversiteiten passeert de revue, uitmondend in een gruwelijke moordpartij waarbij de achttien jongens en meisjes worden doodgemarteld, terwijl de mannen om beurten met een verrekijker toekijken.

hmm, die wil ik nog wel een keer huren....alleen ik durf niet zo goed hehe.....die film durf ik wel te zien, maar ik durf m denk ik niet te huren....schaam ik me voor, stom he

Ik vraag me trouwens af of deze film dezelfde film is als die een paar jaar geleden op TV was en uitgebreid in de VPRO gids stond beschreven: daarin werden jongens gevangen gehouden (door mannen in een gebouw geloof ik) en die werden dan ook misbruikt: moesten voor hondje spelen of hun eigen uitwerpselen met spijkers erin opeten en ze werden uiteindelijk ook doodgemaakt dacht ik: heel luguber door hun ogen gestoken e.d...
Ik heb deze film overigens niet gezien. Kan iemand me vertellen of dit misschien dezelfde film is?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 22:29
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
Mr.Beefy schreef op 01-02-2004 @ 17:49:

Heeft die brandblusser met de verkrachting te maken of met iets anders? Just curious.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 06:41
Verwijderd
Citaat:
Tulpje6 schreef op 04-02-2004 @ 23:27:

Ik heb deze film overigens niet gezien. Kan iemand me vertellen of dit misschien dezelfde film is?
nee is andere
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 11:03
Mr T
Mr T is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 04-02-2004 @ 23:29:
Heeft die brandblusser met de verkrachting te maken of met iets anders? Just curious.
de hoofdrolspeler wilt de verkrachter van zijn vrouw vermoorden, en in de eerste of tweede scene zie je dit gebeuren met een brandblusser in een gaytent. En dan gaan ze scene voor scene terug wat er eerder allemaal gebeurd is op die middag.
Beetje het Memento-idee, oorzaak-gevolg.
Oud 07-02-2004, 19:42
hartje19
hartje19 is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 04-02-2004 @ 23:27:
hmm, die wil ik nog wel een keer huren....alleen ik durf niet zo goed hehe.....die film durf ik wel te zien, maar ik durf m denk ik niet te huren....schaam ik me voor, stom he

Ik vraag me trouwens af of deze film dezelfde film is als die een paar jaar geleden op TV was en uitgebreid in de VPRO gids stond beschreven: daarin werden jongens gevangen gehouden (door mannen in een gebouw geloof ik) en die werden dan ook misbruikt: moesten voor hondje spelen of hun eigen uitwerpselen met spijkers erin opeten en ze werden uiteindelijk ook doodgemaakt dacht ik: heel luguber door hun ogen gestoken e.d...
Mmm, van wat ik over deze film gelezen heb, is dat er idd uitwerpselen van elkaar worden gegeten iig, dus het zal wél dezelfde film zijn....
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 18:14
JJ13
JJ13 is offline
Irreversible heb ik 2 keer gezien, de 1e keer maar half omdat ik niet meer kon kijken. de dag erna voelde ik me echt klote. laats heb ik m nog een keer gezien, nu helemaal en het is echt een goeie film! van bovenstaande italiaanse film heb ik alleen het boek gelezen en ja, dat was best heftig.
Oud 02-01-2006, 01:45
Desolation
Desolation is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 04-02-2004 @ 23:27 :
Dat is wél Salo, Or The 120 Days Of Sodom, in tegenstelling tot wat Danique zegt. Dat hondje spelen klopt sowieso, maar dat uitwerpselen met spijkers eten klopt niet. Er wordt wel poep gegeten en tijdens de vernederende 'hondjes-scene' stopt één van de fascisten wat spijkers in een stuk brood o.i.d.

Kan onmogelijk een andere film zijn, teminste zoveel films waarin dit soort shit gebeurt ken ik niet en ik ben redelijk bekend met zulk soort films.

Irréversible is erg goed, heb 'm ook op DVD. Het zijn kleine details die het geheel nét wat intenser maken.
Spoiler

Ik vind persoonlijk Noé's eerste speelfilm "Seul Contre Tous" nog beter, die is minder shockerend en barbaars maar de verhaallijn is beter, wellicht open ik daar eerdaags een topic over.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 01:46
Desolation
Desolation is offline
Sorry voor de up trouwens
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten