Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
offtopic..
Salò O Le 120 Giornate Di Sodoma Italië tijdens de Tweede Wereldoorlog. Plaats van handeling: een afgelegen landhuis aan het Gardameer. Een hertog, een bankier, een politicus en een geestelijke laten negen jongens en negen meisjes bijeenbrengen. Terwijl drie courtisanes scabreuze verhalen vertellen ter inspiratie, vergrijpen de mannen zich op allerlei manieren aan de gevangenen. Een scala van sadistische en scatologische perversiteiten passeert de revue, uitmondend in een gruwelijke moordpartij waarbij de achttien jongens en meisjes worden doodgemarteld, terwijl de mannen om beurten met een verrekijker toekijken. ![]() Laatst gewijzigd op 02-02-2004 om 23:38. |
![]() |
|
Gaspar Noé is een regisseur die we in de gaten moeten blijven houden. Ijzersterke film en diep onder de indruk na die visuele stomp in mijn maag.
||
Citaat:
hmm, die wil ik nog wel een keer huren....alleen ik durf niet zo goed hehe.....die film durf ik wel te zien, maar ik durf m denk ik niet te huren....schaam ik me voor, stom he ![]() Ik vraag me trouwens af of deze film dezelfde film is als die een paar jaar geleden op TV was en uitgebreid in de VPRO gids stond beschreven: daarin werden jongens gevangen gehouden (door mannen in een gebouw geloof ik) en die werden dan ook misbruikt: moesten voor hondje spelen of hun eigen uitwerpselen met spijkers erin opeten en ze werden uiteindelijk ook doodgemaakt dacht ik: heel luguber door hun ogen gestoken e.d... Ik heb deze film overigens niet gezien. Kan iemand me vertellen of dit misschien dezelfde film is? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Beetje het Memento-idee, oorzaak-gevolg.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Irreversible heb ik 2 keer gezien, de 1e keer maar half omdat ik niet meer kon kijken. de dag erna voelde ik me echt klote. laats heb ik m nog een keer gezien, nu helemaal en het is echt een goeie film! van bovenstaande italiaanse film heb ik alleen het boek gelezen en ja, dat was best heftig.
||
![]() |
Citaat:
Kan onmogelijk een andere film zijn, teminste zoveel films waarin dit soort shit gebeurt ken ik niet en ik ben redelijk bekend met zulk soort films. Irréversible is erg goed, heb 'm ook op DVD. Het zijn kleine details die het geheel nét wat intenser maken.
Spoiler
Ik vind persoonlijk Noé's eerste speelfilm "Seul Contre Tous" nog beter, die is minder shockerend en barbaars maar de verhaallijn is beter, wellicht open ik daar eerdaags een topic over. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Pukkelpop 2006 IEMOW-KOR | 336 | 11-01-2007 08:09 | |
Lifestyle |
Je kamer Verwijderd | 178 | 29-05-2005 19:06 | |
Lifestyle |
[Kleding]bazaar topic! Jules | 202 | 15-03-2005 16:50 | |
Films, TV & Radio |
Welke film heb je het laatst gezien, en wat vond je ervan?[deel 7] lovetear | 500 | 20-10-2004 16:47 | |
Films, TV & Radio |
Irréversible. Uncle_Sam | 9 | 02-02-2003 15:45 | |
Films, TV & Radio |
Irréversible kiezel | 22 | 28-11-2002 23:01 |