Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2006, 23:43
Cesar
Cesar is offline
Ik heb sinds een week of twee last van kortademigheid. Voordat ik de "ga naar de dokter, mochool, en vraag het niet op een forum"-opmerkingen krijg: Ik moet ergens rond mid Maart voor een medische keuring langs een medisch centrum en ben van plan het daar te vragen.

Ik zal het proberen te beschrijven. Ik heb er alleen last van als ik zit. Het voelt als een druk op je borst en het in- en uitademen gaat best wel snel. Soms voelt het kort als een beetje ademhappen. Het kom echt met vlagen, maar als het gebeurt is het echt storend. Verder gewoon een gezond persoon, sport minstens een uur tot twee uur intensief per dag en eet wel gezond. Tijdens het sporten heb ik er ook niet echt last van. Heel raar. Volgens mij heb ik het alleen als ik zit.

Is het een bekend iets? Of is het gewoon iets tijdelijks, zal het na een tijdje (aangezien ik het ook maar sinds een korte tijd heb) wel over gaan en moet ik niet zo zeiken?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 10:15
Morri
Morri is offline
Zit je veel? En zit je dan ook recht? Want als je veel krom zit (of sowieso als je een slechte houding hebt) kan dat wel eens nadelige effecten hebben op je ademhaling. Ik zit zelf ook erg krom en daardoor heb ik nogal eens last van hyperventilatie (ik weet niet of jij dat ook hebt, dat durf ik niet te zeggen). Hoe lang houdt die benauwdheid aan, wordt je er ook duizelig van?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 11:38
Cesar
Cesar is offline
Citaat:
Morri schreef op 01-03-2006 @ 11:15 :
Zit je veel? En zit je dan ook recht? Want als je veel krom zit (of sowieso als je een slechte houding hebt) kan dat wel eens nadelige effecten hebben op je ademhaling. Ik zit zelf ook erg krom en daardoor heb ik nogal eens last van hyperventilatie (ik weet niet of jij dat ook hebt, dat durf ik niet te zeggen). Hoe lang houdt die benauwdheid aan, wordt je er ook duizelig van?
Dit, in mijn ogen, verklaart het wel. Ik ben geneigd te denken dat het idd dat is. Ik zit de laatste tijd idd erg veel ivm werk en ben geneigd voorover te hangen. Daarom dat ik er dus alleen last van heb als ik zit. Ik neem aan, een kwestie van rechtop gaan zitten een aan je houding werken. Ik word er niet duizelig van en ik gok dat de benauwdheid zo`n 5 a 10 (gokje) minuten aanhoudt. Het probleem is dat als je bewust op je ademhouding gaat letten en het wil controleren dat je het alleen maar erger maakt, maar een beetje no big deal dus. Kwestie van houding aanpassen. Ik weet genoeg, bedankt.

Laatst gewijzigd op 01-03-2006 om 11:40.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten