Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2008, 20:09
snowflakes
snowflakes is offline
Ik zit met een soort verkapt 'luxe-probleem'...
Zit sinds een aantal weken via MSN te kletsen met een jongen die vroeger bij mij op school heeft gezeten.
We kwamen erachter dat we niet zo ver bij elkaar vandaan woonden en spraken af.

Onze afspraak was erg gezellig, wat gedronken, filmpje gekeken, gekletst ...
De volgende dag hebben we weer afgesproken, het klikt erg leuk tussen ons...

Tot zover niets aan de hand, alles leuk ...

Wat ik alleen merk is dat hij erg vaak vraagt om af te spreken, om iets leuks te gaan doen e.d. (haast iedere avond)...
Ik krijg hierdoor het gevoel alsof ik erg aan hem 'vastzit', in die zin dat ik niets wil overhaasten en eigenlijk ook niet iedere avond perse met hem hoef te zijn...

Het is ABSOLUUT NIET dat ik hem niet leuk vind, dat zeker... maar ik krijg een beetje een gevoel dat ik zo 'omhelsd' wordt dat het me benauwd...

Herkent iemand dit?

Ik heb het er (nog) niet met hem over gehad, hoe zou ik dit het beste kunnen doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-04-2008, 20:30
Au
Au is offline
Is dat meer iets dat bij jezelf ligt,
of gewoon echt om hoe vaak hij dingen vraagt denk je?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 22:47
WolterB
WolterB is offline
Aangeven dat je het leuk vindt om met hem af te spreken, maar ook nog tijd wilt hebben om andere dingen met andere mensen te doen.
Kan bot overkomen, maar is beter dan het te verzwijgen of zo ver te laten lopen dat je hem helemaal niet meer hoeft te zien.
Oud 30-04-2008, 23:09
snowflakes
snowflakes is offline
Citaat:
Is dat meer iets dat bij jezelf ligt,
of gewoon echt om hoe vaak hij dingen vraagt denk je?
Ik merk dat ik het heel vervelend (kan) vinden als dingen steeds 'van me verwacht worden'.
Ben vrij impulsief en vind het ook fijn om dingen tot het laatste moment open te houden... zo ook mijn avonden ... en het is nu net alsof hij een beetje beslag probeert te leggen daarop...

Nogmaals, het is niet omdat ik hem niet leuk vind, dat is wel zo!!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 23:11
snowflakes
snowflakes is offline
Citaat:
Aangeven dat je het leuk vindt om met hem af te spreken, maar ook nog tijd wilt hebben om andere dingen met andere mensen te doen.
Kan bot overkomen, maar is beter dan het te verzwijgen of zo ver te laten lopen dat je hem helemaal niet meer hoeft te zien.
Inderdaad... heb het net ook tegen hem gezegd.
Hij belde om te vragen of hij nog even zou komen en toen zei ik dat ik vroeg wilde slapen...
Achteraf smste ik nog 'sorry', en hij gaf aan dat hij juist blij was dat ik eerlijk was... en dat hij zich niet wilde opdringen...

Is dit echt opdringen, of ligt het probleem meer bij mij?!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 23:12
Verwijderd
Beide.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 23:20
Verwijderd
Hij wil je wel erg vaak zien, maar dat is misschien ook wel begrijpelijk als hij een enthousiast persoon is en bovendien nogal verliefd. Zou 'm duidelijk maken dat je 'm leuk vindt, maar ook graag een avond of wat alleen bent en dingen met vrienden doet, dus dat het ietsje minder mag. Snapt ie vast wel
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 23:39
snowflakes
snowflakes is offline
Citaat:
Beide.
Kun je dat uitleggen?!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 06:31
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Inderdaad... heb het net ook tegen hem gezegd.
Hij belde om te vragen of hij nog even zou komen en toen zei ik dat ik vroeg wilde slapen...
Achteraf smste ik nog 'sorry', en hij gaf aan dat hij juist blij was dat ik eerlijk was... en dat hij zich niet wilde opdringen...

Is dit echt opdringen, of ligt het probleem meer bij mij?!

Denk dat het vooral een verschil is in opvattingen. Hij wil je zo veel mogelijk zien (begrijpelijk) en jij wilt hem ook vaak zien, maar net wat minder (ook begrijpelijk). Als je dat goed communiceert is er niets aan de hand
Oud 01-05-2008, 12:56
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik kan me dit heel goed voorstellen, ik word er ook nogal benauwd door als iemand me elke dag/avond wil zien. Ik hou ook graag wat tijd voor mezelf, los van hoe fijn/leuk ik die persoon vind. Ik zou het nu al maar goed duidelijk maken, zowel hoe leuk je hem vindt als dat je graag tijd voor jezelf wil. In een relatie zal het namelijk net zo goed voorkomen dat hij jou heel graag vaak wil zien en jij toch liever wat meer vrijheid houdt. Als je daar nu al duidelijk over bent, kan dat alleen maar een positieve uitwerking hebben op een mogelijk relatie. Doe het alleen wel zo dat je duidelijk bent en tegelijkertijd ook duidelijk over het feit dat je hem echt leuk vindt. Dan voel jij je prettig en hij ook.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 13:06
Nienna*
Nienna* is offline
Ik zou het niet echt tegen hem zeggen, dat maakt het juist meteen serieus en een probleem. Ik zou gewoon afspreken met vriendinnen voordat hij met jou kan afspreken. Als je een paar avonden achter elkaar niet kan en dan weer één keer wel, en dan weer een paar avonden niet en zo, dan snapt hij dat vanzelf. "Druk" leventje maken . Of soms zeggen dat je een keertje thuis wil blijven, alleen, ofzo.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2008, 13:43
neardo
neardo is offline
Ik geef ook altijd gewoon van te voren aan dat ik geen 24/7 persoon ben. Dat ik ruimte voor mezelf nodig heb. En dat wordt meestal wel begrepen.
Oud 05-05-2008, 19:37
snowflakes
snowflakes is offline
Ik heb het al wel in hints aangegeven bijv. : 'Nou, liever niet, moet morgen weer naar school' of 'Wil liever even alleen zijn'.... alleen het blijft niet echt tot hem doordringen...

Moet ik het dan harder brengen ?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2008, 23:30
PV
PV is offline
Citaat:
Ik heb het al wel in hints aangegeven bijv. : 'Nou, liever niet, moet morgen weer naar school' of 'Wil liever even alleen zijn'.... alleen het blijft niet echt tot hem doordringen...

Moet ik het dan harder brengen ?
Ja, "even" en "nu liever niet" is te vaag.
Missch kun je bepaalde dagen afspreken? Bijv maandag en zaterdag zijn helemaal voor hem, en overige dagen ben je vrij om te gaan en staan waar je wilt, of dat nou bij hem is, of bij vrienden of sporten of wat dan ook.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 13:58
snowflakes
snowflakes is offline
Citaat:
Ja, "even" en "nu liever niet" is te vaag.
Missch kun je bepaalde dagen afspreken? Bijv maandag en zaterdag zijn helemaal voor hem, en overige dagen ben je vrij om te gaan en staan waar je wilt, of dat nou bij hem is, of bij vrienden of sporten of wat dan ook.
Pfff... best lastig... ik wilde het gewoon wat meer 'subtiel' laten merken in plaats van het 'vrij hard' te zeggen... maar je hebt wel gelijk... wat ik nu doe heeft geen zin!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 11:11
Magican
Magican is offline
Heb jij moeite met inloggen?
Oud 08-05-2008, 14:17
snowflakes
snowflakes is offline
hoezo??
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 18:15
Magican
Magican is offline
Lijkt me dat je gemakkelijk een u te veel of te weinig typt
Oud 08-05-2008, 18:42
stout!
stout! is offline
Citaat:
Pfff... best lastig... ik wilde het gewoon wat meer 'subtiel' laten merken in plaats van het 'vrij hard' te zeggen... maar je hebt wel gelijk... wat ik nu doe heeft geen zin!
Jongens houden niet van subtiel en pikken het meestal niet op. Je hoeft niet onvriendelijk te zijn, maar wel duidelijk. Dat is echt voor jullie beiden relaxter, dan hoeft hij ook niet onzeker te zijn over wat jij nu precies wilt. Leg hem uit dat je hem leuk vindt maar dat dit een beetje teveel is, dat je aan je vrijheid gehecht bent. En dat je het ook leuk vindt als het initiatief een beetje van jouw kant kan komen
Oud 08-05-2008, 20:53
snowflakes
snowflakes is offline
Citaat:
Lijkt me dat je gemakkelijk een u te veel of te weinig typt
haha...

zou inderdaad kunnen, maar sta op standaard ingelogd... dus weinig last van !!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten