Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2002, 16:09
framboosje
framboosje is offline
nja, ik zit dus wel met beetje vervelende dingen in mijn hoofd... 't is allemaal zo raar (vind ik) en volgens mij kan het geen toeval meer zijn...
twee weken geleden is het eigenlijk begonnen, dat ik dacht van, 'dit is geen toeval meer'... het is dus zo, dat ik 2 weken geleden pillen had geslikt met alcohol en nja, ben dan ook door mijn benen gezakt en zo en 'k dacht echt da'k doodging... dat was ook de bedoeling eigenlijk, maar niet dat ik me zo kut zou voelen... nu, in elk geval, m'n vrienden hebben ervoor gezorgd da'k veilig thuis geraakt ben en zo... beetje later die week kreeg ik het gevoel dat iemand of iets me steeds in de gaten hield. ik heb dit wel al eerder gehad, maar deze keer was het echt erg. 'k vind het dus héél erg vervelend en 'k ben echt bang. deze week tijdens de lo-lessen had ik massa's veel last van mijn astma (tuurlijk heb ik ook dit al eerder en meer gehad, maar nooit zo erg dat ik de hele les aan de kant moest zitten)... en gisteren wou ik dan echt zo, dat mijn knie of zo héél erg véél zeer ging doen, zodat ik deze week niet moest turnen... en euh, ik stond vanmorgen op en ik kan dus bijna niet steunen op mijn knie. ik beeld me dit écht niet in, dit is echt!!! ook droomde ik vannacht heel erg raar... er werden verschillende mensen op gruwelijke manier vermoord en er was op hetzelfde moment ook een overstroming, echt heel raar... de laatste twee weken snij ik ook weer veel meer (dit was ongeveer 50 dagen gestopt)...
ik weet echt niet wat te doen... ik ben echt bang en zie het niet meer zitten. ik praat wel met een vertrouwenspersoon over het snijden en zo, maar ik durf niets te zeggen over die persoon (of iets) dat me steeds in de gaten houd. als ik dit vertel, denk ik steeds dat die persoon me gaat vermoorden... wat moet ik doen? ik weet het echt niet meer...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2002, 16:38
makita
makita is offline
lieverd ik kan je alleen heel veel sterkte wensen want ik heb hier echt geen ervaring mee en misschien helpen mijn "tips" je alleen maar verder in de nesten. Maar misschien moet je er toch maar over praten want hulpverleners zijn heus wel wat gewend en die kunnen je beter helpen dan wie dan ook denk ik.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 19:45
hopefully
hopefully is offline
heey,
misschien kan het komen dat die dingen je gebeuren, omdat je er bijna zeker van bent dat ze gaan gebeuren, dus misshcien dat bijvoorbeeld van je knie, dat je gedroomd hebt dat dat zo was, gaat het dan misschien tussen je oren zitten? Ik wil niet zeggen dat dat bij alles zo is wat je gepost hebt, maar kan dat misschien iets zijn dan? En als je er nou eens met iemand over gaat praten waarover je bang bent, misschien kan die je helpen?
Nou ik hoop dat je er wat aan hebt, en wel sterkte, want het lijkt me totaal niet fijn,
good luck!
always be hopefull...
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 22:17
CraigDavid
CraigDavid is offline
ik ben mischien niet zo slim maar als het zo erg is waarom ga je dan niet gewoon naar de dokter/huisarts???

en dat je gevolgd wordt is dat gewoon een gevoel, heb je ooit met je eigen ogen gezien dat het ECHT zo is of is het gewoon paranoia?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 10:56
whizzer
whizzer is offline
dit klinkt misschien bot, maar ik zou heel snel hulp gaan zoeken als ik jou was.......
Oud 10-09-2002, 11:51
pienie
wenneer heb je last van die persoon?!...of ik bedoel wenneer heb jij het gevoel dat je in de gaten gehouden word...

Is dat als je buten bent, of heb je ook zo'n gevoel als je binnen zit, heb je ook zo'n gevoel als je in je eigen kamer zit?!...

Dit gaat heeeeeeeeeeeel raar klinken maar euhm verteld een stem jou dat je in de gaten gehouden word?!...of word je 'echt' in de gaten gehouden door een 'stalker'?!...

is het het eerste dan zou ik het maar vertellen aan die vertrouwenspersoon want als je er alleen mee gaat wikken en wegen dan raak je mentaal helemaal op, je word krankzinnig...

Is het de tweede dan zou ik toch maar even goed oppassen en kijken welke momenten het zijn wenneer jij achtervolgt word...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 17:55
Roos
Roos is offline
Zoek heel snel proffesionele hulp, je hebt behoorlijk veel klachten, en je kan het beste geholpen worden door mensen die er verstand van af hebben
Oud 10-09-2002, 19:59
framboosje
framboosje is offline
die persoon heb ik nog nooit gezien, maar ik voel zijn aanwezigheid... mijn beste vriend zegt ook dat het verbeelding is, maar 't voelt zo echt! 'k heb et dus ook als ik binnen ben... de angst is ook groter 's avonds
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 20:33
pienie
Citaat:
framboosje schreef:
die persoon heb ik nog nooit gezien, maar ik voel zijn aanwezigheid... mijn beste vriend zegt ook dat het verbeelding is, maar 't voelt zo echt! 'k heb et dus ook als ik binnen ben... de angst is ook groter 's avonds
Mjah idd, ik ken het ja, het beste is om naar de huisarts te gaan en het hem/haar te vertellen, schaam je vooral niet, de huisarts heeft al zoveel andere dingen meegemaakt en aangehoord...

Effe een vraagje, hoe voel jij je als je in een bus of trein zit?!...

En als je over straat loopt of fietst en je voelt die persoon zijn aanwezigheid krijg jij het dan ook benauwd?!...ben je dan ook heeeeeeeeeeeeeeeeel erg bang?!...kijk je steeds achterom of staar je liever voor je uit?!...

En als je in je kamer bent en je bent bang is het beste om je gordijnen DICHT te houden, je deur dicht, het liefst je lievelingsknuffel of een huisdier naast je te nemen, en zorg altijd dat je een lampje of kaarsje naast je hebt...Dat geeft een heel geruststellend gevoel...Owja wat ik vergeet, als je een mobiel hebt, leg die op een plaats waar je hem zo kunt pakken en binnen handbereik, zo voel je je veeeeeeeeel veiliger namelijk...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 21:01
framboosje
framboosje is offline
Citaat:
pienie schreef:

Mjah idd, ik ken het ja, het beste is om naar de huisarts te gaan en het hem/haar te vertellen, schaam je vooral niet, de huisarts heeft al zoveel andere dingen meegemaakt en aangehoord...

Effe een vraagje, hoe voel jij je als je in een bus of trein zit?!...

En als je over straat loopt of fietst en je voelt die persoon zijn aanwezigheid krijg jij het dan ook benauwd?!...ben je dan ook heeeeeeeeeeeeeeeeel erg bang?!...kijk je steeds achterom of staar je liever voor je uit?!...

En als je in je kamer bent en je bent bang is het beste om je gordijnen DICHT te houden, je deur dicht, het liefst je lievelingsknuffel of een huisdier naast je te nemen, en zorg altijd dat je een lampje of kaarsje naast je hebt...Dat geeft een heel geruststellend gevoel...Owja wat ik vergeet, als je een mobiel hebt, leg die op een plaats waar je hem zo kunt pakken en binnen handbereik, zo voel je je veeeeeeeeel veiliger namelijk...

in de bus of de trein (als ik die al neem) denk ik steeds dat die persoon op de bank achter (of voor) me zit en da tie elk moment kan opstaan en me vermoorden...

als ik op straat loop of fiets, dan ben'k echt héél bang (zeker als ik alleen ben)... en ik kijk steeds achter me omdat ik steeds het gevoel heb dat hij daar loopt, maar als'k me omdraai dan 'k denk ik ook steeds van "als'k nu terug naar voor kijk, zal hij daar zeker staan"... 't is echt heel beangstigend...

mijn mobieltje heb ik steeds bij me, zelf op school en 'k laat hem ook steeds aan staan... op mijn kamer doe'k idd ook steeds mijn gordijnen dicht en de deur ook en kruip ik meestal onder dekens of neem m'n lievelingskussentje (die ik van mijn mammie gekregen heb) vast...

in elk geval bedankt voor de tips... naar de dokter durf ik niet te gaan, maar ik ga waarschijnlijk wel es naar 'the lounge' bij ons op school (the lounge is een nieuw project, waar je over je problemen kunt praten met een leerkracht in een héél erg gezellig ingerichte ruimte...)
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 10:14
pienie
Citaat:
framboosje schreef:

in de bus of de trein (als ik die al neem) denk ik steeds dat die persoon op de bank achter (of voor) me zit en da tie elk moment kan opstaan en me vermoorden...

als ik op straat loop of fiets, dan ben'k echt héél bang (zeker als ik alleen ben)... en ik kijk steeds achter me omdat ik steeds het gevoel heb dat hij daar loopt, maar als'k me omdraai dan 'k denk ik ook steeds van "als'k nu terug naar voor kijk, zal hij daar zeker staan"... 't is echt heel beangstigend...

mijn mobieltje heb ik steeds bij me, zelf op school en 'k laat hem ook steeds aan staan... op mijn kamer doe'k idd ook steeds mijn gordijnen dicht en de deur ook en kruip ik meestal onder dekens of neem m'n lievelingskussentje (die ik van mijn mammie gekregen heb) vast...

in elk geval bedankt voor de tips... naar de dokter durf ik niet te gaan, maar ik ga waarschijnlijk wel es naar 'the lounge' bij ons op school (the lounge is een nieuw project, waar je over je problemen kunt praten met een leerkracht in een héél erg gezellig ingerichte ruimte...)
Tjah ik ken er meerdere die niet naar de dokter willen/durven, maar goed van je dat je met die leraar gaat praten, want praten helpt heeeeeeeeel erg, zeker bij dit probleem...

Want het is gewoon heel erg kut dat je je nergens meer thuis en op je gemak voelt...

Wat je nog wel kunt is, dat als je met die leraar gepraat hebt, of met iemand anders, jezelf goed verwennen, huur een film en drink veel ( misselijk makende ) warme chocolade melk ofzo, want al met al heb je het dan wel gedurft!...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 14:21
CraigDavid
CraigDavid is offline
koop een gun

ow w8, we zijn niet in amerika... ff vergeten
Oud 12-09-2002, 22:51
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Jaja, dit is een fenomeen wat ik eerder heb gehoord.
Mijn neefje heeft precies hetzelfde gehad en ik ook (ik alleen zonder dat ik geslikt had).
Wat je hebt zijn gewoon angst/paniekaanvallen die kunnen door verschillende mensen verschillend ervaren worden en meestal is het moeilijk om uit te leggen hoe je je voelt.
Het is namelijk zo dat als je pillen slikt het in een keer een hele lading serotonine aanmaakt (een stof in je bloed die ervoor zorgt dat dingen aankomen in je hersenen).
Als je pillen slikt wordt dat in een keer aangemaakt en heb je na de pillen dus een tekort, daardoor ga je je onzeker voelen, ben je bang krijg je angst om niks (bij jou dus dat je het gevoel hebt dat je gevolgd wordt) je krijgt het benauwd (athans het gevoel van) kartkloppingen zweten noem maar op, als ik jou was zou ik wel naar je huisarts gaan voor de zekerheid (mocht het wat anders zijn). Maar ik denk gewoon dat je daar last van hebt.

"Symptomen
Centraal staan recidiverende aanvallen van heftige en plotselinge angst en paniek.
Lichamelijk
Transpireren, warmteopwellingen of koude rillingen, hartkloppingen of snelle hartslag, ademtekort of benauwd gevoel (moeite met ademen), duizeligheid of gevoel flauw te vallen, gevoel te stikken, trillen of beven, misselijkheid of raar gevoel in de maagstreek, pijn of vreemd gevoel in de borst, doof gevoel of tintelingen in de ledematen
Psychisch
Angst om dood te gaan, angst om gek te worden of controle over zichzelf te verliezen, gevoel van onwerkelijkheid"

en lees deze ff is ook wel interessant
http://home-3.tiscali.nl/~thijeleo/drugs/xtc_alg.htm

succes!
Oud 13-09-2002, 09:41
pienie
Citaat:
Tweety2k schreef:
Jaja, dit is een fenomeen wat ik eerder heb gehoord.
Mijn neefje heeft precies hetzelfde gehad en ik ook (ik alleen zonder dat ik geslikt had).
Wat je hebt zijn gewoon angst/paniekaanvallen die kunnen door verschillende mensen verschillend ervaren worden en meestal is het moeilijk om uit te leggen hoe je je voelt.
Het is namelijk zo dat als je pillen slikt het in een keer een hele lading serotonine aanmaakt (een stof in je bloed die ervoor zorgt dat dingen aankomen in je hersenen).
Als je pillen slikt wordt dat in een keer aangemaakt en heb je na de pillen dus een tekort, daardoor ga je je onzeker voelen, ben je bang krijg je angst om niks (bij jou dus dat je het gevoel hebt dat je gevolgd wordt) je krijgt het benauwd (athans het gevoel van) kartkloppingen zweten noem maar op, als ik jou was zou ik wel naar je huisarts gaan voor de zekerheid (mocht het wat anders zijn). Maar ik denk gewoon dat je daar last van hebt.

"Symptomen
Centraal staan recidiverende aanvallen van heftige en plotselinge angst en paniek.
Lichamelijk
Transpireren, warmteopwellingen of koude rillingen, hartkloppingen of snelle hartslag, ademtekort of benauwd gevoel (moeite met ademen), duizeligheid of gevoel flauw te vallen, gevoel te stikken, trillen of beven, misselijkheid of raar gevoel in de maagstreek, pijn of vreemd gevoel in de borst, doof gevoel of tintelingen in de ledematen
Psychisch
Angst om dood te gaan, angst om gek te worden of controle over zichzelf te verliezen, gevoel van onwerkelijkheid"

en lees deze ff is ook wel interessant
http://home-3.tiscali.nl/~thijeleo/drugs/xtc_alg.htm

succes!
vraagje, wat als je al deze symptomen wel hebt, en je hebt ook het gevoel enzo, maar je gebruikt helemaal niks?!...
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 15:40
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
pienie schreef:

vraagje, wat als je al deze symptomen wel hebt, en je hebt ook het gevoel enzo, maar je gebruikt helemaal niks?!...
Dat kan dus ook, dat was dus bij mij het geval namelijk, het kan door stress, depressie en nog veel meer dingen komen hoor niet alleen door pillen, want ik heb ze ook nog nooit geslikt en ik kreeg het ook zomaar, gewoon langs je huisarts gaan of er met iemand over praten, probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken, en als je een aanval krijgt moet je er vooral voor zorgen dat je rustig blijft ademen.
Oud 13-09-2002, 18:18
framboosje
framboosje is offline
thx iedereen!!! 't heeft me al iets vooruit geholpen, 'k heb er in elk geval een iets beter zicht op... misschien ga ik wel es naar een dokter of zo, maar voorlopig niet... how ja, 'k heb het gevoel dat ik mijn 'beschermengel' eindelijk heb, en euh, hij zorgt goed voor me, dus....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten