Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Verder is geluk voor iedereen bedoeld, tenslotte heeft iedereen hoop en droomt iedereen. Toch?...
|||
Citaat:
![]() Citaat:
En lang niet iedereen heeft hoop, juist mensen die geen geluk hebben en het misschien juist daardoor verdienen, hebben geen hoop meer. Toch?...
||
Citaat:
En iedereen heeft hoop, of dat nou bewust of onbewust is. Zonder hoop kun je niet eens leven, want als het wel zo is, plegen die mensen meestal zelfmoord. Zij kunnen niet bedenken hoe ze uit een bepaalde situatie moeten komen, voor hen is geluk niet weggelegd. En dat is niet omdat ze het niet verdienen, maar omdat ze er zelf niet in geloven. De mensen die er in geloven en er op hopen kúnnen wel gelukkig worden, of zijn al gelukkig. Dát is wat ik will zeggen.
|
Leuk verhaaltje.
![]() Valentijn was de dag van delen, delen uit liefde. => Valentijn was de dag van velen, delen in liefde. "velen, delen" vind ik poëtischer, kwam ik op omdat ik dat de eerste keer las. ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Leuk verhaaltje. Ik vind de laatste twee zinnen juist wel sterk, hoewel je het inderdaad verkeerd zou kunnen opvatten: dat degenen die niet geloven en dromen geen récht zouden hebben op liefde en de hopelozen geen recht op geluk zouden hebben. Maar ik weet dat dat niet de bedoeling is.
*droomt even weg* Zo, kom nu maar op met dat geluk! ![]() Schrijven is georganiseerde spontaniteit! ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Verder aardig verhaaltje, zeer duidelijk qua opbouw, ook niet echt origineel vind ik. Mooi woordgebruik, poëtisch enzo ![]()
||
![]() |
Citaat:
Maar ik ga er dus niet van uit dat dat de bedoeling is ![]()
||
Citaat:
![]() Oh my, als ik dit teruglees, krijg ik heel veel zin in filosofie morgen. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Nederlands tekst acdcfan | 2 | 21-03-2007 18:43 | |
Verhalen & Gedichten |
Lees en keur dit (Een nieuw leven herschreven) lestat080 | 11 | 27-11-2004 18:30 | |
Verhalen & Gedichten |
schrijfwedstrijd.....heb een stuk geschreven kikounette | 10 | 24-04-2004 17:36 | |
Verhalen & Gedichten |
Geef je mening over deze tekst lestat080 | 31 | 29-03-2004 16:23 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |