Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik zou toch liever voor mijn dertigste trouwen (als ik al trouw, maar mijn vriend wil geen kinderen zonder getrouwd te zijn...). Anders heb je geen tijd meer om getrouwd te zijn zonder kinderen (als vrouw toch niet).
||
Citaat:
Ik wil ook niet traditioneel trouwen... ik zou eerder een lichtgekleurde jurk nemen.. maar zwart.. hmmmzzz ![]() Jong trouwen lijkt mooi, maar ik wil eerst zekerheid hebben voor mezelf op financieel gebied, werk, opleiding etc. voordat ik het bootje in stap.
||
Citaat:
Anyway, jij wilt vroeg trouwen zodat je zekerheid hebt. Vroeger dacht ik daar ook zo over, maar welke zekerheid heb je als je getrouwd bent? Dat je een huisje,tuintje,... hebt? Dat kan je ongetrouwd ook. Kindje? Dat kan je ongetrouwd ook, maa stel dat je een kindje hebt, en paar jaar daarna gaan jullie uit elkaar en heb je een scheiding, wat dan? Er zijn zovele echtscheidingen de laatste tijd. Ik vraag me dus af welke zekerheid jij denkt te krijgen door vroeg te trouwen.
|
Verwijderd
|
Vroeg trouwen omdat je zekerheid wilt hebben vind ik grote onzin...je moest eens weten hoeveel huwelijken er al in de eerste drie jaar worden ontbonden. Dat is minstens zoveel als er 'gewone' relaties stuklopen. Die extra beloften en het feit dat je officiëel man en vrouw bent zegt geen reet..als het gevoel weg is zul je net zo makkelijk een scheiding aan vragen.
|
![]() |
|
Als ik heel eerlijk ben, denk ik dat ik nooit ga trouwen en ik denk dat ik dat niet eens zou willen. Maar met die " zekerheid " ... ik denk dat het juist heel riskant is om te trouwen als je zo jong bent, want dan ben je nog aan het veranderen, en ik zou niet riskeren dat ik op mijn 25ste trouw en een jaar later er achter kom dat we toch niet met elkaar kunnen omgaan.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
owja dit is dus dat verliefdheid na maximaal 3 jaar wegvalt en men hoopt (of niet of het überhaupt niet weet) '' houden van'
|
![]() |
Ik wil duz eeeecht niet jong trouwen. In ieder geval... ik zie wel hoe alles loopt natuurlijk, maar niet als 'planning'. Ik wil pas trouwen op het moment dat ik er zelf aan toe ben en mn leven een beetje ok heb, dat ik weet wat ik wil en mn draai gevonden heb, en mocht dat 23 zijn, ok dan, mocht het 32 zijn, ook ok.
Maar ik zou noooit op mn 20e ofzow al trouwen, want wil minstens gewoon eerst mn studie en alles klaarhebben. Daarna kijk ik wil hoe t gaat. |
![]() |
|
Ik trouw zodra het goed aanvoelt... Ik wil best jong trouwen, maar ik ga er niet vanuit. Ik ben altijd al iemand die uitgaat van zekerheid, maar ik ga er niet voor leven om voor mn 25e iemand te vinden. Wil toch eerst een paar jaar iemand goed kennen enz. Het feit dat mn ouders zijn gescheiden(maand geleden) houdt me daarin ook niet tegen. Ook niet na de verhalen hoe het allemaal fout is gegaan. Wil gewoon een leuk vrouwtje waar ik oud mee kan worden. Of ik nou in een hutje in de hei woon, of in een villa. (hetgeen waar ik altijd over nadenk, wat ik voor mijn vrouw over zou hebben: mn carriere of niet)
|
![]() |
ik ben niet gelovig dus waarom zou ik trouwen. Ik vind het huwlijk echt de allergrootste onzin die er bestaat en nee wil dus niet trouwen (tenzij mijn danmalige vriend anders het land wordt uitgezet of vanwege financiele redenen maar dat is te verwaarlozen)
Ik zal niet meer van iemadn houden en iemand niet meer van mij door zo'n papiertje en ik vind jong trouwen vanwege zekerheid eigenlijk vrij fout. Waarom heb je die zekerheid nodig, laag zelfvertrouwen? dan helpt een huwelijk geen ruk, of je houd jezelf voor de gek. Zodat je zeker ben dat er voor je gezorgd wordt? lekker ouderwets, ik kan voor mezelf zorgen. Vanwege kinderen? alsof die er mee zullen zitten als je niet trouwt.. Vanwege druk ouders? kan me geen ruk schelen, het is mijn leven niet die van hen en als mijn danmalige vriend zoveel van zijn familie zou aantrekken dat hij voor hen kiest moet hij dazt vooral doen weet ik ook waar ik aan toe ben en dat hij niet bij mij past. Verder ben ik ook niet traditioneel en droom ik ook niet zoals in amerikaanse films al vanaf mijn 3de van mijn huwelijk. Tja geloof vind ik eigenlijk de enige geldige reden (tenzij je homo bent, dan zijn alle redenen goed ![]()
|
Verwijderd
|
trouwen is volgens mij ingesteld om een paar redenen:
1. om er zeker van te zijn dat er kinderen komen 2. financiele zekerheid. (het geld blijft in de familie) 3. in een gemiddeld boerenbedrijf zonder tractor en geautomatiseerde melkmachine redde je het vroeger alleen simpelweg niet. 4. middel om politieke overeenkomsten kracht bij te zetten. 5. Het was vaak de enige manier om uit het ouderlijk huis te komen zoals jullie zien, liefde was geen reden om te trouwen. volgens mij is liefde nog steeds geen reden om te trouwen. Bovendien dromen veel meisjes van de trouwdag, maar het huwelijk zelf kan ze geen ene moer schelen. Hoewel mijn ouders al 25 jaar (tjessis wat een tijd) bij elkaar zijn, denk ik niet dat ik zal trouwen. we zien wel |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Tja, ik zou ooit wel willen trouwen.. maar daar zijn we nog lang niet. Eerst maak ik m'n studies af, dan zoek ik een job en zoeken we een huisje. Na enkele jaartjes (dan weten we normaal al zekerder dat we elkaar kunnen uitstaan
![]() ![]()
|
Ik weet het niet. Ik kan er nu nog geen mening over hebben. Ik zie wel hoe alles loopt, ik wil daar nog niet zo over nadenken!
Ik leef nu! niet in de toekomst!!! ps: dat ik er niet over wil nadenken is ook omdat ik niet zoveel vertrouwen heb in het huwelijk door de scheiding van mijn ouders
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een kijk op de westerse wereld Toerkoe | 372 | 25-10-2012 23:51 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Gedrag van evangelisten e.d. T_ID | 13 | 17-01-2011 11:43 | |
Liefde & Relatie |
Trouwen Verwijderd | 178 | 31-03-2008 19:25 | |
Liefde & Relatie |
jong trouwen Verwijderd | 61 | 29-09-2004 13:39 | |
Liefde & Relatie |
Jong trouwen? Belle | 56 | 15-04-2003 19:51 | |
Liefde & Relatie |
Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar).... Verwijderd | 31 | 20-03-2003 14:19 |