Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
dat zijn bij mij ook de redenen waarom ik zelfmoord zou plegen... maar gelukkig zie ik het nu wel weer anderser in.. |
![]() |
||
Citaat:
2: Niet mee eens, mensen die zelfmoord willen plegen willen weg zijn, rusten, slapen, depressieve mensen denken eerder aan dood zijn dan aan hun leven te beteren.
||
Citaat:
- Ze weten wel dat mensen om hen geven, maar het doet ze helemaal niks (meer), omdat ze compleet op zichzelf gericht zijn. - Mensen die aan iedereen laten zien wat voor kutleven ze hebben, en hoe klote ze zich voelen, doen dat alleen voor aandacht, maar niet met het idee dat ze ook daadwerkelijk dood willen. Ik denk dat het ook genetisch bepaald kan zijn. Mensen die zelfmoord plegen hebben misschien een soort 'foutje' in de hersenen, waardoor ze een bepaalde manier van denken en waarnemen ontwikkelen. Ik denk dus dat het van jongs af aan al begint, met kleine dingetjes die zich steeds meer opstapelen, tot ze nergens meer een uitweg in zien. Van degenen die ook echt zelfmoord plegen, had je t van tevoren vaak niet verwacht, omdat ze vooral met zichzelf bezig zijn en niks laten merken aan de buitenwereld. |
![]() |
||
Citaat:
Wat heb je daar tenslotte nog aan als je er toch niet meer bent? Er zat echt wel meer achter hoor..
||
Citaat:
2. Het is mss geen goed idee om het te vragen. Ik weet niet hoe ik me zou moeten gedragen en wat ik wel of niet zou mogen zeggen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() En als je dat vindt, zeg dan ook waarom. Mooie woordjes gebruiken kan ik ook wel. |
![]() |
||
Citaat:
maarreuhh.. waarom wil je dood dan? Als jr er uit wilt lijkt mij een langdurige vakantie een nuttigere en leukere oplossing namelijk.. iedere keer dat ik mezelf probeer te verplaatsen in de gedachten van iemand die zelfmoord wil plegen kom ik in de knoop.. ik zie namelijk nooit de reden voor zelfmoord... (behalve bij ondraaglijk lijden, maar dan is het euthanasie en maatschappelijk verantwoord.. ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Je toekomst kan niemand je aanreiken, die moet je voor jezelf maken.
![]() en wat er in je verleden ook is gebeurd, bedenk je dat het allemaal achter je ligt. Op een gegeven moment moet je ook een knop om kunnen zetten om door te gaan. Als je blijft denken aan wat er in het verleden allemaal is gebeurd, dan kom je natuurlijk nooit verder, wan dan blijf je erin hangen. Probeer vooruit te kijken. Heb je hobbies of andere interesses? Kijk daar eerst en na, hou je eerst bezig met kleine dingen, maar blijf vooruit denken. Ga eerst eens bekijken wat je morgen wilt doen, of overmorgen of volgende week. Pas als je een beetje structuur en vastigheid hebt kun j nog verder vooruit kijken en een beetje een planning maken met wat je verder wilt. Neem niet teveel hooi op je vork. Dude, je bent nog jong, het heeft total gen zin om nu al te denken wat je wilt doen "later als je groot bent", en al helemaal niet als je er mental zo an toe bent als jij.
||
![]() |
Citaat:
Iemand die me begrijpt maar die ook goede tips heeft. Ik schrijf deze tips op (anders vergeet ik ze geheid). Want deze tips die kunnen me echt nog van pas komen. Mijn hobby's zijn muziek luisteren, Gitaar spelen en nog veel meer maar ja dat hoeft niet perse gezegd te worden maar ik snap echt wat je bedoeld. Maar ik moet keuzes maken en die zijn te lastig.. Ik moet kiezen welke kant ik op ga met school maar dat weet ik nog echt niet en het komt zo dichtbij allemaal. Maar wat er vroeger is gebeurd dat kan ik gewoon niet vergeten. Hoe dan ook ik kan mijn hoofd er gewoon niet van af halen. Omdat ik zoveel pijn heb gehad in die tijd door mijn ouders en alles wat leefde. Ik probeer er wel over heen te stappen maar die stap is zo groot en daar heb ik hulp bij nodig die ik niet zo gauw krijg bij de Kliniek. Bedankt voor je tips ik schrijf ze meteen op |
![]() |
|
Kijk er eens heel rationeel naar. Ik geloof dat als je doodgaat, je niet meer bestaat. Dat je gewoon verdwijnt. Als je er niet bent, heb je geen gevoelens, nog verlangens. Je hebt dus geen pijn meer, maar mist ook de goede dingen niet. Doodgaan is dus eigenlijk het makkelijkste wat er is.
Het nare is, dat de manier waarop vaak pijnlijk is, en je je geliefden pijn doet. Ook dat weet je niet asl je dood bent, maar dat is vaak wel een drempel. Net als onze natuurlijke instinct om onszelf in stand te houden. Als deze niet zouden bestaan was ik waarschijnlijk dood geweest. Natuurlijk zijn er zat leuke dingen, maar er niet meer zijn is makkelijker. In onze familie komt het veel voor dat men geen interne drang tot leven heeft. Zo was ik erg blij toen mijn Opa overleed, alhoewel ik hem ook erg mis, omdat hij al jaren dood wilde, maar zo christelijk was, dat hij geen zelfmoord wilde plegen. Ook mijn moeder wil liever dood. Ze wil dit echter niet doen zoalng ik haar nog nodig heb. Als ik op mezelf sta, beslist zij op een geven moment gewoon dat het klaar is. En dat vind ik aan de ene kant afschuwelijk, maar aan de andere kant wens ik het haar toe. Zij houdt niet van het leven, dus waarom zou ik zo egoistisch zijn om haar ervan te weerhouden zich te doden? Voorlopig wil ik, alles bij elkaar geteld, niet dood, maar ik sluit het niet uit dat dat ooit anders is. En begrijp me niet verkeerd. Ik ben niet depressief, mijn moeder ook niet. We kijken alleen anders tegen leven en dood aan dan de meeste mensen. Met veel midner emotie, en meer reden.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Zelfmoord Negrotiator | 162 | 04-01-2004 14:59 | |
Psychologie |
Opmerkingen/grapjes over zelfmoord raken me... ~~dolce~~ | 42 | 27-06-2003 21:17 | |
Psychologie |
mun vriendin pleegde zelfmoord, nu haaaaat ik mensen die zelfmoord plege.. Verwijderd | 8 | 17-10-2002 19:06 | |
Psychologie |
Zelfmoord als je op je best bent.. Verwijderd | 16 | 23-08-2002 17:13 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Is zelfmoord zwak??? TMLWKY | 49 | 12-08-2002 14:33 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
zelfmoord is in vandaag Buzzzfuzzz.vs | 7 | 26-07-2002 14:00 |