Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2005, 12:05
Verwijderd
Met oud&nieuw gaan mn vriendin en ik naar londen, voor 5 daagjes, en we willen er natuurlijk wel wat goeds van maken

Weten jullie hier nog speciale dingen/plekjes die je echt gezien moet hebben?
En dan bedoel ik niet de standaard bekende dingen zoals de tower (bridge), londen eye, harrods, etc..
Maar dingen waar je als niet oplettende toerist eigenlijk aan voorbij waggelt, maar die toch heel leuk zijn.

Hoeveel geld verwachten jullie kwijt te zijn voor 5 dagen londen(afgezien van vliegtuig en hotel).?

Er is ook een ander topic over londen, dat weet ik, maar die ging specifiek over het Pub beleid, en is ondertussen ook alweer ouder, vandaar dat ik die niet up maar een nieuwe open.
Advertentie
Oud 08-12-2005, 14:19
Miracle
Miracle is offline
Prima hoor dat je een nieuw topic opent. Oude topics zijn leuk voor het archief, je kunt er altijd nog nuttige informatie uit halen, maar een eigen nieuw topic kan ook (mits de oude niet te nieuw is).

Goed, ontopic:
Het is alweer twee jaar geleden dat ik in London was, dus de prijzen zullen nu wel gestegen zijn. Het ligt een beetje aan je budget en wat je hebt geboekt. Ontbijt en avondeten in het hotel is handig als je niet te ver van het 'centrum' zit. Anders zou ik alleen het ontbijt in het hotel nemen.
Met de lunch moet je oppassen dat je niet een te dure broodjeszaak ofzo kiest, de prijzen zijn duur, maar er zit wel veel verschil in (Sommige zijn een beetje duur, andere héél erg duur. ).
Voor de rest zijn bepaalde bezienswaardigheden erg duur (LondonEye bijvoorbeeld), dus dan zou ik van te voren vast kijken wat je leuk lijkt en wat het allemaal kost. In London heb je altijd tijd tekort, dus als je je goed voorbereid heb je daar meer tijd voor leuke dingen.

Mijn laatste tip: als je moe bent en trek hebt in koffie, ga dan naar Starbucks. Lekker relaxed zo lang als je wilt daar zitten en lekkere koffie (of chocolademelk) drinken.
Oud 08-12-2005, 15:23
Verwijderd
Camden Town kun je bezoeken, net als Notting Hill (Portobello Road) en Covent Garden, Hyde Park enz.
Oud 09-12-2005, 14:19
Experiment
Experiment is offline
Even een kleine uitleg bij de tips van per piacere

Notting Hill is een heel schattige wijk met een hele leuke markt (zie de film Notting Hill )

Camden Town is de alternatieve wijk met allemaal 'Waterloopleinen'

Covent Garden is een gedeeltelijk overdekt winkelcentrum met allemaal straatmuzikanten e.d.

Heel leuk allemaal

Verder tips: Tate Modern (moderne kunst museum, heel groot & gratis! Moet je wel van houden natuurlijk)

Harrods (supergroot & luze warenhuis, echt gaaf om een keer te zien)
Oud 12-12-2005, 12:32
A loved one
A loved one is offline
Grmbl hele reactie getypt, geeft ie een foutmelding... Hier de verkorte versie dan

St Katherine's Dock (ligt dichtbij de Tower), lieflijk gebied met gezellige restaurantjes enzo. Natural History Museum is echt heel leuk, Victoria & Albert hebben ook wel leuke exposities, moet je de site voor bekijken (www.vam.ac.uk). Tate Modern is ook geweldig museum. Als het mooi weer is, wandeling langs de South Bank (is zooooo mooi, vind ik ) of door Hyde Park. Bij de South Bank heb je ook de London Aquarium (zelf nog niet geweest, komt bij volgende bezoek, maar t schijnt erg mooi te zijn ). Ook bij mooi weer: Monument, een toren met hele mooie uitzichten, kan je geweldige foto's maken (als het tenminste redelijk helder is).
Verder zijn de standaarddingen vaak ook leuk Oh, mocht je met de bus door London rijden en je vervelen (kan ik me niet voorstellen ), er hangen van die blauwe bordjes op huizen waar beroemde mensen hebben gewoond. Is wel leuk om eens op te letten

Starbucks is een white chocolate mocha.... oh lord...

Heel veel plezier in ieder geval, en als je nog iets zoekt om met oudjaar te doen, www.viewlondon.co.uk, staan veel handige tips op
Oud 12-12-2005, 15:27
Joenes
Joenes is offline
Ga zowiezo ook naar de Dungeon. Is volgens mij vlak bij Liverpool Street Station. Weet niet of jij en je vriendin van voetbal houden maar dan zou het ook wel leuk kunnen zijn een Engelse wedstrijd te bezoeken. Ga dan iig niet naar Millwall.
Oud 14-12-2005, 10:09
Verwijderd
thnx alvast

Ik hoorde btw van sommige mensen dat je moet betalen/reserveren om op oudjaar op bepaalde openbare plaatsen te kunnen komen van waar je het vuurwerk goed zou kunnen zien. Iemand daar enige ervaring mee?
Oud 14-12-2005, 13:34
A loved one
A loved one is offline
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 14-12-2005 @ 11:09 :
thnx alvast

Ik hoorde btw van sommige mensen dat je moet betalen/reserveren om op oudjaar op bepaalde openbare plaatsen te kunnen komen van waar je het vuurwerk goed zou kunnen zien. Iemand daar enige ervaring mee?
http://www.viewlondon.co.uk/nye05_index.asp
Oud 26-01-2006, 19:42
flipsyde
flipsyde is offline
nou..hoe was het?

Laatst gewijzigd op 26-01-2006 om 19:44.
Oud 27-01-2006, 23:22
Roxy
Roxy is offline
ik sluit deze omdat er al een maand niet gereageerd was en er al twee andere londen topics bij de eerste tien staan.

Regels voor berichten