Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2006, 16:29
so much sushi
so much sushi is offline
Dit is eigenlijk een forum waar ik nooit kom, maar ik vraag me de laatste tijd vaak af wat helderziend zijn betekent.
Ik heb een aantal dingen die ik liever voor mezelf hou en die maar weinig mensen weten. Ik krijg echter de indruk dat een vriendin van mij, die ik niets over mijn 'geheimen' verteld heb, meer van mij weet dan ze wil toegeven. Het is lastig uit te leggen, maar ze laat soms dingen doorschemeren... dan denk ik: Dat kun je helemaal niet weten!
Ik durf haar er niet naar te vragen, vind het wel nogal raar.

Wat kan een persoon die helderziend is? Ik dacht dat zo iemand de toekomst kan voorspellen maar weet zo iemand ook dingen die hij helemaal niet kan weten?
Oud 07-01-2006, 16:42
lady of the dark
lady of the dark is offline
Okay, in principe is iedereen helderziend, jij, ikke iedereen. Helderziend zijn wil zeggen dat je zaken letterlijk helder ziet, maar ook dat je dingen helder aanvoelt. Er wordt wel onderscheid gemaakt tussen helder zien (geesten en aura's zien) helder voelen (sferen oppikken, emoties of pijn voelen) helder weten (dingen weten die je niet kunt weten) en helder horen. (dingen horen die je normaal niet hoort dus) Over helder ruiken en helder proeven heb ik nog nooit gehoord. Die indeling vind ik trouwens dikke onzin, maar het is wel zo dat ieder 'medium' of hoe je het ook maar noemt, iets heeft waar hij of zij het beste in is. In de toekomst voorspellen geloof ik niet echt, een mens kan toch altijd over zijn eigen lot beschikken. Op het moment dat je een droom krijgt van hoe je met je fiets tegen een tram oprijdt en dat gebeurt de volgende dag ook, dan nog had je er voor kunnen kiezen je fiets te laten staan. Iedereen heeft wel eens een voorgevoel en dat laat ook weer zien dat eigenlijk iedereen helderziend is. Of jou vriendin helderziend is of gewoon heel erg slim en je in de maling neemt kan ik van hier uit niet beoordelen. Dan zou ik moeten weten wat voor dingen dat zijn die ze ineens van je weet.
Oud 08-01-2006, 17:16
lostdreamer
lostdreamer is offline
misschien is ze overgevoelig maar dat weet ik ook niet :x het kan denk ik wel veel meer zijn.Misschien weet ze het zelf niet,maar dat weet ik ook niet...
Ik vind het wel iets heel aparts wat toch vragen bij me oproept,maar ik geloof er wel in.Hoe beinvloed het de persoon zelf al die gevoelens van anderen mee delen,temisnte vaak gaat het toch daarom.Maarja wat ik zelf raar vind is als er iets gebeurd en je weet wat er gaat gebeuren,je weet wat er word gezegd,en je weet zeker dat je het ooit eerder gezien hebt, of beter gezegt mee gemaakt hebt.Dan denk ik meestal het ligt wel aan mij of ik heb het eerder gedroomd of zo maar toch is het raar.Maarja raar.
Oud 17-01-2006, 00:36
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
lady of the dark schreef op 07-01-2006 @ 17:42 :
helder voelen (sferen oppikken, emoties of pijn voelen)
Citaat:
lostdreamer schreef op 08-01-2006 @ 18:16 :
misschien is ze overgevoelig
Hoogsensitief heet zoiets en dat betekent gewoon intelligent op emotioneel niveau. Ik zeg ook niet dat iemand overintelligent is.
Overgevoelig doet mij eerder denken aan een lage pijngrens of iets dergelijks.
Ik ben het zelf ook en als je er goed mee omgaat is het erg handig.
Oud 17-01-2006, 09:09
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
lostdreamer schreef op 08-01-2006 @ 18:16 :
als er iets gebeurd en je weet wat er gaat gebeuren,je weet wat er word gezegd,en je weet zeker dat je het ooit eerder gezien hebt, of beter gezegt mee gemaakt hebt. Dan denk ik meestal het ligt wel aan mij of ik heb het eerder gedroomd of zo maar toch is het raar.
Precies, het ligt aan jou en ja, het voelt raar.

Dergelijke gevoelens onstaan en worden getriggered door het vrijkomen van een lichaamseigen stofje dat het classificeren en inschatten van situaties en gebeurtenissen verstoord.
Ik heb n flinke tijd terug zelf een tijdlang met onbestemde 'vreemde' deja-vu gevoelens rondgelopen en ik herken de momenten waarop ik zou hebben gezworen dat ik wist wat er komen ging.

Weten wat er gaat gebeuren is echter onzin, er bestaat niet zoiets als voorspellen, enkel verwachten. Denken te weten wat er staat te gebeuren is slechts een teken van onrealistisch hoge verwachting van de plaats te vinden happening.
Oud 25-01-2006, 16:43
saartjeh
saartjeh is offline
Citaat:
Over helder ruiken en helder proeven heb ik nog nooit gehoord. Die indeling vind ik trouwens dikke onzin, maar het is wel zo dat ieder 'medium' of hoe je het ook maar noemt, iets heeft waar hij of zij het beste in is.
ik ken iemand die helder ruikend is, helder proevend niet, maar hij kan ruiken of iemand kanker heeft oid en sindsdien geloof ik daar wel in, als je het bij bekenden ziet namelijk. dus van wat ik gezien heb: helder ruikend bestaat wel denk ik.
Oud 25-01-2006, 17:13
lady of the dark
Citaat:
saartjeh schreef op 25-01-2006 @ 17:43 :
ik ken iemand die helder ruikend is, helder proevend niet, maar hij kan ruiken of iemand kanker heeft oid en sindsdien geloof ik daar wel in, als je het bij bekenden ziet namelijk. dus van wat ik gezien heb: helder ruikend bestaat wel denk ik.
Hij kan rúiken of iemand kanker heeft? Dat heb ik nou nog nooit eerder gehoord. Ik word er wel heel nieuwsgierig naar, kun je er iets meer over vertellen?
Oud 25-01-2006, 20:27
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Er zijn honden die kunnen ruiken of iemand kanker heeft, maar of mensen dat ook kunnen?
Oud 27-01-2006, 00:24
Prof
Prof is offline
Citaat:
Okay, in principe is iedereen helderziend, jij, ikke iedereen.
ik ben niet helderziend
Oud 29-01-2006, 14:44
legatus
legatus is offline
Citaat:
Iedereen heeft wel eens een voorgevoel en dat laat ook weer zien dat eigenlijk iedereen helderziend is.
Helderziend, maar troebeldenkend. Wat heb je er dan aan?
Oud 29-01-2006, 15:58
lady of the dark
Citaat:
legatus schreef op 29-01-2006 @ 15:44 :
Helderziend, maar troebeldenkend. Wat heb je er dan aan?
Denken moet je aan paarden over laten!
Oud 29-01-2006, 21:54
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Paarden denken niet.

En ruiken dat iemand kanker heeft?
Iemand die dat beweert is ofwel zwaar doormekaar ofwel een achterlijke lul met die ziekte te spotten.
Oud 30-01-2006, 05:14
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 29-01-2006 @ 22:54 :
Paarden denken niet.

Iemand die dat beweert is ofwel zwaar doormekaar ofwel een achterlijke lul met die ziekte te spotten.
Iemand die louter theorieen aanneemt voor praktijk is in mijn ogen nogal naief bezig.
Oud 30-01-2006, 15:22
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Dat vind ik van mensen die liever zelf hypothesen verzinnen en zonder controle voor waar aannemen voor hetgeen ze ook rationeel zouden kunnen verklaren.
Oud 30-01-2006, 17:43
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 29-01-2006 @ 22:54 :
Paarden denken niet.

Paarden denken niet?
Oud 31-01-2006, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 30-01-2006 @ 16:22 :
Dat vind ik van mensen die liever zelf hypothesen verzinnen en zonder controle voor waar aannemen voor hetgeen ze ook rationeel zouden kunnen verklaren.
Wie zegt dat er geen controle is. Als iemand die dingen 10 van de 10 keer goed heeft, lijkt me dat wel mogelijk.
Oud 01-02-2006, 16:41
legatus
legatus is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 31-01-2006 @ 20:18 :
Wie zegt dat er geen controle is. Als iemand die dingen 10 van de 10 keer goed heeft, lijkt me dat wel mogelijk.
Graag zou ik die persoon willen ontmoeten. Niet alleen om uit te maken of helderziendheid zou bestaan, maar ook voor mijn persoonlijke ontwikkeling.

Regels voor berichten