Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2006, 16:17
Supersuri
Supersuri is offline
Al Qaida-leden gedood bij Amerikaanse aanval op Pakistan

Uitgegeven: 14 januari 2006 07:04
Laatst gewijzigd: 14 januari 2006 12:15
PESHAWAR/WASHINGTON - Bij een Amerikaanse aanval op de Pakistaanse grensplaats Bajaur zijn vrijdag vijf leden van het terreurnetwerk Al Qaida gedood. Dit hebben Amerikaanse media gemeld op gezag van Pakistaanse militaire bronnen. De identificatie van de slachtoffers kan nog een à twee dagen duren.

Bij de aanval vrijdag zijn in totaal achttien mensen omgekomen.

Onder de slachtoffers zijn vrouwen en kinderen. Dat hebben inwoners van het dorp verklaard. Volgens een Pakistaanse inlichtingenfunctionaris zijn de raketten afgevuurd door Amerikaanse vliegtuigen of helikopters die vanuit Afghanistan de grens overvlogen. Volgens het Amerikaanse tv-station NBC zat de geheime dienst CIA achter de operatie.

Taliban

Volgens sommige ooggetuigen vuurden twee helikopters een aantal raketten af op drie huizen in het dorp. Andere dorpelingen hadden het over een gevechtsvliegtuig. Een getroffen huis zou van een stamhoofd zijn die mogelijk banden heeft met de taliban.

In Bajaur zouden veel militante Pakistani die de taliban steunen, zich schuilhouden. In de grensstreek bevinden zich ook veel talibanleden die vanuit Afghanistan naar Pakistan zijn gevlucht.

Bin Laden

De Egyptenaar Zawahiri en zijn Saudische baas, Osama bin Laden, zijn erin geslaagd uit handen van de Amerikanen te blijven sinds die in 2001 Afghanistan binnenvielen.

http://www.nu.nl/news/656266/23/Al_Q..._Pakistan.html

US defends Pakistan terror drive
Anti-US protest in Peshawar
Thousands of Pakistanis have been protesting against the US
US Secretary of State Condoleezza Rice has defended tactics used in the fight against al-Qaeda militants amid growing anger towards the US in Pakistan.

Protesters in Pakistan have blamed the US for the deaths of 18 civilians in a missile attack on a village on Friday.

Ms Rice did not say if the US carried out the attack, the intended target of which, according to media reports, was al-Qaeda number two Ayman al-Zawahiri.

Islamabad has protested to the US, saying the strike missed its target.

Jets, or in some accounts an unmanned aircraft, reportedly fired missiles at a housing compound in the village of Damadola, near the Afghan border, on Friday.

Tough tactics

Pakistan's Islamic opposition parties have led street protests against the attack, accusing the US of killing innocent civilians and violating Pakistani sovereignty.

"America raised the bogey of Zawahri to provide justification for this attack," Meraj ul-Huda, an opposition leader, told a rally in the city of Karachi.

Locals are angry at the strike

Enlarge Image

Ms Rice said tough tactics are necessary in the fight against al-Qaeda.

"We'll continue to work with the Pakistanis and we'll try to address their concerns," she said on Monday.

Describing the country as an ally in the "war on terror", she said al-Qaeda and its supporters "are not people who can be dealt with lightly".

She said she could not comment on any specific circumstances.

US visit

Thousands of Pakistanis have been taking to the streets across the country to protest at the attack.

Hundreds of people have also been travelling to see the remains of the houses flattened by the strike in Damadola.

Among them was a local Islamic militant commander and fugitive, Maulana Faqir Mohammad, Pakistani daily The News reported.

He told the newspaper the US was linking Zawahiri to the village in order to cover up a botched strike.

Praising Zawahiri as a soldier of Islam, Mr Mohammed reportedly said: "I am a small man with few resources but I would offer him refuge if he made a request".

Pakistani Prime Minister Shaukat Aziz is the latest high profile figure to condemn the attack, the Associated Press news agency reported.

Speaking on the eve of a visit to the US, where he plans to discuss the economy and security issues, Mr Aziz said Friday's incident, though "regrettable", did not take away "from the fact that Pakistan needs investment".

Osama Bin Laden's top aide, Mr Zawahiri has eluded capture since the US overthrew the Taleban in Afghanistan in 2001.

The US has about 20,000 troops in Afghanistan, but Pakistan does not allow them to operate across the border.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/4617196.stm
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2006, 16:21
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Ongetwijfeld is er geen enkele al qaida strijder om t leven gekomen maar wordt dat weer als excuus gebruikt voor het vermoorden van onschuldigen zoals amerika wel vaker doet.

Van de gekken, maar ze komen er keer op keer mee weg omdart niemand zn bek durft open te trekken. Ik hoop dat pakistan hier een flinke zaak van maakt. Zou leuk zijn, atoommacht vs atoommacht.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 16:21
Supersuri
Supersuri is offline
Ik vind dat de VS echt te ver is gegaan met een aanval op Pakistaans grondgebied. Wat vinden jullie ervan?

Het wordt tijd dat de VN ingrijpt tegen de VS. En dan niet alleen tegen dit maar tegen alles wat ze doen wat tegen internationale regels is.

Mischien moet de VS maar geboycot worden in plaats van Iran. Ik ben benieuwt wat er van dat Pakistaans protest terecht komt bij de ambasadeur van Amerika.

In Pakistan zijn nu opstanden en wordt geroepen om het aftreden van Mussaraf. Dat zou grote gevolgen hebben voor de hele regio. De relaties tussen Pakistan en India zullen dan ben ik bang weer verslechteren. Als Mussaraf aftreed (of vermoord wordt) is dat ook niet goed voor de VS want dat zijn ze hun enige steun daar kwijt. Wel terecht dat ze hun steun kwijt zijn dan.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Supersuri schreef op 16-01-2006 @ 17:21 :
Ik vind dat de VS echt te ver is gegaan met een aanval op Pakistaans grondgebied. Wat vinden jullie ervan?
Nou, als je bedenkt dat Musharraf in eigen land bepaald niet populair is omdat hij een bondgenoot van de VS is in de strijd tegen terreur, lijkt het nogal onlogisch dat de VS dit op eigen houtje hebben gedaan, he?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 17:13
Verwijderd
Aha, het ziet er naar uit dat Musharraf in het Guinness Book of Records wil komen als 'Regeringsleider op wie de meeste aanslagen zijn gepleegd'. Domme zet van zowel hem als de Amerikanen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 17:22
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Je vraagt je af of Amerikaanse regeringen ooit van de geschiedenis zullen gaan leren. Keer op keer blijkt dat men op basis van waardeloze intelligence handelt. En zelfs al zouden ze de juiste man uitschakelen dan voeden dit soort acties alleen maar meer terrorisme.

En dan heb ik het nog niet eens over het ethisch (op z'n minst nogal twijfelachtige) gehalte van dit soort acties.
Oud 16-01-2006, 17:29
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Weer een aantal terroristen gekweekt
Oud 16-01-2006, 18:26
sharkkkie
sharkkkie is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 16-01-2006 @ 17:21 :
Ongetwijfeld is er geen enkele al qaida strijder om t leven gekomen maar wordt dat weer als excuus gebruikt voor het vermoorden van onschuldigen zoals amerika wel vaker doet.
Welk voordeel heeft Amerika uit het zich nog minder geliefd maken in een land als Pakistan door 'maar' 18 niets voor Amerika betekenende burgers te doden?

Keur zo'n aanval af, tenzij men niet anders dan missen kan. Voor een land als Pakistan zou dat dan een consequentie zijn. Een van de meest gezochte terroristen op je grondgebied, en dan van dit soort dingen opkijken. Ben benieuwd in hoeverre Pakistan zelf op de hoogte is van Zawahri's aanwezigheid. Iemand enig idee?

Maar zoals nu blijkt het vreemde informatie te zijn geweest dus inderdaad een domme zet van Amerika.
Oud 16-01-2006, 18:27
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 16-01-2006 @ 17:21 :
Ondanks dat het een domme en smakeloze actie van Amerika is presteer je het om zelfs in dit geval te overdrijven.
Oud 16-01-2006, 18:33
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
ik krijg zo steeds meer een hekel aan Amerika...

meer zeg ik niet
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 18:57
Verwijderd
Ik heb niet echt een hekel aan de VS, maar het is wel bijzonder onverstandig de strijd naar andere landen uit te breiden.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 19:05
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-01-2006 @ 19:27 :
Ondanks dat het een domme en smakeloze actie van Amerika is presteer je het om zelfs in dit geval te overdrijven.
Overdrijven? Mwoah, denk t niet eigenlijk. Amerikaanse intelligence blijkt al zo ontzettend lang steeds maar weer niet te kloppen, uberhaupt gewoon maar een paar huizen plat bombarderen in pakistan ipv er een paar man op af sturen om te kijken of die vent daar wel werkelijk zat maar nee hoor.

Amerika doet de laatste tijd niets anders dan burgers pakken, zo blijkt ook uit de afganistan slachtoffers (ruim 15000 burgers naar schatting), alsmede uit de irak oorlog (30000 and counting volgens schattingen). De werkelijke cijfers zullen we nooit weten doordat dit geheim wordt gehouden door de amerikanen.

De hoeveelheid al qaida strijders die ze daadwerkelijk werkelijk pakken cq doodschieten valt daarbij in het niet. Het enige wat ze wel doen is dat excuus gebruiken om keer op keer verkeerde aanvallen uit te voeren onder het mom van terrorisme bestrijding waarbij enkel burger slachtoffers vallen.

Persoonlijk begin ik steeds meer respect voor de "terroristen" te krijgen en steeds minder voor amerika. Juist om het feit dat amerika de grote agressor keer op keer zelf blijkt te zijn. Het gene wat ze nu de terroristen noemen (alles wat tegen de Amerikanen is) lijkt me eerder goed te vergelijken met bv het nederlandse verzet in de 2e wereldoorlog.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 19:05
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
sharkkkie schreef op 16-01-2006 @ 19:26 :
Welk voordeel heeft Amerika uit het zich nog minder geliefd maken in een land als Pakistan door 'maar' 18 niets voor Amerika betekenende burgers te doden?

Keur zo'n aanval af, tenzij men niet anders dan missen kan. Voor een land als Pakistan zou dat dan een consequentie zijn. Een van de meest gezochte terroristen op je grondgebied, en dan van dit soort dingen opkijken. Ben benieuwd in hoeverre Pakistan zelf op de hoogte is van Zawahri's aanwezigheid. Iemand enig idee?

Maar zoals nu blijkt het vreemde informatie te zijn geweest dus inderdaad een domme zet van Amerika.
Al heeft Pakistan een terrorist op hun grondgebied val je dat nog steeds niet aan. Volgens mij is dat zelfs bijna oorlog als je dat doet. Ik ga er namelijk niet van uit dat Mussaraf hier toestemming voor gegeven heeft. Hij is slim genoeg om te weten wat de consequenties daarvan zijn.

En als Pakistan zo een goede bondgenoot is hadden die die terrorist toch op kunnen pakken in plaats van dat Amerika alles zelf wel doen op hun domme arrogante manier.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 19:19
iceball
iceball is offline
jammer dat het onschuldigen waren maar als het Osama himslef was geweest dan had iedereen staan juichen.
waar gehakt wordt vallen spaanders zeggen de hollanders toch altijd. Prima dit waren spaanders......
Oud 16-01-2006, 19:25
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
iceball schreef op 16-01-2006 @ 20:19 :
jammer dat het onschuldigen waren maar als het Osama himslef was geweest dan had iedereen staan juichen.
waar gehakt wordt vallen spaanders zeggen de hollanders toch altijd. Prima dit waren spaanders......
maar wij zijn geen amerikanen, dus wij zijn niet zo achterlijk om overal maar met grof geweld binnen te vallen, en al helemaal niet op basis van vage aanwijzingen.

ga jij het de familie van de overledenen uitleggen dat dat kennelijk maar 'spaanders' waren ?

ik ben benieuwd of je nog zo'n stoere kerel uit zou hangen als je stil zou staan bij de gevolgen van dit soort daden.
Oud 16-01-2006, 19:27
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
iceball schreef op 16-01-2006 @ 20:19 :
Dat is wel zo, maar als de houthakker keer op keer de boom mist en de bulldozer mept wordt ie alsnog ontslagen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 19:27
Verwijderd
Maar jammer genoeg zal Osama nooit gepakt worden, en dat weten de VS ook wel.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 20:39
Cylon
Cylon is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-01-2006 @ 18:13 :
Aha, het ziet er naar uit dat Musharraf in het Guinness Book of Records wil komen als 'Regeringsleider op wie de meeste aanslagen zijn gepleegd'. Domme zet van zowel hem als de Amerikanen.
Volgens mij heeft Musharraf niet zoveel keus. Dat heeft ie het afgelopen weekend ook gezegd.
Een oorlog met Amerika moet ten koste van alles vermeden worden, is zijn redenering. En geef hem eens ongelijk.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 20:48
iceball
iceball is offline
ice kent de gevolgen van oorlog, in tegenstelling tot jullie ben ik geen student maar militair.
Een doelgerichte actie tegen een van meest erge terroristen op deze wereld moet kunnen, en ik hoor jullie al denken wat als dit in nederland was gebeurd? had je er dan ook zo over gedacht?
JA dan had ik er ook zo overgedacht.
Dat wij (ja ik ben tenslotte een halve yank) de bom vaak verkeerd gooien is een feit, maar het percentage op het totaal is denk ik nog steeds te verwaarlozen.
Missers zijn inderdaad pijnlijk voor iedereen maar onze blunders worden wel heel erg uitgemeten. Dat pakistan zijn grenzen openstelt voor dit soort lieden, houd ook in dat ze hun land openstellen voor onze SEALS om ze te komen halen.
Oud 16-01-2006, 20:53
Cylon
Cylon is offline
Citaat:
iceball schreef op 16-01-2006 @ 21:48 :

. Dat pakistan zijn grenzen openstelt voor dit soort lieden, houd ook in dat ze hun land openstellen voor onze SEALS om ze te komen halen.
Volgens mij volgt jij het nieuws niet zo goed. De opstandelingen en het Pakistaanse soldaten hebben elkaar al vele malen bevochten. Alleen de afgelopen weken zijn er al 50 doden gevallen bij gevechten.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 20:54
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Natuurlijk is Bin Laden uit handen van de VS gebleven al die tijd (artikel). Men jaagt helemaal niet op Bin Laden. Bush heeft zichzelf al onsterfelijk belachelijkgemaakt door te verklaren: "I don't really spend much time thinking about him" (of iets in die trant).

En gelijk heeft-ie. De angstzaai-campagnes van het Witte Huis, die erop gericht zijn de steun van de Amerikaanse bevolking te krijgen bij hetgeen ze doen, no matter hoe smerig of illegaal de zaakjes zijn, kunnen alleen maar werken als de grote satan himself, Bin Laden, vrij rondloopt. Dat geeft de regering-Bush juist zo'n mooi excuus om overal ter wereld het Internationaal Recht te schenden.

(Overigens is het natuurlijk: 'de VS doen aanvallen in Pakistan)
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 21:13
iceball
iceball is offline
Natuurlijk is amerika voor nederlanders de grote boosdoener, immer wij hebben nederland de oorlog mee ingesleept. Dat wij niet op zoek zijn naar O. laden is geniale onzin.
Nederland opend een speciaal tribunaal waar ze militairen voor de rechtbank wil slepen die verdacht zijn van oorlogsmisdaden...
Amerikanen inclusief. Prima maar wat doen ze dan met die jongens van Sbrenica (waar ik wel veel respect voor heb) en de gebeurtenissen op Nederlands Indie......
Amerika is zeker niet het meest vriendelijke land ter wereld maar wij staan wel altijd als eerste vooraan om de klappen op te vangen.
Nederlanders zijn snel in het oordelen van zaken waar ze niet tot weinig verstand van hebben, het nederlandse leger is altijd aanwezig (ik spreek uit ervaring) maar bij die aanwezigheid blijfthet dan ook.
Een Nederlander die sneuveld, trek maar terug.....

Als osama of welke terrorist dan ook in nederland zou zitten, dan zou de regering hier er geen enkele moeite voor doen, immer de zaken tegen mohammed en samir zijn al een lachertje...
Dus als de grote Satan amerika dan een keer een doelgerichte actie onderneemt staat de hele wereld alweer klaar met een oordeel.
Wanneer onderneemt nederland dan een keer een actie???
Ze kunnen het hier al niet eens worden over een VN missie laatstaan een oorlogshandeling.
Oud 16-01-2006, 21:17
Verwijderd
Citaat:
iceball schreef op 16-01-2006 @ 22:13 :
Knip.
Maar wat hebben de VS dan te zoeken in Pakistan? Dat vraag ik me af. Afghanistan, oké, daar verwachtten ze de Taliban, Iraq, oké, daar zat Hoessein. Maar willen ze nu alle landen stelselmatig aanvallen in de goede hoop dat ze terroristen te pakken hebben? Dan kunnen ze beter hun nukes gaan schieten, dat werkt veel sneller.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 21:25
iceball
iceball is offline
nee, maar door middel van de Navy Seals Delta Force of Force Recon en in het ergste geval de Rangers kunnen de amerikanen heel netjes een land infiltreren, het doelwit painten en er dan een tomahawk op los laten.......
Massale aanvallen zijn overbodig, en hoewel dit soort operaties vaak genoeg voorkomen met succes gaat er wel eens eentje fout en die halen de krant.
Logisch maar ik hoor niemand over S.A.S. commando's die per ongeluk in IRAN staan of Mexico, het zijn altijd de amerikanen die hier op de korrel worden genomen. En daar walg ik gewoon een beetje van.
In 1944 hoorde je niemand klagen toen ons land Europa binnenviel. Is oud nieuws hoor ik iedereen zeggen maar stel nu eens voor dat er een boeing op jullie DAM land of waar dan ook, dan zegt de hele nederlandse bevolking van waarom hield de CIA het niet tegen.
Goed we hebben een verkeerd doelwit platgegooid, jammer dan maar geef dan wel credits voor alle goeden die we hebben gepakt. Oorlog is oorlog en burgerslachtoffers onvermijdelijk. Kijk maar naar de SGT-MAJ der mariniers Eric O.
Oud 16-01-2006, 21:27
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
iceball schreef op 16-01-2006 @ 22:25 :
In 1944 hoorde je niemand klagen toen ons land Europa binnenviel.
Hitler?
Oud 16-01-2006, 21:27
Verwijderd
Natuurlijk, oorlog is oorlog, maar je zult mij ook niet horen over de CIA als een vliegtuig tegen de Dam gaat. Dan blameer ik de AIVD. Ik vind het 1944-argument een beetje kul, eigenlijk. Heb maar weinig zin om de rest van mijn leven dankbaar te zijn voor wat in het verleden is gebeurd. Het verleden is het heden niet. Vroegere leiders zijn anders dan de huidige.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 21:32
Verwijderd
Citaat:
iceball schreef op 16-01-2006 @ 22:25 :
In 1944 hoorde je niemand klagen toen ons land Europa binnenviel. Is oud nieuws hoor ik iedereen zeggen maar stel nu eens voor dat er een boeing op jullie DAM land of waar dan ook, dan zegt de hele nederlandse bevolking van waarom hield de CIA het niet tegen..
Ik denk dat de meeste Nederlanders dan eerder zullen denken 'geweldig, dat was te verwachten, met die opstokerij van Balkenende c.s. tegen het moslimgedeelte van de bevolking'.

Ik zie trouwens niet in wat de Amerikaanse steun aan Europa te maken heeft met enige in de actualiteit spelende kwestie dan ook. Zelfs tegenstanders van het huidige VS-beleid halen er niet constant Vietnam bij, waarom zou je als voorstander dan 1944 erbij halen als bewijs dat de Amerikanen ook veel goede dingen hebben gedaan? Kijk gewoon naar het heden en beroordeel dat beleid op zijn eigen merites, geldt voor iedereen hier trouwens.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 21:33
iceball
iceball is offline
ik zal 44 is oud nieuws maar dan draaien we de zaken nu eens om. jullie zeggen nu dat Amerika zo een geweldadig land is, ja we stellen nu orde op zaken maar kijk naar je eigen geschiedenis.

Nederland heeft bijna de gehele afrikaanse bevolking als slaaf afgevoerd.
Nederland heeft voldoende oorlogsmisdaden begaan in zowel indonesie als belgie
Nederland leverde de meest joden uit en de meeste SSers af die ook nog eens de meest onderscheiden eenheid uit het duitse leger werden....

Enzo kan ik uren doorgaan.....

Amerika is zoals ik al zei niet het beste land ter wereld maar wij doen tenminste een poging de wereld wat beter te maken. Die aanval op pakistan??? Peanuts, als die raak had geweest had iedereen het mooi gevonden.
Wanneer hoor ik hier eens iemand over israel die met een APACHE op een bejaarde in een rolstoel zittende sjeik het vuur opend.?? Of over de tweede berlijnse muur in Israel of hun aanvallen op Iran e.d????
Nooit omdat jullie gewoon anti amerikaans zijn
Oud 16-01-2006, 21:37
Verwijderd
Citaat:
iceball schreef op 16-01-2006 @ 22:33 :

Amerika is zoals ik al zei niet het beste land ter wereld maar wij doen tenminste een poging de wereld wat beter te maken. Die aanval op pakistan??? Peanuts, als die raak had geweest had iedereen het mooi gevonden.
Wanneer hoor ik hier eens iemand over israel die met een APACHE op een bejaarde in een rolstoel zittende sjeik het vuur opend.?? Of over de tweede berlijnse muur in Israel of hun aanvallen op Iran e.d????
Israel =/= Amerika?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 21:38
Verwijderd
Jullie? Het is niet wij tegen jou of zoiets, als je dat denkt dan zit je ernaast. Er zitten hier inderdaad een stel hysterische anti-amerikaanse rakkers maar die kom je overal tegen. Waar het mij om gaat is dat als je het verleden als uitgangspunt neemt, je tegenwoordig eigenlijk nergens meer komt.

Als je dat namelijk doet dan heeft Amerika ineens ook geen enkel recht meer om Iran de les te lezen over een atoomprogramma; de VS zijn de enige macht die ooit een grootschalig atoomwapen hebben ingezet tegen doodgewone burgers.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 21:42
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
iceball schreef op 16-01-2006 @ 22:13 :
Amerika is zeker niet het meest vriendelijke land ter wereld maar wij staan wel altijd als eerste vooraan om de klappen op te vangen.
Het eerste waarvoor 'jullie' vooraan staan, is het uitdelen van klappen en het steunen (zowel politiek als financieel) van dictators. Totdat het voor 'jullie' beter uitkomt om diezelfde dictators weer af te zetten, zodat 'corporate America' en Bush goede zaken kunnen doen.

Ga toch weg met die 'wij brengen vrijheid en democratie'-propaganda. Daar trappen wij al lang niet meer in.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 21:44
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
^ Inderdaad.

Wat je ook niet moet vergeten is dat wij vrede willen en in landen waar we ons leger heen sturen dat wille creeren cq behouden.

Amerika kent geen vrede lijkt het wel, kijk naar wat ze in Afganistan doen met hun Operation Enduring Freedom. Right. Wat houdt dat in? Deuren plat trappen en iedereen oppakken cq een kogel door de kop schieten die ze niet aanstaan, mocht je ze al oppakken inplaats van afmaken, dan zullen ze geen proces krijgen, in plaats daarvan gaan ze hoppa naar guantanamo of een willekeurige andere gevangenis waar ze zonder enige vorm van recht terrecht komen.

EN precies dat keur ik zwaar af. De amerikaanse houding van continu de agressor uithangen, continu illegale excecuties uitvoeren (want dat zijn het, niks minder), continu bombardementen plegen op grond waar je 1) niet hoort te zijn en 2) waarvan zo vaak de informatie gewoon onjuist blijkt. Om over het starten van oorlogen op basis van pure leugens nog maar te zwijgen (irak).

Natuurlijk kan je nu wel zeggen dat wij miepen over slachtoffers en inderdaad doen we dat, wij willen namelijk geen slachtoffers, wij willen geen oorlogen voeren met landen waar we helemaal niks mee van doen hebben en wij willen geen grove mensenrechtenschendingen plegen, wat wij wel willen is helpen landen weer op te bouwen na grondig in puin te zijn gelegt door in dit geval Amerika.

Tja. Je kan er achter staan omdat het je land is, je kan er niet achterstaan omdat het gewoon fout beleid is wat alleen maar tot meer haat jegens amerika zal leiden.

Als Amerika eerst eens zou beginnen met het behandelen van mensen als mensen, of het nou moslims zijn die tegen amerika zijn of niet, behandel ze als mensen, niet als dieren wat er nu gebeurt.

De haat wordt alleen maar groter en ik zie best in waarom, dat "jullie" dat niet inzien en blijven volhouden dat agressie vrede creeërt snap ik niet en zal ik nooit van mn leven steunen.

Of geloof je er echt heilig in dat halve landen plat te gooien de haat zal verminderen en uiteindelijk leiden tot geen terrorisme meer? Nee, ik denk dat je met het vermoorden van duizenden burgers ontelbaar meer burgers tot terroristen om getovert hebt. En sorry, maar ik kan ze geen ongelijk meer geven na Amerika's wandaden.

Ps, http://emperors-clothes.com/analysis/afghan.htm

Laatst gewijzigd op 16-01-2006 om 21:56.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 21:50
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
iceball schreef op 16-01-2006 @ 22:33 :
ik zal 44 is oud nieuws maar dan draaien we de zaken nu eens om. jullie zeggen nu dat Amerika zo een geweldadig land is, ja we stellen nu orde op zaken maar kijk naar je eigen geschiedenis.

Nederland heeft bijna de gehele afrikaanse bevolking als slaaf afgevoerd.
Nederland heeft voldoende oorlogsmisdaden begaan in zowel indonesie als belgie
Nederland leverde de meest joden uit en de meeste SSers af die ook nog eens de meest onderscheiden eenheid uit het duitse leger werden....

Enzo kan ik uren doorgaan.....

1. Wij beseffen en erkennen tenminste wat we fout hebben gedaan in het verleden. Dat kan ik van Amerikanen niet zeggen. Die ontkennen gewoon glashard de oorlogsmisdaden gepleegd in Vietnam, bijvoorbeeld (ten minste de Amerikanen die ik mee heb gemaakt).

2. Dat wij in het verleden fouten hebben gemaakt, permitteert jullie fouten te maken op... WELKE manier?

3. Een poging om de wereld beter te maken? Waar dan? Ik zie alleen maar ellende en nog meer ellende.

4. Er is genoeg kritiek (geweest) op Israël op dit board- plenty!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 22:37
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Grimm schreef op 16-01-2006 @ 22:37 :
Israel =/= Amerika?
Wat?! Zionist! Moordenaar!
[/greta duisenberg-mode]
Oud 16-01-2006, 22:46
iceball
iceball is offline
vietnam was indedaad een hele grote blunder, afghanistan was op deze grootschalige inzet ook niet nodig maar Irak is gewoon iets wat we al veel eerder hadden moeten afmaken.
dat wij terroristen die betrokken zijn bij een van de grootste aanslagen aller tijden, en zeker die op amerikaans grondgebied achtervolgen en/of oppakken en uitschakelen kan niemand ons kwalijk nemen.
Immers bewezen is wel dat deze mensen tegengehouden moeten worden om aanslagen zoals Madrid en London te voorkomen. Als we het niet doen gebeurd het straks wel hier.

De onschuldige slachtoffers ten spijt..... we pakken ze waar en wanneer we ze maar kunnen.
Oud 16-01-2006, 22:52
De Veroorzaker
En bewezen is dus ook dat ze niet tegengehouden zijn door jullie heldhaftige strijd in Afghanistan. Klasse
Oud 16-01-2006, 22:54
iceball
iceball is offline
ach ja, aan de andere kant doen wij tenminste iets en vergaderen jullie alleen maar.......

Maar wat nu als ze hier iets opblazen, Pernis ofzo?? blijven jullie dan ook zo groen links of willen jullie dan ook wraak??
Oud 16-01-2006, 22:56
Supersuri
Supersuri is offline
Ice Ball mischien moet jij internationale politiek beter volgen.

Amerika tekent geen enkel verdrag voor een beter milieu. Hebben gevangenissen waar volop gemartelt worden en "the haque invasion act". Dus als Amerikanen wat doen kunnen ze niet eens internationaal berecht worden.

Ze bemoeien zich met Surinaamse staatsaangelegenheden. Als Bouterse aan de macht zou komen zouden ze het land boycotten of binnenvallen. Dit werd weken voor de verkiezingen daar gezegt. Ongeacht wat je van Bouterse vind (ik ben geen aanhanger van hem) mag Amerika zich niet verkiezingen in een ander land bemoeien volgens de VN.

Amerika boycot Cuba al jaren waardoor het zo arm is. Amerika bedreigt Iran.

Het wordt gewoon tijd dat Amerika is sancties krijgt van de VN.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 22:58
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
iceball schreef op 16-01-2006 @ 23:46 :

De onschuldige slachtoffers ten spijt..... we pakken ze waar en wanneer we ze maar kunnen.
Met als gevolg dat er alleen maar meer zullen komen.
Ik zeg niet dat er niets aan gedaan moet worden, ik zeg wel dat de manier waarop de USA het doet gewoon compleet fout is.

Het grote probleem van amerika: ze snappen een simpel principe als actie en reactie nog niet helemaal.

Wees eens de verstandige en hou op. Hou er gewoon mee op en laat het aan de wereld (cq de NAVO over).
Als je vrede wilt, dan zal een land in puin leggen alleen maar averechts werken. Ookal pak je daar een paar terroristen mee, je kweekt er nog veel veel meer mee, en voor hun is het gerechtvaardigt, simpel weg omdat de USA hun land in puin legt.

Wees eens de verstandige..
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 22:59
De Veroorzaker
Citaat:
iceball schreef op 16-01-2006 @ 23:54 :
ach ja, aan de andere kant doen wij tenminste iets en vergaderen jullie alleen maar.......

Maar wat nu als ze hier iets opblazen, Pernis ofzo?? blijven jullie dan ook zo groen links of willen jullie dan ook wraak??
Dan zou ik gaarne zien dat de schuldigen bestraft worden, niet dat hun moeders verkracht worden oid.
Oud 16-01-2006, 23:01
iceball
iceball is offline
Ice is geen politicus maar militair, Bouterse is internationaal een crimineel en staat op de opsporingslijst. Dat Nederland hem bij verstek veroordeeld heeft zegt al genoeg. En ja Amerika had indien hij veroordeeld was hem zeker opgaan halen.

Amerika ondertekend wel verdragen ten aanzien van het milieu maar koopt vervolgens andermans rechten op.

Dat wij onze militairen liever zelf berechten is minder, wij willen best wel door dat internationale hof berecht worden...
De straffen zijn dan veel lager....

en iran bemoeit zich al jaren met ons, in hun ogen moeten wij dood en nu willen ze israel ook van de kaart vegen....
en dan zijn ze nu bezig met een kerncentrale.......... hoeveel redenen moet je hebben...
Oud 16-01-2006, 23:15
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
iceball schreef op 17-01-2006 @ 00:01 :
Ice is geen politicus maar militair, Bouterse is internationaal een crimineel en staat op de opsporingslijst. Dat Nederland hem bij verstek veroordeeld heeft zegt al genoeg. En ja Amerika had indien hij veroordeeld was hem zeker opgaan halen.

Amerika ondertekend wel verdragen ten aanzien van het milieu maar koopt vervolgens andermans rechten op.

Dat wij onze militairen liever zelf berechten is minder, wij willen best wel door dat internationale hof berecht worden...
De straffen zijn dan veel lager....

en iran bemoeit zich al jaren met ons, in hun ogen moeten wij dood en nu willen ze israel ook van de kaart vegen....
en dan zijn ze nu bezig met een kerncentrale.......... hoeveel redenen moet je hebben...
Deze redenen tegen Iran zijn zeker net zo gegrond als tegen Irak? Hebben jullie de WMD's al gevonden? Of moeten jullie die eerst zelf neerleggen zodat je tegen de wereld kan zeggen dat Irak ze toch had.

Ice lees mijn gedeelt over Bouterse nou goed. Het gaat erom dat Amerika een land bedreigt als er een staatshoofd gekozen zou worden wat niet na hun wens is. Dat is tegen afspraken van de VN. Ik zeg nergens dat Bouta geen crimineel is, maar het is niet Amerika's taak te dreigen als Bouta gekozen zou zijn. Dat is een binnenlandse staataangelegenheid.

Bush is trouwens een grotere crimineel, die heeft meer doden op zijn geweten dan Desi Bouterse. Ik denk dat een beetje goede advocaat nog wel een aanklacht voor genocide tegen Bush kan vormen. Maarja helaas laten ze zich niet berechten en houden ze zich toch niet aan een afspraak.

Amerika naait zelfs zijn bondgenoten met de aanschaf van de JFS. Nederland zou een gedowngrade versie krijgen die dus slechter is dan die van Amerika. Amerika wil wel geld maar niet het juiste ervoor leveren.

En dan maar met hun domme kop afvragen hoezo de haat tegen hun groeit. De enige goodwill die ze nog hebben, is waarschijnlijk van de bevrijding van Europa na 1944, waar je het al over had. Dat is trouwens iets wat Europa zelf gevraagt heeft en valt niet te vergelijken met wat jullie "bevrijding" van Irak noemen. En er wrodt waarschijnlijk niks tegen Amerika gedaan omdat ze economisch te machtig zijn. Alhoewel dat ook snel aan het veranderen is.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 23:28
iceball
iceball is offline
Of amerika nu wel of niet bezig is met het plannen van een inval op iran doet er eigelijk niet zo toe, ieder mens met een gezond verstand kan wel bedenken dat de uitlatingen van hun staatsleider tot problemen gaat leiden.

Wat Suriname betreft: Bouterse zou volgens het recht gewoon aan Nederland moeten worden uitgeleverd en zijn diplomatieke onschendbaarheid had allang in moeten zijn getrokken.

Een snelle ingreep in een ander land met als doel een crimineel op te pakken is niet illegaal als je het doet met toestemming.
Hoewel zonder toestemming (israel en eichman) je er ook goed mee weg kan komen.
Wat wil de wereld is hier de vraag? Een crimineel op een regeringszetel of een crimineel in de bak.

Dat Bush een moordenaar is is wel cru gesteld, want hoe zit het dan met Balkenende???
Ook onder zijn bewind sneuvelen er onschuldigen.
Oud 16-01-2006, 23:36
Verwijderd
Bouterse moet inderdaad gewoon eens in de cel gegooid worden, desnoods met geweld. Irritante vent. Maar een volk krijgt de leiders die het verdient, dus het feit dat een veroordeelde drugssmokkelaar daar nog gewoon de politiek inkan is veelbetekenend.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 00:25
Carn
Carn is offline
Tja. Ik neem aan dat de Amerikanen netjes hun huiswerk hebben gedaan en deze aanval wel overwogen hebben. Ik verwacht niet minder eigenlijk. Het is altijd triest als er onschuldigen omkomen, maar je moet het wel een beetje relativeren. Dagelijks worden er alleen al in bv Afrika honderden mensen gedood door vijandige clans of oude bloedvetes en weet ik het wat. Dan vind ik het uitschakelen van 1 of meerdere potentieel extreem-gevaarlijke terroristen een goede zaak.

Dit staat overigens los van heel het Irak verhaal wat ik dus wel fout aangepakt vind.
Oud 17-01-2006, 09:53
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-01-2006 @ 22:38 :
Jullie? Het is niet wij tegen jou of zoiets, als je dat denkt dan zit je ernaast. Er zitten hier inderdaad een stel hysterische anti-amerikaanse rakkers maar die kom je overal tegen. Waar het mij om gaat is dat als je het verleden als uitgangspunt neemt, je tegenwoordig eigenlijk nergens meer komt.

Als je dat namelijk doet dan heeft Amerika ineens ook geen enkel recht meer om Iran de les te lezen over een atoomprogramma; de VS zijn de enige macht die ooit een grootschalig atoomwapen hebben ingezet tegen doodgewone burgers.
juist.

over het verleden dan he : de enige reden dat de VS besloten om europa te bevrijden in WW2, was puur eigenbelang, aangezien de nazi-troepen toch wel gevaarlijk dichtbij kwamen. Dat had niks met barmhartigheid te maken. (en de leuke nasleep, waarbij de VS en de SU zonodig elkaar als vijand moesten zien, was ook een staaltje van onbezonnen kortzichtigheid.)

@carn : waarom neem jij aan dat de VS haar huiswerk netjes heeft gedaan ? dat doen ze anders ook niet hoor. tenzij je de 'inlichtingen' van diensten als de c.i.a. series wil gaan nemen. (bin laden hebben ze ook nog niet gevonden, en de vs is de enige die massavernietigingswapens heeft, irak heeft ze nooit gehad.)

is het feit dat andere mensen elkaar doden tegenwoordig een excuus om dat zelf ook maar de doen ? ik mag toch hopen van niet.

potientiele terroristen ? gaan we tegenwoordig mensen bestraffen voor iets dat ze eventueel zouden kunnen doen ?
Oud 17-01-2006, 11:02
iceball
iceball is offline
Wil de wereld wel dat Osama gepakt wordt??? Immers als je deze man oppakt en in een cel stopt is het leed niet te overzien.
Denk eens aan wat er zou gebeuren als deze man wordt opgesloten in Nederland met al zijn verschillende inwoners???

Ik denk een grote chaos: treinen die gekaapt worden, kleuterscholen die gegijzeld worden en ga zo maar door. Alleen om het grote voorbeeld weer vrij te krijgen.

Is dan de oplossing niet om hem gewoon om te leggen? Nee ook dat zal niet gaan, het land wat openlijk erkend Osama te hebben omgebracht roept de ellende van de moslim wereld over zich af.

Dus blijft het zoals het nu is, een oorlog waar geen einde aankomt en waar een ieder voor zichzelf moet uitmaken waar zijn loyaliteit ligt.
Maar een neutraliteit is niet haalbaar, immers een terrorist trekt zich niets aan van landsgrenzen en dus zullen degene die erop jagen zich er ook niets van aan moeten trekken.

Nogmaals deze lieden verdienen gewoon niet beter en het is naief om te denken dat het in Nederland nooit zou kunnen gebeuren.
Oud 17-01-2006, 11:25
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-01-2006 @ 21:54 :
(Overigens is het natuurlijk: 'de VS doen aanvallen in Pakistan)

Sorry maar,

[2] Afgekorte namen van landen en instellingen krijgen een enkelvoud.

Overigens vind ik "VS doet aanvallen" nog steeds lelijk.
Oud 17-01-2006, 12:17
Carn
Carn is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 17-01-2006 @ 10:53 :
@carn : waarom neem jij aan dat de VS haar huiswerk netjes heeft gedaan ? dat doen ze anders ook niet hoor. tenzij je de 'inlichtingen' van diensten als de c.i.a. series wil gaan nemen. (bin laden hebben ze ook nog niet gevonden, en de vs is de enige die massavernietigingswapens heeft, irak heeft ze nooit gehad.)
Ik ga er van uit dat die mensen goed hun werk doen. Ik zeg niet dat hun keuzes zaligmakend zijn; maar ik geloof wel dat inlichtingendiensten van dat niveau er meer verstand van hebben dan de gebruikers op dit geel-oranje forum. En om te zeggen dat ze hun huiswerk niet doen is ook een beetje overdreven, ik denk dat wij als westerse mensen tegenwoordig erg dankbaar mogen zijn voor het werk van inlichtingendiensten (en dan doel ik niet specifiek op de CIA of MI6 of whatever), alleen zij komen meestal pas in het nieuws als er iets fout is gegaan.
Oud 17-01-2006, 12:18
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 17-01-2006 @ 10:53 :
juist.

over het verleden dan he : de enige reden dat de VS besloten om europa te bevrijden in WW2, was puur eigenbelang, aangezien de nazi-troepen toch wel gevaarlijk dichtbij kwamen. Dat had niks met barmhartigheid te maken. (en de leuke nasleep, waarbij de VS en de SU zonodig elkaar als vijand moesten zien, was ook een staaltje van onbezonnen kortzichtigheid.)

is het feit dat andere mensen elkaar doden tegenwoordig een excuus om dat zelf ook maar de doen ? ik mag toch hopen van niet.

potientiele terroristen ? gaan we tegenwoordig mensen bestraffen voor iets dat ze eventueel zouden kunnen doen ?
Ga toch weg met je flauwekul. De 2e wereldoorlog was een oorlog die voor de VS zowel moreel als vanuit eigenbelang te rechtvaardigen was. Idealen hebben wel degelijk een traditie in het Amerikaanse buitenlandbeleid, en deze idealen speelden ook een rol in de 2e wereldoorlog.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten