![]() |
|
![]() |
Al Qaida-leden gedood bij Amerikaanse aanval op Pakistan
Uitgegeven: 14 januari 2006 07:04 Laatst gewijzigd: 14 januari 2006 12:15 PESHAWAR/WASHINGTON - Bij een Amerikaanse aanval op de Pakistaanse grensplaats Bajaur zijn vrijdag vijf leden van het terreurnetwerk Al Qaida gedood. Dit hebben Amerikaanse media gemeld op gezag van Pakistaanse militaire bronnen. De identificatie van de slachtoffers kan nog een à twee dagen duren. Bij de aanval vrijdag zijn in totaal achttien mensen omgekomen. Onder de slachtoffers zijn vrouwen en kinderen. Dat hebben inwoners van het dorp verklaard. Volgens een Pakistaanse inlichtingenfunctionaris zijn de raketten afgevuurd door Amerikaanse vliegtuigen of helikopters die vanuit Afghanistan de grens overvlogen. Volgens het Amerikaanse tv-station NBC zat de geheime dienst CIA achter de operatie. Taliban Volgens sommige ooggetuigen vuurden twee helikopters een aantal raketten af op drie huizen in het dorp. Andere dorpelingen hadden het over een gevechtsvliegtuig. Een getroffen huis zou van een stamhoofd zijn die mogelijk banden heeft met de taliban. In Bajaur zouden veel militante Pakistani die de taliban steunen, zich schuilhouden. In de grensstreek bevinden zich ook veel talibanleden die vanuit Afghanistan naar Pakistan zijn gevlucht. Bin Laden De Egyptenaar Zawahiri en zijn Saudische baas, Osama bin Laden, zijn erin geslaagd uit handen van de Amerikanen te blijven sinds die in 2001 Afghanistan binnenvielen. http://www.nu.nl/news/656266/23/Al_Q..._Pakistan.html US defends Pakistan terror drive Anti-US protest in Peshawar Thousands of Pakistanis have been protesting against the US US Secretary of State Condoleezza Rice has defended tactics used in the fight against al-Qaeda militants amid growing anger towards the US in Pakistan. Protesters in Pakistan have blamed the US for the deaths of 18 civilians in a missile attack on a village on Friday. Ms Rice did not say if the US carried out the attack, the intended target of which, according to media reports, was al-Qaeda number two Ayman al-Zawahiri. Islamabad has protested to the US, saying the strike missed its target. Jets, or in some accounts an unmanned aircraft, reportedly fired missiles at a housing compound in the village of Damadola, near the Afghan border, on Friday. Tough tactics Pakistan's Islamic opposition parties have led street protests against the attack, accusing the US of killing innocent civilians and violating Pakistani sovereignty. "America raised the bogey of Zawahri to provide justification for this attack," Meraj ul-Huda, an opposition leader, told a rally in the city of Karachi. Locals are angry at the strike Enlarge Image Ms Rice said tough tactics are necessary in the fight against al-Qaeda. "We'll continue to work with the Pakistanis and we'll try to address their concerns," she said on Monday. Describing the country as an ally in the "war on terror", she said al-Qaeda and its supporters "are not people who can be dealt with lightly". She said she could not comment on any specific circumstances. US visit Thousands of Pakistanis have been taking to the streets across the country to protest at the attack. Hundreds of people have also been travelling to see the remains of the houses flattened by the strike in Damadola. Among them was a local Islamic militant commander and fugitive, Maulana Faqir Mohammad, Pakistani daily The News reported. He told the newspaper the US was linking Zawahiri to the village in order to cover up a botched strike. Praising Zawahiri as a soldier of Islam, Mr Mohammed reportedly said: "I am a small man with few resources but I would offer him refuge if he made a request". Pakistani Prime Minister Shaukat Aziz is the latest high profile figure to condemn the attack, the Associated Press news agency reported. Speaking on the eve of a visit to the US, where he plans to discuss the economy and security issues, Mr Aziz said Friday's incident, though "regrettable", did not take away "from the fact that Pakistan needs investment". Osama Bin Laden's top aide, Mr Zawahiri has eluded capture since the US overthrew the Taleban in Afghanistan in 2001. The US has about 20,000 troops in Afghanistan, but Pakistan does not allow them to operate across the border. http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/4617196.stm |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Keur zo'n aanval af, tenzij men niet anders dan missen kan. Voor een land als Pakistan zou dat dan een consequentie zijn. Een van de meest gezochte terroristen op je grondgebied, en dan van dit soort dingen opkijken. Ben benieuwd in hoeverre Pakistan zelf op de hoogte is van Zawahri's aanwezigheid. Iemand enig idee? Maar zoals nu blijkt het vreemde informatie te zijn geweest dus inderdaad een domme zet van Amerika.
||
Citaat:
||
Citaat:
Amerika doet de laatste tijd niets anders dan burgers pakken, zo blijkt ook uit de afganistan slachtoffers (ruim 15000 burgers naar schatting), alsmede uit de irak oorlog (30000 and counting volgens schattingen). De werkelijke cijfers zullen we nooit weten doordat dit geheim wordt gehouden door de amerikanen. De hoeveelheid al qaida strijders die ze daadwerkelijk werkelijk pakken cq doodschieten valt daarbij in het niet. Het enige wat ze wel doen is dat excuus gebruiken om keer op keer verkeerde aanvallen uit te voeren onder het mom van terrorisme bestrijding waarbij enkel burger slachtoffers vallen. Persoonlijk begin ik steeds meer respect voor de "terroristen" te krijgen en steeds minder voor amerika. Juist om het feit dat amerika de grote agressor keer op keer zelf blijkt te zijn. Het gene wat ze nu de terroristen noemen (alles wat tegen de Amerikanen is) lijkt me eerder goed te vergelijken met bv het nederlandse verzet in de 2e wereldoorlog. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En als Pakistan zo een goede bondgenoot is hadden die die terrorist toch op kunnen pakken in plaats van dat Amerika alles zelf wel doen op hun domme arrogante manier. |
![]() |
||
Citaat:
ga jij het de familie van de overledenen uitleggen dat dat kennelijk maar 'spaanders' waren ? ik ben benieuwd of je nog zo'n stoere kerel uit zou hangen als je stil zou staan bij de gevolgen van dit soort daden.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een oorlog met Amerika moet ten koste van alles vermeden worden, is zijn redenering. En geef hem eens ongelijk. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zie trouwens niet in wat de Amerikaanse steun aan Europa te maken heeft met enige in de actualiteit spelende kwestie dan ook. Zelfs tegenstanders van het huidige VS-beleid halen er niet constant Vietnam bij, waarom zou je als voorstander dan 1944 erbij halen als bewijs dat de Amerikanen ook veel goede dingen hebben gedaan? Kijk gewoon naar het heden en beroordeel dat beleid op zijn eigen merites, geldt voor iedereen hier trouwens. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ga toch weg met die 'wij brengen vrijheid en democratie'-propaganda. Daar trappen wij al lang niet meer in. |
![]() |
|
^ Inderdaad.
Wat je ook niet moet vergeten is dat wij vrede willen en in landen waar we ons leger heen sturen dat wille creeren cq behouden. Amerika kent geen vrede lijkt het wel, kijk naar wat ze in Afganistan doen met hun Operation Enduring Freedom. Right. Wat houdt dat in? Deuren plat trappen en iedereen oppakken cq een kogel door de kop schieten die ze niet aanstaan, mocht je ze al oppakken inplaats van afmaken, dan zullen ze geen proces krijgen, in plaats daarvan gaan ze hoppa naar guantanamo of een willekeurige andere gevangenis waar ze zonder enige vorm van recht terrecht komen. EN precies dat keur ik zwaar af. De amerikaanse houding van continu de agressor uithangen, continu illegale excecuties uitvoeren (want dat zijn het, niks minder), continu bombardementen plegen op grond waar je 1) niet hoort te zijn en 2) waarvan zo vaak de informatie gewoon onjuist blijkt. Om over het starten van oorlogen op basis van pure leugens nog maar te zwijgen (irak). Natuurlijk kan je nu wel zeggen dat wij miepen over slachtoffers en inderdaad doen we dat, wij willen namelijk geen slachtoffers, wij willen geen oorlogen voeren met landen waar we helemaal niks mee van doen hebben en wij willen geen grove mensenrechtenschendingen plegen, wat wij wel willen is helpen landen weer op te bouwen na grondig in puin te zijn gelegt door in dit geval Amerika. Tja. Je kan er achter staan omdat het je land is, je kan er niet achterstaan omdat het gewoon fout beleid is wat alleen maar tot meer haat jegens amerika zal leiden. Als Amerika eerst eens zou beginnen met het behandelen van mensen als mensen, of het nou moslims zijn die tegen amerika zijn of niet, behandel ze als mensen, niet als dieren wat er nu gebeurt. De haat wordt alleen maar groter en ik zie best in waarom, dat "jullie" dat niet inzien en blijven volhouden dat agressie vrede creeërt snap ik niet en zal ik nooit van mn leven steunen. Of geloof je er echt heilig in dat halve landen plat te gooien de haat zal verminderen en uiteindelijk leiden tot geen terrorisme meer? Nee, ik denk dat je met het vermoorden van duizenden burgers ontelbaar meer burgers tot terroristen om getovert hebt. En sorry, maar ik kan ze geen ongelijk meer geven na Amerika's wandaden. Ps, http://emperors-clothes.com/analysis/afghan.htm Laatst gewijzigd op 16-01-2006 om 21:56. |
![]() |
||
Citaat:
2. Dat wij in het verleden fouten hebben gemaakt, permitteert jullie fouten te maken op... WELKE manier? ![]() 3. Een poging om de wereld beter te maken? Waar dan? Ik zie alleen maar ellende en nog meer ellende. 4. Er is genoeg kritiek (geweest) op Israël op dit board- plenty! |
![]() |
||
Citaat:
[/greta duisenberg-mode]
||
Citaat:
Ik zeg niet dat er niets aan gedaan moet worden, ik zeg wel dat de manier waarop de USA het doet gewoon compleet fout is. Het grote probleem van amerika: ze snappen een simpel principe als actie en reactie nog niet helemaal. Wees eens de verstandige en hou op. Hou er gewoon mee op en laat het aan de wereld (cq de NAVO over). Als je vrede wilt, dan zal een land in puin leggen alleen maar averechts werken. Ookal pak je daar een paar terroristen mee, je kweekt er nog veel veel meer mee, en voor hun is het gerechtvaardigt, simpel weg omdat de USA hun land in puin legt. Wees eens de verstandige.. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ice lees mijn gedeelt over Bouterse nou goed. Het gaat erom dat Amerika een land bedreigt als er een staatshoofd gekozen zou worden wat niet na hun wens is. Dat is tegen afspraken van de VN. Ik zeg nergens dat Bouta geen crimineel is, maar het is niet Amerika's taak te dreigen als Bouta gekozen zou zijn. Dat is een binnenlandse staataangelegenheid. Bush is trouwens een grotere crimineel, die heeft meer doden op zijn geweten dan Desi Bouterse. Ik denk dat een beetje goede advocaat nog wel een aanklacht voor genocide tegen Bush kan vormen. Maarja helaas laten ze zich niet berechten en houden ze zich toch niet aan een afspraak. Amerika naait zelfs zijn bondgenoten met de aanschaf van de JFS. Nederland zou een gedowngrade versie krijgen die dus slechter is dan die van Amerika. Amerika wil wel geld maar niet het juiste ervoor leveren. En dan maar met hun domme kop afvragen hoezo de haat tegen hun groeit. De enige goodwill die ze nog hebben, is waarschijnlijk van de bevrijding van Europa na 1944, waar je het al over had. Dat is trouwens iets wat Europa zelf gevraagt heeft en valt niet te vergelijken met wat jullie "bevrijding" van Irak noemen. En er wrodt waarschijnlijk niks tegen Amerika gedaan omdat ze economisch te machtig zijn. Alhoewel dat ook snel aan het veranderen is. |
![]() |
||
Citaat:
over het verleden dan he : de enige reden dat de VS besloten om europa te bevrijden in WW2, was puur eigenbelang, aangezien de nazi-troepen toch wel gevaarlijk dichtbij kwamen. Dat had niks met barmhartigheid te maken. (en de leuke nasleep, waarbij de VS en de SU zonodig elkaar als vijand moesten zien, was ook een staaltje van onbezonnen kortzichtigheid.) @carn : waarom neem jij aan dat de VS haar huiswerk netjes heeft gedaan ? dat doen ze anders ook niet hoor. tenzij je de 'inlichtingen' van diensten als de c.i.a. series wil gaan nemen. (bin laden hebben ze ook nog niet gevonden, en de vs is de enige die massavernietigingswapens heeft, irak heeft ze nooit gehad.) is het feit dat andere mensen elkaar doden tegenwoordig een excuus om dat zelf ook maar de doen ? ik mag toch hopen van niet. potientiele terroristen ? gaan we tegenwoordig mensen bestraffen voor iets dat ze eventueel zouden kunnen doen ? ![]()
||
Citaat:
Sorry maar, [2] Afgekorte namen van landen en instellingen krijgen een enkelvoud. Overigens vind ik "VS doet aanvallen" nog steeds lelijk.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Midden-Oosten topic II T_ID | 500 | 14-10-2007 17:52 | |
15 feb demontratie tegen oorlog in irak! blegh! | 560 | 16-02-2003 16:24 | |
Demonstratie tegen oorlog Iraq: wat heeft het voor zin? theone87nl | 59 | 12-02-2003 15:46 | |
Voor of tegen een aanval op Irak Rafael | 5 | 12-02-2003 11:21 | |
Vs vs Irak Joop von Amsber | 2 | 15-01-2003 10:14 | |
Invasie van Irak: zijn jullie vóór of tegen? Rabbi Daniel | 187 | 25-09-2002 09:02 |