Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2006, 18:50
Suqeunse
Suqeunse is offline
Ik wil stoppen met mijn opleiding, is het al te laat voor de 1 februari regeling? Het is pas 29 januari. Als ik het morgen meldt op school dat ik wil stoppen, is dat voor 1 februari stoppen? Of moest dat al paar weken eerder gebeuren???
Oud 29-01-2006, 18:54
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je moet bij de IB-Groep voor 1 februari melden dat je wil stoppen en zo snel mogelijk bij je opleiding dus ik zou zeker morgen gaan maar meldt het iig zo snel mogelijk bij de IBG.
Oud 29-01-2006, 18:55
Suqeunse
Suqeunse is offline
Oke. Maar als ik gewoon de studie wil volgen maar ik weet zeker dat ik het niet haal, en dat ik toch na de zomervakantie verder ga met een andere opleiding. Kan ik dan ook gewoon de studiefinanciering stopzetten voor 1 februari zodat ik niks terug hoef te betalen? Want ik wil niet thuis zitten te niksen. Gewoon de studie volgen met de gedachte na de zomer een andere opleiding te doen.
Oud 29-01-2006, 19:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Suqeunse schreef op 29-01-2006 @ 19:55 :
Oke. Maar als ik gewoon de studie wil volgen maar ik weet zeker dat ik het niet haal, en dat ik toch na de zomervakantie verder ga met een andere opleiding. Kan ik dan ook gewoon de studiefinanciering stopzetten voor 1 februari zodat ik niks terug hoef te betalen? Want ik wil niet thuis zitten te niksen. Gewoon de studie volgen met de gedachte na de zomer een andere opleiding te doen.
Je bedoelt dat je gewoon wilt studeren zonder studiefinanciering tot aan de zomer? Volgens mij kan dat altijd alleen moet je dan wel alles zelf betalen en je hebt dan ook geen recht meer op OV of lenen.
Oud 29-01-2006, 19:12
Suqeunse
Suqeunse is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-01-2006 @ 20:10 :
Je bedoelt dat je gewoon wilt studeren zonder studiefinanciering tot aan de zomer? Volgens mij kan dat altijd alleen moet je dan wel alles zelf betalen en je hebt dan ook geen recht meer op OV of lenen.
Ja inderdaad. Of ik moet alle 40 ECT's halen en gewoon een andere opleiding volgen, hoef ik de studiefinanciering niet terug te betalen.

Als ik 30 ECT haal, wanneer moet ik mijn schuld aflossen? Direct of pas als ik mijn diploma haal?.

Bedankt voor je hulp Daantje_0705.
Oud 29-01-2006, 19:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Suqeunse schreef op 29-01-2006 @ 20:12 :
Ja inderdaad. Of ik moet alle 40 ECT's halen en gewoon een andere opleiding volgen, hoef ik de studiefinanciering niet terug te betalen.

Als ik 30 ECT haal, wanneer moet ik mijn schuld aflossen? Direct of pas als ik mijn diploma haal?.

Bedankt voor je hulp Daantje_0705.
Schuld hoef je altijd pas af te lossen als je klaar bent met je (een) studie en een baan hebt. Het maakt voor je studiefinanciering trouwens niet meer uit hoeveel studiepunten je haalt, als je maar binnen tien jaar afstudeert wordt het omgezet in een gift.

Voor de zekerheid zou ik morgen eens bellen met de IB-Groep ofzo, dan weet je het zeker en ben je nog op tijd mocht je nog willen stoppen.
Oud 29-01-2006, 19:32
Suqeunse
Suqeunse is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-01-2006 @ 20:15 :
Schuld hoef je altijd pas af te lossen als je klaar bent met je (een) studie en een baan hebt. Het maakt voor je studiefinanciering trouwens niet meer uit hoeveel studiepunten je haalt, als je maar binnen tien jaar afstudeert wordt het omgezet in een gift.

Voor de zekerheid zou ik morgen eens bellen met de IB-Groep ofzo, dan weet je het zeker en ben je nog op tijd mocht je nog willen stoppen.
Zal ik doen. Hartstikke bedankt
Oud 29-01-2006, 19:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Suqeunse schreef op 29-01-2006 @ 20:32 :
Zal ik doen. Hartstikke bedankt
Geen probleem, graag gedaan
Reageren

Regels voor berichten