Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2006, 11:55
Goku_18
Goku_18 is offline
Ik wil stoppen met mn opleiding. Heb school hierover al gebeld zij zullen deze week een formulier naar me toe sturen, maar ze zeggen wel dat ik officieel pas 1 maart uitgeschreven wordt. Kan ik mn studiefinanciering al stop zetten voor 1 februari en gebruiken maken van die 1 februari regeling.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2006, 12:11
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Goku_18 schreef op 09-01-2006 @ 12:55 :
Ik wil stoppen met mn opleiding. Heb school hierover al gebeld zij zullen deze week een formulier naar me toe sturen, maar ze zeggen wel dat ik officieel pas 1 maart uitgeschreven wordt. Kan ik mn studiefinanciering al stop zetten voor 1 februari en gebruiken maken van die 1 februari regeling.
Je kunt je stufi stopzetten wanneer je wilt, ook als je nog niet op je opleiding uitgeschreven bent. Maar ik weet niet of je het nu nog kunt stopzetten voor 1 februari.
Oud 09-01-2006, 12:39
Verwijderd
waarom kan je niet per februari uitgeschreven worden? januari is nog maar net begonnen...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 13:06
Verwijderd
Ik geloof er geen donder van wat die HBO jou vertelt. Ik zou sowieso maar eens contact opnemen met de IBG en dit verhaal aan ze voorleggen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 13:19
Goku_18
Goku_18 is offline
Heb de ib-groep opgebeld en het verhaal verteld. Zij zegt dat het wel moet kunnen je studifinanciering beëndigen voor 1 februari. En dat dit niet uitmaakt verder als ik op school 1 maart wordt uitgeschreven.

Ze zij wel dat ik dan dit moest doen. dat ik een mail moet sturen naar vragen@ib-groep.nl. En daar in zetten dat ik voor 31 januari mn studifinanciering wil beëindigen.

Hoop maar dat het zo goed gaat en geen schuld hoefd te betalen.

Laatst gewijzigd op 09-01-2006 om 13:32.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 14:01
Verwijderd
Ga ook naar de administatie van je school, ik kon me daar per direct in- en uitschrijven, ik vind dat jij dat ook moet kunnen. Ik heb het idee dat ze gewoon proberen een maandje extra geld te ontvangen, dat is natuurlijk niet eerlijk.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 14:41
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
je opleiding moet je gewoon voor 1 februari uitschrijven. Het is onzin om je pas op 1 maart uit te laten schrijven - het hoort meteen te kunnen. Als jij NU aangeeft te stoppen, ben je deze maand nog uitgeschreven. Je school is verplicht hier aan mee te werken.
Oud 09-01-2006, 14:53
CoolJessy
CoolJessy is offline
opleiding en stufi gaan toch niet samen?
Je kan toch ook studeren zonder stufi te ontvangen, waarom zou je dan niet eerder kunnen stoppen met stufi als met studeren... onzin hoor!

Ik wist trouwens niet dat die februari regel nog gold...

*Damn...stopt mijn toetsenbord er ineens weer mee...gelukkig had ik er nog een liggen....*
Oud 09-01-2006, 15:51
Verwijderd
Citaat:
CoolJessy schreef op 09-01-2006 @ 15:53 :
opleiding en stufi gaan toch niet samen?
Opleiding en studiefinanciering gaan idd niet samen.

Wel bestaat er voor opzeggen een opzegtermijn, bij scholen is dat vaak een maand (dan kan je daar dus idd pas per 1 maart uitgeschreven worden), bij de IB-Groep kan het ook met terugwerkende kracht (je kunt dus ook op 1 maart per 1 februari stoppen voor de IB-Groep, alleen moet je dan terugbetalen (ook voor je OV)). Dat was iig een jaar of vijf terug zo, 'k denk niet dat dat veranderd is.

(En dat was dus ook wat die mevrouw van de IB-Groep zei, 't komt iig op hetzelfde neer. )
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 16:21
Goku_18
Goku_18 is offline
@Leonoor

maar het moet toch wel kunnen om studiefinanciering stop te kunnen zetten voor 1 feb. En dat ik pas tegen 1 maart wordt uitgeschreven op school. Voor IB moet dat toch niks uitmaken.

Moet ik dan echt stufi terug betalen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Goku_18 schreef op 09-01-2006 @ 17:21 :
@Leonoor

maar het moet toch wel kunnen om studiefinanciering stop te kunnen zetten voor 1 feb. En dat ik pas tegen 1 maart wordt uitgeschreven op school. Voor IB moet dat toch niks uitmaken.

Moet ik dan echt stufi terug betalen.
Dat zeg ik: dat kan. Je kunt het zelfs op 1 maart per 1 februari stop laten zetten, alleen moet je dan die ene maand terug betalen (daarin was ik misschien niet helemaal duidelijk). Als jij het gewoon per 31 februari stop laat zetten, dan hoef je dus niets terug te betalen. Voor zo ver ik weet iig.

Voor de IB-Groep maakt het, voor zo ver ik weet, niets uit wanneer de school je uitschrijft. Dat was toch ook wat die mevrouw van de IB-Groep je vertelde? Waarom twijfel je daar dan nu nog aan?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 19:42
Goku_18
Goku_18 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-01-2006 @ 17:36 :
Dat zeg ik: dat kan. Je kunt het zelfs op 1 maart per 1 februari stop laten zetten, alleen moet je dan die ene maand terug betalen (daarin was ik misschien niet helemaal duidelijk). Als jij het gewoon per 31 februari stop laat zetten, dan hoef je dus niets terug te betalen. Voor zo ver ik weet iig.

Voor de IB-Groep maakt het, voor zo ver ik weet, niets uit wanneer de school je uitschrijft. Dat was toch ook wat die mevrouw van de IB-Groep je vertelde? Waarom twijfel je daar dan nu nog aan?
met die per 31 februari bedoel je toch 31 januari neem ik aan. Ik hoef dus geen zorgen te maken verder?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Goku_18 schreef op 09-01-2006 @ 20:42 :
met die per 31 februari bedoel je toch 31 januari neem ik aan. Ik hoef dus geen zorgen te maken verder?
31 januari idd.

Ik kan natuurlijk niet beloven dat je je geen zorgen hoeft te maken...maar waarom zou je die vrouw van de IB-Groep niet geloven...? Wat heeft het dan voor nut gehad om de IB-Groep te bellen...?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 21:09
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
als je je uit schrijft per 1 februari dan kan je een deel van je collegeld ook terug krijgen ik geloof dat dit niet kan als je per 1 maart stopt i kzou dus toch even langs de administratie gaan

grtz
ivo
Oud 09-01-2006, 21:25
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 09-01-2006 @ 22:09 :
als je je uit schrijft per 1 februari dan kan je een deel van je collegeld ook terug krijgen ik geloof dat dit niet kan als je per 1 maart stopt i kzou dus toch even langs de administratie gaan
In het eerste jaar kan dat volgens mij altijd. Dat was iig wel zo toen ik stopte (per 1 april destijds).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten