Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2006, 18:33
Rodion
Rodion is offline
Na lang wikken en wegen toch maar op lifestyle. Misschien past het hier toch nèt niet, maar dan gaat het wel naar DK.

Enfin, binnenkort ga ik verhuizen naar een wat grotere kamer, ca. 25 m2 in een rechthoek. Deze wil ik nu origineel doch low budget gaan inrichten. Ik dacht er aan om ipv vloerbedekking het beton mooi mosgroen te gaan beschilderen. Maar hoewel het hier een flat betreft schreeuwt iedereen dat beton echt te koud aan de voetjes is. Enfin, om een lang verhaal kort te maken:

Hoe verbouw je een kamer wel tot iets origineels? Tips qua kleuren? Wat zouden jullie doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2006, 18:51
Roos
Roos is offline
Ik dacht ook gelijk: beton is echt onwijs koud. Tenzij je vloerverwarming hebt ofzo maar dat zal wel niet in een flat.
Oud 30-01-2006, 18:53
gewoonLiz
gewoonLiz is offline
Een paar kwasten, potten verf (lichtblauw, lichtgroen of lichtgeel. Lichte kleuren maken een ruimte groter en, hoe verbazend, lichter) en een grote groep vriendinnen: verven maar. Maar dan alleen voor de muur. (de helft van de verf komt toch wel op de grond, in de vorm van artistieke spetters, maar ok) Op de grond lekker vloerbedding: ik heb altijd koude voetjes en loop het liefst op blote voeten. En dan door de hele kamer allemaal van die grote zitkussens. Maar dat is meer iets voor meiden.

Ze zeggen altijd dat je kamer je persoonlijkheid uitstraalt, maar die van mij doet alles behalve dat. Het is meer een soort van leefhok met een warm bed en een partij posters. Zoveel vrijheid heb je niet als je nog thuis woont.
Oud 30-01-2006, 18:54
~louise~
~louise~ is offline
vloerbedekking is echt niet zo heel duur hoor.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 18:58
Verwijderd
cheape coupons (tapijt/zeil) bij de kwantum, nu zelfs voor 50 % korting
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 18:58
gewoonLiz
gewoonLiz is offline
En ik weet niet wat je nu in je kamer hebt liggen, maar ik heb ook maar een stukje liggen dat uit het oude huis van een ander kwam. Gewoon goed rondvragen. Kleur boeit niet: het is op een gegeven moment toch zo vies dat de originele kleur niet meer te herkennen is. (ik heb grijs ofzo)
Oud 30-01-2006, 18:59
gewoonLiz
gewoonLiz is offline
Vloerbedekking zoeken dus
Oud 30-01-2006, 20:23
Rodion
Rodion is offline

Ik wilde de grond niet verven uit financiele overwegingen maar artistieke. En die lichte kleuren-tip is een goei. Maar ik hou zelf meer van bordeaux rood of terracotta
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 20:40
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
kwibus schreef op 30-01-2006 @ 21:23 :

Ik wilde de grond niet verven uit financiele overwegingen maar artistieke. En die lichte kleuren-tip is een goei. Maar ik hou zelf meer van bordeaux rood of terracotta
misschien kan je beter de grond met rust laten en je op de muren uitleven. een koude betonnen vloer wíl je echt niet.
Oud 30-01-2006, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Heroïn Chique schreef op 30-01-2006 @ 21:40 :
een koude betonnen vloer wíl je echt niet.
Inderdaad. Zeker in de winter, je houdt geen voeten meer over. Tenzij je constant met schoenen rondloopt, maar dat geeft rommel en is daarbij minder gezellig, IMHO.

Gooi er gewoon een goedkoop pruttapijt neer en doe wat tofs met de muren. De vloer verven uit artistieke overwegingen kan nog altijd als je briljant kunstenaar bent en vloerverwarming aan kan schaffen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 21:45
655321
655321 is offline
i - k - e - a
Oud 30-01-2006, 21:49
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
655321 schreef op 30-01-2006 @ 22:45 :
i - k - e - a
origineel!
Oud 30-01-2006, 21:51
Verwijderd
Citaat:
i - k - e - a
Hehehe, dan krijg je tapijt dat je zelf in elkaar moet weven
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 21:51
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
i - k - e - a
ikea is echt bij lange na niet de beste manier om je huis in te richten. laat staan goedkoop; de gemiddelde praxis en leen bakker zijn goedkoper.

kijk btw ook eens in een kringloopwinkel, daar vind je vaak leuke dingen voor bijna niks.
Oud 30-01-2006, 21:52
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 30-01-2006 @ 22:51 :
Hehehe, dan krijg je tapijt dat je zelf in elkaar moet weven
Oud 31-01-2006, 00:03
roman
roman is offline
ik heb een houten vloer in m'n kamer.. ik heb `m alleen wit gebeitst dat vond ik wel vet hmm ja maar hout is geen beton natuurlijk, maar mss heb je goede connecties en kun je voor weinig een paar latjes op de kop tikken
Oud 31-01-2006, 07:57
Verwijderd
Beton is koud en hard. En vloerbedekking hoeft idd niet vreselijk duur te zijn. Doe iets creatiefs met de rest (of met de vloerbedekking).

Laatst gewijzigd op 31-01-2006 om 07:59.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 09:13
Mephisto
Mephisto is offline
Check anders'ns in je omgeving, ik had buren die nog een hele lading tapijt overhadden nadat ze verhuisd waren, heb gewoon'n complete rol voor 0 euri mee kunnen nemen
Oud 31-01-2006, 09:17
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
verf alles geel en lijst je favoriete lifestylefototopichoeren in.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 11:58
Verwijderd
Mamamini
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 12:33
Mariekje*
Mariekje* is offline
Het beton van je kamer bewerken lijkt me geen strak plan (Lees: enorm koud, maar dan ook enorm koud, daarbij ziet het er natuurlijk gewoon niet uit).

Vloerbedekking, en zelfs laminaat hoeft echt niet verschrikkelijk duur te zijn: Met een beetje zoekwerk kan je voor een kamer als de jouwe al klaar zijn met ongeveer 150 euro. Zoek je nog iets beter dan kan je het (bijna) gratis krijgen van misschien wel kennissen, vrienden, familie of bedrijven die nog restpartijen overhebben die in de weg liggen.

Om je kamer groter te doen lijken gebruik dan voornamelijk lichte kleuren, die terracotta- en bordeaux kleuren die je noemde kunnen prima, maar smeer het dan maar op één wand, of hou al je muren basic in lichte kleuren en schilder er een paar 'vlakken' (vierkant, cirkels, rechthoeken whatever) in jou favo kleur op. Hiermee voorkom je dat je kamer donker wordt en dus kleiner lijkt, en je hebt alsnog op een redelijk artistieke manier de kleuren verkregen die je mooi vind.

Loop eens wat 2de hands- en kringloopwinkels af; Daar kom je soms echt leuke dingen tegen, toevallig troffen ik en mijn vriend daar vorige week nog een hippe stoel aan, voor jawel 7,50.

Verder; IKEA, Xenos, Leenbakker, carpetland, karwei, gamma en meer van dergelijke winkels.
Oud 31-01-2006, 12:46
Verwijderd
Mijn vader had ook beton en dat kan best, als je een goed te verwarmen kamer hebt.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 12:54
*oma*
*oma* is offline
Toen ik nog antikraak woonde, had ik ook op veel plekken beton en dat was toch niet zo heel erg chill Verder heb ik geen tips
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 10:20
Verwijderd
Mijn zus woont op de bovenste verdieping van eeh twee appartementen boven een winkel zeg maar, en die heeft op de vloer vierkante vakken gemaakt, afgeplakt met tape, en al die vierkante zwart geverft met grijze strokendingenhoedefucknoemjedat gemaakt, en dat ziet er best tof uit maar ik kan het niet uitleggen huuhuu.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 10:21
Verwijderd
Ohja, en ik wilde dus eigenlijk zeggen, als je bewoners onder je hebt, dan wordt de vloer warm omdat zij de verwarming aan hebben, althans bij mn zus wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2006, 11:16
grandmommy
grandmommy is offline
eh een bank en een bed
Reageren

Regels voor berichten