Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2007, 21:04
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik had net een stuk van een kies in mijn mond . wat is belangrijk om nu te doen buiten een afspraak bij de tandarts maken dinsdag? gaat hij er dan een vulling overheen zetten oid?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 21:35
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik geloof dat ik ooit ergens las dat je dat stuk tand in een glas melk moest doen, maar ik weet niet of dat nou een hele tand was of een stukje, en ik weet ook niet of dat nog steeds geldt. Staat er verder niets over op internet?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 21:45
Poepkind
Poepkind is offline
Je tandarts kan mischien een nepstukje erin boetseren. Eerst boort hij het schoon, en daarna doet ie een vulling. Opzich goed te doen. Tenzij het natuurlijk een enorm stuk is, dan maken ze volgens mij iets speciaals.
Oud 29-04-2007, 23:27
Tink*
Tink* is offline
Ligt eraan waar het precies zit. Ik had laatst een zijkant los zitten en die heeft ie er gewoon afgetrokken en een beetje bijgeboord zodat het nog steeds een goede kies is. En ik had het vroeger ook eens, toen heeft ie gewoon geboord en vulling erin gedaan in een kiesvorm, dan krijg je zo'n ding om je kies heen waar hij de vulling in boetseert.
Oud 30-04-2007, 10:35
Lautitia
Lautitia is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 29-04-2007 @ 22:35 :
Ik geloof dat ik ooit ergens las dat je dat stuk tand in een glas melk moest doen, maar ik weet niet of dat nou een hele tand was of een stukje, en ik weet ook niet of dat nog steeds geldt. Staat er verder niets over op internet?
Wanneer een gehele tand van je blijvende gebit eruit is, kun je deze het best schoonspoelen met melk. Daarna moet je de tand weer terug in de kaak plaatsen of in je wang bewaren, aangezien de tand vochtig gehouden moet worden. Vervolgens ga je er uiteraard zo snel mogelijk mee naar een tandarts. Een neptand ziet er meestal toch net wat anders uit dan een echte, daarom heeft terugplaatsen de voorkeur.
Oud 30-04-2007, 10:40
Lautitia
Lautitia is offline
Ah, kijk eens. Een mooi foldertje van het Ivoren Kruis, en er staat ook in wat te doen in geval van een afgebroken tand. Die informatie komt nu denk ik wat laat voor de TS, maar goed .
Oud 01-05-2007, 15:07
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
de tandarts heeft het een beetje druk, ik kan 16 mei terecht .

.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 17:31
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Lautitia schreef op 30-04-2007 @ 11:35 :
Wanneer een gehele tand van je blijvende gebit eruit is, kun je deze het best schoonspoelen met melk. Daarna moet je de tand weer terug in de kaak plaatsen of in je wang bewaren, aangezien de tand vochtig gehouden moet worden. Vervolgens ga je er uiteraard zo snel mogelijk mee naar een tandarts. Een neptand ziet er meestal toch net wat anders uit dan een echte, daarom heeft terugplaatsen de voorkeur.
Nouja, ik had dat echt heel lang geleden gelezen .
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 18:26
wup
wup is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 01-05-2007 @ 16:07 :
de tandarts heeft het een beetje druk, ik kan 16 mei terecht .

.
Wat laat Heb je er verder geen last van dan?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 18:55
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Op mijn negen of tiende was ik met de fiets gevallen. Het resultaat was dat er een flink stuk van mijn rechtervoortand af was gebroken. De tandarts had er een nieuw stuk bij aan gezet. Helaas is er wel een kans dat het stuk neptand er af kan vallen. Is me ook een keer overkomen. Maar bijna niemand weet dat ik dit heb omdat het helemaal niet opvalt.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 18:57
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Ik kon voor zover ik me dat kan herinneren heel snel terecht.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 16:03
paco de taco
paco de taco is offline
Bijna 2 en een half jaar geleden denk ik, is er ooit een behoorlijk stuk van mijn kies afgebroken toen ik ergens op beet.
Later bij een normale controle heb ik eens gevraagd of dat kwaad kon. De tandarts zei toen dat er niets aan de hand was zolang ik er geen last van had. Dus gewoon zo kon laten..

Regels voor berichten