Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2009, 20:07
franekermeid
franekermeid is offline
Hallo Allemaal,
Ook ik heb last van het knappen van mijn kaak en soms schiet ie bij mij dus ook uit de kom, waardoor ik pijn heb. Onder andere gebeurde mij dat vanmiddag, heb er 2 uur last van gehad, gelukkig is het nu over.... Ik moet binnenkort naar de beugeltandarts voor controle, en dan ga ik hem vragen wat ik er aan kan doen. Want ik ben vorig jaar naar de kaakchirurg geweest en die heeft mijn kaak bekeken, en die zegt dat het "een gezonde knak" is en dat hij er niks aan kon doen.

Graag jullie reactie hierop.

Gr. Anneke
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 22:11
Verwijderd
Sinds ik een beugel heb gehad, kan ik mijn mond niet meer fatsoenlijk open doen en knap ik ook. Dat is dus 'knap' lastig als ik moet gapen (want dan kan ik niet verder en auw) als ik kauw, als ik iemand zoen enzo, en ik heb er ooit fysio voor gehad, en nou ja. Daar hield het op. Want je kan er inderdaad niet zoveel aan doen. Dus ik denk dat je je er een beetej bij moet neerlegen. Tip: tong tegen je gehemelte en dan je mond pas openen en veel water drinken.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2009, 13:40
anjali
anjali is offline
ik heb dit al zeker meer dan 10 jaar, maar het is bij mij nog nooit uit de kom gegaan of iets dergelijks! ik denk dat er niets aan te doen is wat je gewoon moet leren is dat je je mond nooit te ver open moet doen dan zul je er ook nauwelijks last van hebben verder.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 14:03
Bloem
Bloem is offline
Nattigheid, hielp die fysio? Mijn mond kan al een paar jaar niet verder dan 1 à 1,5 cm open. De tandarts dacht dat het gewricht versleten was, volgens de kaakchirurg valt dat wel mee. Hij opperde kaak fysio, maar ik wilde het liever even aankijken. De oefeningen die ik van hem gekregen heb helpen niet, dus ik ben benieuwd of jij baat hebt gehad bij de fysio.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 18:26
Verwijderd
Ik ben er ook ooit voor naar de kaakchirurg geweest, die zei ook dat ze er niets aan konden doen. Er bestaan wel oefeningen voor, die schijnen soms te helpen (ik had er niets aan).
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 19:29
XeriuX
XeriuX is offline
t is behoorlijk normaal volgensmij, je moet er alleen geen tik van maken. dus dat je het express gaat doen.
toen de tandarts dat tegen me gezegd heeft deed ik het niet meer, en was t na een tijd gewoon weg.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 19:48
crazycat
crazycat is offline
ik kam mijne gewoon nog gigantis ver open doen hij knakt aleen als ik gaap, gaar
ik heb ene spin i,m me mond gehad om mijn bovenkaak te vrerbreden

Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 07:22
Miracle
Miracle is offline
Mijn kaak knakt soms ook, als ik hem ver open doe.
Als ik een veel te groot hard broodje eet, doet het soms wel pijn als hij geknakt is en ik wil kauwen.
Vind 't echt irritant, maar ik eet gewoon niet teveel harde/grote broodjes meer.
Oud 05-03-2009, 14:04
*lollipop
*lollipop is offline
Ik heb het 2 jaar terug ook gehad, net toen mijn beugel er uit was gegaan. Het begon met knakken en een paar maanden later kreeg ik mn mond nog nauwelijks open Toen heb ik fysiotherapie gekregen, en ik moet zeggen dat dat bij mij héél erg goed heeft geholpen. Mijn mond kan weer gewoon open, en het knakken is alleen nog een beetje als ik heel erg gaap. Dus misschien ook een idee voor jou om bij een fysiotherapeut langs te gaan?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 18:02
Bloem
Bloem is offline
Wat deed die fysio dan? Mijn mond kan ook nauwelijks open en de oefeningen van de kaakchirurg helpen niet.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 19:16
Verwijderd
Ik heb er nu ook behoorlijk last van. Zelfs zo erg dat je het knakken aan de andere kant van de eettafel nog hoort, dat m'n hele kaak verkrampt is en dat het sowieso niet erg prettig aanvoelt. Maandag even langs bij de tandarts.

Echt uit de kom schieten doet ie bij mij trouwens niet.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 14:49
*lollipop
*lollipop is offline
Citaat:
Wat deed die fysio dan? Mijn mond kan ook nauwelijks open en de oefeningen van de kaakchirurg helpen niet.
Ooh dat is wel heel erg balen
Het is bij mij al een tijdje terug dat ik fysio heb gehad... Maar ik weet nog wel dat ze eerst begon op te meten hoever ik mn kaak open kón doen, met een centimeterlat voor mn tanden Daarna moest ik oefeningen gaan doen, heel langzaam mn mond open(tot zover ik op dat moment kon), en weer terug. En ook: mn mond open en dan naar links en rechts heen en weer bewegen. Waren nog een paar maar die kan ik zo snel niet bedenken.. De oefeningen waar iig bedoeld om meer controle te krijgen over mijn kaakspieren. Ik moest ze ook thuis doen, geloof 3x per dag.. Daarnaast ben ik ook nog langs de tandarts geweest, die zei dat het ook kon komen doordat ik tandenknarsde, hier heb ik zelf nooit iets van gemerkt dat ik dit deed maar ja je slaapt he Dus toen kreeg ik nog een bitje voor 's nachts in dat ik mn kaak niet helemaal kon verkrampen 's nachts. (De klachten waren ook altijd erger 's ochtends dan 's avonds bij mij)
Oja, en verder nog de tip: ontspannen is goed voor je kaak, en dat doe je door bolle wangen te maken (dat had ik van mn beugeltandarts)
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2009, 12:12
TerrOr-Trutje
TerrOr-Trutje is offline
-

Laatst gewijzigd op 31-03-2012 om 20:20.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 00:02
Apocrypha
Apocrypha is offline
Ik geef hele "kraakconcerten" tijdens het eten door het geklapper van mijn kaken. Toch maar eens vragen of daar wat aan te doen is. Al heb ik er verder nu nog geen last van.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2009, 12:56
lisat
lisat is offline
Ik heb ook zo'n knak aan mn kaak.. eerst had ik het aan beide kanten,
maar ik heb er een keer heel hard een bal tegen aan gehad met voetballen... en toen is die knak aan de rechterkant verdwenen
Met citaat reageren
Oud 27-03-2009, 20:31
Batser
Batser is offline
Ik heb die knak al meer dan 5 jaar.
Volgens de kaakchirug is er niks mee aan de hand
Fysio hielp trouwens ook niet.
Die oefeningen maakte de pijn alleen maar erger.
Ik heb me er maar bij neergelegt en nu ik er ook niet maar op let knakt het ook niet meer.
Oud 27-03-2009, 23:38
knijtert!
knijtert! is offline
Ik heb het ook gehad. Na mijn kaakoperatie (onderkaak was te klein en ver naar achter, nu niet meer) heb ik er geen last meer van gehad. Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft. Maar het zou me niet verbazen.
Oud 28-03-2009, 09:44
Verwijderd
Citaat:
mijn fysio rommelde gewoon gezellig wat aan mn wangen/kaken, stevig draaien en duwen en trekken blablabla. Maar het hielp nou niet echt bij mij. Aangezien ik nog steeds vast zit als ik gaap/zoen/appel eet/iets hards hap.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 23:18
Bloem
Bloem is offline
Hmm, ik was ook al niet echt hoopvol. Mijn kaak knapt niet echt als ik iets eet, mijn mond kan gewoon maar zo'n 1,5 centimeter open en dat is in veel situaties nogal onhandig.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 13:11
crazycat
crazycat is offline
waarom denk ik meteen aan iets raars nu?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 16:10
Bloem
Bloem is offline
Omdat je 16 bent.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 16:56
crazycat
crazycat is offline
dat is het denk ik wel :$
Met citaat reageren
Reageren