Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2006, 11:50
Cratus
Cratus is offline
Bladen als 'Prive' en 'Story' mogen over BN-ers schrijven wat ze willen!

Graag jullie mening

Ik heb ook andere stellingen... Bekijk die ook als je wilt!!
Ik doe dit voor school en wil graag de meningen van andere mensen...

alvast bedankt!!

groetjes Cratus
Oud 13-01-2006, 11:53
Verwijderd
Natuurlijk niet, zoiets heet smaad en is gewoon verboden.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 12:07
Cratus
Cratus is offline
Citaat:
Katje schreef op 13-01-2006 @ 12:53 :
Natuurlijk niet, zoiets heet smaad en is gewoon verboden.
Maar de bladen doen het toch! en het is vaak zat in het nieuws dat er weer bekende mensen in de bladen staan.. wat vind jij dat er aan gedaan moet worden?
Oud 13-01-2006, 12:18
cornershop
cornershop is offline
Citaat:
Cratus schreef op 13-01-2006 @ 13:07 :
Maar de bladen doen het toch! en het is vaak zat in het nieuws dat er weer bekende mensen in de bladen staan.. wat vind jij dat er aan gedaan moet worden?
Je kunt er niks aan doen denk ik.
Oud 13-01-2006, 12:21
Verwijderd
Als ze te ver gaan, (als het dus smaad is) worden ze ook meestal aangeklaagd en moeten ze een rectificatie plaasten. Zo werkt het.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 12:32
Cratus
Cratus is offline
Citaat:
Katje schreef op 13-01-2006 @ 13:21 :
Als ze te ver gaan, (als het dus smaad is) worden ze ook meestal aangeklaagd en moeten ze een rectificatie plaasten. Zo werkt het.
ja maar ik denk dat de 'bladen' toch hun zin gekregen hebben, want de lezers hebben gelezen wat de 'bladen' kwijt willen.. en doordat de bn'ers erop ingaan krijg het juist meer aandacht.
Oud 13-01-2006, 12:50
Verwijderd
Ja, jammer, maar daar kun je niks aan doen. 'Preventieve' censuur is verboden.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 14:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
'Films, TV & Radio'?

Wat doet dit hier?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 22:45
PV
PV is offline
Ach het werkt 2 kanten op he, als de BN'ers hun verhaal kwijt willen of hun cd'tjes willen verkopen, willen ze maar al te graag in de bladen staan, en als er iets negatiefs wordt geschreven slepen ze ze voor de rechter (= overdreven uiteraard).
Maargoed ik zou als BN'er zijnde die blaadjes lekker links laten liggen en er geen aandacht aan besteden. En dan mogen ze dus idd schrijven wat ze willen, als je er zelf geen ophef over maakt is de lezer het na een week toch weer vergeten.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 23:04
Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Tis alleen wel dieptriest als bv. zo'n Willem en maxima (waarvan de eerste er trouwens helemaal niet voor gekozen heeft om een BNer te zijn) heel specifiek vragen om alsjeblieft in rust op vakantie te mogen gaan, dat zon zaadblad als de Privé daar dan toch lekker foto's komt maken in de bosjes.

Maar je kunt er iid toch nooit wat aan doen. Iedereen vind het héél erg, maar koopt toch elke week zo'n mukblaadje.
Oud 13-01-2006, 23:20
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 13-01-2006 @ 23:45 :
en als er iets negatiefs wordt geschreven slepen ze ze voor de rechter (= overdreven uiteraard).
Maargoed ik zou als BN'er zijnde die blaadjes lekker links laten liggen en er geen aandacht aan besteden.
Sommige dingen kunnen wel erg kwetsend zijn of zodanig gelogen dat je ze maar al te graag aanklaagt.

Het liefst zie al die pauperbladen zo snel mogelijk failliet
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 23:23
PV
PV is offline
Citaat:
N00dles schreef op 14-01-2006 @ 00:20 :
Sommige dingen kunnen wel erg kwetsend zijn of zodanig gelogen dat je ze maar al te graag aanklaagt.
Dan leg je er alleen maar extra nadruk op, komt die rechtszaak in andere media, horen véél meer mensen ervan dan alleen de mensen die de blaadjes zelf lezen. Wat schiet je daar als BN'er nou mee op. Ja, extra aandacht voor jouw persoon.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 23:25
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 14-01-2006 @ 00:23 :
Dan leg je er alleen maar extra nadruk op, komt die rechtszaak in andere media, horen véél meer mensen ervan dan alleen de mensen die de blaadjes zelf lezen. Wat schiet je daar als BN'er nou mee op. Ja, extra aandacht voor jouw persoon.
Principekwestie En je schiet ermee op dat het recht zegeviert. Wetende dat zo'n kutblad weer een paar ton schadevergoeding mag storten op een goed doel ofzo.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 23:28
Balance
Balance is offline
> Maatschappelijke vakken

Ik ben het trouwens niet met je eens dat de bladen toch hun zin hebben wanneer zij moeten rectificeren. Ze komen wel in de aandacht ja, maar toch echt negatief. Bovendien is het gewoon gezichtsverlies op het moment dat je moet aangeven dat je als blad verhalen hebt verzonnen. Het doet de betrouwbaarheid van je blad geen goed.
Oud 14-01-2006, 02:03
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Balance schreef op 14-01-2006 @ 00:28 :
> Maatschappelijke vakken

Ik ben het trouwens niet met je eens dat de bladen toch hun zin hebben wanneer zij moeten rectificeren. Ze komen wel in de aandacht ja, maar toch echt negatief. Bovendien is het gewoon gezichtsverlies op het moment dat je moet aangeven dat je als blad verhalen hebt verzonnen. Het doet de betrouwbaarheid van je blad geen goed.
Daar komt vaak nog een geldboete bij.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 02:15
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Cratus schreef op 13-01-2006 @ 13:07 :
Nou ja, een verbod is er.

Nu alleen de schadevergoedingen vertienvoudigen en het is commercieel niet meer haalbaar om kwaadaardig te roddelen voor o'n blad.
Oud 20-01-2006, 19:08
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
De bladen hebben recht om dingen te schrijven die ze willen. Ondanks de roddel niet waar is. Niemand gelooft het toch, dus laat die bladen maar gewoon hun gang gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten