Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2005, 18:07
Stoetel
Stoetel is offline
Een vriendin vroeg me om een tekening te maken voor haar, zodat ze deze met Kerst cadeau kon doen aan iemand. Heb dan wat fotootjes samengevoegd tot een collage en er een soort van passe-partoutje rond gedaan. Dit is het dus geworden. Laat me weten wat jullie ervan vinden. Critics en comments zijn welkom.

Laatst gewijzigd op 22-12-2005 om 18:40.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2005, 18:21
.madelief
.madelief is offline
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 18:36
Poeperd
Poeperd is offline
Heel mooi!

En ik heb hier geen verstand van, maar ik vind dat de knieën van die onderste een beetje tegen het lichaam aan lijken geplakt. Nee, alleen de linker (voor ons).
Oud 22-12-2005, 19:58
lalala14
lalala14 is offline
Wow,heel mooi gedaan.Ik vind vooral de middelste en de laatste erg mooiIk snap niet hoe je het zo realistisch krijgt,met die schaduwen zit ik zelf altijd zo te klooien.hoelang heb je er ongeveer over gedaan?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2005, 09:14
lady of the dark
lady of the dark is offline
Ik vind ze erg mooi, maar het doet me denken aan die stroming in de jaren zestig, toen schilders door gebruik van een dia projecter foto's perfect overschilderden. Dat deden ze om een statement te maken tegen het grote publiek die de non figuratieve kunst beu was. Het grote publiek vond het trouwens allang best dat ze eindelijk weer ons konden zien wat iets voorstelde. En daarna kwam dus die pop art stroming als ik het goed heb. ..Okay, ik dwaal geloof ik een beetje af, maar wat ik vragen wilde...Heb jij gebruik gemaakt van een dia projector of op een andere manier foto's overgeschilderd? Of heb je dit allemaal uit je hoofd gedaan? Dat laatste zou ik echt heel erg goed vinden, want ze doen erg fotografisch aan. Net als dat schilderij van Missy Elliot. Trouwens, al zou je ze overschilderd hebben, dan zou ik het nog steeds knap vinden.
Oud 23-12-2005, 10:53
Verwijderd
mooi!
Met citaat reageren
Oud 24-12-2005, 11:56
Verwijderd
heeel erg knap
Met citaat reageren
Oud 24-12-2005, 17:24
Porcelain
Porcelain is offline
De middelste is fantastisch, die drukt echt wat uit, heel knap. Die van linksboven is ook mooi. Die van rechtsonder vind ik wat minder, om de al genoemde reden dat de knieen wat onnatuurlijk lijken. Maar ik zou toch enorm gelukkig zijn als ik zoiets zou krijgen met kerst.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 13:58
Stoetel
Stoetel is offline
Allereerst iedereen hartelijk bedankt voor de reacties! Om even op een paar dingen terug te komen:

@ Poeperd & Porcelain: Jullie hebben gelijk wat de knieën betreft. Ben vooral over de linker (voor de kijker dan) is niet helemaal oke qua schaduwwerk en zo.
@lalala14: Mijn schaduwwerk is ook nog niet helemaal op punt hoor, maar er zit toch al enige progressie in tegen een paar jaar terug (gelukkig maar ). Het is vooral een kwestie van veel oefenen en geduld hebben. Want hoewel dit eigenlijk maar een A4'tje is ben ik toch met elk tekeningetje n paar uur beziggeweest.
@Lady of the Dark: Dank voor je lovende comment. Ik maak bij mn tekeningen geen gebruik van een projector. Enkel al eens van een rooster, omdat me dat toelaat iets nauwkeuriger te werken. Zal ter vergelijking even de laatste tekening posten, dan zie je dat er toch nog wel n aantal dingetjes aan schelen.. Heb overigens het zachtste potlood gebruikt dat k hier kon vinden om de tekeningen te maken.

Oud 25-12-2005, 14:39
Tom Violence
Tom Violence is offline
Nice, maar die 'passe partout' is niks. Zo moet je zoiets niet presenteren. Je kon ze beter niet samenvoegen.
Oud 25-12-2005, 21:35
lady of the dark
Citaat:
Stoetel schreef op 25-12-2005 @ 14:58 :

@Lady of the Dark: Dank voor je lovende comment. Ik maak bij mn tekeningen geen gebruik van een projector. Enkel al eens van een rooster, omdat me dat toelaat iets nauwkeuriger te werken. Zal ter vergelijking even de laatste tekening posten, dan zie je dat er toch nog wel n aantal dingetjes aan schelen.. Heb overigens het zachtste potlood gebruikt dat k hier kon vinden om de tekeningen te maken.

[afbeelding]
Ja ik zie het...wauw wat knap van je dat je dat zo fotografisch hebt nagemaakt!
Oud 26-12-2005, 11:56
TommY_
TommY_ is offline
Hoe krijg je die schaduw zo...Met gum werken?
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 18:29
dafzzz
dafzzz is offline
wow.. ik dacht eerst dat het gewoon foto's waren, en vond t daarom nie echt geweldig,, maar nu ik weet dat het getekend is... SUPER!!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 12:07
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Echt heel mooi! Alleen jammer dat die zwarte vlekken niet opgevuld zijn.
Oud 29-12-2005, 21:24
Verwijderd
Mh, heel knap, maar ik zie niet echt het nut in van fotorealistisch tekenen. Daar zit toch helemaal niets van de tekenaar zélf in?

...jaja, verpest door de kunstacademie
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 01:18
lady of the dark
Citaat:
Morgan schreef op 29-12-2005 @ 22:24 :
Mh, heel knap, maar ik zie niet echt het nut in van fotorealistisch tekenen. Daar zit toch helemaal niets van de tekenaar zélf in?

...jaja, verpest door de kunstacademie
Ik vind wel dat je foto realistisch moet kunnen tekenen om later terug te kunnen gaan naar b.v. kubisme of naieve kunst, of abstractisme...
Oud 30-12-2005, 11:46
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Ik zou willen dat ik zo kon tekenen
Oud 01-01-2006, 21:14
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik bewonder u .

De beelden zijn heel boeiend en ze spreken ook echt. Het zijn meer dan alleen plaatjes ze stralen echt wat uit. Dat vind ik echt heel knap. Daarbij is het gebruik van schaduw en licht heel boeiend. Nee, echt super mooi.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 21:15
Lunatik
Lunatik is offline
Je tekeningen zijn prachtig.. maar die passe partout is heel lelijk!
Oud 04-01-2006, 23:08
Changshan
Changshan is offline
Je schaduwwerk lijkt wat ongelukkig uitgekomenbij die foto met de knieën; ik dacht in eerste instantie dat het twee vingers waren die de foto vasthielden of iets dergelijks, wat natuurlijk ook niet verkeerd is. Maar dat komt alleen doordat een lichtplek wat op een nagel lijkt.

Voor de rest echt top gedaan, vooral de linker en middelste foto in je beginpost. En ik zou afgezien van die knieën ook niet meer aan je derde foto zitten, want hij heeft wel een heel mooi gotisch tintje gekregen, nu hij wat minder gelijkt.
Oud 27-01-2006, 16:08
Drowning_Tear
Drowning_Tear is offline
Echt mooi gemaakt! Het hoofd van de persoon op de derde tekening vind ik erg mooi gelukt en de andere tekeningen ook trouwens
Met houtskool gewerkt?

D_T
Oud 27-01-2006, 16:15
mandi
mandi is offline
Citaat:
Drowning_Tear schreef op 27-01-2006 @ 17:08 :
Echt mooi gemaakt! Het hoofd van de persoon op de derde tekening vind ik erg mooi gelukt en de andere tekeningen ook trouwens
Met houtskool gewerkt?

D_T
Spoiler
Oud 27-01-2006, 18:21
snarl
snarl is offline
moet dat in een spoiler? ups zijn STOM ok?
Oud 27-01-2006, 18:26
Verwijderd
ja idd kap ermee ups zijn hinderlijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten