Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2011, 20:04
Vesta
Avatar van Vesta
Vesta is offline
Dag forummers,
Ik weet niet of het hier mag, maar ik zal het kort houden,
de laatste tijd weet ik echt niet wat ik moet tekenen, ik heb ook geen inspiratie ofzo.
Misschien kunnen jullie mij helpen door in dit topic leuke plaatjes en foto's te posten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-12-2011, 21:37
Elmp
Avatar van Elmp
Elmp is offline
Wat bij mij nog wel eens helpt is om naar de tekst van de muziek te luisteren en dan een beetje analyseren waar het over gaat en daar een beeld bij proberen te vormen, het liefst natuurlijk hoe je het zelf interpreteert maar hoe de zanger(es) het interpreteert kan natuurlijk ook.

ot:




__________________
alles
Met citaat reageren
Oud 24-12-2011, 00:33
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Laat je inspireren door muziek, films, verhalen of een passie die je hebt. Als dat niet helpt, kun je kijken naar voorwerpen in bijvoorbeeld je kamer en probeer je bij dat voorwerp een wereld te creëren.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 24-12-2011, 01:17
roderanja
roderanja is offline
Ga foto's maken en teken die na. Als je bijvoorbeeld naar school fietst kan je onderweg al een heleboel leuke foto's maken.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2011, 15:20
Verwijderd
Ik zou geen foto's maken om na te tekenen, pak een schetsboek en neem die altijd mee, teken gewoon wat je om je heen ziet, er is genoeg te zien! En hier leer je het meest van. Zoek anders plekken op die je leuk vindt, bijvoorbeeld een bos of een park, of juist een café of een kerk en leef je uit in je schetsboek!
Met citaat reageren
Oud 24-12-2011, 15:23
Verwijderd
Meestal komt daar ook nog iets uit als je na een tijd weer terug kijkt op je schetsen. Dan zie je dat je bijvoorbeeld een aantal voorwerpen of mensen of weet ik het wat boeiend blijkt te vinden. Of dat je op een bepaalde manier tekent en dat dat weer leidt tot iets nieuws, nieuwe ideeën en manieren van tekenen.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2011, 20:15
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Miekepieke, ik ben het niet helemaal met je eens. Bij mij op school gaat tekenen/schilderen hand in hand met fotografie (ik doe kunstacademie). Hier volgt een voorbeeld dat vaak word gebruikt: uit verschillende foto's neem je voorwerpen die je gaat natekenen. Vervolgens knip je de tekeningen uit en maak je er een nieuwe compositie mee, je krijgt een soort collage. Daarna teken/schilder je die collage weer na.

Toch vind ik dat je foto's wel kan natekenen of schilderen. Je krijgt namelijk nooit hetzelfde als het voorbeeld (tenzij je hyperrealistisch kan tekenen of schilderen).
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Miekepieke, ik ben het niet helemaal met je eens. Bij mij op school gaat tekenen/schilderen hand in hand met fotografie (ik doe kunstacademie). Hier volgt een voorbeeld dat vaak word gebruikt: uit verschillende foto's neem je voorwerpen die je gaat natekenen. Vervolgens knip je de tekeningen uit en maak je er een nieuwe compositie mee, je krijgt een soort collage. Daarna teken/schilder je die collage weer na.

Toch vind ik dat je foto's wel kan natekenen of schilderen. Je krijgt namelijk nooit hetzelfde als het voorbeeld (tenzij je hyperrealistisch kan tekenen of schilderen).
Gekke academie? Klinkt een beetje als formulewerk op deze manier.

Je kunt zeker foto's gebruiken als referentie, maar dat is iets anders dan foto's compleet natekenen of schilderen. Dat wordt behoorlijk plat.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2012, 18:12
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Van veel schilders is wel bekend dat ze foto's gebruiken. Bijvoorbeeld Breitner deed dit ook heel veel. In veel van zijn foto's is een duidelijke relatie te leggen met zijn schilderijen en tekeningen.

Ik gebruik zelf wel foto's als studiemateriaal. Maar dit zijn alleen foto's die ik zelf heb gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2012, 18:29
Verwijderd
Beste tip die ik op school heb geleerd: zorg dat je altijd en overal je schetsboek bij hebt, en teken gewoon de wereld rondom jou.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
ARTistiek tekeningen van zelda
nickdude34
8 21-07-2011 00:05
ARTistiek Schilderij kat
rampenstamper
59 19-02-2007 19:43
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
ARTistiek [(na)tekening]
paranoid
15 19-08-2003 12:50
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 21:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:03.