Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2006, 19:18
bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
Ik ben al een paar maanden elke dag heel erg moe, een druk op mijn voorhoofd, vlak bij mijn ogen.. en ik heb nergens energie voor..
Ik heb al ijzer tabletten geslikt, maar dat hielp niets.
Bij de dokter ben ik ook al geweest, had me getest op bloedarmoede, maar dat is het ook niet.
Toen ik klein was heb ik pfeiffer gehad, waar ik sinds een paar jaar achter ben gekomen, toen had de dokter gezegt dat ik nog terugvallen kan krijgen. Maar die terugvallen heb ik elke dag. Ik zit heel de dag achter de computer, en als ik 's-avonds met mijn vriend film lig te kijken, val ik binnen een kwartier in slaap.

Eten doe ik ook regelmatig, normaal, en ik eet gezond. Fruit eet ik genoeg, en aan suiker kom ik ook niet te kort.
Als ik 's-ochtends wakker wordt, denk ik gelijk: ahh vanmiddag weer lekker slapen"...

Wie heeft dit probleem ook, of hier ooit van gehoord? Want ik heb geen zin om weer naar de dokter te gaan, en dat hij dan weer zegt dat het niets is..

Alvast bedankt!
Oud 10-03-2006, 19:37
coopergirl
coopergirl is offline
Misschien moet je maar eens wat actiever gaan leven, van achter een pc hangen wordt je hoe dan ook moe. Dutjes tussen de middag zijn ook een echte nono. Ga sporten, dat geeft nieuwe energie, ook al moet je jezelf er letterlijk na toe slepen. Onderneem leuke dingen, ga samen met je vriend op stap.
Oud 10-03-2006, 20:48
Thee Muts
Thee Muts is offline
Inderdaad, van een hele dag niks doen voel ik me vaak ook moe en futloos. Probeer jezelf er dus toe te zetten om wat actieve dingen te doen. Dat geeft je zowel rust als nieuwe energie, wat je vooral op de langere termijn zult merken. Je hoeft niet meteen fanatiek te gaan sporten als je daar geen zin in hebt, maar gewoon leker een stuk wandelen/skaten/fietsen/zwemmen kan je ook een heel voldaan gevoel geven. Zeker nu het buitenseizoen er weer aankomt zijn dat echt lekkere dingen om te doen

Als je zelf het idee hebt dat het daar helemaal niet mee te maken heeft, dan kun je natuurlijk altijd de huisarts nog eens bellen over wat die terugvallen nu precies inhouden. Misschien kan hij je wel een verklaring en wat tips geven.
Oud 11-03-2006, 10:28
BleuEyes
BleuEyes is offline
Ik herken je probleem wel een beetje, maar ik heb het wat minder erg dan jij denk ik.. Ik sta zelf moe op, en ga moe naar bed.. Ik zit de hele dag te gapen, en ik heb het idee dat dat ook door de pc komt. Ik zit sinds 1 jaar elke dag achter de pc, terwijl ik eigenlijk wat moet ondernemen.

Ik ga nu wat ondernemen. Ik ga fitnessen. Over 3 weken begin ik. En ik leef er echt naartoe. Ik heb echt weer zin om wat te doen! Samen met mijn vriend, die al aan fitness doet. Verder heb ik me ook voorgenomen om meer naar mijn vriend te gaan, een ander bijbaantje te zoeken voor doordeweeks (zodat ik niet steeds achter de pc zit).

Misschien is het voor jou ook slim om meer te ondernemen zoals Coopergirl en TheeMuts al zeiden. Bij mij gaat het in ieder geval werken, ik ga beter in mijn vel zitten.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 12:07
Verwijderd
Ik herken het wel, al zit ik denk ik minder achter de pc. Maar gisteren bijvoorbeeld heb ik niet eens getrained omdat ik weinig energie heb, wat ook weer op mn conditie werkt die al slecht is etc. Ik kan heel goed eten, maar als ik dan ga trainen word ik toch duizelig en denk ik elke keer dat ik flauw ga vallen en heb ik echt gewoon last van mn lichaam dat moe is.
Meer slapen? Tja, ik kan niet goed slapen
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 13:58
Verwijderd
Probeer idd actiever te leven, soms helpt dat. Overdag slapen is meestal niet zo goed en heel de dag computeren is dat iig niet. Ga buiten een stukje buiten lopen of fietsen, ga sporten, enz. Je hoeft idd niet per se vreselijk fanatiek te gaan sporten, maar meer bewegen, frisse lucht, niet de hele dag achter de computer zitten, enz. geven de meeste mensen veel meer energie (ook veel mensen die denken dat dat bij hen niet zal gelden omdat ze al zo moe zijn en dan ook nog sporten ed...).
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 14:34
Verwijderd
Ik ben ook snel moe en verlang soms enorm naar mijn lekkere bedje. Maar als ik flink actief ben, vroeg opsta, hard werk, en echt de hele dag bezig ben, dan merk ik dat ik ook energie krijg door dat bezig zijn. Je moet jezelf een beetje over die moeheidslijn trekken, dan zal je zien dat hoe meer je doet, hoe meer je het ook kan. Sta op normale tijden op, ga op normale tijden naar bed, zodat je voldoende - maar niet overdreven veel - slaap krijgt. Probeer overdag een combinatie tussen bewegen en denken te vinden, dus bv. als je studeert; telkens na zoveel uur leren/lezen een stuk wandelen/fietsen (bv. naar de supermarkt, dat is beweging en nog nuttig ook). Dat helpt echt enorm bij mij. Ik ben dan 's avonds wel echt moe als ik in bed kruip, maar ik slaap heerlijk en heb ook zin om 's ochtends op te staan en weer vanalles te gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 11:04
bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
Ik heb een kladblokje gekocht, waar ik dingetjes opschrijf, die ik zowiezo elke dag moet doen! Zodat ik bezig ben.. Nu veeg ik elke dag het huis van boven naar beneden, ik maak heel veel dingen schoon, ik ben bezig met koekjes/taart/cake aan het bakken.. En boodschappen te doen voor mijn moeder, en dan niet op de scooter, maar dan lekker op de fiets of lopend.. En ik ga nu ook vroeger mijn bed uit, zodat ik energie kan opwekken voordat ik naar school ga, of naar mijn stage.

Dan heb ik niet het probleem dat ik steeds zit te gapen in de klas..!!
Ik kreeg net ook een Prive berichtje van een meisje die zei dat ze naar de dokter ging voor glucose test.. Ik ga vragen om dat ook maar te doen.
Oud 13-03-2006, 11:09
Verwijderd
Citaat:
bj0etiejfreak schreef op 13-03-2006 @ 12:04 :
Nu veeg ik elke dag het huis van boven naar beneden, ik maak heel veel dingen schoon, ik ben bezig met koekjes/taart/cake aan het bakken.. En boodschappen te doen voor mijn moeder, en dan niet op de scooter, maar dan lekker op de fiets of lopend.. En ik ga nu ook vroeger mijn bed uit, zodat ik energie kan opwekken voordat ik naar school ga, of naar mijn stage.
Als je je er goed bij voelt, dan is het prima, maar je kunt ook overdrijven...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 13-03-2006 @ 12:09 :
Als je je er goed bij voelt, dan is het prima, maar je kunt ook overdrijven...
Vind je dat overdreven? Ik doe 't ook elke dag zo. Zit nooit echt stil (of ja, wel stil; maar dan met een boek erbij). Heerlijk is dat
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 14:39
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Wandelen, fietsen, zwemmen, veel de buitenlucht in, gezond eten, veel water drinken, niet piekeren, wel zingen&lachen, elke dag op dezelfde tijd naar bed&opstaan, dingen doen die je leuk vindt, niet 's middags slapen, zorgen voor voldoende frisse lucht als je slaapt, elke dag een paar uurtjes ontspannen, niet te veel achter tv&computer.......
Oud 13-03-2006, 15:05
Antubis
Antubis is offline
Ik heb het ook gehad, en vooral veel naar buiten gaan en sporten hielp bij mij. Ook al sport je binnen.
Oud 13-03-2006, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 13-03-2006 @ 13:27 :
Vind je dat overdreven? Ik doe 't ook elke dag zo. Zit nooit echt stil (of ja, wel stil; maar dan met een boek erbij). Heerlijk is dat
Vroeger deed ik dat ook en dat kan idd heerlijk zijn, maar je hebt dan wel de kans om jezelf voor bij te lopen. Rust is op z'n tijd ook belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 13-03-2006 @ 17:09 :
Vroeger deed ik dat ook en dat kan idd heerlijk zijn, maar je hebt dan wel de kans om jezelf voor bij te lopen. Rust is op z'n tijd ook belangrijk.
Oh zeker, ik rust ook echt veel. Ik lees elke dag rustig een boek - dat vind ik heerlijk - en 's avonds kan ik goed voor de tv bijkomen Ik slaap ook vrij lang - elke nacht zo'n 9 uur, soms zelfs 10 - dus rust krijg ik genoeg.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 13-03-2006 @ 17:59 :
Oh zeker, ik rust ook echt veel. Ik lees elke dag rustig een boek - dat vind ik heerlijk - en 's avonds kan ik goed voor de tv bijkomen Ik slaap ook vrij lang - elke nacht zo'n 9 uur, soms zelfs 10 - dus rust krijg ik genoeg.
Voor mij zitten er toch echt te weinig uren in een dag om naast school/stage ook nog elke dag het huis van boven naar beneden te vegen, veel dingen schoon te maken, koekjes/taart/cake te bakken, boodschappen te doen, een boek te lezen en tv kijken en dan ook nog lang te slapen. En dan nog huiswerk, koken en eten en dat soort dingen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten